Wat nu...

28-10-2017 09:18 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is erg verdrietig om het vertrek van ex vriend, ze staat ermee op en gaat ermee naar bed. ( schreeuwend wakker in de nacht dar xxxx hier moet zijn en bij ons moet blijven)

Wij hebben af en toe nog contact en we houden nog steeds van elkaar en missen elkaar. Hij wil met zichzelf aan het werk omdat het niks met houden van te maken heeft maar dat het in zijn hoofd niet wil qua zijn familie etc.

Moet ik voor hem vechten of hem loslaten?
angela291 schreef:
28-10-2017 10:10
Je bent bezig met een koophuis en met kinderen en ineens valt heel je toekomst in duigen met de man waarvan ik het gevoel echt had om oud mee te worden

Je opent al weken topics over je relatie, dus dat berichtje kwam natuurlijk niet helemaal onverwacht. Je hebt er zelf voor gekozen om je kop in het zand te stoppen en weer vrolijk verder te dromen over koophuizen en liefdesbaby's nadat hij de eerste keer bij je weg was gegaan. Ook al was er toen niets wezenlijk veranderd aan de situatie met zijn familie.
Verdriet is tijdelijk, je dochter komt er wel overheen. Misschien zelfs sneller dan jij. Sterkte met je ziekte, beterschap. En waar gaat je dochter heen als jij bent opgenomen, naar haar vader? Weet hij van haar verdriet af?
Tr0tter schreef:
28-10-2017 10:21
Je opent al weken topics over je relatie, dus dat berichtje kwam natuurlijk niet helemaal onverwacht. Je hebt er zelf voor gekozen om je kop in het zand te stoppen en weer vrolijk verder te dromen over koophuizen en liefdesbaby's nadat hij de eerste keer bij je weg was gegaan. Ook al was er toen niets wezenlijk veranderd aan de situatie met zijn familie.
Toen hij weg is gegaan hebben wij het erover gehad de eerste keer. Hij zou met zichzelf in therapie gaan omdat hij het ook niet normaal vond om heel het gezin op te geven voor zijn heimwee gevoel omdat hij hier met ons wel gelukkig was.

Ik heb hem de eerste keer echt duidelijk gemaakt of hij zeker wist dat hij met mij verder wilde en hij zei dat hij dat wou en daar zeker van was.
los laten, hoe minder je hem verstikt en aan hem trekt hoe meer ruimte hij krijgt om zijn problemen op te lossen.

en ga zelf ondertussen ook aan je issues werken en leren om niet zo afhankelijk te zijn van hem,

en wie weet in de toekomt komen jullie erachter dat het samen veel leuker is dan alleen. of dat het beter is om los van elkaar verder te gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
angela291 schreef:
28-10-2017 10:28
Je kan hier wel zielig blijven doen maar daar koop je niets voor, echt zoek hulp voor jezelf, jij bent diegene die lekker in de vel moet zitten om je dochter goed te kunnen begeleiden.
Wat meer zelfvertrouwen voor jezelf kweken.
Ik snap iets niet. Als jouw ex zoveel last had/heeft van heimwee naar zijn familie en de omgeving daar, waarom zijn jullie dan geen woning gaan zoeken in die regio? Zeker als je "zoveel van elkaar houdt" heb je dat toch voor elkaar over? Heimwee is geen fijn iets.
GinnyJones schreef:
28-10-2017 11:37
Ik snap iets niet. Als jouw ex zoveel last had/heeft van heimwee naar zijn familie en de omgeving daar, waarom zijn jullie dan geen woning gaan zoeken in die regio? Zeker als je "zoveel van elkaar houdt" heb je dat toch voor elkaar over? Heimwee is geen fijn iets.

Omdat hij dit nooit heeft aangegeven. Hij heeft wel eens gezegd dat hij zijn familie mist, maar dat hij hier wel helemaal gelukkig was met ons leven
angela291 schreef:
28-10-2017 11:44
Omdat hij dit nooit heeft aangegeven. Hij heeft wel eens gezegd dat hij zijn familie mist, maar dat hij hier wel helemaal gelukkig was met ons leven
Dat is niet eerlijk dan, hij had hierin opener moeten zijn. Lastige situatie hoor.. Ik denk dat ik het voor nu zou laten. Richt je op jezelf en op je dochtertje, blokkeer hem overal zodat je echt afstand van hem hebt. Anders kom je er helemaal niet overheen.
Nou simpel dan, mocht hij je terugwillen, kunnen jullie verhuizen dichter bij Limburg. Probleem opgelost.
Loslaten natuurlijk. Heb geen kinderen, maar je gaat een kind toch niet meeslepen in een onzekere situatie van aan/uit/aan/uit etc. Elke keer dat een kind dan net een beetje gehecht aan hem begint te raken, verdwijnt hij weer uit het leven van je kind. Dat ga je je kind toch niet aandoen? Bovendien: welk signaal geef je daarmee af? Lijkt me toch dat wanneer je een kind hebt, je je bewust moet zijn van de voorbeeldfunctie die je hebt.
Over selectief reageren gesproken. Tot volgend topic.
angela291 schreef:
28-10-2017 11:44

Dus als hij dat wel had aangegeven was je met hem naar Limburg verhuisd? Leuk voor je dochter, dat ze dan niet meer bij haar vader in de buurt zou wonen. :nooo: Het wordt echt hoog tijd dat je je dochter eens op de eerste plaats gaat zetten, dat kind heeft al genoeg ellende meegemaakt. Kinderen hebben stabiliteit en zekerheid nodig, maar dat heb je haar tot nu toe nog niet echt gegeven.
7102 schreef:
28-10-2017 11:02
Je kan hier wel zielig blijven doen maar daar koop je niets voor, echt zoek hulp voor jezelf, jij bent diegene die lekker in de vel moet zitten om je dochter goed te kunnen begeleiden.
Wat meer zelfvertrouwen voor jezelf kweken.
Ik hou ongelofelijk veel van die jongen. Is het zo gek dat je je na een week nog zo kloten voelt? Tuurlijk weet ik wat hij heeft gedaan niet goed is en daarbij denk ik ook aan mijn dochter, die verdrietig is... naar binnen wil zonet waar hij werkte..
swifty schreef:
28-10-2017 10:27
Verdriet is tijdelijk, je dochter komt er wel overheen. Misschien zelfs sneller dan jij. Sterkte met je ziekte, beterschap. En waar gaat je dochter heen als jij bent opgenomen, naar haar vader? Weet hij van haar verdriet af?

Ja de vader weet van dochter haar verdriet af! Hij is erg kwaad ... ze heeft haar vader al huilend opgebeld en was compleet overstuur...
angela291 schreef:
28-10-2017 14:16
Ja de vader weet van dochter haar verdriet af! Hij is erg kwaad ... ze heeft haar vader al huilend opgebeld en was compleet overstuur...
Zoek hulp!!!!!
7102 schreef:
28-10-2017 14:18
Zoek hulp!!!!!
Ja mee eens. Zorgelijk allemaal. Maar goed dat het uit is wellicht, de hele dynamiek is ongezond lijkt het wel. TO, misschien is het goed als je dochter even poosje bij vader is, zodat je kan rouwen zonder dat je dochter dit ook moet opvangen. Bij haar vader kan ze wellicht bijkomen van alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven