Lijf & Lijn alle pijlers

Steeds slanker sinds juli 2017! Deel 2

22-09-2017 22:29 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
1 juli 2017 heeft Myrre29 een afvaltopic geopend. Inmiddels zijn we toe aan een deel 2. Het blijkt toch erg veel werk om zo'n tabel bij te houden voor Myrre alleen. Inmiddels is Myrre zwanger en is het juist de bedoeling dat ze aankomt in plaats van afvalt :cheer2: Vandaar dat we vanaf nu werken met een gezamenlijk account om de tabel bij te kunnen werken.

Openingspost uit deel 1:
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)

Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:
Naam Lengte Doel 11/11 18/11 25/11 02/12 09/12 16/12 23/12 30/12 06/01 afgevallen tot nu toe
IkbenIk 161 54 56,4 -9,4
Moon-Alisa 178 80 89 -
Whiterabitt 165 66.8 67 -9,4
Barlis 178 75 77.6 -0,9
Nymphadora
Tonks
1.78 65 75,4 -12,6
N L D -
N L D -
N L D -
N L D -

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2

Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5 X X X X X X X X
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88 88 88 88 89 89 89 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 93 X X X X -3
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 64.5 63.3 63.1 62.9 62.9 63.5 62.9 -4.1
NymphadoraTonks 1.78 65 82.5 81.8 81.1 79.4 79 78.2 77.9 77 77.1 -11
Ikbenik 1.61 57 62.2 61 60.4 60 59.6 58.8 X 57.8 57.6 -7.6
Whiterabbit 1.65 66.8 75.4 74.1 74 72.2 71.3 70.3 69.4 69.3 68.4 -8.0
Barlis 1.78 75 X 83.8 81.5 79.9 78.1 vak vak 78.9 78.3 -5.5
Annn 1.74 73 X 79.5
anoniem_355177 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 07:31
30.51% gewijzigd
Ik geloof dat ik er meestal iets bij zeg, bij een compliment. Wat misschien niet altijd handig is.
Ooit had ik een koffie-date met een forumster. Ze zei dat ik een leuke tas had en ik zei: Hij was maar een tientje! Dat is me die dag afgeleerd, haha, zo reageer je niet op een compliment ;-)

Ik zeg ook wel eens: Ja bij [leuke winkel], ik vind dat zo'n leuke winkel!

Of bijv op een rok die ik al een tijd in huis had maar nooit gedragen tot de gelegenheid zich voordeed: ja hij hing al een tijd in de kast maar ik had nog niet de juiste gelegenheid gevonden.

Vanmorgen zei ik dat ik blij was met haar compliment, dat nog niemand het had gezien dus dat ik blij was met deze positieve reactie.
Ben overigens ook nog wel bang voor minder leuke reacties hoor, mensen vinden blond meestal ook wel leuk.

Vind het iig moeilijk om alleen 'dankjewel' te zeggen, waardoor ik zelf soms het compliment alweer wat ontkracht. Overigens vergeet ik zelf vaak complimenten te geven, dan zie ik wel dat iemand iets leuks/nieuws heeft maar zeg ik het niet hardop.
Besef ineens dat een schoonzus eigenlijk heel vaak iets positiefs zegt over een kledingstuk/tas/schoenen en vraag me af of ik bij haar wel hardop zeg als ze iets leuks heeft. Wat stom.

Grappig dat jij net zoiets schrijft. Ok ik ga volgende keer mijn schoonzussen complimenten geven. Dat ik niet over tig jaar hoor dat ik nooit wat leuks zeg ;-)
Je kunt méér.
Ja, lastig is dat, hè? Niks wegwuiven als je een complimentje krijgt..!

-Deze jas? Oh, rommelmarkt, 4 euro!

-Goed afgevallen? Joh, ik ben er niet knapper op geworden hoor! Mijn huid hangt er ZO lelijk bij nu..! Ik zie er niet uit.!

-Opdracht goed gedaan? Joh dat had iedereen gekund, ik had toevallig de tijd.

Etc :facepalm:

Ik heb morgen geen tijd om te wegen, heb het deze morgen alvast gedaan:
IK WEET NU PRECIES 57 KILO :cheer:

Dat was mijn streefgewicht! :rolling:
Blij mee!

Ik zou graag mijn streefgewicht aanpassen naar 55 kg.
Dat mag dan vervolgens heeeeel langzaam gaan. Tussen de 57 en 55 is mooi.
ikbenik wijzigde dit bericht op 03-11-2017 20:09
0.08% gewijzigd
Ik kan niet wegen morgen, weekendje weg. Vandaag vergeten, ben nu aangekleed, heb gegeten en gedronken, dus t heeft nu niet echt zin.

Ikbenik wat goed dat je je streefgewicht behaald hebt! Heb je eigenlijk wel eens dat mensen je niet herkennen?
Of twee keer moeten kijken of je het echt bent?
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
03-11-2017 11:14
....

Ikbenik wat goed dat je je streefgewicht behaald hebt! Heb je eigenlijk wel eens dat mensen je niet herkennen?
Of twee keer moeten kijken of je het echt bent?
Ja, soms. Ik werk op verschillende locaties, soms ben ik ergens een aantal weken of zelfs maanden niet geweest. Dan krijg ik wel heel veel opmerkingen. Sommigen trekken quasi verontwaardigd aan mijn te groot geworden spijkerbroek, roepen dan dingen als: "Nououou, dit kan ECHT niet hoor..! Tijd voor wat maten kleiner! Hoe heb je DAT gedaan, joh!? " :hihi: Dan ben ik stiekem wel trots, al begin ik dan natuurlijk weer vanalles te roepen om het te bagatelliseren. :-$

En jij..?
Vanochtend 68,3. Van de week wel onder de 68 geweest maar heb me een dag echt tegoed gedaan aan allerlei lekkers en wijn ;-) dus die moet ik bezuren.
ikbenik; zo reageer ik niet op complimentjes. ;-D Ik bedoelde meer dat ik dingen ga toelichten en dan op een positieve manier, de reactie op mijn zusje was sarcastisch. Zusje vind tweedehandse kleding ranzig (behalve als het alleen van mij of onze moeder is geweest) dus ik zei express dat mijn jasje van de
Kringloop was zodat zij niet gaat zeuren dat ze em wil lenen. XD

,.. gister zei iemand; wat zit je haar gaaf! (Ik had het aan één zijkant ingevlochten. Waarbij ik met een big smile zei; thanks,het is na veel oefenen eindelijk gelukt!
Waarom focust iedereen hier zo op zijn/haar gewicht?! Toen ik bezig was met afvallen hield ik dat bij door middel van meten met een meetlint.

Wegen is een makkelijke manier om je gewicht te bepalen, maar staar je niet blind op deze, soms frustrerende, cijfertjes. Je gewicht kan namelijk heel gemakkelijk fluctueren door wat je eet, drinkt en doet. Het is dan ook het beste om jezelf hooguit 1x per week te wegen.

Veelvoorkomende redenen van een fluctuerend gewicht zijn:

Je houd meer vocht vast door een zoute of koolhydraatrijke maaltijd de dag ervoor. Koolhydraten houden wel 2,5x hun gewicht in vocht vast!

Je bent veel vocht kwijtgeraakt door zweten of alcoholgebruik. Dit gewichtsverlies is alleen maar vocht en het is belangrijk om dit weer aan te vullen.

Je bent spieren aan het opbouwen. Hier wordt je slanker van, maar minder snel lichter. Spieren nemen namelijk minder ruimte dan vet in.

Je bent nog niet volledig naar de wc geweest.

Je draagt zwaardere of lichtere kleding tijdens het wegen.

Je bent verandert van leefstijl en je lichaam moet hier nog aan wennen.

Je bent (bijna) ongesteld, zwanger of in de overgang. Hormonale veranderingen in deze periodes zorgen ervoor dat je meer vocht vasthoudt.

Zoals je ziet zijn er veel redenen voor om je weegschaal niet als enige hulpmiddel te gebruiken als je bezig bent met afvallen of aankomen. Het meten van je taille is over het algemeen veel betrouwbaarder.

