Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
2 hurrays gehad in de afgelopen dagen. Helaas gaat mijn USA vitage kaartje verlopen. staat nu op 58 dagen en de ontvanger geeft aan niks te hebben ontvangen :( zo jammer.

Ik heb pas nog zegels gekocht dus moet nog even doorwerken om alles weg te werken. Gelukkig heb ik in November 3 weken vrij dus moet denk ik wel lukken...
Ik kreeg net een hurray uit Zwitserland. Mijn kaart 'made her day'. Hoe fijn is dat? Ook al menen ze het niet, het is leuk te lezen ;-)

Dus van de verzonden kaartjes afgelopen week zijn er nu 3 geregistreerd. Misschien dat ik vandaag nog wat ga schrijven. Misschien ook niet. :proud:
Later is nu
Zomerelfje schreef:
29-10-2017 11:22
2 hurrays gehad in de afgelopen dagen. Helaas gaat mijn USA vitage kaartje verlopen. staat nu op 58 dagen en de ontvanger geeft aan niks te hebben ontvangen :( zo jammer.

Ik heb pas nog zegels gekocht dus moet nog even doorwerken om alles weg te werken. Gelukkig heb ik in November 3 weken vrij dus moet denk ik wel lukken...

Waarom stuur je geen berichtje? Of bedoelde je dat? Stuur anders een tweede kaart. Kan ook Zomerelfje.

Hier een kaart naar Polen al 34 dagen onderweg. Ik vrees met grote vrezen. Hoewel ze x na 3 mnd nog een kaart uit NL registreerde. Wie weet... :P
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
:cheer: Italië was al binnen! :cheer:

En ik mocht er weer 1 naar Rusland sturen. Al de 4e die nu onderweg is. Ze wilde wel Royals dus dat vond ik leuk hihi.

Come on HURRAYS! Mijn inbox is hierrrr ----> :mail:
Ik had weer een hurray. Heel blij over Batman, het kaartje dat ik gestuurd had. Maar ik had kennelijk een ander kaartje ge-upload en die heeft ze gewoon gelaten. Bijzonder wel.

Ik stuur geen berichtjes, als kaartjes niet geregistreerd worden. Ik ga ervan uit dat men registreert bij ontvangst, of toch minstens nog die week, wanneer ze tijd hebben. Zelf raak ik ook geïrriteerd van vragen om kaartjes te registreren. Soms vraagt men zelfs je kaartje te registreren, ook als hij niet binnen is.
Later is nu
heb 2 likes gehad op mijn verstuurde Holland kaartje.

Ik heb alleen gevraagd of ze misschien toch mijn kaartje had ontvangen maar dat hij ergens tussen is gekomen. Was namelijk een klein kaartje dus kan gemakkelijk kwijt raken... Heb niet gevraagd of ze hem wil registeren omdat ze niks heeft ontvangen.

Heb nu geen lopende kaartjes meer onderweg, TZT ga ik wel weer kaartjes schrijven.
Gisteravond toch een paar adresjes opgevraagd:
* Kaartje naar Finland: Met de tekst: Som bunny loves you. Mevr wilde konijnenkaartjes.
*kaartje opnieuw gestuurd naar USA die verlopen was. Nu een Nl kaartje met een hartje erin.
* Kaartje USA: auto met caravan erachter. Ze houd van reizen.
*Rusland: Zwart/wit foto. Rug sloot eronder en op de achtergrond een molen erop. Super mooi al zeg ik het zelf :D

Nu alleen nog op de bus doen hihi.
Nou is dat wat, mijn kaartje nar usa is expired, andere kaartje naar usa vorige week verzonden en is nu al binnen!

Verder had ik vorige week een kaartje naar Finland gestuurd, een dame die vroeg om een kaartje van een plaats, en graag veel tekst en informatie.
Dus ik een mooi kaartje gevonden (tevens van de plaats waar ik werk) dus ik daar een leuk verhaal over verteld over wat ik doe, wie ik ben, wat mijn hobby's zijn etcetera, (extra mn best gedaan op mijn engels).
Krijg ik vandaag de Hurray binnen; LEEG!

Dan denk ik wel even, waar doe ik het allemaal voor. Erg jammer.

Verder nog wel wat leuke hurray's gehad en vanavond maar weer 2 adressen trekken :)
Appreciate the little things in life
Oooh. dat is jammer. Ik had een hele blije lange hurray, maar hij is blij met thee en wil gelijk meer. Lekker dan
"thank you for the fantastic postcard. I absolutely loved it. So I very rarely indulge.
Thank you for the tea, drank it with pleasure.
As if sat together, drank tea and chatted. A very pleasant feeling.
SUPER!
I have a request,
- I am very fond of faleristics. The science of awards. If you have the opportunity I would be happy to receive postcards with the image awards of your contry.
Good luck and success to You all!
"

Verder vandaag 4 kaartjes ontvangen.
Later is nu
Zomerelfje schreef:
31-10-2017 09:32
Heb nu geen lopende kaartjes meer onderweg, TZT ga ik wel weer kaartjes schrijven.

