Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Ik kon het niet laten... Heb het nachtlampje van Skye (Paw Patrol) bij het Kruidvat gehaald, met inlevering van punten was ze nog maar 2,99.

Nu heb ik echt teveel schoenkadootjes in huis of zal ik haar een keer extra haar schoen laten zetten? :$
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
24-11-2017 07:49
Ik kon het niet laten... Heb het nachtlampje van Skye (Paw Patrol) bij het Kruidvat gehaald, met inlevering van punten was ze nog maar 2,99.

Nu heb ik echt teveel schoenkadootjes in huis of zal ik haar een keer extra haar schoen laten zetten? :$
Tsja, 2 cadeautjes in 1 schoen proppen is ook zo wat ;-D

1 cadeautje bewaren voor het krijgen van een goed rapport of gewoon zomaar als ze heel lief is geweest?
nootboek schreef:
22-11-2017 20:14
@Bahco: Die monster pop-up is cool zeg. Wij hadden er gewoon een met boerderijdieren, idd heel leuk voor deze leeftijd. Kleuren oefenen deden we gewoon samen, tijdens het eten enz. of met de ipad, er zijn verschillende apps.

Mijn zoontje van 3 bleek vandaag enigszins teleurgesteld in zijn schoenkado: het was niets van zijn lijstje, en ook erg klein - terwijl hij zijn grootste schoen had gezet! Overigens kwam die opmerking pas toen mijn man thuis was, nadat hij al letterlijk de hele dag met zijn cadeau had gespeeld. :-D

Hij is niet echt verwend ofzo, maar snapt het hele concept gewoon nog niet. Hij dacht dat ie nu een cadeau had gekregen en dat het daarmee klaar was. Was dus aangenaam verrast toen hij hoorde dat het Sinterklaasgedoe nog niet voorbij is, en er binnenkort een pakjesavond is voor de grote cadeaus van het verlanglijstje.
Ahw wat schattig dat hij het nog niet snapt :love:
smart79 schreef:
24-11-2017 07:49

Het zij je vergeven ;) Als TO van dit topic wordt het wel een beetje van je verwacht om een cadeautje te veel te kopen.
Dochter gisterenavond : Ja ik denk dat ik maar stop met mijn schoen zetten. Ik vergeet het toch elke keer. Wacht wel tot de zak bij oma
Oh ik wilde nog melden dat we inmiddels een paar sets van de Lidl treinbaan in gebruik hebben (verjaardagscadeau). Past echt perfect op Brio, op het eerste gezicht lijkt het hetzelfde, alleen toen ik de baanstukjes op elkaar legde zag ik dat die van Lidl 1-2 mm langer zijn dan die van Brio. Verder kwalitatief geen onderscheid.

De gebouwtjes, voertuigen etc zijn wel van dunner plastic dan Brio en lijken minder solide gebouwd, scharniertjes vrij slap enz. Het zal niet meteen uit elkaar vallen, maar ben er ook niet helemaal van overtuigd dat ze mijn ruwe 2-jarige zullen overleven. Dat maakt bij deze prijzen ook eigenlijk niet uit, want de prijs/kwaliteitverhouding is echt super. Complete sets met een electrische trein voor de prijs van 1 minuscuul Brio voertuigje. En de baan zelf is dus helemaal top, dus zelfs als het plastic kapot gaat heb je nog steeds waar voor je geld. Aanrader voor wie nog houten treinspul zoekt!
BahcoBarbie schreef:
24-11-2017 10:21
Het zij je vergeven ;) Als TO van dit topic wordt het wel een beetje van je verwacht om een cadeautje te veel te kopen.
:rofl: :rofl: :rofl:
Dank je
Voor de oudste hebben we nu:

- Playmobil modern woonhuis
- Optimus prime transformer
- Hubelino uitbreidingssetje (trechters)
- Märklin treinwagonsetje
- Märklin goederenemplacent

En voor de jongste:

- Playmobil chartervliegtuig
- Goki metalen vliegtuigje
- Houten luchthaven (van de Lidl)
- Ze Tribu stapeldieren
- Nijntje Verstoppertje
Leuke kado's, NYC.

Zit bij dat playmobil huis ook inrichting?
Bij dat Playmbobil huis zit maar heel weinig inrichting, vooral gericht op de tuin:

Afbeelding

Misschien dat ik hem voor de kerst nog een klein pakje met inrichting voor het huis kan geven.
Iemand nog een idee voor een jongen van bijna 8? Ik heb al nuttige dingen en Minecraft boeken, maar ik zou hem zo graag nog iets leuks geven om mee te spelen. We hebben al genoeg spelletjes en hij houdt niet van lego en playmobil. Als hij speelt is het vaak samen met zijn broertje fantasiespel met duplo poppetjes en allerlei autootjes. Hij wil zelf graag een robot hondje (als alternatief voor een echte omdat dat ivm allergieen niet kan) maar we zijn bang dat dat tegenvalt en hij er snel op uitgekeken is.
Geen idee van je budget dus ik roep maar iets.

