Centraal mannenhaat-topic

02-12-2017 17:12 103 berichten
Het vervult wellicht een behoefte, dus ik zou zeggen: leef je uit.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-12-2017 17:40
Nou ja, als ik al wat mag bijdragen, valt het me wél op dat in allerlei topics waarin er relatieproblemen aan de orde komen, de man standaard wordt afgeschilderd als de boeman (en liefst nog als narcist, of autist, of ongevoelige hork, en liefst nog als alles bij elkaar) en de vrouwen zijn altijd de zielige slachtoffers die ocherm moeten lijden onder dat geheel want die vrouwen zijn natuurlijk perfect relatiemateriaal en nooit opvliegend of boos of gewelddadig en ze willen alleen maar het beste.... En ja hoor, het volgende topic is er al weer, "mijn vriend doet onaardig maar ik ben alleen maar geweldig, help, wat nou"....
Natuurlijk zijn die topics er. Maar ik lees gelukkig ook veel topics waar het andersom is.
pokkewijf schreef:
02-12-2017 17:17
ik ben hier niet op m'n plek... B)
Je bent wel een Pokkewijf!

:HA:
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Wel wat hypocriet voor een misogyn figuur, projecteer je niet je eigen haat en verbittering door het verloop van je liefdesleven? :whip:
Bloody_Mary schreef:
02-12-2017 17:44
Wel wat hypocriet voor een misogyn figuur, projecteer je niet je eigen haat en verbittering door het verloop van je liefdesleven? :whip:
Kijk, dit is waar dit topic voor bestemd is.

You go girl!
Bloody_Mary schreef:
02-12-2017 17:44
Hear, hear.
nounou
Is er eigenlijk een specifieke reden waarom je dit topic hebt geopend, TO?

Ik lees namelijk elke keer wanneer ik hier op "relaties" vertoef wel reacties die men gerust onder mannenhaat kan catalogeren. Ook in topics waarbij de man/vrouw invalshoek relevant is trouwens, zoals bijvoorbeeld onderwerpen als verkrachting of prostitutie. Je hoeft maar een wat onzekere topicstart(st)er te treffen en binnen no time worden de talloze eigen frustraties met mannen aan zo iemand opgedrongen, geprojecteerd. Ik snap dat het een soort van Viva-eigen - elkaar willen overtreffen in grofheid - groepsdrukgegeven is, want op andere (vrouwen-)fora worden die mannenfrustraties, voor zover aanwezig, een stuk minder uitgesproken. Zo'n groeps-uitbarsting van de Viva-ladies is (meestal) ook gewoon grappig omdat er zo totaal van de pot gerukt en buitenproportioneel wordt doorgedramd.
Ik dacht al meteen dat dit topic door een man begonnen was.

Beetje voorspelbaar.
HuLang schreef:
02-12-2017 18:08

Ik lees namelijk elke keer wanneer ik hier op "relaties" vertoef wel reacties die men gerust onder mannenhaat kan catalogeren. Ook in topics waarbij de man/vrouw invalshoek relevant is trouwens, zoals bijvoorbeeld onderwerpen als verkrachting of prostitutie. Je hoeft maar een wat onzekere topicstart(st)er te treffen en binnen no time worden de talloze eigen frustraties met mannen aan zo iemand opgedrongen, geprojecteerd. Ik snap dat het een soort van Viva-eigen - elkaar willen overtreffen in grofheid - groepsdrukgegeven is, want op andere (vrouwen-)fora worden die mannenfrustraties, voor zover aanwezig, een stuk minder uitgesproken. Zo'n groeps-uitbarsting van de Viva-ladies is (meestal) ook gewoon grappig omdat er zo totaal van de pot gerukt en buitenproportioneel wordt doorgedramd.
Vergeleken met wat mannen allemaal over vrouwen op het internet schrijven is het Viva Forum erg tam.

Hier lees ik overigens wel eens boosheid richting een bepaalde man uit een topic, maar weinig dat alle mannen dan zo zijn. Hetzelfde geldt bij topics waarin een vrouw de antagonist is (bv gemene schoonmoeder, baas, of relatie). Die wordt dan ook voor dingen uitgemaakt.
paarsebloem wijzigde dit bericht op 02-12-2017 18:16
12.58% gewijzigd
Amant kan geen meisje krijgen
TheSky=moreBlue@Malibu
Next2UinMalibu schreef:
02-12-2017 18:12
Amant kan geen meisje krijgen
Hij ging toch voor een meisje van zijn werk?
Is dat niks geworden dan?
Amant schreef:
02-12-2017 17:12
Het vervult wellicht een behoefte
Kennelijk
Kennelijk is het, voor de Viva-ladies, ook geen enkel probleem om te hinten naar de vorige nick van TO?
HuLang schreef:
02-12-2017 18:08

Gek. Ik lees juist vaak 'eigen schuld' en 'slachtofferrol' en 'oh je wil alleen maar klagen en anderen de schuld geven in plaats van mijn advies, namelijk jezelf haten en genoegen nemen met niks, aan te nemen', of 'je klinkt verwend'.
Ik haat weinig mensen echt. Het gebruik van het woord haat bij alles wat je niet zo blieft is nogal puberaal.