Hihi en toen toch die avond al aangevraagd? :cheer:
.
.
Supernurse05 schreef:
01-11-2017 17:12
Verder had ik vorige week een kaartje naar Finland gestuurd, een dame die vroeg om een kaartje van een plaats, en graag veel tekst en informatie.
Dus ik een mooi kaartje gevonden (tevens van de plaats waar ik werk) dus ik daar een leuk verhaal over verteld over wat ik doe, wie ik ben, wat mijn hobby's zijn etcetera, (extra mn best gedaan op mijn engels).
Krijg ik vandaag de Hurray binnen; LEEG!

Oh dat is echt niet tof. Ik had dat met een kaart naar een lerares in USA. Kreeg ik een mail met 2 regels. "Wat leuk, wij hebben ook molens." Jezus zeg ik had kei veel info erop gezet en opgezocht zelfs! Heb ook een keer een lege hurray gehad, maar juist die naar de lerares zag ik voor me hoe zo'n klas dan de hurray ging schrijven ofzo. Big bummer vond ik dat.

Ik loop eindelijk weer een beetje voor met mijn kaartjes. Dus ik hoop op verre exotische landen die nu kaarten sturen naar mij... :A:

Vanmorgen een Duitse hurray, was er al binnen 2 dagen!! :sun: Snel nog een kaartje aangevraagd, mocht weer naar Duitsland. Maar net nog een hurray uit the US of A. Dus nu hoop ik op wat meer hurray's dan kan ik er morgenavond een paar aanvragen. Vorige keer kreeg ik toffe landen.

:flirting:
Ik heb m'n ontvangen kaartjes nog niet geregistreerd. Waren er ineens best veel :O

Hierbij wil ik me toch ook afmelden voor zaterdag, helaas. Toen waren er nog maar 2. Ik heb de afgelopen weken elk weekend wat gehad, soms zelfs beide dagen in het weekend, en ben erg toe aan rust en niets.
Later is nu
Hey!
Ik kom net terug van ene korte vakantie en wilde even checken of we zaterdag nog zouden afspreken. Maar begrijp dat er maar 2 mensen kunnen?

Wellicht kunnen we het dan misschien beter verplaatsten naar het nieuwe jaar? Als het zonnetje weer een beetje door gaat breken ergens in maart of april. Dan kunnen we het iets beter plannen.

Ik hoor t wel!
HappyOwl234 schreef:
06-11-2017 11:06
Hey!
Ik kom net terug van ene korte vakantie en wilde even checken of we zaterdag nog zouden afspreken. Maar begrijp dat er maar 2 mensen kunnen?

Wellicht kunnen we het dan misschien beter verplaatsten naar het nieuwe jaar?
Als het zonnetje weer een beetje door gaat breken ergens in maart of april. Dan kunnen we het iets beter plannen.

Ik hoor t wel!

Lijkt mij dan beter ja. Beetje erg mini met 2 :proud:
Ik doe ook graag een meeting in het nieuwe jaar. Dan kan ik ook van de partij zijn. :D

Hier ligt het qua Postcrossing wat stil. Had nog een blije Hurray uit Belarus, daar zijn de Beatles aangekomen.

Ik ga de komende weken waarschijnlijk niet meer versturen, maar zodra mijn keuken is geïnstalleerd dan ga ik weer Postcrossen (of koken ;) ).
HappyOwl234 schreef:
06-11-2017 11:06
Hey!

Wellicht kunnen we het dan misschien beter verplaatsten naar het nieuwe jaar? Als het zonnetje weer een beetje door gaat breken ergens in maart of april. Dan kunnen we het iets beter plannen.

Ik hoor t wel!

Nieuwe jaar altijd goed, natuurlijk. :-]
(hoewel ik altijd goede en slechte weekenden houd)

Hoe gaat het met jou inmiddels eigenlijk?
Later is nu
Postcrossing óf koken, Labellei? :sarcastic:
Je zou toch zeggen dat postcrossing wel lukt, zo zonder keuken.. ;-)

Ik vind het wel jammer hoor, van die meeting. Vervelende is, een korte kop koffie ergens in mijn stad zou ik best trekken, maar (weer) een hele dag op pad niet.
Later is nu
Sniff, mijn kaartje naar Polen is al 43 dagen onderweg... ik hou niet van verdwaalde kaarten! :cry:

:steam:
Jammer dat de meeting voor jullie niet door gaat. Volgend jaar komt er vast een beter moment aan!

Leuk labellei een nieuwe keuken!. Dat koken moet dan wel lukken.

Lunchlover.. kaartje naar Polen doet er inderdaad lang over.. hopelijk komt hij toch nog aan..

Hier nog geen Hurray gehad van de kaartjes die ik een paar dagen geleden heb verstuurd. Ze hebben ook geen haast gelukkig.

Vraagje hoe doen jullie dat met verhuizen? Waarschijnlijk ( kans heel groot) is dat ik volgend jaar ga verhuizen. Ik denk dat ik mijn profiel voor een tijdje ofline zet zodat alle kaartjes rustig kunnen binnen komen als mijn laatste kaartje is aangekomen. tenslotte is het max 60 dagen tot een kaartje aankomt..
Zomerelfje schreef:
07-11-2017 09:23
Vraagje hoe doen jullie dat met verhuizen? Waarschijnlijk ( kans heel groot) is dat ik volgend jaar ga verhuizen. Ik denk dat ik mijn profiel voor een tijdje ofline zet zodat alle kaartjes rustig kunnen binnen komen als mijn laatste kaartje is aangekomen. tenslotte is het max 60 dagen tot een kaartje aankomt..

Heb je ook nog even beide adressen? (Overgang periode oid?) Anders zou ik al het adres aanpassen op je profiel zodat ze daar alvast gaan aankomen. Als je geen overgang hebt zou ik idd iets van 1-2 maanden je profiel non actief maken.
Hatseee 4 kaarten in de bus. Maar ook meteen mijn voorsprong de deur uit. Wel erg leuke kaarten gehad, oa een Amish kaart. Ik had in mijn hurray nog ergens hardop over gedacht en geschreven dat ik dit zou opzoeken, mailt de postcrosser het antwoord nog na. Lief!

Verder 1 Duits adres getrokken, die kan zo naar de brievenbus. :yes:
k hoop van wel dat we even dubbele huizen hebben.. Huis wat misschien van ons word moet worden verbouwd... Maar ik denk dat ik alles maar even stop zet gewoon om zeker te zijn dat ik geen kaartje misloop hihi.

4 kaartje leuk!! Had gisteren ook een kaartje in mijn brievenbus.. van een vriendin van mij. Ook leuk hihi.
Misschien kun je een paar weken voor verhuizing je adres al veranderen. Verder mogelijk in je profiel zetten dat je gaat verhuizen op een gegeven moment.

Ik kreeg gistern weer 2 kaartjes, moet vandaag toch echt registreren.
Later is nu
Jaa mijn kaartje in Duitsland is aangekomen! Na 26 dagen :-D
Gelukkig wel een hele lieve Hurray.
Ik ga vanavond weer 2 kaartjes schrijven aangezien inmiddels mijn 3e kaartje EXPIRED is en mijn 4e kaartje bijna...Toch jammer, ik ben pas 4 maanden lid en toch al 4 kaartjes expired. Is toch 1 kaartje per maand.....

Ik ga binnenkort ook verhuizen maar woon nu nog bij mijn ouders. Dus ik pas binnenkort gewoon mijn adres aan en mijn moeder verzamelt de kaartjes die daar nog binnenkomen :)
Appreciate the little things in life
zodan Supernurse05 dat zijn inderdaad veel kaartjes die verlopen of verlopen zijn. Vind ik niet leuk voor jou..

Makkelijk voor je dat je moeder je kaartjes opvangt. Hier zal niemand achter blijven dus dat zal hem dan niet worden.
Dreamer schreef:
06-11-2017 11:47
Ik vind het wel jammer hoor, van die meeting. Vervelende is, een korte kop koffie ergens in mijn stad zou ik best trekken, maar (weer) een hele dag op pad niet.
Voor een dagje in jullie stad, incl. kop koffie met jullie, ben ik ook best te krijgen hoor :-)

Labellei, tja, dat wordt thee zetten in de badkamer dan! Maar postcrossen doe je verder niet in de keuken toch?

Zomerelfje, is er een Nederland niet zo'n systeem dat je de post die na verhuizing toch nog op je oude adres belandt, kunt laten doorsturen? De Deutsche Post biedt dat wel aan. Ik had vorig jaar wel wat overlapping met twee adressen en mijn eigen activiteit qua postcrossen lag in die tijd sowieso op zijn gat, dus ging helemaal prima. Ik geloof niet dat ik mijn profiel op inactief had gezet, maar kan natuurlijk wel helpen in de weken voordat je de sleutel krijgt. Dan verander je je adres bij postcrossing zodra je nieuwe brievenbus open is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven