Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yes Duuf!!! Ik duim voor je!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Jaaa duufje, wat fijn! Gefelicteerd alvast met dit mijlpaal!! En morgen tp! Heel veel succes alvast!
Sheela: thx voor sharing van het artikel!

Fijn ! Duufje weer een terugplaatsing!
Even snel voor Duufje: :cheer: :cheer2: .
Zo fijn voor jullie!! Hoop op een heel mooi embryo morgen.
iedereen bedankt voor de steunende woorden.
We zitten natuurlijk allemaal in een lastig parket en ik vind het allemaal maar zwaar en moeilijk.
Heb vooral veel moeite met het ivf-centrum. Ik heb sinds de overstimulatie nog pijnklachten in mijn buik. Wel minder natuurlijk maar het is afwijkend van hoe het normaal bij mij is en het is onstaan sinds/door de overstimulatie.
Ik heb nu samen met mijn man besloten toch de eerste dag van menstruatie te melden. Dan krijg ik in ieder geval een uitgangsecho en weet ik hoe er vanbinnen voorstaat.
Daarna kan ik alsnog beslissen of ik nog in december een terugplaatsing wil. Ik denk nu van niet omdat ik nog te veel klachten heb. Voel me gewoon met een kluitje in het riet gestuurd. Het enige wat ze vanuit de VU zeggen is: tja het is allemaal opgerekt geweest en er heeft veel vocht in je buik gezeten.

@baggal: contact met mijn ouders en zussen is inderdaad verbroken maar met afspraak bij ernstige ziekte dit wel te melden (en ik was natuurlijk best ziek). Wellicht heb ik valse verwachtingen gehad maar had toch op iets meer medeleven etc gehoopt. Terwijl ik aan het infuus in het ziekenhuis lag kon mijn moeder ook alleen maar zeggen: 'had je het als het wel gelukt was, wel verteld?' wellicht een losse opmerking uit context voor jullie maar dit heeft ze hierna nog meerdere malen herhaald. Contact met haar toch ook maar weer verbroken want het leverde alleen maar ellende op. Ondertussen heeft mijn zus haar baby gekregen (in augustus) en de naam (die mijn man ik duidelijk aan verteld hebben) gebruikt. Dus dat was ook weer een shock voor ons. Ik begrijp natuurlijk dat je iemand zoiets niet kan verbieden maar wij ervaren het wel echt als vervelend.

Verder merk ik dat ik gewoon echt moet bijkomen. Na de verplichte week rust (nadat ik ontslagen was uit ziekenhuis) ben ik meteen bij mijn nieuwe werkplek aan de slag gegaan. Volgende keer dus meer tijd nemen al hoop je dat een volgende keer niet nodig is natuurlijk.

Wat wel scheelde is dat we bewust 2 maanden rust hebben genomen. Tijd voor elkaar hebben gemaakt en veel leuke dingen hebben gedaan. Dat hadden we echt nodig en doet ons goed. Maar dan nu dus de vraag: wel of geen terugplaatsing in december?

Iemand van jullie nog meningen? Ik ben nog niet bijgelezen dus excuses voor de ego-post. Het gaat inmiddels iets beter dan mijn vorige (redelijk wanhopige) bericht
Duufje wat fijn!!! Veel succes en ik duim volop.

Sheela ik heb het artikel ook gelezen. Interessant maar geeft me niet heel erg veel moed om in Nederland het traject te gaan starten.

Twin ik heb geen tips alleen een dikke knuffel te geven. Pas goed op jezelf het is allemaal niet niks.

Hier tel ik af. Nog 23 dagen...
Jeeeeeehj Duufje!! :cheer: :cheer2:
Super-, superfijn Duufje!!! Wat een opluchting!
Duufje succes morgen!

Ik heb afgelopen donderdag de punctie gehad, alles goed gegaan en er was 1 eitje bijgekomen dus 8 follikels aangeprikt. Ook 8 eicellen uit gekomen.

Vandaag terug plaatsing gehad van een 8 cellig embryootje ❤️. Er waren 6 embryo's ontstaan maar over de kwaliteit wilde ze niets zeggen dus of ze iets kunnen invriezen moeten we nog even afwachten. We duimen hard!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Jeeej ! :cheer: Fijn Duufje!!

MwStippel: herkenbaar... geeft geen moed idd :/

Tinkerbell: Jeej weer 1tje aan boord! PUPO!!! En een mooie score 8 op 8! Hoop op cryo's voor je!
Lieve schatten ik wil jullie nog bedanken voor jullie lieve berichtjes. Ik voel me gewoon zo ontzettend verveeld met de situatie. Mijn baas is overigens wel op de hoogte van het hele traject maar uiteraard vraagt niemand er om dat ik dan meer dan de helft van de tijd thuis zal zitten ... Ik voel me zo rot dat ik mijn baas en collega weer in de steek moet laten, maar heb het hem vrijdag al wel gezegd, maar ook met de boodschap dat ik zou zien hoe ik me voelde. Had hem dan beloofd dat ik hem vanavond nog iets zou laten weten voor morgen, maar nog voordat ik iets kon sturen kreeg ik daarnet van hem een bericht dat hij wilt dat ik thuisblijf voor het welzijn van mij en mijn kindje ... vind dit zo ontzettend lief en voel me nu toch minder schuldig dat ik zou thuis blijven. Ik neem dus de rust, wat jullie ook al aanraadden ;) bedankt!

Duufje, WHAAA WAT FIJN VOOR JOU!! Ik duim!!

Tinkerbell, wat fijn dat je een tp gehad hebt!! Succes, en hopelijk ook nog wat cryo's!

Ik heb geen bloedverlies meer gehad, maar lees nu toch veel verontrustend over hematomen :( ik weet dat ik beter niet zou lezen, maar tja, soms sterker dan mezelf.. ik las ergens dat kans op miskraam enorm daalt na een kloppend hartje, maar zo'n hematoom schijnt dan toch weer roet in het eten te kunnen strooien en geeft maar 50% kans meer dat het goed zal verlopen? :( Ben zo bang ..
Wow Tinkerbell, wat n prachtscore! Dat moet goed gaan komen!

En nog bedankt voor het artikel Sheela! Dus als ik deze meneer goed begrijp is de reden dat er in NL minder 'gedaan' wordt niet dat er onvoldoende onderzoek is verricht maar dat verzekeraars alleen 'basishandelingen' vergoeden.
Ik denk misschien al te ver vooruit na de mislukte ivf1, maar als icsi1 (poging 2) ook niets wordt qua (oa) bevruchtingen gaan wij ons ook zeker oriënteren op het buitenland. Toch net iets teveel goede verhalen over gehoord.

Heel fijn dat je zo n fijne baas hebt Selin! En anders was je ook niet gaan werken, natuurlijk ;)
Sense, hihi normaal niet nee ;) of toch zeker morgen nog niet, maar dan had ik hier wel met een enorm rot gevoel op de bank gelegen, en nu is dat toch weer een stress minder ;)
Duufje succes meid. Geweldig dat je een tp hebt.
Tinkerbell wat goed zeg. Ik duim dat dit een plakkerd is en dat je cryo's hebt.

Weija ik heb je een kort pb'tje gestuurd.

Selin rustig aan meis. Wat een fijne baas heb je.
Fijn Duuf!

Hier ik ben wat grieperig en steeds als ik langer stuk in auto moet (fijn op bezoek half nl door) word ik wagenziek... zou het? Lijkt me te vroeg en op werk ging n buikgriepje rond. Pff wat een ellende dat wachten. Hoe gaat het met mijn medebankies?
Duufje: sorry dat ik zo laat reageer - drukke, hectische dag, maar wat ben ik blij om dit berichtje van jou te lezen!! Weer gewoon een prachtige stap in de goede richting :yes: !!

Tinkerbell: jij ook goed nieuws! Mooi zeg. Heel veel succes op de wacht bank!

Boulu: Hoe is het met jou? Hou je het nog een beetje vol op de wacht bank?

Mssfiddler: voor jou geldt hetzelfde! Ik duim voor je.

Twin: dit soort familie gezeur lijkt me alleen maar lastig. Ik snap je verwachtingen wel en die zijn in normale omstandigheden niet onredelijk, maar er lijkt zo veel te spelen dat ik liever zou denken: liever geen contact dan kortsluiting! ;-) En die opmerking van je moeder lijkt mij heel naar en niet ter zake doen.

Flip: nog een paar dagen :sheep: Denk aan je en duim nog even door!!

Ik ben vast mensen vergeten :byee: maar even erg druk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Tinkerbell kom er gezellig bij op het wachtbankje! Hoe vond je de punctie?
Mooie opbrengst tot nu toe! Hoop dat er cryo's overblijven, wanneer hoor hè dat?

Flipje Heel veel succes morgen bij de echo!! Denk aan je :hug:

mssfiddler en Boulu Hoe gaat het nu met jullie? Voor jullie ook een knuffel :hug:

Duufje wat ontzettend fijn!! Heel veel succes morgen!!

Selin wat een fijne baas heb je. Pas goed op jezelf hoor!!

Miekje Spannend hè de wachtweken, symptomen spotten.. wanneer mag jij testen?

Nog bedankt iedereen die op mijn vraag eerder deze week had gereageerd, dat was geruststellend.

Van het ziekenhuis mag ik 2 weken na terugplaatsing testen. Dat zou dinsdag 12 december zijn. Ik test liever niet doordeweeks, maar volgens mij zou die zondag ervoor een test ook wel duidelijkheid moeten geven toch?

Hier gaat het verder goed, erg moe, maar verder geen symptomen.
Wanneer gaan de mede wachtbankers testen? :-D
@Mangoest: ik mag officieel woensdag 13 december testen (14 dagen na terugplaatsing 4daags embryo), maar ik test ook liever niet op een werkdag eigenlijk. Bovendien krijgen we toevallig een logee van dinsdag 12 op woensdag 13 december... :facepalm: Dus ik twijfel ook of ik maandag (= mijn vrije dag) zal testen maar ik weet niet of ik dat durf, ik heb nogal testangst... :proud: Zolang ik niet test kan ik nog hoop houden dat het misschien goed zit B) Dus wie weet wacht ik wel juist tot de volgende zaterdag... Als ik dat volhoud... Ik weet het dus nog even niet zo goed...

Hier 4 dagen na tp: steeds rommelend gevoel in de onderbuik met wat krampen. Ook beetje lage rugpijn en ondertussen erg zere borsten. Met name de krampen en de rugpijn heb ik ook als ik ongesteld moet worden. Verder eigenlijk nergens last van. Ook niet eens zo heel moe. Ik durf eigenlijk niet te hopen dat het lukt, ben bang voor weer een teleurstelling. Als deze tp niet lukt is ICSI1 voorbij en moet ik weer opnieuw gaan stimuleren en zo. Tegelijkertijd probeer ik een beetje (gematigd) positief te blijven, want alleen maar doemdenken is vast ook niet goed...
Duufje een mooie bijzondere dag voor jou. Ben echt zo blij voor je. Na alles weer iets positiefs. Ik hoop dat het klavertje vier ook in de wachtweken en nog lang daarna geluk gaat brengen :heart:
Echopost! Net telefoontje gehad dat ik zometeen om 12:15 terugplaatsing heb!!!

Duufje ik hoop dat we samen op het bankje mogen zitten vandaag!!
Succes dames!!!
LABGEEK WAT FIJN VOOR JOU!!! HEEL VEEL SUCCES!!
Ik kom tzt weer hier mee schrijven.
Geen hartactie meer.

Waarschijnlijk kan het vruchtje niet worden onderzocht op afwijkingen.

Nog drie embryo's over bij het VUmc, maar nu wel inschrijven in België denk ik voor PGS...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Neee oh nee flipje dit meen je niet??!! Oh god nee :'( wat vind ik dit verschrikkelijk voor jullie. Hebben ze geen enkel idee hoe dit komt? Hoe ver was je nu? Ach lieve schat :'( wat had ik het zo graag anders gezien voor jullie .. weinig woorden, alleen heel erg veel medeleven met jou en je man ... dit kan toch niet?! Hoe veel pech kan een mens hebben en hoeveel leed kan iemand dragen :( verzorg jullie, zoek steun en troost bij elkaar en in je omgeving, en kom hier zeker ook je hart luchten als je daar nood aan hebt . Dikke knuffel .. sorry, woorden schieten me tekort voor je berichtje. Ik vind dit zo ontzettend oneerlijk ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven