Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
dinsdag 28 november 2017 om 06:15
Ik zit er weer even doorheen
. Ik voer net mijn temp weer in in de ff app en die geeft nu aan dat mijn eisprong is verplaatst naar dag 30 i.p.v dag 21
en als dat zo is dan hebben wij daar geen gebruik van gemaakt dus zal ik ook niet zwanger zijn. Ik baal nog het meeste omdat we op dag 27 nog hebben gevreeën maar daarna niet meer
.
Ik wordt zo onzeker van mijn lichaam. Ik hoop nu maar dat ik snel ongesteld wordt zodat we door kunnen. Gelukkig heb ik dit x geen dure test verspilt voor niks.

Ik wordt zo onzeker van mijn lichaam. Ik hoop nu maar dat ik snel ongesteld wordt zodat we door kunnen. Gelukkig heb ik dit x geen dure test verspilt voor niks.
dinsdag 28 november 2017 om 06:53
Ahw Bella. Dikke knuffel.
Dit is wel een beetje de reden dat wij niet aan temperaturen en ovulatietesten doen. Het kan je zo onzeker maken en je gaat dan zo enorm plannen. En seks plannen werkt voor ons niet. Dan krijgen we er al veel te snel genoeg van.
Maar lieve Bella, temperatuur zegt niet altijd alles he?! Wie weet zit je wel nog goed met alles. En zit die eisprong wel gewoon daar waar je hem verwachtte.
Dit is wel een beetje de reden dat wij niet aan temperaturen en ovulatietesten doen. Het kan je zo onzeker maken en je gaat dan zo enorm plannen. En seks plannen werkt voor ons niet. Dan krijgen we er al veel te snel genoeg van.
Maar lieve Bella, temperatuur zegt niet altijd alles he?! Wie weet zit je wel nog goed met alles. En zit die eisprong wel gewoon daar waar je hem verwachtte.
dinsdag 28 november 2017 om 07:02
Dank je wel Rose. Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil een hele onregelmatige cyclus en daarom ben ik gaan temperaturen. Ik heb vrijdag de laatste ovu test gedaan maar die was negatief. Dus wel vreemd dat ik dan zaterdag mijn eisprong zou hebben gehad. Ik temperatuur ook meer zodat ik ongeveer weet wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten. Want anders had ik al veel meer testen voor niks versleten
. Ik ga nu ook geen testen meer doen maar blijf nog wel even temperaturen.
Toen we probeerden zwanger te worden van onze dochter was mijn cyclus gewoon normaal. Dus toen heb ik dit ook allemaal niet gedaan.
Toen we probeerden zwanger te worden van onze dochter was mijn cyclus gewoon normaal. Dus toen heb ik dit ook allemaal niet gedaan.
dinsdag 28 november 2017 om 07:55
@roos, eisprong voel ik soms wel en soms niet. Deze maand heb ik hem niet gevoeld maar ik word wel altijd elke maand ongesteld dus ik ga er dan vanuit dat er wel een eitje vrijkomt. Is dat eigenlijk wel logisch? Zit er nu voor het eerst over na te denken.
@bella, vervelend is die onzekerheid. Wat Rose zegt is bij ons ook het geval, eerst niet teveel testen enzo om het relaxed te houden. Ik zou er namelijk ook heel onzeker van worden. Maar ik heb dan wel een vrij regelmatige cyclus. Wat vreemd dat jouw cyclus zo aan de hobbel is. Enig idee hoe dat kan? Of was je voor je eerste zwangerschap niet aan de pil?
@rose, ik zet het in de tabel!
@bella, vervelend is die onzekerheid. Wat Rose zegt is bij ons ook het geval, eerst niet teveel testen enzo om het relaxed te houden. Ik zou er namelijk ook heel onzeker van worden. Maar ik heb dan wel een vrij regelmatige cyclus. Wat vreemd dat jouw cyclus zo aan de hobbel is. Enig idee hoe dat kan? Of was je voor je eerste zwangerschap niet aan de pil?
@rose, ik zet het in de tabel!
dinsdag 28 november 2017 om 08:38
De zwangerschap was prima te doen. Alleen het eerste trimester was zwaar, omdat ik erg moe was en met een peuter erbij kun je niet zomaar even gaan slapen als je daar zin in hebt. En wild spelen zat er ook even niet inVlammetje-1 schreef: ↑27-11-2017 14:41Hey Raymasa, wat leuk om van je te horen! Ik herinner me je uiteraard wel. Gefeliciteerd met jullie zoon en wat fijn om je ervaring te horen. Ik hoop dat wij dezelfde ervaring zullen hebben. Ik blijf het wel eng vinden hoor, angst is niet helemaal weg maar nu we ervoor gegaan zijn heb ik wel meer rust en lijkt het me ook wel weer heel leuk allemaal. Nog even in spanning afwachten tot 7 december ongeveer.
Hoe vond je trouwens de 2e zwangerschap? Ook zwaarder nu er al een kleine rondliep?
Fijn dat je even reageerde en geniet van je gezinnetje!

Spannend! Ik kom rond 7 december weer even spieken of je goed nieuws hebt

dinsdag 28 november 2017 om 09:03
@Roos: tijdens mijn eisprong heb ik altijd een dag of drie een zeurderige buikpijn, alleen aan de rechterkant. Die pijn piekt altijd een paar uur op het einde, ik vermoed een dag na de eisprong. Verder merk ik het ook aan mijn borsten, libido, en meer afscheiding in die dagen.
Dikke knuffel voor Bella! Vervelend dat het zo onvoorspelbaar is..
@Koekie oei nu al zo misselijk. Ik ben (nog) geen ervaringsdeskundige maar ik lees overal altijd dat de ene zwangerschap de andere niet is. Wie weet reageer je gewoon heel anders op deze. Staat je eerste echo gepland? Dan heb je meteen uitsluitsel of het er twee zijn. Ik heb zelf seabands tegen misselijkheid. Dat zijn die bandjes met een drukpunt op je pols. Het is zeker geen wondermiddel, maar ik merk wel dat het de ergste misselijkheid onderdrukt, en je neemt niks in.
@Haoshie dat klinkt veelbelovend. Wat een sterke wil heb jij om te wachten met die test!
@Vlammetje wat leuk dat je man zo met je meeleeft. De mijne is er redelijk nuchter onder (het gebeurt of niet, wacht nou maar af), maar stiekem krijg ik wel elke ochtend een kusje op mijn buik als hij de deur uitgaat. Volgens mij vindt hij het net zo spannend als ik...
Dikke knuffel voor Bella! Vervelend dat het zo onvoorspelbaar is..
@Koekie oei nu al zo misselijk. Ik ben (nog) geen ervaringsdeskundige maar ik lees overal altijd dat de ene zwangerschap de andere niet is. Wie weet reageer je gewoon heel anders op deze. Staat je eerste echo gepland? Dan heb je meteen uitsluitsel of het er twee zijn. Ik heb zelf seabands tegen misselijkheid. Dat zijn die bandjes met een drukpunt op je pols. Het is zeker geen wondermiddel, maar ik merk wel dat het de ergste misselijkheid onderdrukt, en je neemt niks in.
@Haoshie dat klinkt veelbelovend. Wat een sterke wil heb jij om te wachten met die test!
@Vlammetje wat leuk dat je man zo met je meeleeft. De mijne is er redelijk nuchter onder (het gebeurt of niet, wacht nou maar af), maar stiekem krijg ik wel elke ochtend een kusje op mijn buik als hij de deur uitgaat. Volgens mij vindt hij het net zo spannend als ik...
dinsdag 28 november 2017 om 10:02
@Bella, lastig he die onzekerheid! Ik heb geen ervaring met temperaturen etc. Dus kan je ook geen goed advies geven hierover helaas.
@theemonster, bedankt voor de tip van die bandjes. Die heb ik nog wel ergens liggen geloof ik (ben ook altijd "gezegend" geweest met reisziekte) dus ga ze eens opzoeken! Nee moet nog even moed verzamelen om de vk te bellen, dan wordt het echt zo echt als je snapt wat ik bedoel. Staat wel voor deze week op de planning!
@symptomen eisprong, ik denk het deze keer gevoeld te hebben (maar weet het pas zeker als ik weet hoe lang ik precies zwanger ben). Zeurend gevoel ik buik, onderrug, straalde wat uit. En een soort drukkend gevoel, alsof alles daar beneden veel meer doorbloed was dan normaal. Eigenlijk vond ik het heel onprettig, maar denk wel dat dat het is geweest. En afscheiding was anders, maar dat duurde ruim een week dus daar kon ik de precieze dag niet uit afleiden.

@theemonster, bedankt voor de tip van die bandjes. Die heb ik nog wel ergens liggen geloof ik (ben ook altijd "gezegend" geweest met reisziekte) dus ga ze eens opzoeken! Nee moet nog even moed verzamelen om de vk te bellen, dan wordt het echt zo echt als je snapt wat ik bedoel. Staat wel voor deze week op de planning!
@symptomen eisprong, ik denk het deze keer gevoeld te hebben (maar weet het pas zeker als ik weet hoe lang ik precies zwanger ben). Zeurend gevoel ik buik, onderrug, straalde wat uit. En een soort drukkend gevoel, alsof alles daar beneden veel meer doorbloed was dan normaal. Eigenlijk vond ik het heel onprettig, maar denk wel dat dat het is geweest. En afscheiding was anders, maar dat duurde ruim een week dus daar kon ik de precieze dag niet uit afleiden.
dinsdag 28 november 2017 om 10:12
Dank jullie wel! Voor mijn dochter zat ik ook aan de pil. Zo'n 12 jaar dus best lang. En nu ben ik 6 weken na mijn bevalling weer begonnen en dan in mei weer gestopt. Mede omdat ik bijna niet meer ongesteld werd en meer klachten had door de pil. En we wilde toch graag een 2de kindje dus dan maar gelijk stoppen
maar vanaf dat moment is het zo onregelmatig dat ik dacht dat temperaturen zou helpen. Maar vraag me af of dat wel zo is. Ik wil nog 1 maand proberen te temperaturen en anders stop ik gewoon weer. En gaan we op de gok verder.
@koekie vervelend dat je zo misselijk bent. Ik was bij mn dochter niet echt misselijk maar ik heb wel tot 20 weken veel overgegeven. Vooral als ik moest eten. Hopelijk wordt het snel wat minder ☺.
@koekie vervelend dat je zo misselijk bent. Ik was bij mn dochter niet echt misselijk maar ik heb wel tot 20 weken veel overgegeven. Vooral als ik moest eten. Hopelijk wordt het snel wat minder ☺.
dinsdag 28 november 2017 om 10:27
@Roos ik voel de dagen rond mijn eisprong wel wat last van mijn buik, opgezette borsten, soms een steek laag in mijn buik, maar dat is dus een paar dagen. Niet alleen 1 dag of moment of zo dus ik weet niet precies wanneer het is.
@Bella wat rot, ik kan me voorstellen dat je daar even van baalt! Volgens mij als het echt op dag 30 was en je hebt op dag 27 nog gevreeën, heb je wat dat betreft nog wel een kans toch?
@Bella wat rot, ik kan me voorstellen dat je daar even van baalt! Volgens mij als het echt op dag 30 was en je hebt op dag 27 nog gevreeën, heb je wat dat betreft nog wel een kans toch?
dinsdag 28 november 2017 om 11:05
@Koekie ik ben inderdaad ook zo'n reiszieke. Vraag me af of je dan ook meer de kans hebt misselijk te zijn tijdens een zwangerschap...
Ander vraagje tussendoor: houden jullie rekening met eten/drinken in de aanloop naar ovulatie? Ik lees dat dingen als caffeine/theeine, alcohol etc. slecht zouden zijn voor je vruchtbaarheid. Het beste zou zijn om er helemaal vanaf te blijven, maar stel nou dat het een paar maanden (of een jaar?) duurt voordat het raak is.. Hoe groot zou die invloed zijn?
Toen ik vorige week ongesteld werd smaakte dat wijntje echt wel even heel erg goed..
Ander vraagje tussendoor: houden jullie rekening met eten/drinken in de aanloop naar ovulatie? Ik lees dat dingen als caffeine/theeine, alcohol etc. slecht zouden zijn voor je vruchtbaarheid. Het beste zou zijn om er helemaal vanaf te blijven, maar stel nou dat het een paar maanden (of een jaar?) duurt voordat het raak is.. Hoe groot zou die invloed zijn?
Toen ik vorige week ongesteld werd smaakte dat wijntje echt wel even heel erg goed..

dinsdag 28 november 2017 om 11:12
Voordat ik met de pil ben gestopt, ben ik gestopt met roken.theemonster schreef: ↑28-11-2017 11:05Ander vraagje tussendoor: houden jullie rekening met eten/drinken in de aanloop naar ovulatie? Ik lees dat dingen als caffeine/theeine, alcohol etc. slecht zouden zijn voor je vruchtbaarheid. Het beste zou zijn om er helemaal vanaf te blijven, maar stel nou dat het een paar maanden (of een jaar?) duurt voordat het raak is.. Hoe groot zou die invloed zijn?
Toen ik vorige week ongesteld werd smaakte dat wijntje echt wel even heel erg goed..![]()
Verder ben ik wel iets terughoudender met alcohol merk ik. Al dronk ik sowieso niet dagelijks. Koffie drink ik ook weinig. Thee wel iedere dag. Maar ik ga niet nu al van alles laten. Voor hetzelfde geld duurt het wel een tijdje. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat ik enorm veel zin in een borrel zou hebben als ik ongesteld word

stippeltjesbehang wijzigde dit bericht op 28-11-2017 11:13
0.16% gewijzigd
dinsdag 28 november 2017 om 11:13
@theemonster, ik let er wel iets meer op maar moet eerlijk zeggen dat ik dit keer in de week voor mijn ovulatie een flinke zuipavond heb gehad. Zelfs met sterke drank, doe ik normaal nooit maar het voelde als een laatste uitspatting voor een langere periode. Nu maak ik me wel een klein beetje druk of dat misschien de kans op afwijkingen/miskraam o.i.d. groter maakt. Sinds die avond heb ik niet meer gedronken. Achteraf natuurlijk enorm spijt van. Flinke kater ook.
Voor mij geldt dat ik vanaf nu alleen iets drink wanneer ik ongesteld ben en dan met mate. En dat tot ik zwanger ben. Eten hou ik alleen rekening mee vanaf de positieve test.
Voor mij geldt dat ik vanaf nu alleen iets drink wanneer ik ongesteld ben en dan met mate. En dat tot ik zwanger ben. Eten hou ik alleen rekening mee vanaf de positieve test.
dinsdag 28 november 2017 om 14:17
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dan toch dat ik nu inderdaad rond m’n eisprong zit, beetje zeurderig gevoel onderin, meer/andere afscheiding (jeetje dat ik dit openbaar op internet zet zeg Haha), nog geen last van m’n borsten.
Themonster ik drink sowieso al niet veel, hooguit een paar keer in de week 1 glas wijn, maar verder hou ik er niet extra rekening mee. Stel t duurt nog een jaar dan ga ik mezelf niet een jaar lang alles verbieden, dat komt wel als t zover is. Vlammetje hier precies zo! Zaterdag aardig uit de bocht gevlogen qua drank, maar ik heb er geen spijt van, ja hooguit van de kater die volgde
Bella hopelijk kun je d’r wat relaxter mee worden. Ik heb geen ervaring met temperaturen maar ik zou er juist erg zenuwachtig van worden als t zo onduidelijk is. Je zit er alleen maar meer van in spanning.
Themonster ik drink sowieso al niet veel, hooguit een paar keer in de week 1 glas wijn, maar verder hou ik er niet extra rekening mee. Stel t duurt nog een jaar dan ga ik mezelf niet een jaar lang alles verbieden, dat komt wel als t zover is. Vlammetje hier precies zo! Zaterdag aardig uit de bocht gevlogen qua drank, maar ik heb er geen spijt van, ja hooguit van de kater die volgde

Bella hopelijk kun je d’r wat relaxter mee worden. Ik heb geen ervaring met temperaturen maar ik zou er juist erg zenuwachtig van worden als t zo onduidelijk is. Je zit er alleen maar meer van in spanning.
dinsdag 28 november 2017 om 19:30
Ja, ik sta ook in de tabel 
@eisprong die voel ik ook. De ene maand wat heftiger als de andere. Maar omdat nu mijn spiraal eruit is, denk ik dat deze eisprong wat heftig was. Ook kramp in mijn onderbuik en het eindigt dan altijd in een migraine... heel fijn. Alleen komt mijn eisprong een stuk vroeger als dat mijn appje aangeeft. Tenminste... dat denk ik.
Ik heb trouwens ergens gelezen dat als je die steken onderin hebt, dat dit inderdaad kan duiden op een eisprong en dat je dan op dat moment nog net op tijd bent om sex te hebben.
Overigens heb ik nog steeds een rommelend gevoel en ik voel mijn borsten... het zou toch niet gelijk al raak zijn? Ik vind dit altijd zo'n irritante periode, dat wachten tot je een test kan doen.

@eisprong die voel ik ook. De ene maand wat heftiger als de andere. Maar omdat nu mijn spiraal eruit is, denk ik dat deze eisprong wat heftig was. Ook kramp in mijn onderbuik en het eindigt dan altijd in een migraine... heel fijn. Alleen komt mijn eisprong een stuk vroeger als dat mijn appje aangeeft. Tenminste... dat denk ik.
Ik heb trouwens ergens gelezen dat als je die steken onderin hebt, dat dit inderdaad kan duiden op een eisprong en dat je dan op dat moment nog net op tijd bent om sex te hebben.
Overigens heb ik nog steeds een rommelend gevoel en ik voel mijn borsten... het zou toch niet gelijk al raak zijn? Ik vind dit altijd zo'n irritante periode, dat wachten tot je een test kan doen.
dinsdag 28 november 2017 om 19:57
@vievie_abc, er is inderdaad wel een kleine kans. Maar ik ga er maar vanuit dat het niet raak is
. Ben deze maand zo heen en weer geslingerd met gevoelens en kwaaltjes dat ik er nu gewoon vanuit ga dat het niet zo is en dan volgende maand weer nieuwe kansen met hopelijk een kortere cyclus.
@Roos7 ik heb nog even naar mijn temperatuur kaartjes gekeken en ik k
Herken nu wel een patroon. En dat kan me volgende maand wellicht helpen om mijn eisprong te herkennen. En dan zal ik er ook wel meer vertrouwen in hebben. Maar de ovulatie testen gebruik ik echt nooit meer.
Maar ik merk wel dat ik nu weer wat meer rust heb. En hopelijk blijft dat zo
.
@eten, ik hou er ook altijd wel rekening mee na mijn eisprong. Alleen kan dat niet altijd dus dan houdt het op.
@Roos7 ik heb nog even naar mijn temperatuur kaartjes gekeken en ik k
Herken nu wel een patroon. En dat kan me volgende maand wellicht helpen om mijn eisprong te herkennen. En dan zal ik er ook wel meer vertrouwen in hebben. Maar de ovulatie testen gebruik ik echt nooit meer.
Maar ik merk wel dat ik nu weer wat meer rust heb. En hopelijk blijft dat zo
@eten, ik hou er ook altijd wel rekening mee na mijn eisprong. Alleen kan dat niet altijd dus dan houdt het op.
dinsdag 28 november 2017 om 20:20
@theemonster, ik was van plan op mijn voeding te letten vanaf het moment dat we gingen proberen. Heb het hier zelfs nog verkondigd geloof ik... niet gelukt dus haha. Ik heb vorige week nog een paar drankjes op en ook zit ik nog steeds op 2 koppen koffie per dag. Ergens denk ik ook, als het raak is mag ik het straks allemaal 9 maanden niet meer, en dan nog tijdens de borstvoeding niet, dus ik geniet er nog even van. Ik ben nu wel gestopt met alcohol vanaf mijn vruchtbare dagen en doe dat uiteraard totdat ik (hopelijk niet) ongesteld word. En ook dan zal ik niet veel drinken. Koffie ga ik denk ik gewoon blijven drinken en als ik zwanger mag raken hooguit 1 per dag.
Haha, ik snap dat dat wijntje goed smaakte tijdens je menstruatie!
@Vlammetje volgens mij is het niet erg toch, de week voor je ovulatie drinken? Goed zal het niet zijn, maar volgens mij heeft het verder geen invloed op zwanger worden/zijn. Snap dat je spijt had maar ik begrijp die laatste uitspatting heel goed!
@groene geitensok spannend! Je moet nog even geduld hebben voor het testen, irritant he? Haha, ik heb mijn nod twee dagen later en zit ook al af te tellen, terwijl ik nu nog in mijn vruchtbare dagen zit dus heel stom eigenlijk.
@Bella fijn dat je wat meer rust hebt
Ik heb nu wat kramp in mijn onderbuik, steken etc. Zit in mijn vruchtbare dagen. Is het nou zo dat jullie die klachten hebben voor de eisprong of echt alleen tijdens? Want volgens mij heb ik het altijd een paar dagen en gaan ze juist over na de eisprong. Ik heb er nooit zo op gelet.
Haha, ik snap dat dat wijntje goed smaakte tijdens je menstruatie!
@Vlammetje volgens mij is het niet erg toch, de week voor je ovulatie drinken? Goed zal het niet zijn, maar volgens mij heeft het verder geen invloed op zwanger worden/zijn. Snap dat je spijt had maar ik begrijp die laatste uitspatting heel goed!
@groene geitensok spannend! Je moet nog even geduld hebben voor het testen, irritant he? Haha, ik heb mijn nod twee dagen later en zit ook al af te tellen, terwijl ik nu nog in mijn vruchtbare dagen zit dus heel stom eigenlijk.
@Bella fijn dat je wat meer rust hebt

Ik heb nu wat kramp in mijn onderbuik, steken etc. Zit in mijn vruchtbare dagen. Is het nou zo dat jullie die klachten hebben voor de eisprong of echt alleen tijdens? Want volgens mij heb ik het altijd een paar dagen en gaan ze juist over na de eisprong. Ik heb er nooit zo op gelet.
dinsdag 28 november 2017 om 22:55
@Bella, wat vervelend zeg
. ik heb eventjes mijn oude cyclus gegevens erbij gezocht voor je. Mijn temperatuur schommelde vaak ook na mijn eisprong. Soms gaf hij inderdaad een tweede piek of juist daling, waardoor mijn app een ander moment aangaf. Echter gaven de ovulatietesten bij mij vaak wel bij de eerste daling en stijging een positief resultaat... Ik had de testen van sensitest (die simpele staafjes) of die van de action.
Mocht je willen, dan kan ik je best die overzichten eens doorsturen zodat je kunt vergelijken?