Vind hij beyblades niet leuk? volgens mij is er net een nieuwe serie uit. Houdt hij wel van bouwen, bv met een knikkerbaan, kapla of knexx?

Bij speelgoed van het jaar staat een set om te lasergamen, misschien leuk voor hem en broertje samen? of iets van Nerf of een hooverbal

Is hij creatief, dan bv een 3d pen geven. Speelgoed van spygame is hier ook wel even leuk geweest (bewegingsmelder, deur alarm, stemvervormer).

Experimenteer dozen van clementoni (mijn grote scheikunde lab bv).

een abonnement op de donald duck, sjoelbak of tafelvoetbal tafel (als je de ruimte hebt).

Mijn zoon is ook geen speler en vermaakt zich eigenlijk alleen met beeldschermen of met buitenspelen. Als ik voor hem cadeaus moet verzinnen zoek ik meestal naar gadgets (bv bij megagadgets.nl) daar kan ik vaak nog wel wat vinden waar hij in ieder geval blij mee is.
Grappig trouwens, ik was gister in de speelgoedwinkel. Er stond een grote doos Playmobil en ik kreeg echt weer exact hetzelfde gevoel als toen ik een jaar of 7 was... spelen is echt iets magisch.
Hoe bevalt het speelgoed tot nu dat de kinderen al hebben gekregen?
Ik vind de bunchems heel leuk! O en zoon ook geloof ik ;-D
mendy schreef:
27-11-2017 15:50
Mijn middelste dochter heeft Dixit gekregen zondag. Wat is dat een leuk spel! We hebben het al 3x gedaan. Bedankt hier voor de goede tip!
mendy schreef:
27-11-2017 15:50
die van mij heeft een lol bal gekregen, een numnom ring en een flamingo portemonneetje.
ze is er blij mee, maar het lijkt erop dat het hier bij blijft...
sint journaal is al 3 dagen niet meer gekeken en ze wil haar schoen niet meer zetten hahahaha
Duplogetallentrein, een houtentrein met blokjes, Vtech pop en waterdoodle. Vooral de treinen en waterdoodle zijn een succes :)
We hebben het een paar keer gehad over de houten treinbaan van Lidl, maar Aldi heeft er nu ook één. Iemand ervaring met die van de Aldi, past die op Brio?
Fiorah schreef:
27-11-2017 10:41
Grappig trouwens, ik was gister in de speelgoedwinkel. Er stond een grote doos Playmobil en ik kreeg echt weer exact hetzelfde gevoel als toen ik een jaar of 7 was... spelen is echt iets magisch.
Ik heb dat dus ook (met playmobil). Verschil is wel dat ik best veel koop en vroeger niet zoveel kreeg - en zeker niet van die grote sets - als ik mijn zoons wel geef. Ik weet overigens ook niet of ik dat per se wilde. Ik putte al heel veel genot uit het "kunnen vergapen" aan die grote sets. Misschien ergens jammer dat ik die ervaring dan dus niet geef aan mijn kinderen want juist dat 'vergapen' had al iets magisch. Anderzijds komen mijn kinderen veel minder vaak in een (fysieke) winkel. Bij mij was dat vergapen vooral als ik mee naar Blokker ging, voor iets anders. Een stil hoekje achterin met enkele - maar wel vooral grote - sets Playmobil. Kon ik naar blijven kijken!
freya25 schreef:
27-11-2017 10:12
Geen idee van je budget dus ik roep maar iets.

Vind hij beyblades niet leuk? volgens mij is er net een nieuwe serie uit. Houdt hij wel van bouwen, bv met een knikkerbaan, kapla of knexx?

Bij speelgoed van het jaar staat een set om te lasergamen, misschien leuk voor hem en broertje samen? of iets van Nerf of een hooverbal

Is hij creatief, dan bv een 3d pen geven. Speelgoed van spygame is hier ook wel even leuk geweest (bewegingsmelder, deur alarm, stemvervormer).

Experimenteer dozen van clementoni (mijn grote scheikunde lab bv).

een abonnement op de donald duck, sjoelbak of tafelvoetbal tafel (als je de ruimte hebt).

Mijn zoon is ook geen speler en vermaakt zich eigenlijk alleen met beeldschermen of met buitenspelen. Als ik voor hem cadeaus moet verzinnen zoek ik meestal naar gadgets (bv bij megagadgets.nl) daar kan ik vaak nog wel wat vinden waar hij in ieder geval blij mee is.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ben zelf ook te kritisch denk ik. Beyblades heb ik hem nog nooit over gehoord, lijkt mij ook heel saai? Bouwen houdt hij niet van. Lasergame vind ik wat duur en is Jongste ook net wat te klein voor. Nerf hebben we al, wordt maar sporadisch mee gespeeld. Hooverball lijkt me ook saai? Bovendien wordt er hier zonder bal al genoeg door de kamer gerend ;-) Creatief is hij ook niet. Spygear vind ik erg duur. Is hij denk ik ook snel op uitgekeken. Experimenteerdozen heb ik al vaker naar gekeken maar vind ik erg duur in verhouding voor wat je krijgt. Meeste proefjes zijn ook niet echt spectaculair dus dan ligt het al snel weer in de kast. Donald Duck zou een idee kunnen zijn, maar ik zoek meer echt speelgoed aangezien hij al boeken krijgt. Sjoelbak vind ik te groot, dat doet hij maar bij oma. Hij krijgt al een kleine tafelairhockey set van z'n andere oma voor de Sint. Gadgets vind ik zonde van m'n geld en doe ik hem ook geen langdurig plezier mee.
Ik denk nu aan uitbreiding van de auto- en poppetjes collectie, daar wordt toch het meest mee gespeeld. Misschien toch nog playmobil, of iets anders... Wordt een lastminute tripje naar de speelgoedwinkel om iets uit te zoeken ben ik bang...
NYC schreef:
28-11-2017 21:34
Ik heb dat dus ook (met playmobil). Verschil is wel dat ik best veel koop en vroeger niet zoveel kreeg - en zeker niet van die grote sets - als ik mijn zoons wel geef. Ik weet overigens ook niet of ik dat per se wilde. Ik putte al heel veel genot uit het "kunnen vergapen" aan die grote sets. Misschien ergens jammer dat ik die ervaring dan dus niet geef aan mijn kinderen want juist dat 'vergapen' had al iets magisch. Anderzijds komen mijn kinderen veel minder vaak in een (fysieke) winkel. Bij mij was dat vergapen vooral als ik mee naar Blokker ging, voor iets anders. Een stil hoekje achterin met enkele - maar wel vooral grote - sets Playmobil. Kon ik naar blijven kijken!

Grappig, hier hebben man en ik laatst een gesprek over gehad :) Ik kreeg geen mooie grote sets Lego (of überhaupt dure cadeaus) en mijn man kreeg álle sets. Starwars, piratenschepen, kastelen, etc.. alles.

Maar de vreugde van nieuwe Lego sets is tussen bij en mijn man niet anders of groter. We verheugen ons ook echt op dat we straks dit soort vette dingen kunnen kopen voor onze kinderen. Met kerst komen de oude sets van manlief ook weer van zolder bij schoonouders en zitten we allemaal te bouwen.

Dus bij ons is het vergapen en beminnen gelijk ondanks dat onze situaties verschilde :)
Ik wou vroeger altijd zoveel mooie dingen van Barbie.
Mijn beste vriendinnetje van toen kreeg echt alles van Barbie, je kon het zo gek niet bedenken. Dus dan kon ik er daar mee spelen.

En nu is mijn dochter dol op barbies en heeft ze inmiddels ook een zeer uitgebreide verzameling. Haar vriendinnen spelen er ook graag mee hahhaa
Mijn man had vroeger ook ontzettend veel speelgoed, iedere hype deed hij ook aan mee.

Ik had veel minder speelgoed, hypes mocht ik nooit aan mee doen en spelletjes kreeg ik niet omdat ik de laatste was.

Fabuland was en is mijn guilty pleasure. Uren kon ik er naar kijken in de winkel. Toen ik eindelijk genoeg bij elkaar had gespaard voor een grote doos, was hij net verkocht en kwam ook niet meer in het assortiment. Een klein trauma heb ik er wel aan over gehouden :rofl:

Soms hebben we het er wel eens over; had jij vroeger een lolobal of een flippoboek etc.
Manlief antwoord nu standaard; dat had jij niet hè?!

Ach, ik hoop dat smartje playmobil leuk gaat/blijft vinden. Daar kan ik namelijk ook echt hebberig van worden.

Komend voorjaar/zomer krijgt ze in elk geval een skelter, ze is gek op alles met wielen en trappers, die heb ik (uiteraard) nooit gehad maar ik weet zeker dat ze dat waanzinnig gaat vinden. Nu mijn man nog overtuigen :$
watdachtjehiervan schreef:
27-11-2017 15:55
Mijn middelste dochter heeft Dixit gekregen zondag. Wat is dat een leuk spel! We hebben het al 3x gedaan. Bedankt hier voor de goede tip!
Dixit zijn al heel wat aanvullingen van, maar als je er op uitgekeken raakt, en je dochter is oud genoeg,weet eigenlijk de leeftijd niet voor dat spel, is Mysterium een leuke. Eigenlijk een soort mix van Dixit, en Cluedo.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
We zijn eruit met de kado verdeling :

Voor de sint :

- Maxi Loco (met 1 boekje)
- Chelsea droomballon (barbie)
- Lichtbak
- Wolkjes Onesie
- Emoji armbandje maken
- DVD van Sing
- My little pony setjes

Voor afzwemmen :

- DC Superhero Girls - Batgirl Barbie

Voor kerst :

- Lego Friends Catamaran
- Grote shopkins set
- Porseleinen bekertjes van My Little Company

1 dag voor het afzwemmen heeft ze ook nog haar kinderfeestje waar ze nog het een en ander gaat krijgen (7 vriendinnetjes uitgenodigd)
Ik vind het zo wel mooi genoeg... Afgelopen zondag heeft ze voor haar verjaardag ook al genoeg gekregen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven