Ergernissen in de supermarkt deel 3
donderdag 23 november 2017 om 10:55
Curley schreef: ↑23-11-2017 10:51Die gesloten supermarkt van ToastAbrikoos![]()
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat degene achter mij in de rij een klein kind vasthoud dat aan mijn haar gaat trekken. Als ik dan een stap vooruit doe zodat ik net uit het grijpbereik van het kind ben, doet de ouder ook een stapje naar voren en kan het kind er weer bij. En als je dan achterom kijkt geeft de ouder in kwestie zo’n blik van “wat een koddig kind heb ik he?” nou nee niet echt…
Laatst werd ik trouwens lastig gevallen door een oude viespeuk, wou bananen pakken maar mijn man wil ze zo groen mogelijk. Ik had 2 trossen in mijn hand om de mate van onrijpheid te bestuderen, komt er zo’n oud mannetje naar me toe en begint vervelende grappen te maken over waarom ik die bananen aan het vergelijken ben. Hij werd zo vervelend dat ik beide trossen maar terug heb gelegd, dan maar geen bananen.
Meen je dat nou? Ik had die meneer wel even van repliek gediend......Of even gevraagd of hij dit gesprek wilde voortzetten met mijn man...
donderdag 23 november 2017 om 11:04
Oh ik ben niet zo heel vriendelijk weggelopen hoor, denk niet dat hij ooit nog in mijn buurt komt.herfstappeltaart schreef: ↑23-11-2017 10:55Meen je dat nou? Ik had die meneer wel even van repliek gediend......Of even gevraagd of hij dit gesprek wilde voortzetten met mijn man...
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
donderdag 23 november 2017 om 12:43
Je schamen omdat je een collega aanspreekt om service te verlenen? Het moet niet gekker worden.ToastAbrikoos schreef: ↑23-11-2017 09:09^ die luxe hadden we helaas niet
Geen telefoontje of oortje en we hadden zeker geen slagerij afdeling
Leve lidl! tegenwoordig hebben ze dat, gelukkig! maar toen moesten we het maar doen met 1x bellen aan de kassa's OF als er iemand voorbij liep, even erbij roepen.
Ik weet zelfs niet meer zeker of ik iemand daarna nog had gebeld en gevraagd over dit probleem.
Oooh, Dat kan misschien wel. Ik had denk ik wel gebeld aan de kassa (1 belletje is voor een medewerker voor hulp rond de kassa) en ik legde de situatie uit.
en zij: 'Ja dat weet ik, ik was net met mevrouw bezig!' Dan schaamde ik me wel dat ik haar van haar positie had weg gebeld terwijl ze er wel mee bezig was...
Goed dat je me daaraan herinnert, had ik dat stukje haast vergeten.
donderdag 23 november 2017 om 12:58
Ooh ja!Falathiel schreef: ↑02-08-2017 21:52Vanaf de andere kant is het heel irritant om te horen. 'Ja, ik weet dat het zoveel kost. Kun je dat niet gewoon intoetsen?'.
Nee. Nee dat kan niet. Want ik weet niet van elk product de prijs dus je kan mij dan van alles wijsmaken. En daarnaast kun je niet handmatig een prijs intoetsen. Ik moet bij ons echt een code hebben die ik kan intikken als ik geen streepjescode heb.
Als we dan het bedrag willen intoetsen, moet er altijd een verantwoordelijke komen, dus liever de code opzoeken zonder het gezeur met het wachten op een sleuteltje.
Vind het ook erg als mensen zeggen wat iets is terwijl ik even de code vergeten ben en ik oftewel het aan een collega vraag of snel opzoek in het boekje.
'Dat is een komkommer.', 'of dat is 0.60cent'
Ja, dan weet ik niet wat ik moet antwoorden, hoor.
'Dat snap ik mevrouw, maar ik moet de code hebben.' maar dat klinkt klantonvriendelijk.
soms heb ik echt zin om sarcastisch te zijn 'Echt??? dat MEEN je niet?' maar dat is zeker en vast niet de bedoeling.
en nog erger als je daarna verder gaat en ze echt alles gaan opnoemen 'en dat is een banaan!....Dat is een courgette... Dat is een prei.'
Het klinkt allemaal lief om te helpen maar het klinkt echt alsof ze je kleineren op het feit dat je de vorige artikel niet "wist".
'Joh, ik weet echt wel wat een prei is hoor...'
donderdag 23 november 2017 om 13:00
Ja ik weet niet hoe ik het anders moest omschrijven. Ik hield haar even staande om te informeren dat het vlees aangevuld moest worden en mijn collega reageerde snel terug dat ze daarmee bezig was.Joni_de_tweede schreef: ↑23-11-2017 12:43Je schamen omdat je een collega aanspreekt om service te verlenen? Het moet niet gekker worden.
Voelde me dan niet fijn dat ik haar 'onnodig' lastig viel. Ach..
donderdag 23 november 2017 om 13:03
Omgekeerd zijn er ook genoeg kassadames die alleen de hele mainstream groente en fruit kennen: een appel en een wortel lukt nog wel, maar bij een venkel of een aubergine of een cactusvrucht of een mango wordt het soms al moeilijker.
Ik vond het dan ook een grote vooruitgang toen mijn supermarkt in de codeboekjes ook foto's plaatste.
Ik heb een kassierster die bij sommige dingen weleens vraagt hoe je het eet/bereidt als het verder niet druk is.
Ik hou van koken en ik hou nog meer van praten over koken dus zij scoort met die vragen wel bij mij
Verder heb ik zelf enkele jaren achter de kassa gezeten, dus ik weet dat ze een prijs niet zomaar kunnen invoeren, laat staan dat ze niet zomaar de klant op z'n blauwe ogen mogen vertrouwen (of dat die klant het ook gewoon verkeerd onthouden kan hebben), weet ik dat de kassierster niet kan weten waarom en hoe een product helemaal achteraan in de winkel uitverkocht is, en leg ik netjes beurtbalkjes voor en achter mijn spullen.
Ik vond het dan ook een grote vooruitgang toen mijn supermarkt in de codeboekjes ook foto's plaatste.
Ik heb een kassierster die bij sommige dingen weleens vraagt hoe je het eet/bereidt als het verder niet druk is.
Ik hou van koken en ik hou nog meer van praten over koken dus zij scoort met die vragen wel bij mij
Verder heb ik zelf enkele jaren achter de kassa gezeten, dus ik weet dat ze een prijs niet zomaar kunnen invoeren, laat staan dat ze niet zomaar de klant op z'n blauwe ogen mogen vertrouwen (of dat die klant het ook gewoon verkeerd onthouden kan hebben), weet ik dat de kassierster niet kan weten waarom en hoe een product helemaal achteraan in de winkel uitverkocht is, en leg ik netjes beurtbalkjes voor en achter mijn spullen.
donderdag 23 november 2017 om 13:51
En dat was je ergste moment als kassiere schreef je. Hoe lang heb je er gewerkt, een week?ToastAbrikoos schreef: ↑23-11-2017 13:00Ja ik weet niet hoe ik het anders moest omschrijven. Ik hield haar even staande om te informeren dat het vlees aangevuld moest worden en mijn collega reageerde snel terug dat ze daarmee bezig was.
Voelde me dan niet fijn dat ik haar 'onnodig' lastig viel. Ach..
donderdag 23 november 2017 om 14:12
Joni_de_tweede schreef: ↑23-11-2017 13:51En dat was je ergste moment als kassiere schreef je. Hoe lang heb je er gewerkt, een week?
Lekker vriendelijk weer...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 23 november 2017 om 14:21
Het feit dat het verhaal ging over de mevrouw met kipfilets ipv mijn collega, ontgaat je misschien?Joni_de_tweede schreef: ↑23-11-2017 13:51En dat was je ergste moment als kassiere schreef je. Hoe lang heb je er gewerkt, een week?
Ik heb denk ik nog wel andere verhalen om te delen, geen zorgen
anoniem_359306 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 14:43
Reden: bijvoeging
Reden: bijvoeging
18.06% gewijzigd
donderdag 23 november 2017 om 18:10
Hier hadden we ook eens een Lidl die werd verbouwd. Ik deed mijn boodschappen meestal bij Lidl A, maar in de stad hebben we ook nog Lidl B, die had toen al een broodjesafdeling en Lidl A nog niet
Dus ik op een vrije dag eens naar Lidl B toe. Ik loop daarheen, doe een muntje in het wagentje en wil dan het wagentje lostrekken. Heee gek er zit een heel lint om de wagentjes, waarom dat dan? Dus ik kijk nog wat verbaast rond en toen kwam er iemand aanlopen die zei: de winkel is dicht hoor, ze zijn aan het verbouwen
Echt, inderdaad grote borden en posters, en ik had niks gezien
Dus ik op een vrije dag eens naar Lidl B toe. Ik loop daarheen, doe een muntje in het wagentje en wil dan het wagentje lostrekken. Heee gek er zit een heel lint om de wagentjes, waarom dat dan? Dus ik kijk nog wat verbaast rond en toen kwam er iemand aanlopen die zei: de winkel is dicht hoor, ze zijn aan het verbouwen
Echt, inderdaad grote borden en posters, en ik had niks gezien
donderdag 23 november 2017 om 21:08
Als medewerkers zitten we er ook enorm over te klagen als ze zeggen:' Ja, gooi maar alles om'
dan staan we samen met de handen in het haar als een klant vraagt waar de boter staat:' Goh, daar vraag je me wat!'
en dan zijn ze nog zo grappig om niet te zeggen of er producten zijn afgeschaft of niet bij de kleine verbouwing.
dan staan we samen met de handen in het haar als een klant vraagt waar de boter staat:' Goh, daar vraag je me wat!'
en dan zijn ze nog zo grappig om niet te zeggen of er producten zijn afgeschaft of niet bij de kleine verbouwing.
vrijdag 24 november 2017 om 19:53
Andijvie wordt hier regelmatig aangezien voor sla
Mijn ergernis van de week: ik was mijn kar met boodschappen aan het uitladen en degene achter mij vond het niet nodig om te wachten tot dat ik klaar was. Tja, dan ga ik toch echt even met die andere boodschappen schuiven zodat ik alles er tussen krijg. En dan ook nog dom grijnzen als ik er iets van zeg.
vrijdag 24 november 2017 om 23:59
En vaak begrijp je niet hoe je het niet kon vinden als je er eenmaal op gewezen bent. Maar bij elke verandering in de winkel heb ik dat opnieuw. Ik loop bij groot omgooien zeker een jaar te dolen. Waar was het ook al weer en waarom. Dan "ziet aller er hetzelfde uit". Eigenlijk: eindeloze rij blikken, eindeloze rij potten en zo moeilijk om te zien welke het gezochte merk en soort is. Dyslexie en fixatie disparatie (dubbelzien) zijn zaken die de waarnemingen hinderlijk beïnvloeden kunnen en vaak weet je zelf nog niet dat je het hebt. Maar eindeloos kijken en er telkens overheen kijken komt best veel voor. Beide aandoeningen komen veel voor, maar de zwaarte verschilt per persoon. En dan zijn er de zware aandoening die misschien niet zomaar te zien zijn voor willekeurige passanten. Op de polikliniek waar ik soms kom, heeft een tijdje een poster gehangen met een afbeelding en dan veel versies ervan, hoe mensen met een bepaalde oogaandoening die afbeelding zien.ToastAbrikoos schreef: ↑23-11-2017 18:35^toevallig je kroost mee??
Denk niet dat het in mijn filiaal was.
Maargoed, Het gebeurd echter wel elke dag dat klanten iets niet zien.
'Waar staat dit?'
'recht achter u, meneer.'
'OOOoh, ik had het niet gezien!'
inderdaad en nu wel.
De kassabon van AH is een ramp. Meestal te vaal drukwerk. De aanvullingen kunnen drie keer zo lang zijn als de aankopen zelf. Sommige produkten staan er met twee aanvullingen, niet per se netjes onder elkaar, wegens bonus en afprijzing. Regelmatig zie ik wat verkeerd en soms loop ik gelijk rechtstreeks naar de servicebalie met de vraag of het wel of niet verrekend is, omdat ik het niet lezen kan. En het EU-geld is ook een ramp. Ik geef nog steeds verkeerde munten die ik voor wat anders aan zag. In slecht verlichte winkels/kassaruimtes steek ik m'n portemonnee toe, mogen ze het zelf eruit zoeken. Diverse winkels hebben gekozen voor donkere plafonds en achterwanden in aanvulling op de zwakkere verlichting. Dat helpt ook niet bij alles goed genoeg zien. Het helpt wel met eerder en dieper in de winterinzinking wegzakken.
zaterdag 25 november 2017 om 00:14
rafs schreef: ↑24-11-2017 19:53Andijvie wordt hier regelmatig aangezien voor slaen dan laat ik het maar zo.
Mijn ergernis van de week: ik was mijn kar met boodschappen aan het uitladen en degene achter mij vond het niet nodig om te wachten tot dat ik klaar was. Tja, dan ga ik toch echt even met die andere boodschappen schuiven zodat ik alles er tussen krijg. En dan ook nog dom grijnzen als ik er iets van zeg.
Ik ben een paar keer grijnzend naar de servicebalie gelopen omdat produkt a voor produkt b aangezien werd. Soms begrijp je niet hoe dat kan, bv. meiraap als koolraap. Maar ze kennen zulke produkten dan natuurlijk alleen van plaatjes, waar geen groottemaat bij staat. Soms vragen ze je wat het is, dat vind ik wel handig, scheelt me de gang naar de servicebalie. Ik zeg het wel als ik zie dat er wat voor iets anders aangezien wordt, omdat ze het altijd verkeerd blijven zien als ze er niet op geattendeerd worden. Je voelt je waarschijnlijk voor aap staan als je er pas na jaren achterkomt dat je het opzichtig fout had en niemand wat zei. Gewoon zeggen: "Nee, dit is andijvie. Een krop sla is niet zo stevig en zo lang".
maandag 27 november 2017 om 20:18
Afgelopen weekend in de Intertoys. Honderden papiertjes dat er 15% korting was op al het speelgoed door de hele winkel verspreid. Afijn, ik koop iets, kom bij de kassa en het meisje achter de kassa vraagt het volledige bedrag. Ik geef aan dat er toch 15% korting is? Ja, sorry, vergeten. Waarna ze het alsnog intoetste. Dan denk ik bij mezelf, bij hoeveel mensen flik je dat vandaag (het was druk)? Kan me daar aan irriteren.
dinsdag 28 november 2017 om 16:11
Net weer iets meegemaakt... ik sta met een vrouw voor het schap, ze heeft een leeg koffiebekertje in haar hand, en zet het neer in het schap, tussen de rijst. Vervolgens loopt ze weg en laat ze dat bekertje staan! Dit vond ik zo raar, had geen zin om het erbij te laten zitten en zei: mevrouw, volgens mij vergeet u iets? Ze zegt, oh ja sorry, en neemt het bekertje mee. Vervolgens loop ik de hoek om, heeft ze het bekertje gewoon neergezet in een ander schap om de hoek!!! Eh?
Alsof ik dat niet merk?
Had geen zin meer om nog eens naar haar terug te gaan, dus besloot iemand aan te spreken (had toevallig een minuut daarvoor de manager ofzo zien lopen). Heb de mevrouw vervolgens aangewezen, maar hij sprak haar niet aan, misschien dat ze onthouden wordt voor een volgende keer.
Misschien heel flauw van me, en was het verklikkerij, maar ik vond dit zulk raar gedrag, had gewoon even zin om er iets van te zeggen (de manager was wel blij dat ik het meldde hoor).
Had geen zin meer om nog eens naar haar terug te gaan, dus besloot iemand aan te spreken (had toevallig een minuut daarvoor de manager ofzo zien lopen). Heb de mevrouw vervolgens aangewezen, maar hij sprak haar niet aan, misschien dat ze onthouden wordt voor een volgende keer.
Misschien heel flauw van me, en was het verklikkerij, maar ik vond dit zulk raar gedrag, had gewoon even zin om er iets van te zeggen (de manager was wel blij dat ik het meldde hoor).
dinsdag 28 november 2017 om 16:30
Ben zelf filiaalmanager in een drogist. 'Klantvriendelijkheid' staat hoog in het vaandel. Maar onderschat de kracht van de combinatie klant en internet niet. Als iemand niet echt iets jat of kapot maakt laat je het meestal maar gaan. Klagen op internet, met naam en toenaam zwartgemaakt worden, officiele klachten via het hoofdkantoor, of een hele scene in de winkel; klanten kiezen vrijwel altijd de kant van de klant als ze niet het hele gesprek meekrijgen. Vooral in een dorp of stadsbuurt is mond op mond reclame ook heel belangrijk.RégineFilange schreef: ↑28-11-2017 16:11Net weer iets meegemaakt... ik sta met een vrouw voor het schap, ze heeft een leeg koffiebekertje in haar hand, en zet het neer in het schap, tussen de rijst. Vervolgens loopt ze weg en laat ze dat bekertje staan! Dit vond ik zo raar, had geen zin om het erbij te laten zitten en zei: mevrouw, volgens mij vergeet u iets? Ze zegt, oh ja sorry, en neemt het bekertje mee. Vervolgens loop ik de hoek om, heeft ze het bekertje gewoon neergezet in een ander schap om de hoek!!! Eh?Alsof ik dat niet merk?
Plus het is niet leuk als je door 10 man op facebook uitgescholden wordt terwijl je gewoon je werk doet.
Winkelpersoneel moet veel pikken, geloof me. Komt ook doordat veel klanten teveel Kassa kijken en denken dat ze zo ongeveer overal recht op hebben, en ze vergeten dat ze te gast zijn in een winkel.
BTW. ALs iemand mij of mijn personeel persoonlijk aanvalt met woorden of daden wordt hij of zij wel zonder pardon de winkel uit gebonjourd. Daar krijgen we niet genoeg voor betaald.
dinsdag 28 november 2017 om 16:38
Omdat ze dan op facebook een hele scheldpartij kan uitbrengen, dingen kan zeggen die niet waar zijn en zo de reputatie van het bedrijf naar beneden haalt. Geloof mij, dat hebben we een keer gehad bij een mevrouw die we aanspraken of het meenemen van hondjes terwijlaangegevn staat dat het niet mag. Staan we nog altijd niet toe maar heb toen wel gezien wat er kan gebeuren. Op facebook een hele post, erbij gehaald dat zr als crimineel werd behandeld, er niet naar haar geluisterd werd etc. Mensen die haar bijvielen, het bedrijf gingen afkraken en blablabla. Ik was er bij. We hebben haar netjes aangesproken en vriendelijk verzocht de winkel te verlaten en dat ze terug mocht komen zonder hondjes. (Het waren ten slotte geen geleidehonden).
dinsdag 28 november 2017 om 18:00
Ergernis: groepjes 'scholieren' of luidruchtige uitgaanstypes
Vaak van die Marokkaantjes met petten en nektasjes die dan keihard lopen te roepen (en ja ik weet dat ze Marokkaans zijn want dat hoor ik aan de taal die ze spreken)
Dan denk ik: hou gewoon je bek dicht en ga thuis lekker vervelend zitten doen, dan kan je gewoon via internet eten bestellen dan heeft niemand last van jullie
Vaak van die Marokkaantjes met petten en nektasjes die dan keihard lopen te roepen (en ja ik weet dat ze Marokkaans zijn want dat hoor ik aan de taal die ze spreken)
Dan denk ik: hou gewoon je bek dicht en ga thuis lekker vervelend zitten doen, dan kan je gewoon via internet eten bestellen dan heeft niemand last van jullie
groetjes, slagtandje