Als je een standaard weegschaal hebt (die alleen je gewicht meet), kan je deze beter inruilen voor een simpel meetlint. Of je houdt je kleding in de gaten. Als deze ruimer wordt, dan ga je de goede kant op met afvallen.
IBI :cheer2: :cheer: :high5:
Wow! Wat goed gedaan! Je bljjft toch wel meeschrijven he? :hyper:

Ik weeg nu 76 kilo. :cheer2:
Ik was het gisteren gewoon voor het eerst totaal vergeten. Ergens in de middag dacht ik pas aan wegen :$

Ik focus op gewicht omdat het voor mij prima werkt. Een meetlint vind ik gedoe. Ik merk aan mijn kleding ook wel dat ik slanker ben.

Ik zal vandaag eens kijken of het lukt met het maken van een nieuwe tabel. Ik Heeft iemand bezwaar tegen het weghalen van de oude tabellen? Die zou ik willen verplaatsen naar het eerste bericht van het topic of zo. Die oude tabel vind ik vervelend bij het invullen van de tabel.
Het Viva forum is papaja.
@gewoon een dame: bedankt voor je toelichting!
.
NymphadoraTonks schreef:
05-11-2017 07:43
IBI :cheer2: :cheer: :high5:
Wow! Wat goed gedaan! Je bljjft toch wel meeschrijven he? :hyper:

Ik weeg nu 76 kilo. :cheer2:
Ik was het gisteren gewoon voor het eerst totaal vergeten. Ergens in de middag dacht ik pas aan wegen :$

Ik focus op gewicht omdat het voor mij prima werkt. Een meetlint vind ik gedoe. Ik merk aan mijn kleding ook wel dat ik slanker ben.

Ik zal vandaag eens kijken of het lukt met het maken van een nieuwe tabel. Ik Heeft iemand bezwaar tegen het weghalen van de oude tabellen? Die zou ik willen verplaatsen naar het eerste bericht van het topic of zo. Die oude tabel vind ik vervelend bij het invullen van de tabel.
Tuurlijk blijf ik meeschrijven! :bigkiss: Ik wil mijn streefgewicht graag wat verlagen, naar 54 kilo. Dat mag dan vervolgens wat mij betreft heeeeel langzaam gaan, om daar te komen. Dus geen 1000 kcal meer, maar meer verschuiven naar 1300, dan 1500, 1600, en kijken of ik weer wat normaler kan gaan eten.

Een meetlint vind ik ook onhandig.

Oeh, wel jammer, als de tot nu toe behaalde resultaten weggehaald worden, kunnen die niet in de OP blijven staan, en dan eronder een nieuwe tabel, qua indeling dan precies zoals jij het fijn vindt..? Je moet het natuurlijk in een vorm gieten die je prettig vind om bij te werken, maar ik vind het zelf wel leuk om mijn resultaat terug te zien. :proud: Werkt voor mij wel motiverend in elk geval.
Helaas 3 ons aangekomen. Weeg nu 78.5. Ben ook 3 keer uit eten geweest afgelopen week😔😔
@ikbenik; graag gedaan! :)
Vorige week 57 kg precies.
Vanmorgen 56,4 kg :yes:
Nymphadora Tonks; gaat het lukken denk je..? Het updaten van de tabel?
Of een nieuwe tabel...?
Ik wil morgen 10:00 voor de nieuwe tabel gaan zitten. Om mezelf maar even een concreet doel te geven... vandaag ben ik druk met bewegen :)

Ik weeg nu 75,4. Bijhouden van eten lukt me niet echt goed meer. Ik eet nu nog steeds anders dan een paar maanden geleden. Zuivelproducten zijn mager,kaas 20+ of 30+ en ik drink veel water. Zelden nog vlokken en andere dikmakers op brood. Ik zit nooit meer propvol en ik zorg voor gezonde tussendoortjes. Als ik patat eet, dan eet ik dat meestal zonder saus. Etc. Etc. Toch snoep ik wel steeds vaker weer. Gisteren heb ik een Bounty gegeten. Ik beweeg meer, maar haal de 10.000 stappen echt niet meer elke dag. En toch val ik nog prima af. Ik verwachtte eigenlijk dat ik stabiel zou blijven of aan zou komen. Ik begin me nu bijna een beetje zorgen te maken dat het zo makkelijk gaat :$
Hier nog steeds 89 kg.

Meetlint goed idee, maar ik heb nogal lastige darmen waardoor mijn buik vaak opgezet is (lucht). Ik denk dat dat meer gaat fluctueren.

Ik merk dat ik heel onhandig reageer op complimenten over mijn haar. Soms dat het verven zo'n ravage was en soms dat het officieel er weer uit zou moeten gaan maar dat ik niet weet of dat echt gaat gebeuren. Of dat ik het best spannend vond hoe mensen het zouden vinden.
IK was paar dagen in buitenland en daar vond ik het wel lekker makkelijk, niemand die wist dat dit 'nieuw' was.
Ben wel blij met deze kleur hoor, maar weet gewoon niet goed te reageren. Hoewel de reacties gewoon positief zijn.
Je kunt méér.
Ik woog vanochtend 67.0!! Kom van 76,6 dus dat is 9,4 eraf nu in 12 weken. Ben helemaal blij!!!
Wow goed Whiterabbit!

Hier is het St Maarten. Was het helemaal vergeten maar ik heb vanmiddag toch maar even snoep gehaald. Je raad het al.... tot nu toe helemaal niemand. Misschien kan ik het snoep meenemen morgen, ik ga weer dagje wandelen. Anders vrees ik dat ik zelf af en toe een reepje pak...
Je kunt méér.
Goedemorgen. Ik 77.6 dus 9 ons er weer af. Gelukkig!
"Ik wil morgen 10:00 voor de nieuwe tabel gaan zitten. Om mezelf maar even een concreet doel te geven... vandaag ben ik druk met bewegen "

Niet gelukt..? :hihi:

Mss ligt het aan het forum, het kost mij in elk geval steedsmeer moeite om tussen alle verspringende reclame iets te kunnen typen :facepalm:
St.Maarten, dat was ik helemaal vergeten tot ik hier s'avonds op de bank zat. Ik overwoog nog even snoep in te gaan slaan, maar heb gegokt dat er niemand langs de deur zou komen.
Gelukkig goed gegokt; er kwam niemand! :)

Anders zou ik dat idd héél lastig vinden; een kast vol snoep en daar dan niets van mogen pakken....
Ik kan de tabel nu ook niet goed meer lezen door alle reclame (ondanks adblock) door dat debiele 'lees ook'.
Het forummen wordt er niet leuker op zo.

De tabel van 11/11 is bijgewerkt. Er is ruimte voor meer mensen, maar ik heb nu alleen mensen die 10/11, 11/11 of 12/11 iets hebben geschreven meegenomen. Ik kan nu ook de hele tabel niet meer lezen op dit stomme forum.
Ja, STOM, hè? :furious:
Ik vind het ook VET irritant..!
Maaaaaaaaaar . ...
Het is je wel mooi gelukt he? :cheer:
Dankjewel!!
Super fijn dat je het hebt willen doen! Met zelfs nog ruimte voor nieuwe mensen!

1 juli woog ik trouwens 65.8 kg
Min de 56,4 kg van afgelopen weeg moment is totaal -9,4 kilo :yes:
Dat kan er nog n keertje bij. (Als je weer energie ervoor hebt, hihi! Want het is frustrerend om op deze manier te forummen! )

Ik had vandaag nog maar 850 kcal op en een enorme trek in vanalles wat niet mocht.
Dus ik heb mezelf zojuist getrakteerd op een grote beslag kom vol zoete magnetron popcorn.
Heeeeeerlijk! Daar had ik nou al ZO lang zin in. En het was omdat het zo licht is maar 75 gram, dus nog geen 300 kcal. Eind totaal dus nog steeds netjes binnen de dagelijkse kcal marge. :)
Heerlijk IkbenIk
En jij als koningin van de smileys hebt niet eens deze gebruikt?! :popcorn: :popcorn:
:proud:
Potverdorie idd..! Gemiste kans!

:popcorn: :popcorn: :popcorn:
75.7 iets aangekomen. Niet heel gek. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven