Keizersnee ervaring en herstel
zondag 26 november 2017 om 20:45
Bij mij zeggen ze evt wel te gaan inleiden met een ballon als de slagingskans op dat moment groot genoeg is. Gel gebruiken ze liever niet. Nou ja, ik ben benieuwd...Lente18 schreef: ↑26-11-2017 20:22Inleiden mocht sowieso niet, ivm risico op ruptuur van het litteken. Baby moest zich zelf melden. Deed ie dus niet en vanaf 40 weken werd het risico van gewoon bevallen te groot in verband met het geschatte gewicht van de baby.Was maar goed ook; hij woog nl bijna 10 pond.
zondag 26 november 2017 om 21:00
2x een keizersnede gehad. De eerste vond ik pittiger.
Maar 5 wkn ziekenhuis & bedrust droegen daar ook aan bij. Voor m'n gevoel daardoor veel kracht en conditie ingeleverd.
De tweede was een stuk beter, ook qua herstel. Even na 06:00 bevallen, en voor 12:00 stond ik zelfstandig onder de douche.
Na beiden geen morfine gebruikt. Diclofenac deed z'n werk prima.
Maar 5 wkn ziekenhuis & bedrust droegen daar ook aan bij. Voor m'n gevoel daardoor veel kracht en conditie ingeleverd.
De tweede was een stuk beter, ook qua herstel. Even na 06:00 bevallen, en voor 12:00 stond ik zelfstandig onder de douche.
Na beiden geen morfine gebruikt. Diclofenac deed z'n werk prima.
zondag 26 november 2017 om 21:06
zondag 26 november 2017 om 23:01
Ik vind het ook lastig hoor. Qua pijngrens denk ik dat ik het wel aan kan. Mijn dochter is 5 als de baby geboren word dus die hoef ik zo wie zo niet te tillen. We willen ook kijken voor een huishoudelijke hulp in die periode om mij te ontzien. En ja mijn man zal meer moeten doen.
Ik zal nog met de gyn bespreken tot wanneer er ingegrepen kan worden als je al aan het bevallen bent want dan zou ik het eerst zelf kunnen proberen.
Ik zal nog met de gyn bespreken tot wanneer er ingegrepen kan worden als je al aan het bevallen bent want dan zou ik het eerst zelf kunnen proberen.
maandag 27 november 2017 om 06:51
maandag 27 november 2017 om 07:36
Ik heb een keizersnede gehad na 36 uur weeen en maar 4 cm ontsluiting en de kleine kon niet tegen de weeen.
Het herstel ging super. Ik mocht dag later pas voor het eerst uit bed (had tot die tijd ook verdoving) 4 dagen in het ziekenhuis moeten verblijven. Toen ik thuis kwam was ik het liggen in bed al beu. Je kon aan mij niet af zien dat ik een keizersnede had gehad ik liep zonder problemen de trap op.
Toch Zhou ik er niet voor kiezen. Ik vond in het ziekenhuis verblijven verschrikkelijk. Ik wilde gewoon lekker thuis zijn met mijn eigen spulletjes. 6 weken niet autorijden was ook niks voor mij. Verzekeringstechnisch durfden wij dat niet aan he hoort er verschillende verhalen over.
Het herstel ging super. Ik mocht dag later pas voor het eerst uit bed (had tot die tijd ook verdoving) 4 dagen in het ziekenhuis moeten verblijven. Toen ik thuis kwam was ik het liggen in bed al beu. Je kon aan mij niet af zien dat ik een keizersnede had gehad ik liep zonder problemen de trap op.
Toch Zhou ik er niet voor kiezen. Ik vond in het ziekenhuis verblijven verschrikkelijk. Ik wilde gewoon lekker thuis zijn met mijn eigen spulletjes. 6 weken niet autorijden was ook niks voor mij. Verzekeringstechnisch durfden wij dat niet aan he hoort er verschillende verhalen over.