Wb. het rekening houden met eten en drinken... Toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden heb ik meteen alle alcohol laten staan en ging ik extra gezond eten. Koffie dronk ik toen bijna niet, dus daar hield ik geen rekening mee. Het eten kwam ook pas toen ik zwanger was, anders viel het wel heel erg op. Inmiddels heb ik dus al bijna 4 jaar (
) nagenoeg geen alcohol op...ivm zwanger worden, zwanger zijn en borstvoeding. En nu we gaan voor een tweede komt er hopelijk nog een paar jaar bij! Gelukkig was ik al niet zo’n drinker, maar ik merk wel dat ik het nu wel eens begin te missen.... maar ja, dat is voor een goed doel hè!
Mocht je willen, dan kan ik je best die overzichten eens doorsturen zodat je kunt vergelijken?
Wb. het rekening houden met eten en drinken... Toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden heb ik meteen alle alcohol laten staan en ging ik extra gezond eten. Koffie dronk ik toen bijna niet, dus daar hield ik geen rekening mee. Het eten kwam ook pas toen ik zwanger was, anders viel het wel heel erg op. Inmiddels heb ik dus al bijna 4 jaar (
dinsdag 28 november 2017 om 23:40
Nou...vandaag de hele dag een zeurend gevoel gehad. Ik hoop dat dat mijn eisprong was. Ook een beetje doorstralend naar de rug. Toevallig ook nog een gezellig avondje gehad. Hopelijk word het beloond haha.
Vlammetje, denk dat je mijn nod alsnog vergeten bent in te vullen
of ik kijk verkeerd.
Wat rekening houden met eten en drinken betreft. Ik drink sowieso al geen alcohol. Wel graag een kopje koffie. Blijf ik ook wel doen. Bij onze dochter ook gedaan.
Waar ik wel van baal is dat ik binnenkort al moet doorgeven wat ik met kerst wil eten. Dat word geen carpaccio *snik*
Vlammetje, denk dat je mijn nod alsnog vergeten bent in te vullen

Wat rekening houden met eten en drinken betreft. Ik drink sowieso al geen alcohol. Wel graag een kopje koffie. Blijf ik ook wel doen. Bij onze dochter ook gedaan.
Waar ik wel van baal is dat ik binnenkort al moet doorgeven wat ik met kerst wil eten. Dat word geen carpaccio *snik*
woensdag 29 november 2017 om 06:59
Ik hou op dit moment nog nergens rekening mee, ik drink m'n drankje op zaterdag na de wedstrijd (afgelopen zaterdag van de koploper gewonnen) dus wat werd zelfs een drankje extra en ik eet nog lekker waar ik zin in heb.
Ik zit nu 5 dagen voor mijn NOD en ik begin nu toch het een en ander te voelen en te merken. Ik ben al een aantal dagen ligt misselijk en mijn onderbuik geeft een rekkend gevoel. Zal het dan toch raak zijn? Ik heb zelf het gevoel dat het niet kan, aangezien we minder actief zijn geweest dan de vorige ronde. Ik moet me in houden een dezer dagen wat betreft testen, ik wil dat echt pas na mijn NOD doen als die uitblijft natuurlijk.
Ik zit nu 5 dagen voor mijn NOD en ik begin nu toch het een en ander te voelen en te merken. Ik ben al een aantal dagen ligt misselijk en mijn onderbuik geeft een rekkend gevoel. Zal het dan toch raak zijn? Ik heb zelf het gevoel dat het niet kan, aangezien we minder actief zijn geweest dan de vorige ronde. Ik moet me in houden een dezer dagen wat betreft testen, ik wil dat echt pas na mijn NOD doen als die uitblijft natuurlijk.
woensdag 29 november 2017 om 07:09
@an9ie, spannend! Toevallig heb ik gisteren mijn cyclussen van toen ik voor het eerst zwanger wilde worden opgezocht in m’n app. De keer dat ik zwanger werd hebben we het rond mijn vruchtbare periode 1 keer voor mijn eisprong gedaan en 1 keer op de dag van de eisprong en 1 keer erna (niet direct achter elkaar), ook echt niet actief dus! Er moet maar net 1 zwemmertje en een perfect eitje zijn in de perfecte omgeving
anoniem_199645 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 08:36
3.61% gewijzigd