Winkeldiefstal en VOG

31-10-2017 21:52 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:01
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.74% gewijzigd
Lees hier:
https://www.startpagina.nl/v/werk-onder ... 8/kans-vog

edit: Niet handig
enn wijzigde dit bericht op 31-10-2017 22:40
90.68% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hangt er toch vanaf voor welke functie je een vog nodig hebt.
Niet handig
enn wijzigde dit bericht op 31-10-2017 22:40
87.27% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
mag je niet meer doen hoor ;-)
dit heeft alleen gevolgen voor je portemonnee,
gelukkig niet voor je VOG
En verder: blijf met je fikken van andermans goederen af, je hebt gejat. Ben maar blij dat deze winkel nog zo heeft gereageerd, ik was laatst in een supermarkt die in een buurt met drie voortgezet onderwijs scholen staat. De een na de ander werd geboeid afgevoerd dus blijkbaar waren de supermarkt en de politie het zat en stelde keiharde grenzen. Dit heeft bijna de hele week geduurd en eerlijk is eerlijk; het lijkt te hebben gewerkt. Ik zie ze sindsdien veel minder naar deze winkel rijden.
enn wijzigde dit bericht op 31-10-2017 22:07
25.00% gewijzigd
Je had geen zin om in de rij te staan? Serieus? Dat is jouw excuus? Ik denk dat je er deze keer mee wegkomt maar het zegt natuurlijk wel iets over jou als persoon.
Ik heb vroeger ook wel eens wat gestolen en ook wel duurdere dingen ook. Voor zover ik weet deden we dat allemaal wel eens. Die poortjes van tegenwoordig hebben jullie waarschijnlijk te danken aan mijn generatie :$

Ben alleen nooit betrapt.

Je hebt geluk gehad. Voeg het bij je mapje ´levenservaringen´ en klaar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Is zo’n boete geen schikkingsvoorstel? Die komen volgens mij wel op je strafblad.
Als je een VOG nodig hebt, waarom doe je dit dan?! Ontzettend dom. En wat een houding :nope:
MinkeDeWit schreef:
31-10-2017 22:10
Is zo’n boete geen schikkingsvoorstel? Die komen volgens mij wel op je strafblad.
een boete voor te hard rijden is ook een schikkingsvoorstel
betalen en daarmee is de kous af.
zo lekker goedkoop armbandje had dat gelijk een gouden ketting ofzo gestolen
(grapje)
you go girl
Beetje beter je best op school doen, ook een goed idee!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ouwewijsneus schreef:
31-10-2017 22:14
een boete voor te hard rijden is ook een schikkingsvoorstel
betalen en daarmee is de kous af.
Hier wordt het betalen van een boete voor winkeldiefstal in een winkel toch echt anders uitgelegd.

Lees vooral de reactie 'Goud in deze categorie'
Je hebt geen strafblad dus dit heeft geen gevolgen voor een VOG.
As u een misdrijf begaat, krijgt u ten alle tijden een strafblad. Wilt u weten of er een registratie is, dan kunt u uw strafblad opvragen bij het justitieel informatiecentrum. Hier worden alle registratie opgenomen.
http://www.rechtswinkel.nl/antwoorden/4 ... n-181.html
Maar:

Lakse politie
Om de schade en verloren tijd van de winkelier enigzins te compenseren, heeft Detailhandel Nederland de methode 'afrekenen met winkeldieven' ingevoerd. Dit houdt in dat de dief een boete moet betalen van 181 euro. Maar op de lange termijn haalt zo'n schadevergoeding weinig uit.

"De boete is civielrechtelijk en niet strafrechtelijk, dus krijgt de dief geen strafblad," legt Suzanne uit. Dat laatste ligt bij de politie die volgens winkeliers nog te weinig doet tegen winkeldiefstal.

Detailhandel Nederland pleit er dan ook voor dat politie en justitie op zijn minst een boete opleggen bij winkeldiefstal en veelplegers passend gaan straffen.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/geen- ... je-ze-toch
Onze zoon heeft een nacht in de cel gezeten, na het betalen van de boete van 250 euro was het klaar. Geen strafblad. Inmiddels werkt hij en kreeg ook een VOG.
Hij was toen 20.
Enn schreef:
31-10-2017 22:23
Hier wordt het betalen van een boete voor winkeldiefstal in een winkel toch echt anders uitgelegd.

Lees vooral de reactie 'Goud in deze categorie'
er is volgens TO geen verbaal opgemaakt, ze heeft dus niets ondertekend van een verklaring, om van een hoop gedoe af te zijn is ze akkoord gegaan met een schikking.
ouwewijsneus schreef:
31-10-2017 22:37
er is volgens TO geen verbaal opgemaakt, ze heeft dus niets ondertekend van een verklaring, om van een hoop gedoe af te zijn is ze akkoord gegaan met een schikking.
Ja, dat denk ik nu ook.
Bij een VOG wordt gekeken naar misdrijven die te maken hebben met het takenpakket. Zo kan er gekeken worden naar misdrijven mbt geld/ stelen of naar privacy of naar iets met kinderen etc. Echt afhankelijk van de baan dus. En verder; wat dom zeg.. iets stelen, omdat je niet wilt wachten. Hopelijk was dit behalve je eerste ook direct je laatste keer.
Pluisi schreef:
31-10-2017 22:36
Onze zoon heeft een nacht in de cel gezeten, na het betalen van de boete van 250 euro was het klaar. Geen strafblad. Inmiddels werkt hij en kreeg ook een VOG.
Hij was toen 20.
Het feit dat je een vog krijgt wil nog niet zeggen dat je geen aantekening hebt in het justitiële register. Een vog houdt namelijk in dat het ministerie op basis van je justitiële verleden geen bezwaar ziet tegen het uitoefenen van een bepaalde functie. Als je een veroordeling hebt voor winkeldiefstal, krijg je meestal gewoon een Vog voor een vrijwilligersfunctie op de voetbalvereniging. Met alcohol op achter het stuur levert meestal geen probleem op als je bv in een ziekenhuis wilt werken. Maar wel als je taxichauffeur wilt worden. Je moet dus wel heel veel uithalen wil je helemaal nooit meer een vog kunnen krijgen.

Op zich ook wel logisch, als iedereen die op 18 jarige leeftijd een keer een winkeldiefstal pleegt nooit meer een baan met vog kan krijgen, worden mensen wel een beetje disproportioneel gestraft. Het is fout, en ik heb zelf nog nooit iets uit een winkel gestolen, zelfs niet een snoepje toen ik klein was. Maar als de juf van mijn kind dat ooit 20 jaar geleden gedaan heeft, schrijf ik haar daar niet meteen op af.
Overigens wel eens, stelen omdat je geen zin hebt om te wachten vind ik eigenlijk nog erger dan stelen omdat je ergens geen geld voor hebt. Dat is jezelf wel heel erg ver boven anderen plaatsen.
Ik heb een paar verkeersboetes op mijn naam staan (fietsen waar dat verboden is). Het zijn lichte overtredingen die dus ook licht werden beboet. Het is intussen zeer lang geleden en vrijwel zeker verjaard. Ik kreeg gewoon een VOG.

Ik ben wel iemand die zuiver op de graat is en strikt houdt aan de verkeersregels. Een overtreding, hoe klein ook, is echt not done.
World of Warcraft: Legion
Iedereen die zegt dat het dom is ja dat weet ik zelf ook wel daar hoef ik niet nog een keer 100 keer op gewezen te worden ik vraag om hulp en niet om commentaar te krijgen! Dat het fout is heb ik zelf ook wel ingezien. Maar nogmaals ben nie eens mee naar het politiebureau geweest mocht gewoon gaan.
Heb alleen een winkelboete voor de 'gemaakte' schade

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven