Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
donderdag 9 november 2017 om 20:57
Het antwoord is "ja" op die zorgbaan.Banaaninmijnoor schreef: ↑09-11-2017 13:52Ook met een flexbaan kan je een paar dagen of dagdelen vrij nemen voor vakantie of om te solliciteren. Net als de rest van Nederland.
Ik ben me nu aan het oriënteren op omscholing. Ik denk nu aan een mbo-opleiding in de zorg of hbo voor een onderwijsbevoegdheid. Hopelijk zijn de baanperspectieven dan iets beter.
En beste lola, je hebt volgens mij helemaal geen faalangst. Het is gewoon excuus nummer 58 om maar niet te hoeven werken.
donderdag 9 november 2017 om 22:14
Ik dacht heel even dat je naam baaninmijnoor was.Banaaninmijnoor schreef: ↑09-11-2017 13:52Ook met een flexbaan kan je een paar dagen of dagdelen vrij nemen voor vakantie of om te solliciteren. Net als de rest van Nederland.
Ik ben me nu aan het oriënteren op omscholing. Ik denk nu aan een mbo-opleiding in de zorg of hbo voor een onderwijsbevoegdheid. Hopelijk zijn de baanperspectieven dan iets beter.
Aan welk schoolvak zat je te denken?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
donderdag 9 november 2017 om 22:39
In het onderwijs schommelt het enorm, het ligt ook enorm aan de regio waar je woont. Heb ook een onderwijsbevoegdheid (waar ik nu ook een tijdelijke baan in heb) maar in de regio waar ik woon zijn er weinig banen. Terwijl als ik naar de randstad zou willen ik 3 fulltimebanen tegelijk zou kunnen hebben in mijn vak.
Nederland zou je wel werk in moeten kunnen, al is het niet zo dat dat echt een tekort vak is. Maar ook zeker geen geschiedenis, gym of handvaardigheid of zoiets, waar ze honderden reacties op een vacature krijgen.
Zorg heb ik geen ervaring mee.
Nederland zou je wel werk in moeten kunnen, al is het niet zo dat dat echt een tekort vak is. Maar ook zeker geen geschiedenis, gym of handvaardigheid of zoiets, waar ze honderden reacties op een vacature krijgen.
Zorg heb ik geen ervaring mee.
donderdag 9 november 2017 om 22:41
Leuk, daar is dan wel weer veel vraag naar al valt 1e graads vaker in de smaak.Banaaninmijnoor schreef: ↑09-11-2017 22:33Baaninmijnoor is best toepasselijk in dit topic toch? Zit trouwens te denken aan Nederlands.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
vrijdag 10 november 2017 om 23:45
Vandaag bericht gekregen dat ze op dit moment bezig zijn met de eerste selectie uitzoeken. Krijg zo snel mogelijk wat te horen... Dus nog geen afwijzing, maar de eerste paar zinnen deden wel even anders vermoeden. Er zijn zoals verwacht veel reacties binnen, maar gezien de afdeling zelf en deze keer niet iemand van HR de selectie maakt doet mij wel goed. Hopelijk zien ze potentie in mij.
maandag 13 november 2017 om 12:23
Klopt, die kreeg ik ook toen ik eind vorige maand WW aan wilde vragen.
Misschien is het 'werklozen topic' niet de beste plek om dit te vragen. Maar weet iemand hoelang je de inkomsten nog door moet geven als je weer nieuw werk hebt? Ik heb per 1-12 een nieuwe baan en geen recht meer op WW. Maar ik kan nergens terugvinden hoeveel maanden ik het nog door moet geven.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
maandag 13 november 2017 om 16:41
Ik werk in september weer begonnen met werken en verdien meer dan 87,50% van mijn ww.V1k1ng schreef: ↑13-11-2017 12:23Klopt, die kreeg ik ook toen ik eind vorige maand WW aan wilde vragen.
Misschien is het 'werklozen topic' niet de beste plek om dit te vragen. Maar weet iemand hoelang je de inkomsten nog door moet geven als je weer nieuw werk hebt? Ik heb per 1-12 een nieuwe baan en geen recht meer op WW. Maar ik kan nergens terugvinden hoeveel maanden ik het nog door moet geven.
Heb deze week een brief gekregen dat mijn ww word stopgezet.
Heb dus bij aanvang van mijn nieuwe baan nog twee keer mijn inkomsten moeten doorgeven.
woensdag 15 november 2017 om 20:26
Begin langzamerhand wel gek te worden van de onzekerheid! Nog niks gehoord over de selectie (dus ook geen afwijzing) maar mocht het tot een gesprek komen dan duurt dat ook nog wel even... dus al met al is het zo weer december! Ga er vanuit dat ik voor het weekend wel wat hoor. En mijn flexbaantje hebben ze de reiskostenvergoeding naar beneden aangepast vanaf december en ik ga er geen geld op toe leggen om überhaupt te mogen werken dus dat moet ik ook nog even goed uitzoeken! Om gillend van te worden die onzekerheid en uitzichtloosheid. Ik wil het bijltje er al bijna bij neergooien omdat het allemaal zo lang duurt, maar in bedrijven zijn het nou eenmaal drukke tijden waar het bij mij juist erg rustig is.
woensdag 15 november 2017 om 21:44
In godsnaam, waarom zit je dan ook in zo’n afwachtende houding? Waarom niet solliciteren tijdens het wachten??lola712 schreef: ↑15-11-2017 20:26Begin langzamerhand wel gek te worden van de onzekerheid! Nog niks gehoord over de selectie (dus ook geen afwijzing) maar mocht het tot een gesprek komen dan duurt dat ook nog wel even... dus al met al is het zo weer december! Ga er vanuit dat ik voor het weekend wel wat hoor. En mijn flexbaantje hebben ze de reiskostenvergoeding naar beneden aangepast vanaf december en ik ga er geen geld op toe leggen om überhaupt te mogen werken dus dat moet ik ook nog even goed uitzoeken! Om gillend van te worden die onzekerheid en uitzichtloosheid. Ik wil het bijltje er al bijna bij neergooien omdat het allemaal zo lang duurt, maar in bedrijven zijn het nou eenmaal drukke tijden waar het bij mij juist erg rustig is.
En zoveel mensen krijgen geen volledige reiskostenvergoeding, wat een naïviteit om te denken dat je dat krijgt. Het gaat om het opbouwen van werkervaring! Dat is het enige wat belangrijk is op dit moment in jouw situatie.
Maar nee joh, blijf nog maar lekker langer in de bijstand, lekker op je luie reet zitten de hele dag. Mensen zoals jij geven die uitkering zo’n slechte reputatie, bah!
woensdag 15 november 2017 om 21:54
Ik heb ook nog andere sollicitaties lopen maar daar hoor ik helemaal niks van, dat zijn de simpele/backup baantjes dus waarschijnlijk daarom geen reactie...Ceridwen91 schreef: ↑15-11-2017 21:44In godsnaam, waarom zit je dan ook in zo’n afwachtende houding? Waarom niet solliciteren tijdens het wachten??
En zoveel mensen krijgen geen volledige reiskostenvergoeding, wat een naïviteit om te denken dat je dat krijgt. Het gaat om het opbouwen van werkervaring! Dat is het enige wat belangrijk is op dit moment in jouw situatie.
Maar nee joh, blijf nog maar lekker langer in de bijstand, lekker op je luie reet zitten de hele dag. Mensen zoals jij geven die uitkering zo’n slechte reputatie, bah!
En eerst kreeg ik wel volledige reiskostenvergoeding. Met de uitkering wordt alles ingehouden... En normaal verdien je per maand misschien genoeg om alles te compenseren en er nog wat aan over te houden. In mijn geval gaat elke euro die ik kwijt ben aan reiskosten direct van mijn verdiensten (0 euro dus) af. En dan betaal je dus om aan het werk te zijn...
woensdag 15 november 2017 om 21:57
Jaaaaahhhhh! Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn leidinggevende, ik krijg een contract voor onbepaalde tijd
Ben zo blij!
Lola! Werkelijk, neem je nu echt niets aan van alle tips en adviezen hier? Allemachtig, wat ben jij passief. Ik hoop van harte dat je een positieve reactie gaat krijgen maar brrrrrr.......
Lola! Werkelijk, neem je nu echt niets aan van alle tips en adviezen hier? Allemachtig, wat ben jij passief. Ik hoop van harte dat je een positieve reactie gaat krijgen maar brrrrrr.......
donderdag 16 november 2017 om 00:32
Wat ben jij een enorm dom schaap. Echt.
Je bent te lui om ook maar een poot uit te steken. En wij maar betalen voor jouw uitkering.
donderdag 16 november 2017 om 07:54
Wat vind je nou van alle reacties die mensen hier op je hebben? Vind je dat dan onterecht? Zoek nou toch eens geen excuses om niets te hoeven doen. Dan betaal je wat reiskosten. Maar kom in actie.
Hoe lang heb je eigenlijk recht op ww? Zo’n lang arbeidsverleden zul je toch niet hebben, en twee jaar is de max.
Als je een troll bent, ben je echt een goeie, want deze houding triggered echt enorm. Het haalt echt de grootste vorm van irritatie in iedereen naar boven.
donderdag 16 november 2017 om 08:27
Echt ik kom na 33 jaar werken in de ww voel me daar zwaar ongelukkig door en dan lees ik hier het topic door en stuit op jou Lola . Echt ik heb er geen woorden voor wat een instelling jezelf te goed voor alles voelen en zitten wachten op de perfecte baan . Ik kan nu al voorspellen die gaat er niet komen wat een arbeidsethos of liever gebrek er aan !
Ga je diep schamen !
Ga je diep schamen !
donderdag 16 november 2017 om 08:29
Ze zit in de bijstand volgens mij en denk idd dat de kans dat het een trol is zeer aannemelijk.LizBakker schreef: ↑16-11-2017 07:54Wat vind je nou van alle reacties die mensen hier op je hebben? Vind je dat dan onterecht? Zoek nou toch eens geen excuses om niets te hoeven doen. Dan betaal je wat reiskosten. Maar kom in actie.
Hoe lang heb je eigenlijk recht op ww? Zo’n lang arbeidsverleden zul je toch niet hebben, en twee jaar is de max.
Als je een troll bent, ben je echt een goeie, want deze houding triggered echt enorm. Het haalt echt de grootste vorm van irritatie in iedereen naar boven.
Ze wekt veel irritatie op idd .
donderdag 16 november 2017 om 08:38
Ok, gelukkig. Werd afgelopen week wel gebeld door een dame van het UWV (ik had blijkbaar wat verkeerd gedaan bij mijn aanvraag) en die bleef er een beetje omheen draaien (hangt af van het aantal uren wat je gaat werken, hoeveel je gaat verdienen). Dat ik aangaf meer te gaan verdienen dan bij mijn vorige baan en dat ik gewoon fulltime ging werkte kwam niet helemaal aan geloof ik.
Heb nu maar wat reminders in mijn agenda gezet, anders vergeet ik het straks weer en dan krijg ik daar weer gedoe over.
Nog 2,5 week en dan mag ik beginnen, heb er zin in!
Valhalla! Where the brave may live Forever!
donderdag 16 november 2017 om 09:14