Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.

Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?

Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-11-2017 15:24
Reden: ivm spam
99.92% gewijzigd
Banaaninmijnoor schreef:
09-11-2017 13:52
Ook met een flexbaan kan je een paar dagen of dagdelen vrij nemen voor vakantie of om te solliciteren. Net als de rest van Nederland.

Ik ben me nu aan het oriënteren op omscholing. Ik denk nu aan een mbo-opleiding in de zorg of hbo voor een onderwijsbevoegdheid. Hopelijk zijn de baanperspectieven dan iets beter.
Het antwoord is "ja" op die zorgbaan.

En beste lola, je hebt volgens mij helemaal geen faalangst. Het is gewoon excuus nummer 58 om maar niet te hoeven werken.
Banaaninmijnoor schreef:
09-11-2017 13:52
Ook met een flexbaan kan je een paar dagen of dagdelen vrij nemen voor vakantie of om te solliciteren. Net als de rest van Nederland.

Ik ben me nu aan het oriënteren op omscholing. Ik denk nu aan een mbo-opleiding in de zorg of hbo voor een onderwijsbevoegdheid. Hopelijk zijn de baanperspectieven dan iets beter.
Ik dacht heel even dat je naam baaninmijnoor was.
Aan welk schoolvak zat je te denken?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
;) Baaninmijnoor is best toepasselijk in dit topic toch? Zit trouwens te denken aan Nederlands.
In het onderwijs schommelt het enorm, het ligt ook enorm aan de regio waar je woont. Heb ook een onderwijsbevoegdheid (waar ik nu ook een tijdelijke baan in heb) maar in de regio waar ik woon zijn er weinig banen. Terwijl als ik naar de randstad zou willen ik 3 fulltimebanen tegelijk zou kunnen hebben in mijn vak.

Nederland zou je wel werk in moeten kunnen, al is het niet zo dat dat echt een tekort vak is. Maar ook zeker geen geschiedenis, gym of handvaardigheid of zoiets, waar ze honderden reacties op een vacature krijgen.

Zorg heb ik geen ervaring mee.
Banaaninmijnoor schreef:
09-11-2017 22:33
;) Baaninmijnoor is best toepasselijk in dit topic toch? Zit trouwens te denken aan Nederlands.
Leuk, daar is dan wel weer veel vraag naar al valt 1e graads vaker in de smaak. :)
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Vandaag bericht gekregen dat ze op dit moment bezig zijn met de eerste selectie uitzoeken. Krijg zo snel mogelijk wat te horen... Dus nog geen afwijzing, maar de eerste paar zinnen deden wel even anders vermoeden. Er zijn zoals verwacht veel reacties binnen, maar gezien de afdeling zelf en deze keer niet iemand van HR de selectie maakt doet mij wel goed. Hopelijk zien ze potentie in mij.
Zo ik kom mij ook melden heb per 1-12 geen baan meer heb me al aangemeld bij UWV maar kan het pas een week van te voren aanvragen ? Krijg een automatische reminder. Herkent iemand dit ?
Simitçi schreef:
13-11-2017 08:58
Zo ik kom mij ook melden heb per 1-12 geen baan meer heb me al aangemeld bij UWV maar kan het pas een week van te voren aanvragen ? Krijg een automatische reminder. Herkent iemand dit ?
Klopt, die kreeg ik ook toen ik eind vorige maand WW aan wilde vragen.

Misschien is het 'werklozen topic' niet de beste plek om dit te vragen. Maar weet iemand hoelang je de inkomsten nog door moet geven als je weer nieuw werk hebt? Ik heb per 1-12 een nieuwe baan en geen recht meer op WW. Maar ik kan nergens terugvinden hoeveel maanden ik het nog door moet geven.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
13-11-2017 12:23
Klopt, die kreeg ik ook toen ik eind vorige maand WW aan wilde vragen.

Misschien is het 'werklozen topic' niet de beste plek om dit te vragen. Maar weet iemand hoelang je de inkomsten nog door moet geven als je weer nieuw werk hebt? Ik heb per 1-12 een nieuwe baan en geen recht meer op WW. Maar ik kan nergens terugvinden hoeveel maanden ik het nog door moet geven.
Ik werk in september weer begonnen met werken en verdien meer dan 87,50% van mijn ww.
Heb deze week een brief gekregen dat mijn ww word stopgezet.
Heb dus bij aanvang van mijn nieuwe baan nog twee keer mijn inkomsten moeten doorgeven.
Begin langzamerhand wel gek te worden van de onzekerheid! Nog niks gehoord over de selectie (dus ook geen afwijzing) maar mocht het tot een gesprek komen dan duurt dat ook nog wel even... dus al met al is het zo weer december! Ga er vanuit dat ik voor het weekend wel wat hoor. En mijn flexbaantje hebben ze de reiskostenvergoeding naar beneden aangepast vanaf december en ik ga er geen geld op toe leggen om überhaupt te mogen werken dus dat moet ik ook nog even goed uitzoeken! Om gillend van te worden die onzekerheid en uitzichtloosheid. Ik wil het bijltje er al bijna bij neergooien omdat het allemaal zo lang duurt, maar in bedrijven zijn het nou eenmaal drukke tijden waar het bij mij juist erg rustig is.
lola712 schreef:
15-11-2017 20:26
Begin langzamerhand wel gek te worden van de onzekerheid! Nog niks gehoord over de selectie (dus ook geen afwijzing) maar mocht het tot een gesprek komen dan duurt dat ook nog wel even... dus al met al is het zo weer december! Ga er vanuit dat ik voor het weekend wel wat hoor. En mijn flexbaantje hebben ze de reiskostenvergoeding naar beneden aangepast vanaf december en ik ga er geen geld op toe leggen om überhaupt te mogen werken dus dat moet ik ook nog even goed uitzoeken! Om gillend van te worden die onzekerheid en uitzichtloosheid. Ik wil het bijltje er al bijna bij neergooien omdat het allemaal zo lang duurt, maar in bedrijven zijn het nou eenmaal drukke tijden waar het bij mij juist erg rustig is.
In godsnaam, waarom zit je dan ook in zo’n afwachtende houding? Waarom niet solliciteren tijdens het wachten??

En zoveel mensen krijgen geen volledige reiskostenvergoeding, wat een naïviteit om te denken dat je dat krijgt. Het gaat om het opbouwen van werkervaring! Dat is het enige wat belangrijk is op dit moment in jouw situatie.

Maar nee joh, blijf nog maar lekker langer in de bijstand, lekker op je luie reet zitten de hele dag. Mensen zoals jij geven die uitkering zo’n slechte reputatie, bah!
Ceridwen91 schreef:
15-11-2017 21:44
In godsnaam, waarom zit je dan ook in zo’n afwachtende houding? Waarom niet solliciteren tijdens het wachten??

En zoveel mensen krijgen geen volledige reiskostenvergoeding, wat een naïviteit om te denken dat je dat krijgt. Het gaat om het opbouwen van werkervaring! Dat is het enige wat belangrijk is op dit moment in jouw situatie.

Maar nee joh, blijf nog maar lekker langer in de bijstand, lekker op je luie reet zitten de hele dag. Mensen zoals jij geven die uitkering zo’n slechte reputatie, bah!
Ik heb ook nog andere sollicitaties lopen maar daar hoor ik helemaal niks van, dat zijn de simpele/backup baantjes dus waarschijnlijk daarom geen reactie...

En eerst kreeg ik wel volledige reiskostenvergoeding. Met de uitkering wordt alles ingehouden... En normaal verdien je per maand misschien genoeg om alles te compenseren en er nog wat aan over te houden. In mijn geval gaat elke euro die ik kwijt ben aan reiskosten direct van mijn verdiensten (0 euro dus) af. En dan betaal je dus om aan het werk te zijn...
Jaaaaahhhhh! Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn leidinggevende, ik krijg een contract voor onbepaalde tijd :cheer: Ben zo blij!
Lola! Werkelijk, neem je nu echt niets aan van alle tips en adviezen hier? Allemachtig, wat ben jij passief. Ik hoop van harte dat je een positieve reactie gaat krijgen maar brrrrrr.......
lola712 schreef:
15-11-2017 21:54
Ik heb ook nog andere sollicitaties lopen maar daar hoor ik helemaal niks van, dat zijn de simpele/backup baantjes dus waarschijnlijk daarom geen reactie...
En PostNL dan?
LizBakker schreef:
15-11-2017 22:32
En PostNL dan?
Daar zou ik het nog laten weten als ik wat gehoord heb van andere sollicitaties. Dat heb ik niet dus heb nog niks laten horen. En dat is eigenlijk ook niet meer aan de orde.
Gefeliciteerd Biekoe!
lola712 schreef:
15-11-2017 22:48
Daar zou ik het nog laten weten als ik wat gehoord heb van andere sollicitaties. Dat heb ik niet dus heb nog niks laten horen. En dat is eigenlijk ook niet meer aan de orde.
Wat ben jij een enorm dom schaap. Echt.
Je bent te lui om ook maar een poot uit te steken. En wij maar betalen voor jouw uitkering.
biekoe schreef:
15-11-2017 21:57
Jaaaaahhhhh! Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn leidinggevende, ik krijg een contract voor onbepaalde tijd :cheer: Ben zo blij
Gefeliciteerd! :cheer:
Ach nog even en dan moet ze productiewerk gaan doen ofzo.
Kan je wel heel stoer doen dat je geld niet nodig hebt enzo maar lijkt me toch niet prettig om voor altijd minimum te verdienen terwijl niet nodig is.
lola712 schreef:
15-11-2017 22:48
Wat vind je nou van alle reacties die mensen hier op je hebben? Vind je dat dan onterecht? Zoek nou toch eens geen excuses om niets te hoeven doen. Dan betaal je wat reiskosten. Maar kom in actie.

Hoe lang heb je eigenlijk recht op ww? Zo’n lang arbeidsverleden zul je toch niet hebben, en twee jaar is de max.

Als je een troll bent, ben je echt een goeie, want deze houding triggered echt enorm. Het haalt echt de grootste vorm van irritatie in iedereen naar boven.
Echt ik kom na 33 jaar werken in de ww voel me daar zwaar ongelukkig door en dan lees ik hier het topic door en stuit op jou Lola . Echt ik heb er geen woorden voor wat een instelling jezelf te goed voor alles voelen en zitten wachten op de perfecte baan . Ik kan nu al voorspellen die gaat er niet komen wat een arbeidsethos of liever gebrek er aan !
Ga je diep schamen !
LizBakker schreef:
16-11-2017 07:54
Wat vind je nou van alle reacties die mensen hier op je hebben? Vind je dat dan onterecht? Zoek nou toch eens geen excuses om niets te hoeven doen. Dan betaal je wat reiskosten. Maar kom in actie.

Hoe lang heb je eigenlijk recht op ww? Zo’n lang arbeidsverleden zul je toch niet hebben, en twee jaar is de max.

Als je een troll bent, ben je echt een goeie, want deze houding triggered echt enorm. Het haalt echt de grootste vorm van irritatie in iedereen naar boven.
Ze zit in de bijstand volgens mij en denk idd dat de kans dat het een trol is zeer aannemelijk.
Ze wekt veel irritatie op idd .
trikkie schreef:
13-11-2017 16:41
Ik werk in september weer begonnen met werken en verdien meer dan 87,50% van mijn ww.
Heb deze week een brief gekregen dat mijn ww word stopgezet.
Heb dus bij aanvang van mijn nieuwe baan nog twee keer mijn inkomsten moeten doorgeven.
Ok, gelukkig. Werd afgelopen week wel gebeld door een dame van het UWV (ik had blijkbaar wat verkeerd gedaan bij mijn aanvraag) en die bleef er een beetje omheen draaien (hangt af van het aantal uren wat je gaat werken, hoeveel je gaat verdienen). Dat ik aangaf meer te gaan verdienen dan bij mijn vorige baan en dat ik gewoon fulltime ging werkte kwam niet helemaal aan geloof ik.
Heb nu maar wat reminders in mijn agenda gezet, anders vergeet ik het straks weer en dan krijg ik daar weer gedoe over.

Nog 2,5 week en dan mag ik beginnen, heb er zin in!
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Simitçi schreef:
16-11-2017 08:29
Ze zit in de bijstand volgens mij en denk idd dat de kans dat het een trol is zeer aannemelijk.
Ze wekt veel irritatie op idd .
Ik ben geen troll maar wel een millennium.. die hebben meer om uit te kiezen en worden dan besluitloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven