Militair als partner?
donderdag 30 november 2006 om 19:23
Hoi!
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.
Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.
Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
woensdag 15 november 2017 om 07:57
Volgens mij wel. Maar ligt het er aan hoe lang je ziek bent, of je in je geplande vakantie ook daadwerkelijk op vakantie gaat. Even je CAO (als je die hebt) nalezen.FiddlyDiddlyDoo schreef: ↑14-11-2017 22:43Als ik toch geen andere kant op kan heb ik een vraag voor jullie. Kan een werkgever je verplichten om vakantie op te nemen tijdens ziekte? De vakantie stond overigens al gepland voorafgaand aan de ziektemelding.
En goedemorgen trouwens. In deze sekte.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 15 november 2017 om 09:17
Môgguh! Heb de CAO nagelezen en er staat niets in opgenomen. Ook niet in mijn contract.
Aan alle aanwezigen: vandaag kan je hier alleen uit door een tosti Hawaï te maken in een koekenpan van de action, terwijl je het Amerikaanse volkslied zingt en tapdansschoenen draagt.
Don't waste your time or time will waste you.
woensdag 15 november 2017 om 09:27
That's it? AE'tje dan!FiddlyDiddlyDoo schreef: ↑15-11-2017 09:17
Aan alle aanwezigen: vandaag kan je hier alleen uit door een tosti Hawaï te maken in een koekenpan van de action, terwijl je het Amerikaanse volkslied zingt en tapdansschoenen draagt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 15 november 2017 om 09:33
https://www.verzuimteam.nl/nieuws-tips/ ... ns-ziekte/FiddlyDiddlyDoo schreef: ↑15-11-2017 09:17Môgguh! Heb de CAO nagelezen en er staat niets in opgenomen. Ook niet in mijn contract.
https://www.arbeidsrechter.nl/ziekte-zi ... iektedagen
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... antiedagen
https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... et-regels/
woensdag 15 november 2017 om 09:44
Hoi, ik zit nu ook vast en ik heb iets om het op te lossen, het werkt in ieder geval bij mij (laptop, Chrome).
In de URL zie je de naam van het topic waar je eigenlijk op klikte met daarachter iets van "?r=1&P=27785308". Die R is een redirect, als je alles vanaf het vraagteken (inclusief vraagteken) weghaalt kom je bij het topic dat je wilde aanklikken uit.
Ik las in het napraattopic geloof ik dat toen het militairentopic werd opgeheven mensen uitkwamen op een bericht met dat ze geen toegang hebben tot de pijler. Het lijkt mij dat de redirect alsnog van kracht was, maar door de redirect naar een topic dat offline is gehaald, had je geen toegang meer tot het topic, waardoor je die melding dus kreeg.
(En als de TD ervoor zorgt dat de redirect niet meer automatisch aan de url wordt toegevoegd, is het waarschijnlijk opgelost. Maarja, blijkbaar is dat onmogelijk. Ofzo.)
In de URL zie je de naam van het topic waar je eigenlijk op klikte met daarachter iets van "?r=1&P=27785308". Die R is een redirect, als je alles vanaf het vraagteken (inclusief vraagteken) weghaalt kom je bij het topic dat je wilde aanklikken uit.
Ik las in het napraattopic geloof ik dat toen het militairentopic werd opgeheven mensen uitkwamen op een bericht met dat ze geen toegang hebben tot de pijler. Het lijkt mij dat de redirect alsnog van kracht was, maar door de redirect naar een topic dat offline is gehaald, had je geen toegang meer tot het topic, waardoor je die melding dus kreeg.
(En als de TD ervoor zorgt dat de redirect niet meer automatisch aan de url wordt toegevoegd, is het waarschijnlijk opgelost. Maarja, blijkbaar is dat onmogelijk. Ofzo.)
woensdag 15 november 2017 om 10:22
Zegt het voort, zegt het voort ! Dit werkt, soms in ieder geval. Een topic over uitstellen en planning (!) is op die manier te vinden. Ook fijn voor de mensen die nieuwe topics openen en zich afvragen waarom er niet gereageerd wordtKlubnika schreef: ↑15-11-2017 09:44Hoi, ik zit nu ook vast en ik heb iets om het op te lossen, het werkt in ieder geval bij mij (laptop, Chrome).
Wat goed zeg, Klubnika, slim slim, wat mij betreft ben je nu de briljantste forummer van het jaar.
Weet je ook hoe het kan dat er niet zo'n redirect staat, soms ? Zonet stond er enkel 8/76 ipv zo'n sliert cijfers en tekens.
Het is toch godsgeklaagd dat we nu de Technische Dienst uit eigen gelederen gaan samenstellen, en elkaar op deze manier tips geven, terwijl de reclamekassa bij Sanoma maar blijft rinkelen
nounou
woensdag 15 november 2017 om 10:38
woensdag 15 november 2017 om 10:40
dit heeft niks te maken met een addblocker, maar ben wel benieuwd wat het dan is volgens jou als het geen bug is...meikebikker schreef: ↑15-11-2017 10:38Ik heb adblocker maar ben benieuwd van anderen die dit niet hebben of deze pagina meer/andere reclame's heeft dan op de rest van het forum? Als dat wel zo is dan zou het goed kunnen dat dit helemaal geen bug is en ook verklaren waarom het (nog) niet opgelost is. Zomaar een gedachte..
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 15 november 2017 om 10:44
woensdag 15 november 2017 om 10:46
Nou dat is wel een heel zwartgallig zoeken naar het nut ervanvrouwjagersma schreef: ↑15-11-2017 10:40Dank, Kubanika!
Voor de rest is dit een soort Kafka, dit topic. Wellicht is het een experiment, alleen de sterksten zullen hieruit overblijven.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 15-11-2017 10:48
0.86% gewijzigd
nounou
woensdag 15 november 2017 om 10:48
Volgens mij heeft hij die redirect (ik denk trouwens alleen maar dat het een redirect is hoor, die R zou ook ergens anders voor kunnen staan) alleen bij de topics op de hoofdpagina (dus niet bij een specifieke pijler) en niet in het rijtje van laatst gereageerde topics, favoriete topics, et cetera. Denk dus dat er in het stukje code van die topics iets fout is gegaan, en dat het bij je "persoonlijke" rijtje en op de pijler zelf nog gewoon goed staat. Heeft misschien te maken met het ons willen doorsturen naar het laatst bekeken/door ons geschreven bericht, dat daar iets fout mee is gegaan. Als ik over de URL hover op de hoofdpagina staat die R=1 er nog niet, dus er gebeurt iets tussen de tijd dat er geklikt wordt op het topic en dat het topic geladen is.zazamaenade schreef: ↑15-11-2017 10:22Zegt het voort, zegt het voort ! Dit werkt, soms in ieder geval. Een topic over uitstellen en planning (!) is op die manier te vinden. Ook fijn voor de mensen die nieuwe topics openen en zich afvragen waarom er niet gereageerd wordt![]()
Wat goed zeg, Klubnika, slim slim, wat mij betreft ben je nu de briljantste forummer van het jaar.
Weet je ook hoe het kan dat er niet zo'n redirect staat, soms ? Zonet stond er enkel 8/76 ipv zo'n sliert cijfers en tekens.
Het is toch godsgeklaagd dat we nu de Technische Dienst uit eigen gelederen gaan samenstellen, en elkaar op deze manier tips geven, terwijl de reclamekassa bij Sanoma maar blijft rinkelen![]()
Overigens word ik nu ineens wel naar de goede topics gestuurd en is de URL veranderd, ik weet niet of dit toeval is, ze het razendsnel hebben opgelost nu, of dat ze dit bericht hebben gelezen en er een kwartje is gevallen.
Edit: vals alarm, ik kom weer bij het militairentopic uit
woensdag 15 november 2017 om 10:51
Superbedankt
Don't waste your time or time will waste you.
woensdag 15 november 2017 om 10:57
Klubnika, inderdaad valse hoop.
Wat Sunshine schrijft klopt inderdaad wel. De tekstballonnetjes in de pijlers werken wel, die in het 'hoofdmenu' niet.
Inderdaad, Kyloren, het forum hoort gewoon te werken. Ik verdwijn weer naar de buren van hieronder (mijn motto).
Hoe gezellig samen schelden en klagen soms ook is, het is eigenlijk om onpasselijk van te worden hoe weinig Sanoma zich inspant om dit forum goed te laten werken
Wat Sunshine schrijft klopt inderdaad wel. De tekstballonnetjes in de pijlers werken wel, die in het 'hoofdmenu' niet.
Inderdaad, Kyloren, het forum hoort gewoon te werken. Ik verdwijn weer naar de buren van hieronder (mijn motto).
Hoe gezellig samen schelden en klagen soms ook is, het is eigenlijk om onpasselijk van te worden hoe weinig Sanoma zich inspant om dit forum goed te laten werken
nounou
woensdag 15 november 2017 om 14:37
Jahoe ! Het lijkt erop dat de kazernedeuren open zijn gegaan. Ik durf niet te juichen en ben voorlopig nog niet van mijn weerzin verlost, denk ik.
Iets met vertrouwen en paarden.
nounou