Maar ik vind een flink deel van de mannen strontdom en vervelend. Maar dat vind ik ook van een flink deel van de vrouwen. Dus van de mensheid in het algemeen voor dat flinke deel... Misschien wel om andere redenenen maar meestal zit er dezelfde denkwijze en gedrag achter waar ik niet zo veel liefde voor voel.

Ik heb geen exen die ik haat of andersom. Als je zo bezig bent met haten en denken dat anderen veel haten ...ben je zelf niet heel gelukkig gok ik.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 18:30
43.32% gewijzigd
Het-groepje schreef:
02-12-2017 18:22
Gek. Ik lees juist vaak 'eigen schuld' en 'slachtofferrol' en 'oh je wil alleen maar klagen en anderen de schuld geven in plaats van mijn advies, namelijk jezelf haten en genoegen nemen met niks, aan te nemen', of 'je klinkt verwend'.
Het één sluit het ander ook niet uit he? Naast het typisch en verwacht mannenbashen worden er inderdaad ook wel zinnige zaken geschreven. Gelukkig wel, want zó masochistisch zijn mannen over het algemeen niet. :P
HuLang schreef:
02-12-2017 18:28
Het één sluit het ander ook niet uit he? Naast het typisch en verwacht mannenbashen worden er inderdaad ook wel zinnige zaken geschreven. Gelukkig wel, want zó masochistisch zijn mannen over het algemeen niet. :P
Als iets tegen een man gezegd wordt is het 'mannenbashen', maar als het tegen een vrouw gezegd wordt is het 'zinnig'.

Valt me ook op in andere discussies, dat zelfs wanneer een man zeer duidelijk fout is, veel mannen het niet kunnen hebben als een vrouw daar kritiek op heeft. Zelfs niet als het totaal niet over henzelf gaat, maar het gedrag van 1 bepaalde man.
Ik haat mensen in het algemeen eigenlijk. Mag ik dan ook reageren?

Ik heb wel een hogere achting voor vrouwen dan voor mannen, want lg zijn egoistischer en minder empathisch. Maar ik werk weer liever met mannen dan met vrouwen omdat mannen eerlijker en directer zijn.

Tsja, een vrouwenbashtopic voegt weinig toe he. De hele cultuur is immers al doordrenkt van misogynie.
We gaan toch niet richting nuance hè. Open je eigen topic, stel ik voor.
o_o Wat is dit dan?
Oh wow, nee liever niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Paarsebloem schreef:
02-12-2017 18:31
Als iets tegen een man gezegd wordt is het 'mannenbashen', maar als het tegen een vrouw gezegd wordt is het 'zinnig'.
Meestal wordt er ook niet tegen een man gesproken maar over. Het is hier tot nader order nog altijd een vrouwenreservaat he, waarin vrouwen tot de doelgroep behoren, oververtegenwoordigd zijn en een beschermde status genietend tov mannen. Wanneer een hier aanwezige man zich kan en mag verdedigen heb ik er geen enkel probleem mee als die wordt afgefakkeld, maar iemand die hier, zelfs buiten eigen medeweten om, met de grond wordt gelijk gemaakt... dat vind ik niet zo netjes.
anoniem_64d33a9ef0869 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 18:39
1.26% gewijzigd
Amant schreef:
02-12-2017 18:34
We gaan toch niet richting nuance hè. Open je eigen topic, stel ik voor.
Heb je het tegen mij? Tjee, ik word gewoonlijk eerder neergezet als ongenuanceerd (en dan druk ik me daarin nog subtiel uit).
pejeka schreef:
02-12-2017 17:40
Nou ja, als ik al wat mag bijdragen, valt het me wél op dat in allerlei topics waarin er relatieproblemen aan de orde komen, de man standaard wordt afgeschilderd als de boeman (en liefst nog als narcist, of autist, of ongevoelige hork, en liefst nog als alles bij elkaar) en de vrouwen zijn altijd de zielige slachtoffers die ocherm moeten lijden onder dat geheel want die vrouwen zijn natuurlijk perfect relatiemateriaal en nooit opvliegend of boos of gewelddadig en ze willen alleen maar het beste.... En ja hoor, het volgende topic is er al weer, "mijn vriend doet onaardig maar ik ben alleen maar geweldig, help, wat nou"....
Nou, wat ík dan weer zie is dat een vrouw vaak kritische vragen gesteld wordt wat haar eigen aandeel kan zijn. En heel vaak zie ik zelfs een dubbele moraal ten gunste van de man.

Net zoals een topic dat nu actueel is hier op het forum, over een vrouw die ziek is en zich in de steek gelaten voelt door haar man doordat hij geen begrip toont voor haar fysieke onvermogen. Is het bijna háár schuld. En als het andersom zou zijn, zou ze met de vloer gelijk gemaakt worden.
iones schreef:
02-12-2017 18:39
Heb je het tegen mij? Tjee, ik word gewoonlijk eerder neergezet als ongenuanceerd (en dan druk ik me daarin nog subtiel uit).
Nee. En juist.
Sorry, het handjevol mensen aan wie ik een grondige hekel heb (haten gaat mij te ver) is van het vrouwelijk geslacht.
Mannen zijn zo leuk! Zonder mannen is het leven heel erg saai.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven