Backpacken met 3 kinderen
zaterdag 18 november 2017 om 10:51
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.
Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?
Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....
Groetjes Ubuntu
Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.
Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?
Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....
Groetjes Ubuntu

zondag 19 november 2017 om 12:01
Afgelopen zomer in Oost Duitsland en Praag geweest en dat was niet opvallend goedkoop. Zowel verblijf als eten (supermarkt) niet.lattemachiato schreef: ↑19-11-2017 11:57Dat vind ik toch niet helemaal waar hoor. Een familielid woont in Hongarije en dat is echt onwijs goedkoop. Supermarkt trouwens niet, maar wel uit eten of een terrasje pakken. Is wel in de middle of nowhere trouwens, maar ook Boedapest vind ik nog heel aardig geprijsd, ben ik in december 2015 voor het laatst geweest. En mijn broer was onlangs een weekendje Sofia, was echt heel erg goedkoop zei hij.
zondag 19 november 2017 om 12:11
Ik zou het inderdaad in Oost Europa zoeken, maar niet in een toeristisch gebied in Kroatië. Backpacken is dan heel lastig, omdat juist die goedkope accommodatie veelal gereserveerd is en je in dure hotels of appartementen terecht komt als je niets reserveert (want dat is de essentie van backpacken toch, op de bonnefooi rondtrekken?).
Polen, Hongarije, Macedonië, Bulgarije, en alles in die richting is beduidend goedkoper dan Kroatië. Vooral accomodatie en uit eten. Ik was in Polen rond de 30-40 euro kwijt voor een tweepersoonskamer, en in 'melkbarretjes' minder dan 4 euro voor een hoofdgerecht. Met zulke prijzen kun je voor 3000 euro een heel eind komen met z'n vijven.
Polen, Hongarije, Macedonië, Bulgarije, en alles in die richting is beduidend goedkoper dan Kroatië. Vooral accomodatie en uit eten. Ik was in Polen rond de 30-40 euro kwijt voor een tweepersoonskamer, en in 'melkbarretjes' minder dan 4 euro voor een hoofdgerecht. Met zulke prijzen kun je voor 3000 euro een heel eind komen met z'n vijven.

zondag 19 november 2017 om 12:18
nou er zijn amper mensen te vinden die zich op latere leeftijd nog iets herinneren van hun driejarige backpacktocht. mijn eerste herinneringen dateren van 6/7 jaar

zondag 19 november 2017 om 12:21
Eens. Met z´n allen een leuke tijd hebben, dat is voor mij belangrijk. Of dat nu bij een meertje in Frankrijk is of op het strand in Thailand.angelique schreef: ↑19-11-2017 11:31Hier ook met heel kleine kinderen de wereld over gereisd. Daar hebben ze nu inderdaad geen herinneringen meer aan.
Maar vind dat zelf altijd zo'n lulreden. Kleine kinderen weten toch ook niet meer, dat ze in de duurste kinderwagen hebben gelegen. Of dat ze naar de dierentuin of kinderboerderij zijn geweest toen ze 2 waren ? Dat doe je om opdat moment je het zelf leuk vond en/of het voor de kinderen leuk was.
Als je denkt dat een 3-jarige zich later veel herinnert van de reis kom je bedrogen uit denk ik. Maar nogmaals, voor mij zijn herinneringen niet essentieel.
anoniem_198599 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 12:25
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
11.13% gewijzigd
zondag 19 november 2017 om 12:29
TO, je vraagt om ervaringen en tips. Vervolgens blijkt dat je gewoon één ding wil: in het hoogseizoen naar Kroatie voor weinig geld.
Dat mag, daar is niks mis mee, maar zeg dat dan meteen en ga niet mensen lopen afzeiken die tips geven, die met je meedenken en daarbij wat kritische kanttekeningen plaatsen.
Dat mag, daar is niks mis mee, maar zeg dat dan meteen en ga niet mensen lopen afzeiken die tips geven, die met je meedenken en daarbij wat kritische kanttekeningen plaatsen.
Rijkt? Over iq gesproken ......Ubuntu5 schreef: ↑18-11-2017 17:40Dank je, ik heb gelukkig kennis genoeg in huis om te weten dat de oudste 2 sowieso veel zullen kunnen onthouden.
En ja, ik herinner mij ook met gemak dingen van toen ik 3 was.
Dat jouw iq blijkbaar niet verder rijkt dat je eigen neus, zegt niks over dat van mij of mijn kinderen
En rijstijd heeft te maken met beslag, niets met reizen ....

zondag 19 november 2017 om 12:42
Aangezien er anno nu van elke scheet selfies gemaakt worden worden de herinneringen natuurlijk wel beter geconserveerd dan in onze tijd waarin slechts één of twee fotorolletjes per vakantie werden volgeschoten.

zondag 19 november 2017 om 14:04

zondag 19 november 2017 om 14:08
Dan is het vaak niet de eigen herinnering, maar de vertelde herinnering.redbulletje schreef: ↑19-11-2017 12:42Aangezien er anno nu van elke scheet selfies gemaakt worden worden de herinneringen natuurlijk wel beter geconserveerd dan in onze tijd waarin slechts één of twee fotorolletjes per vakantie werden volgeschoten.

zondag 19 november 2017 om 14:45
zondag 19 november 2017 om 21:12
Haha, oh god, ik reis ook graag met mijn kinderen en ook graag ver, mits het budget en tijd het toelaten. Maar met zo'n klein budget zou ik echt liever met ze gaan kamperen ergens in de benelux, of van jeugdherberg naar jeugdherberg, of met een bootje van A naar B, of eilandhoppen op de waddeneilanden, met de tent op een fiets! Er zijn echt wel leuke avontuurlijke dingen te doen met een klein budget zonder dat je een duur ticket hoeft te kopen. Je hoeft echt niet naar centerparcs (en ik heb zo vreselijk om kuttenvreugde gelachen, dat leek me nou juist WEL weer een leuke bestemming)
zondag 19 november 2017 om 21:17
600 naar kroatie is voor 5 tickets....lattemachiato schreef: ↑19-11-2017 11:58Het is voor 5, maar alsnog is dat weinig. Ik heb trouwens de indruk dat dat budget voor de tickets is, omdat ze het later over tickets naar Split voor €600 heeft. Dan zou je daar dus niet meer kunnen eten en slapen, zelfs als het heel erg goedkoop is.
zondag 19 november 2017 om 21:18
Zijn hele andere landenMoirenPhae schreef: ↑19-11-2017 12:01Afgelopen zomer in Oost Duitsland en Praag geweest en dat was niet opvallend goedkoop. Zowel verblijf als eten (supermarkt) niet.

zondag 19 november 2017 om 21:22
Da's toch niet relevant? Ik kan ook genieten van 'n vertelde herinnering waar ik beeld bij heb (de foto dus)MoirenPhae schreef: ↑19-11-2017 14:08Dan is het vaak niet de eigen herinnering, maar de vertelde herinnering.

zondag 19 november 2017 om 21:23
Het is in die zin relevant dat het dus geen eigen herinnering is, maar de herinnering aan de herinnering die jou verteld is.redbulletje schreef: ↑19-11-2017 21:22Da's toch niet relevant? Ik kan ook genieten van 'n vertelde herinnering waar ik beeld bij heb (de foto dus)

zondag 19 november 2017 om 21:54
Kleine aanvulling; ik was afgelopen zomer in Kraotie, op verschillende plekken. Eten (zowel supermarkt als restaurant) is echt niet supergoedkoop. Wij hadden die verwachting ook namelijk en dat viel best tegen. Ligt een klein beetje onder NL prijzen.
zondag 19 november 2017 om 21:57
esther766 schreef: ↑19-11-2017 21:12Haha, oh god, ik reis ook graag met mijn kinderen en ook graag ver, mits het budget en tijd het toelaten. Maar met zo'n klein budget zou ik echt liever met ze gaan kamperen ergens in de benelux, of van jeugdherberg naar jeugdherberg, of met een bootje van A naar B, of eilandhoppen op de waddeneilanden, met de tent op een fiets! Er zijn echt wel leuke avontuurlijke dingen te doen met een klein budget zonder dat je een duur ticket hoeft te kopen. Je hoeft echt niet naar centerparcs (en ik heb zo vreselijk om kuttenvreugde gelachen, dat leek me nou juist WEL weer een leuke bestemming)
Haha, Kuttenvreugde. Klinkt als een zuurvrije Vivacamping

Heul exclusief, zuurvrij!
zondag 19 november 2017 om 22:18
Mijn fouten zijn behoorlijk stom te noemen idd.Joyce48 schreef: ↑19-11-2017 12:29TO, je vraagt om ervaringen en tips. Vervolgens blijkt dat je gewoon één ding wil: in het hoogseizoen naar Kroatie voor weinig geld.
Rijkt? Over iq gesproken ......
En rijstijd heeft te maken met beslag, niets met reizen ....
Waar je het idee vandaan haalt dat er iets vast staan is mij een raadsel. Marokko, Sri Lanka e.d. zijn nog lang niet van de baan. En ja dan zal het budget behoorlijk omhoog moeten.
Ik wilde vooral kijken wat de budgetreizen voor mogelijkheden hebben, voor ik naar de voordehandliggende landen ga
zondag 19 november 2017 om 22:55
Sla je er ook even de adviezen van BUZA op na?Ubuntu5 schreef: ↑19-11-2017 22:18Mijn fouten zijn behoorlijk stom te noemen idd.
Waar je het idee vandaan haalt dat er iets vast staan is mij een raadsel. Marokko, Sri Lanka e.d. zijn nog lang niet van de baan. En ja dan zal het budget behoorlijk omhoog moeten.
Ik wilde vooral kijken wat de budgetreizen voor mogelijkheden hebben, voor ik naar de voordehandliggende landen ga
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... /sri-lanka
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... en/marokko
Raar hoor, als je budget genoeg hebt neem je je drie kinderen mee naar gebieden waar de situatie helemaal niet stabiel is. Zijn voordehandliggende landen niet goed genoeg? Gaat het niet om de ervaring van het reizen an sich? Of wil je tegen je familie en vrienden verhalen op kunnen hangen over je Grote Avonturen in 'niet voor de hand liggende landen'?
Echt, dit soort landen, in combinatie met entingen en preventieve medicijnen met veel bijwerkingen..., ik snap niet dat je daarvoor kiest met drie hele jonge kinderen. Waarom niet hiken (dat is basis-backpacken) in Ierland, Schotland of Oostenrijk?