KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
vrijdag 17 november 2017 om 14:34
Lastig is dat he?! Ik heb de afgelopen dagen ook van alles gevoeld..je weet het niet..ga zondag testen!angelaloes schreef: ↑16-11-2017 19:33Innerpeace en maris; jk hoefde geen verwijzing. Ik kon met een week ook al terecht.
Jootje ja klopt 1e poging en dinsdag Nod. Zo spannend ik voel dat menstruatie er aan komt of t is tocj wat anders... Ik weet t niet meer
vrijdag 17 november 2017 om 15:49
@ilona87 gefeliciteerd!! Wat super zeg. Ik gebruik deze maand ook pregnyl (om de 3 dagen, geen idee of dat normaal is). Wat spannend zeg, maar dat is al snel de eerste echo. Heb je het al mensen verteld of alleen hier? Gefeliciteerd en geniet ervan!
@rosings wat een lange en zware weg zeg. Ik mijn eigen omgeving ken ik ook iemand met zo'n heftig traject, maar dat is uiteindelijk ook gelukt. Ik heb gezien wat het met je kan doen, maar gelukkig ook wat het met je doet als het dan wel lukt. Respect voor jou.
@rosings wat een lange en zware weg zeg. Ik mijn eigen omgeving ken ik ook iemand met zo'n heftig traject, maar dat is uiteindelijk ook gelukt. Ik heb gezien wat het met je kan doen, maar gelukkig ook wat het met je doet als het dan wel lukt. Respect voor jou.
vrijdag 17 november 2017 om 16:16
@ilona; gefeliciteerd! 5 testen maar?! Zou je er niet toch nog eentje doen? Nee grapje hoor. Ik had er zelf ook 6 gedaan. Hahaha! Maar heel leuk voor je! Hoeveelste poging was dit? Heb je ergens last van? Geniet ervan!
@innerpeace; geef niet op! Omarm het verdriet, het mag er zijn. En dan morgen of overmorgen, dan bedenk je weer wat een prachtige wens je hebt en dan ga je er weer voor. En het gaat je echt een keer lukken, ik gun het je zo!
@derest; alle wachtenden en alle startenden, heel veel succes!
Het is een proces met vallen en opstaan, zodat je uiteindelijk een wonder in je armen kan houden wat je doet zweven van geluk!
(Hoop ik
)
@innerpeace; geef niet op! Omarm het verdriet, het mag er zijn. En dan morgen of overmorgen, dan bedenk je weer wat een prachtige wens je hebt en dan ga je er weer voor. En het gaat je echt een keer lukken, ik gun het je zo!
@derest; alle wachtenden en alle startenden, heel veel succes!
Het is een proces met vallen en opstaan, zodat je uiteindelijk een wonder in je armen kan houden wat je doet zweven van geluk!
(Hoop ik

vrijdag 17 november 2017 om 18:34
@innerpeace, dankjewel.
Ik had nog niet alles terug gelezen toen ik mijn bericht erop zetten.
Maar heftig zeg, jou verhaal. Ik snap dat het soms lastig is om soms positief te blijven. Ik duim voor je dat je binnenkort een positieve test hebt en dat het deze keer wel helemaal goed gaat
@Lee83, mijn ouders weten het. Mijn moeder was mee geweest naar de iui, dus hun wisten dat ik woensdag mocht testen. Heb hun nog wel een klein beetje kunnen verrassen. Ik testen al 3dagen (zondag) voor nod positief en heb een foto gemaakt van mijn hondjes met babyslofjes en had op de fotolijst van 3dagen mijn test erop geplakt. Deze heb ik dinsdag avond (1dag voor nod) aan hun gegeven.
Ik heb bij de kliniek bij 7 en 10 weken een echo. En op je nod dag ben je al gelijk 4weken zwanger dus de echo komt dan al snel
@Pat36, ik heb bijna geen klachten , is omdat ik het nu weet . Anders had ik de klachten compleet gemist. Heb soms last van maagzuur overdag, heb ik wel vaker als ik nachtdiensten heb maar dan snachts last, en nu heb ik de afgelopen 3weken alleen maar nachtdiensten gehad
En wat last van buikpijn ,wel een andere soort pijn dan menstruatie pijn
En de hoeveelheid testen dat kwam omdat ik dus al vanaf 3dagen voor nod begon te testen, bij de kliniek hadden ze dus gezegd pas vandaag 2dagen na nod te testen. Ik had dat geduld niet
en het was ook wel leuk om de streepjes steeds dikker en donker te zien worden
Dit was trouwens mijn 3de poging, had echt niet gedacht dat het zo snel al zou lukken
Ik las trouwens dat iemand aan zelfinseminatie wilden gaan doen, weet niet meer wie het was.
Maar ik hoorde pas geleden van fertiliteitarts dat ze dit aan banden willen gaan leggen. Omdat er te weinig controle op is. Dus voor diegene die dit wel , goed informeren bij de donorbank, voordat je een grote teleurstellen krijgt
Ik had nog niet alles terug gelezen toen ik mijn bericht erop zetten.
Maar heftig zeg, jou verhaal. Ik snap dat het soms lastig is om soms positief te blijven. Ik duim voor je dat je binnenkort een positieve test hebt en dat het deze keer wel helemaal goed gaat

@Lee83, mijn ouders weten het. Mijn moeder was mee geweest naar de iui, dus hun wisten dat ik woensdag mocht testen. Heb hun nog wel een klein beetje kunnen verrassen. Ik testen al 3dagen (zondag) voor nod positief en heb een foto gemaakt van mijn hondjes met babyslofjes en had op de fotolijst van 3dagen mijn test erop geplakt. Deze heb ik dinsdag avond (1dag voor nod) aan hun gegeven.
Ik heb bij de kliniek bij 7 en 10 weken een echo. En op je nod dag ben je al gelijk 4weken zwanger dus de echo komt dan al snel

@Pat36, ik heb bijna geen klachten , is omdat ik het nu weet . Anders had ik de klachten compleet gemist. Heb soms last van maagzuur overdag, heb ik wel vaker als ik nachtdiensten heb maar dan snachts last, en nu heb ik de afgelopen 3weken alleen maar nachtdiensten gehad

En wat last van buikpijn ,wel een andere soort pijn dan menstruatie pijn
En de hoeveelheid testen dat kwam omdat ik dus al vanaf 3dagen voor nod begon te testen, bij de kliniek hadden ze dus gezegd pas vandaag 2dagen na nod te testen. Ik had dat geduld niet

Dit was trouwens mijn 3de poging, had echt niet gedacht dat het zo snel al zou lukken
Ik las trouwens dat iemand aan zelfinseminatie wilden gaan doen, weet niet meer wie het was.
Maar ik hoorde pas geleden van fertiliteitarts dat ze dit aan banden willen gaan leggen. Omdat er te weinig controle op is. Dus voor diegene die dit wel , goed informeren bij de donorbank, voordat je een grote teleurstellen krijgt
vrijdag 17 november 2017 om 20:29
Gefeliciteerd Ilona!!
Lee weet je zeker dat het pregnyl is wat je spuit om de 3 dagen? Dat zorgt er nml voor dat je binnen 24-48 uur een eisprong krijgt.
Mijn cyclys gaat trager dan afgelopen pogingen. Mn eitjes groeien niet hard genoeg. Zondag 3e echo deze week. Kijken of ze dan groot genoeg zijn. En dan hopelijk volgende week inseminatie.
Lee weet je zeker dat het pregnyl is wat je spuit om de 3 dagen? Dat zorgt er nml voor dat je binnen 24-48 uur een eisprong krijgt.
Mijn cyclys gaat trager dan afgelopen pogingen. Mn eitjes groeien niet hard genoeg. Zondag 3e echo deze week. Kijken of ze dan groot genoeg zijn. En dan hopelijk volgende week inseminatie.

vrijdag 17 november 2017 om 20:41
Gefeliciteerd Ilona! Fijn dat je al zo snel een echo hebt!
Innerpeace, je verdriet mag er zijn. Kun je er met mensen over praten? En is je menstruatie definitief doorgebroken of heb je nog een kansje?
Voor iedereen op het bankje: succes!
Ik ben vandaag wederom niet gebeld door de psycholoog, hadden ze me gisteren en eergisteren beloofd.... Maandag zelf maar weer bellen..
Innerpeace, je verdriet mag er zijn. Kun je er met mensen over praten? En is je menstruatie definitief doorgebroken of heb je nog een kansje?
Voor iedereen op het bankje: succes!
Ik ben vandaag wederom niet gebeld door de psycholoog, hadden ze me gisteren en eergisteren beloofd.... Maandag zelf maar weer bellen..
zaterdag 18 november 2017 om 08:53
@Plien ja, ik heb Clomid, daarna Ovitrelle voor de eisprong als ei 17 mm is. De dag van inseminatie spuit ik Pregnyl 1500 en dan nog 3 x om de 3 dagen om te helpen innestelen zei ze. Ik had helemaal geen eitjes bij de eerste echo, terwijl ik altijd rond de 11 mm zit. De volgende echo had ik ineens 6 eitjes, waarvan 1 van 13 mm dacht ik. Dus kan zomaar snel gaan. Ik duim voor je!
zaterdag 18 november 2017 om 09:32
zaterdag 18 november 2017 om 10:50
Oke is gooi het even in de groep.
Vanochtend toch een vroege test gedaan ( beetje ongeduldig) en deze was negatief. Nu heb ik een korte cyclus. Heb op dag 10 een pos ovulatietest gehad en ben op dag 11 geinsemineerd. Zit nu op dag 9 na IUI. Ben ik te vroeg met testen? Ik denk dat dinsdag mn nod is.
Wat denken jullie?
Vanochtend toch een vroege test gedaan ( beetje ongeduldig) en deze was negatief. Nu heb ik een korte cyclus. Heb op dag 10 een pos ovulatietest gehad en ben op dag 11 geinsemineerd. Zit nu op dag 9 na IUI. Ben ik te vroeg met testen? Ik denk dat dinsdag mn nod is.
Wat denken jullie?
zaterdag 18 november 2017 om 11:25
zaterdag 18 november 2017 om 11:45
Vind het wel lastig omdat ik wel 3/4 dagen voor nod zit..maar 9 dagen na IUI is tekort denk je voor een innesteling?nausicaa schreef: ↑18-11-2017 11:25Ja, je bent inderdaad wel erg vroeg. Een korte cyclus betekent niet per se dat je ook sneller hcg gaat aanmaken, dat staat daar los van. Dus dan zou je eigenlijk pas een paar dagen na je verwachte menstruatie moeten testen. Ik snap je ongeduld, maar ik zou toch echt even iets langer wachten.
zaterdag 18 november 2017 om 13:23
@jootje, ik denk ook dat je nog erg vroeg bent. Een innesteling is misschien wel geweest, maar wil niet zeggen dat je hcg al hoog genoeg is om op de test te zien.
Ik weet hoe lastig het is, ik heb zelf ook een test gedaan die 6 dagen van te voren mocht, maar als ik jou was zou ik echt de 15 dagen na je iui aanhouden. Dat geeft misschien ook minder stress, omdat je dan niet ‘vals’ blij of teleurgesteld bent...
Ik weet hoe lastig het is, ik heb zelf ook een test gedaan die 6 dagen van te voren mocht, maar als ik jou was zou ik echt de 15 dagen na je iui aanhouden. Dat geeft misschien ook minder stress, omdat je dan niet ‘vals’ blij of teleurgesteld bent...
zaterdag 18 november 2017 om 13:41
Sowieso zijn vroege testen iets minder betrouwbaar, maar ze zijn ook nog eens gemaakt op een cyclus van 28-29 dagen. Dus als de test zegt: vanaf 4 dagen voor verwachte menstruatie, bedoelen ze eigenlijk vanaf 10-11 dagen na de eisprong. En zelfs dan zijn ze iets minder betrouwbaar (als ze negatief zijn tenminste) omdat niet iedereen even snel en veel hcg aanmaakt (dat wat je meet dus).
Innesteling kan ergens tussen 5-10 dagen zijn, en dan moet het weefsel wat hcg produceert nog aangemaakt worden én genoeg zijn om meetbaar te zijn. Dus ja, 9 dagen na inseminatie is echt heel erg vroeg. Er zijn vrouwen die dan al een positieve test hebben, maar dat is eerder uitzonderlijk dan gemiddeld. (En voor de zekerheid: je moet het niet vergelijken met mensen die een ivf terugplaatsing gehad hebben. Die mogen meestal wel op dag 10 testen testen, maar dan is een gedeelte van het ontwikkelen van het vruchtje al buiten het lichaam gebeurd. Dag 10 na terugplaatsing is dus eigenlijk ook ongeveer dag 14-15 na bevruchting).
Ik zou toch echt proberen om gewoon tot minstens dag 14 te wachten.
zaterdag 18 november 2017 om 17:57
Ja lastig idd omdat ik dus een korte cyclus heb weet ik niet zo goed hoe of wat. Maar thnx voor de tip! Is mn eerst poging dus allemaal nog nieuw! Ik verwacht op 12 dagen na iui mn menstruatie, alsnog testen dan op dag 14/15? Ook al ben ik ongesteld?Pat36 schreef: ↑18-11-2017 13:23@jootje, ik denk ook dat je nog erg vroeg bent. Een innesteling is misschien wel geweest, maar wil niet zeggen dat je hcg al hoog genoeg is om op de test te zien.
zaterdag 18 november 2017 om 18:01
Oke goed om te weten! Dus morgen op dag 10 ben ik ook nog heel erg vroeg! Ik verwacht mn menstratie 12 dagen na iui, zou ik wel gewoon nog moeten testen op dag 14 na iui, ook als ik ongesteld ben geworden?nausicaa schreef: ↑18-11-2017 13:41Sowieso zijn vroege testen iets minder betrouwbaar, maar ze zijn ook nog eens gemaakt op een cyclus van 28-29 dagen. Dus als de test zegt: vanaf 4 dagen voor verwachte menstruatie, bedoelen ze eigenlijk vanaf 10-11 dagen na de eisprong. En zelfs dan zijn ze iets minder betrouwbaar (als ze negatief zijn tenminste) omdat niet iedereen even snel en veel hcg aanmaakt (dat wat je meet dus).
Innesteling kan ergens tussen 5-10 dagen zijn, en dan moet het weefsel wat hcg produceert nog aangemaakt worden én genoeg zijn om meetbaar te zijn. Dus ja, 9 dagen na inseminatie is echt heel erg vroeg. Er zijn vrouwen die dan al een positieve test hebben, maar dat is eerder uitzonderlijk dan gemiddeld. (En voor de zekerheid: je moet het niet vergelijken met mensen die een ivf terugplaatsing gehad hebben. Die mogen meestal wel op dag 10 testen testen, maar dan is een gedeelte van het ontwikkelen van het vruchtje al buiten het lichaam gebeurd. Dag 10 na terugplaatsing is dus eigenlijk ook ongeveer dag 14-15 na bevruchting).
Ik zou toch echt proberen om gewoon tot minstens dag 14 te wachten.
Sorry, is mijn eerste poging en dus nog allemaal nieuw voor me! Heel fijn dat je duidelijk antwoord geeft! Thnx!
zaterdag 18 november 2017 om 19:13
Jootje: ik was ook te vroeg gaan testen. Ik ken de spanning. Zit nu op dag 14 na iui.
Vanmorgen duidelijk t gevoel van menstruatie gehad en heeft lang aangehouden maar nog niks te zien.. Je lijf houd je zo voor de gek. Ik test morgen nog x (15 dagen na iui) en anders wacht ik m'n menstruatie af.
Succes met wachten
Vanmorgen duidelijk t gevoel van menstruatie gehad en heeft lang aangehouden maar nog niks te zien.. Je lijf houd je zo voor de gek. Ik test morgen nog x (15 dagen na iui) en anders wacht ik m'n menstruatie af.
Succes met wachten
zaterdag 18 november 2017 om 19:39
Spannend! Laat je weten wat je test?angelaloes schreef: ↑18-11-2017 19:13Jootje: ik was ook te vroeg gaan testen. Ik ken de spanning. Zit nu op dag 14 na iui.
Succes met wachten
zaterdag 18 november 2017 om 21:02
Ik weet het, het is heel spannend en lastig. De eerste poging heb ik niks anders gedaan de dag van de iui dan met mijn hand op mijn buik zitten. De pogingen daarna werd het makkelijker, Haha! Ik ging het ook minder mensen vertellen. Ik werd er heel onrustig van. Als mensen vroegen voel je al iets en ik voelde niks dan had ik stress. Je bent je al zo bewust van je lijf, dan helpen die vragen niet mee.
Als je menstruatie echt doorzet (meer dan wat druppels), dan hoef je niet meer te testen. Ik zelf heb wel altijd oo dag 14 getest, maar bij een collega die ook in het traject zit zeggen ze steeds dag 15. Ik zou op dag 14 of 15 testen als je menstruatie er niet is. En als de test dan negatief is, na 2 dagen nog een keer. Het kan echt even duren voordat je lijf genoeg hcg aanmaakt om de test positief te maken.
Succes!