Na 25 jaar is het over
zaterdag 2 december 2017 om 04:21
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
zaterdag 2 december 2017 om 09:08
Ik kan er dan weer niet bij dat het advies wordt gegeven dat er gepraat moet worden met die man. Op dit moment dan. HIJ had moeten praten, dat hij dat niet heeft gedaan heeft ze in deze situatie gebracht.
Het is veel te laat om te praten. Als de informatie zo duidelijk is als dat TO zegt ben je toch niet zo dom om hem de gelegenheid te geven om de boel te verdraaien en verder te besodemieteren? Hij heeft tenslotte al laten zien waartoe hij in staat is. Ik zou hem niet de kans willen geven om extra verwarring te zaaien.
Het is veel te laat om te praten. Als de informatie zo duidelijk is als dat TO zegt ben je toch niet zo dom om hem de gelegenheid te geven om de boel te verdraaien en verder te besodemieteren? Hij heeft tenslotte al laten zien waartoe hij in staat is. Ik zou hem niet de kans willen geven om extra verwarring te zaaien.
zaterdag 2 december 2017 om 09:14
Ik ben het hier toch wel een beetje mee eens.Lou- schreef: ↑02-12-2017 09:08Ik kan er dan weer niet bij dat het advies wordt gegeven dat er gepraat moet worden met die man. Op dit moment dan. HIJ had moeten praten, dat hij dat niet heeft gedaan heeft ze in deze situatie gebracht.
Ik denk dat er ooit sowieso wel gepraat moet worden, maar meer voor de TO zelf, om het voor later een plekje te kunnen geven. Dat hoeft niet een paar uur nadat je iets hebt ontdekt toch? De confrontatie komt echt wel, maar dan kan ze maar beter goed, helder en zakelijk voorbereid zijn.
Ik zou een keer trouwens vergeven, maar aangezien het de 2e keer is, lijkt het mij klaar. Maar dat is mijn mening en gevoel.
anoniem_25507 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 09:37
0.33% gewijzigd
zaterdag 2 december 2017 om 09:17
Wat een nachtmerrie, blijf even rustig, laat het bezinken en dan besluiten nemen.
Gras bij de buren is altijd groener, als dit uitkomt, is de spanning voorbij en ik hoop echt voor je dat hij met hangende pootjes terug komt. Dan verdiend hij een keiharde trap.
Probeer vooral nog niks te zeggen en de berichten in de gaten te houden, om te kijken wat ze nog meer van plan zijn
Gras bij de buren is altijd groener, als dit uitkomt, is de spanning voorbij en ik hoop echt voor je dat hij met hangende pootjes terug komt. Dan verdiend hij een keiharde trap.
Probeer vooral nog niks te zeggen en de berichten in de gaten te houden, om te kijken wat ze nog meer van plan zijn
zaterdag 2 december 2017 om 09:18
Wie zegt nou dat hij dat wil doen?!Lou- schreef: ↑02-12-2017 09:08Ik kan er dan weer niet bij dat het advies wordt gegeven dat er gepraat moet worden met die man. Op dit moment dan. HIJ had moeten praten, dat hij dat niet heeft gedaan heeft ze in deze situatie gebracht.
Volgens mij veel belazerde vrouwen die hier reageren.
zaterdag 2 december 2017 om 09:19
Shit wat naar
Ik kan me voorstellen dat je helemaal over de zeik bent. Dat ga je niet onderdrukken weet ik inmiddels uit ervaring.
Maar probeer geen aannames te doen over je dochter. Jij bent en blijft haar moeder, wat er ook gebeurt. Dat ze een goede band heeft met haar vader zegt niets over haar liefde voor jou. Zij hoeft geen partij te kiezen in deze.
Verder vermoed ik dat jouw man helemaal niet wil scheiden. Hij is verliefd en fantaseert van alles maar heeft werkelijk niets omgezet in actie richting jou. Sterker nog, hij gedraagt zich vrijwel net als anders. Het is niet om het goed te praten of zo, maar trek niet te snel allerlei conclusies. Praat met je man . Echt.
Je hoeft nu niets te beslissen, je kan rustig je positie in kaart brengen. Boos worden, het goedmaken en later toch gaan scheiden. Het kan allemaal. Woede en verdriet zijn slechte raadgevers maar helaas laten ze zich slecht negeren.
Ik kan me voorstellen dat je helemaal over de zeik bent. Dat ga je niet onderdrukken weet ik inmiddels uit ervaring.
Maar probeer geen aannames te doen over je dochter. Jij bent en blijft haar moeder, wat er ook gebeurt. Dat ze een goede band heeft met haar vader zegt niets over haar liefde voor jou. Zij hoeft geen partij te kiezen in deze.
Verder vermoed ik dat jouw man helemaal niet wil scheiden. Hij is verliefd en fantaseert van alles maar heeft werkelijk niets omgezet in actie richting jou. Sterker nog, hij gedraagt zich vrijwel net als anders. Het is niet om het goed te praten of zo, maar trek niet te snel allerlei conclusies. Praat met je man . Echt.
Je hoeft nu niets te beslissen, je kan rustig je positie in kaart brengen. Boos worden, het goedmaken en later toch gaan scheiden. Het kan allemaal. Woede en verdriet zijn slechte raadgevers maar helaas laten ze zich slecht negeren.
zaterdag 2 december 2017 om 09:22
Dat doet hij wel. Ik gebruik ook spraak naar tekst en die berichten staan er bij mij allemaal in. Niets spannends overigens. Maar zelfs als je Signal gebruikt worden spraak naar tekst berichten opgeslagen.Lelietje-van-Dalen schreef: ↑02-12-2017 08:58Oh wat naar voor je.
Het enige goeie aan het verhaal is dat je er nu zelf achtergekomen bent, voordat hij zaken heeft kunnen regelen. Dat is je voordeel:gebruik dat. Dus inderdaad zo snel mogelijk eigen bankrekening en naar de advocaat. Die gaat je verder helpen.
En in de tussentijd met een smoesje bij je ouders logeren?
Wat ik niet snap is het Google-verhaal. Hoezo slaat Google gesproken app teksten op? Waar dan? En hoe kom je daar dan bij? Zoiets heb ik nog nooit gehoord.
zaterdag 2 december 2017 om 09:23
zaterdag 2 december 2017 om 09:23
Wat vreselijk voor je, TO.
Even vanaf een andere kant belicht: Mensen gaan vaak vooral vreemd omdat de gelegenheid er is en het bovenal de ego zo lekker streelt. Mogelijk is daar bij jouw man ook sprake van, aangezien het thuis zoals jij zegt, prima liep. Dan is het nog steeds enorm bedrog natuurlijk maar kan het ook volledig los staan van wat jouw man voor jou, jullie gezin en jullie leven samen voelt.
Dat deze affaire al een half jaar duurt zegt ook wel iets.
Als die andere vrouw zo fantastisch was geweest dan had hij jou allang verlaten, toch?
Sterkte, vrouw.
Enne.. mocht je besluiten bij hem weg te gaan: Don't get mad, get everything.
Even vanaf een andere kant belicht: Mensen gaan vaak vooral vreemd omdat de gelegenheid er is en het bovenal de ego zo lekker streelt. Mogelijk is daar bij jouw man ook sprake van, aangezien het thuis zoals jij zegt, prima liep. Dan is het nog steeds enorm bedrog natuurlijk maar kan het ook volledig los staan van wat jouw man voor jou, jullie gezin en jullie leven samen voelt.
Als die andere vrouw zo fantastisch was geweest dan had hij jou allang verlaten, toch?
Sterkte, vrouw.
Enne.. mocht je besluiten bij hem weg te gaan: Don't get mad, get everything.
zaterdag 2 december 2017 om 09:25
Laten we de feiten eens optellen;forumdame2011 schreef: ↑02-12-2017 09:18Wie zegt nou dat hij dat wil doen?!
Hij is al eens vreemdgegaan (voordat dochter er was) en weet wat dit teweeg kan brengen. Toch doet hij het weer. Houdt het geheim en bekokstooft plannetjes over de rug van TO met minnares. Plannetjes waarmee bij heel het leven van TO en haar dochter zoals ze het kennen op zijn kop zet. Zonder de rest van de betrokkenen ook maar een kans te geven een keuze te maken.
Dat is toch reden genoeg om niet meer te willen horen wat hij te zeggen heeft? Om voor TO ervoor te zorgen dat ze nu zelf het heft in eigen hand gaat nemen?
zaterdag 2 december 2017 om 09:30
Dit!-bambi- schreef: ↑02-12-2017 09:23Wat vreselijk voor je, TO.
Sterkte, vrouw.
Enne.. mocht je besluiten bij hem weg te gaan: Don't get mad, get everything.![]()
zaterdag 2 december 2017 om 09:32
Plannetjes bekokstoven met de minnares - De meeste mannen verlaten hun vrouw niet voor een ander, hoor. Dat zijn zoethoudertjes, al die gezamenlijke plannetjes.
Hele smoezenlijsten zijn hier op het minnaressentopic te vinden.
Alsof zo'n kerel werkelijk zin heeft om 4 kleine kinderen van een ander op te gaan voeden. Welnee.
Alsof zo'n kerel werkelijk zin heeft om 4 kleine kinderen van een ander op te gaan voeden. Welnee.
zaterdag 2 december 2017 om 09:33
Het zal geen heilige zijn, dat hoor je mij ook niet zeggen.Lou- schreef: ↑02-12-2017 09:25Laten we de feiten eens optellen;
Hij is al eens vreemdgegaan (voordat dochter er was) en weet wat dit teweeg kan brengen. Toch doet hij het weer. Houdt het geheim en bekokstooft plannetjes over de rug van TO met minnares. Plannetjes waarmee bij heel het leven van TO en haar dochter zoals ze het kennen op zijn kop zet. Zonder de rest van de betrokkenen ook maar een kans te geven een keuze te maken.
Dat is toch reden genoeg om niet meer te willen horen wat hij te zeggen heeft? Om voor TO ervoor te zorgen dat ze nu zelf het heft in eigen hand gaat nemen?
Maar serieus: niet willen horen wat hij te zeggen heeft?
Bijzonder.
zaterdag 2 december 2017 om 09:34
Dit. En dat geldt voor haar ook, het is een fantasiewereld die ze gecreërd hebben. Anders waren ze allebei allang bij hun partner weg geweest.-bambi- schreef: ↑02-12-2017 09:32Plannetjes bekokstoven met de minnares - De meeste mannen verlaten hun vrouw niet voor een ander, hoor. Dat zijn zoethoudertjes, al die gezamenlijke plannetjes.
Heel veel sterkte to
zaterdag 2 december 2017 om 09:34
Oh, je hebt het al uitgelegd.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑02-12-2017 08:56Voor wie het exact wil weten zie https://tinyurl.com/ydx9b9o5
In dat artikel zie je de link (helemaal onderaan, de zin begint met als je Android gebruikt enz). Daar klikte ik op. En boem
Wil wel een printscreen sturen hoor als je me niet geloofd...
En hier kwam je echt per ongeluk achter? Of was je misschien toch een heel klein beetje op zoek?
Ik heb die van mij gecontroleerd en krijg al mijn gesproken zoektochten in google van de afgelopen 2 jaar te horen. Nu gebruik ik het alleen in Google-maps, als ik in de auto zit, dus ik kan precies nagaan waar ik de afgelopen 2 jaar naartoe genavigeerd heb.
Ik dacht eigenlijk dat je bedoelde dat een om een soort WhatsApp lookalike ging waarin je man met jou en zijn minares appte. Klopt dat?
En is je moeder er inmiddels al?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
zaterdag 2 december 2017 om 09:35
Het gaat er ook niet om of hij wel of niet bij TO weg wil. Ook niet of hij met minnares verder wil of niet.
Het gaat er om dat de kans zeer groot is dat als TO hem de kans geeft hij met allemaal verzachtende omstandigheden aankomt. Of juist met hele kwetsende dingen over TO als hij beseft dat het niet meer te redden valt.
Dit doet alleen nog maar meer pijn en schept verwarring. Die je niet kunt gebruiken als je zulke zaken met je hoofd erbij wil afwikkelen om voor jezelf de toekomst goed veilig te stellen.
Ze hebben niet alleen een relatie hè. Maar ook een kind, huis en eigen zaak. En TO is afgekeurd, arbeidstechnisch. Genoeg vrouwen die na zo’n situatie op driehoog achter komen te zitten met een bijstandsuitkering. Omdat zo’n vent alles op het spel zet voor een jonge vagijn.
zaterdag 2 december 2017 om 09:37
Dit.-bambi- schreef: ↑02-12-2017 09:23Wat vreselijk voor je, TO.
Sterkte, vrouw.
Enne.. mocht je besluiten bij hem weg te gaan: Don't get mad, get everything.![]()
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 2 december 2017 om 09:38
Hele topic gelezen. Stekte TO...
Pantax geeft ontzettend goed advies: ga zsm in gesprek met een advocaat. Liefst vandaag nog, anders maandag.
Doe je best om nog even het spel mee te spelen, breng jezelf in financiële ‘veiligheid’, snap waar je staat, en dan, dán pas mag hij praten. En verdraaien en smeken en beloven. Dan kan je altijd nog overwegen of wat hij zegt, het waard is om naar te luisteren, maar dan heb je je in elk geval voorbereid op het slechtste scenario.
Pantax geeft ontzettend goed advies: ga zsm in gesprek met een advocaat. Liefst vandaag nog, anders maandag.
Doe je best om nog even het spel mee te spelen, breng jezelf in financiële ‘veiligheid’, snap waar je staat, en dan, dán pas mag hij praten. En verdraaien en smeken en beloven. Dan kan je altijd nog overwegen of wat hij zegt, het waard is om naar te luisteren, maar dan heb je je in elk geval voorbereid op het slechtste scenario.
anoniem_63dd656acb052 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 09:41
0.52% gewijzigd
zaterdag 2 december 2017 om 09:38
Dat doet hij toch al? Een half jaar.forumdame2011 schreef: ↑02-12-2017 09:18Wie zegt nou dat hij dat wil doen?!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 2 december 2017 om 09:43
Wat afschuwelijk om hier achter te moeten komen to. Dikke knuffel
Ik zou het lekker open gooien, ik hou niet zo van stiekem gedoe, dus eerst haar man inlichten en die mag zijn eigen vrouw aanpakken en dan is gelijk het stiekeme er af en kan ie zijn aandacht even op jou focussen waar zijn aandacht hoort.
En je hoeft echt niet bang te zijn dat je dochter alleen nog maar je man toe zal trekken gekkie, je bent haar mama!!
Ik zou het lekker open gooien, ik hou niet zo van stiekem gedoe, dus eerst haar man inlichten en die mag zijn eigen vrouw aanpakken en dan is gelijk het stiekeme er af en kan ie zijn aandacht even op jou focussen waar zijn aandacht hoort.
En je hoeft echt niet bang te zijn dat je dochter alleen nog maar je man toe zal trekken gekkie, je bent haar mama!!
zaterdag 2 december 2017 om 09:47
Ik zou ook wachten met vertellen totdat je geldzaken veilig zijn.
Nu staat je hoofd er misschien niet naar,maar straks zit je misschien met niks.
En eerst zijn verhaal aan horen..
Zou ik niet willen. Ze weet toch al hoe het zit? Hij is dik vreemdgegaan en glashard gelogen. Hij gaat of de slachtofferrol in of de verdediging in.
TO super heftig dit zeg. En om er dan op deze manier achter te moeten komen.
Ik wens je veel sterkte toe
Nu staat je hoofd er misschien niet naar,maar straks zit je misschien met niks.
En eerst zijn verhaal aan horen..
Zou ik niet willen. Ze weet toch al hoe het zit? Hij is dik vreemdgegaan en glashard gelogen. Hij gaat of de slachtofferrol in of de verdediging in.
TO super heftig dit zeg. En om er dan op deze manier achter te moeten komen.
Ik wens je veel sterkte toe
zaterdag 2 december 2017 om 09:51
Verborgen camera’s ophangen, echt heel zinvol ja. Geld naar een eigen bankrekening, tuurlijk, wat zou je je van de wet aantrekken.
Maar goed, de terugkerende vraag van TO: hoe kan je dit degene aandoen die al 25 jaar zo belangrijk voor je is? Simpel: dat ben je dus niet.
Het is niet leuk, de waarheid. Maar je hebt er meer aan dan je laten mee slepen door de hysterische reacties. Luister liever naar de realisten
Maar goed, de terugkerende vraag van TO: hoe kan je dit degene aandoen die al 25 jaar zo belangrijk voor je is? Simpel: dat ben je dus niet.
Het is niet leuk, de waarheid. Maar je hebt er meer aan dan je laten mee slepen door de hysterische reacties. Luister liever naar de realisten