Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbele post... sorry
anoniem_342247 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 14:52
98.19% gewijzigd
Miekje Heeft het doorgezet? Wat een onzekerheid zo zeg. Dikke knuffel

Selin Wat een vervelende opstart is het zo! Ik hoop dat jou framboosje die hematoom gewoon verslaat en een enorme groeispurt krijgt :) Doe in ieder geval rustig aan alles voor de framboos!

Ginger Wat balen meid!! Dikke knuffel voor jou. Wees inderdaad erg lief voor jezelf op dit moment. Hopelijk word 2018 wel jullie jaar.

Mangoest Ook voor jou enorm spannend nu! Ik hoop zo dat de druppel bloed niks zegt en dat het gewoon goed zit. Spannende Zondag en ik hoop toch op goed nieuws voor je.

Baggal Dankjewel! Ik heb alleen minder vertrouwen op dit moment. Geen idee waar het vandaag komt maar ik vind het ontzettend eng deze keer. Ik kon het de vorige keer ook veel beter los laten.

Ik ben 1 van de gene die juist niet wil weten welke kwaaltjes er bij iedereen ontstaan. Ik heb namelijk de vorige keer ook 0,0 symptonen gehad (op de overstimulatie na dan) en ook ditmaal in wachtweek 1 nog niets. Ik wil er ook niet op gaan googlen want het maakt me ontzettend onzeker.

Deze eerste wachtweek ging redelijk snel alleen had ik gisteren echt even een off-day. Mijn schoonzus is bevallen en iedereen was in rep en roer en ik voelde me vooral heel erg alleen (niet uitgesproken naar hun toe). Veel gehuild en even boos zijn op de hele wereld. Mijn man heeft mij weer positief toegesproken toen ik thuis kwam! Gelukkig vandaag een stuk beter :) Je hebt soms van die dagen!
Gingerspice182 schreef:
08-12-2017 05:54
Nou ik kan weer van de wachtbank.....negatief :( zo verdrietig! Je lichaam en hoofd kunnen je zo voor de gek houden...had zo gehoopt dat het voor het nieuwe jaar zou lukken! Hoop oprecht op meer succes voor de rest x
Ach lieve Gingerspice wat vind ik dit verdrietig voor je. Veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling.
Ik had zo voor je gehoopt.

Miekje ga je morgen al testen om zekerheid te krijgen? Of is dat nog te vroeg aangezien jij op de stakingsdag zou testen? Ik blijf duimen hoor. Against all odd's.

Flipje dikke knuffel. Ik denk aan je maar woorden schieten te kort.

Boulu ik hoop zo onwijs met je mee.

Selin wat spannend. Ik duim en hoop dat het goed blijft gaan.

Baggal geen wonder dat je moeite hebt balans kunt vinden. Je bent zo snel aan het werk gegaan. Waar ik me in jouw situatie iets bij voor kan stellen. Ik hoop dat het snel wat rustiger wordt op werkvlak. Het lijkt me loeizwaar. Vieren jullie kerst gewoon in Londen of is SA al klaar voor de grote oversteek?
Ik denk dat ik niet ga testen nog. Vandaag weer wat bruin. Iets meer dan gisteren. Zal morgen wel losgaan dus dan heeft testen geen zin. Mocht het di nog niet doorgebroken zijn dan kan dat dan wel.
He Bah Miekje! En toch zijn er dames geweest met bloedverlies die inmiddels al zijn bevallen, Tasje bijvoorbeeld en ook Piene.

Boulu en Mssfiddler: voor jullie wordt het een spannend weekend. Mijn duimen draaien. Inmiddels heb ik afscheid genomen van het 'Maar niet zwanger worden topic' te meer nu we elkaar hier toch spreken.

Lief ook Animal: jouw reactie op 'mijn vertrek' in dat topic. En ja - je maakte valide punten ;-). Jouw laatste opmerking kwam wel even binnen en is herkenbaar: dat dromen over een kind samen met je partner. Ik hoop enorm dat 2018 dit jullie brengt. Heel veel succes met de telefonische evaluatie volgende week. Ik hoop dat men nog met nieuwe suggesties komt en nog meer hoop ik dat die tot het gewenste resultaat leiden.

MwStippel: Aftellen naar 27/12 voor jou. Heb je nog last van de operatie? Het werk is hectisch en ik moet morgen weer naar kantoor... Nu had ik woensdag vrij genomen ivb 1e zwemles SA, maar toch. Als het goed is heb ik na volgende week tot aan kerst vrij en een stuk van Januari.

Labgeek: Wat jammer dat je het dit keer zo veel spannender vindt. Misschien komt het ook doordat je reeds zwanger bent geweest en de honger naar een nieuwe zwangerschap nog groter is. Dat zou ik me zo kunnen voorstellen (dat had ik althans).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ah shit zeg Gingerspice Begrijpelijk dat je verdrietig bent, sta deze emoties ook toe. Wees vooral lief voor jezelf! :hug:

Hè balen Miekje ik hoop toch zo dat het anders is. :hug:

Tinkerbell wat een super mooie score zeg! Ovitrelle moet volgens mij wel uit je lichaam zijn na 14 dagen hoor. Jij ook succes met wachten!

Labgeek is echt niet gek die emotionele dagen tussendoor. Fijn dat je een lieve partner hebt die je er weer bovenop helpt. Sterkte met wachten :hug:

Nog een extra knuffel voor Boulu en mssfiddler ik hoop en duim zo voor positief nieuws bij jullie :hug:
mangoest wijzigde dit bericht op 08-12-2017 18:58
0.16% gewijzigd
Baggal dankjewel voor je reactie. Je bericht bevestigde mijn gedachte dat Chinese kruiden mogelijk negatieve invloed hebben op de groei van de eicellen. Ik ben nu ruim op tijd om te stoppen. Volgende week word ik ongesteld (of ik ben spontaan zwanger, maar daar geloof ik na al die jaren niet meer in) en begin ik met de pil. Leuk dat SA zwemles heeft. Bijzonder bij zo'n kleintje. Doe jd verder rustig aan? Je hebt bijna vakantie toch?

Boulu en Mafiddler, hoe gaat het nu? : :hug:

Miekje ik zou voor de zekerheid wel testen als ik jou was. Fruity was destijds ook overtuigd van een mislukte poging door bloedverlies, maar bleek toch zwanger.
Boulu, vind het zo spannend! Hoop dat alles goed met je gaat.
Zizo schreef:
08-12-2017 18:53

Miekje ik zou voor de zekerheid wel testen als ik jou was. Fruity was destijds ook overtuigd van een mislukte poging door bloedverlies, maar bleek toch zwanger.
Niet alleen door bloedverlies, ook door de negatieve test die ik in handen had ;-)
Fruity-Pebbles schreef:
08-12-2017 19:06
Niet alleen door bloedverlies, ook door de negatieve test die ik in handen had ;-)
En ook dat er nog bij.. Het was erg bijzonder.
Hoe gaat het met je Fruity?
Pfff, wat een spanning hier, meiden...

Gingerspice, wat jammer van je negatieve test en wat een teleurstelling als je eigenlijk dacht dat het misschien wel raak zou kunnen zijn :(. Dikke knuffel voor jou.

Miekje, ik hoop ontzettend dat het vals alarm is bij jou, maar ik kan me voorstellen dat de moed je in de schoenen zinkt met dat bruinverlies. Pfff, zo naar, ook gezien er nog meer niet lekker loopt bij je. Ook voor jou een megadikke knuffel.

Voor alle anderen op het wachtbankje, sterkte met de laatste loodjes afwachten. Voor Boulu en Mssfiddler, en anderen die dit weekend gaan testen, sterkte ook met het testmoment, zo zenuwslopend altijd. Ik hoop heel erg op goed nieuws! Ik duim hard voor jullie!
Dank jullie wel lieve meiden voor al jullie succes wensen en lieve woorden!!

De eerste stap is gezet: vanavond een positieve test in handen :). Heel blij maar tegelijkertijd durf ik het niet te zijn want we weten heel goed dat er nog van alles mis kan gaan. Zo spannend weer.
Nou ik ga dadelijk proberen te slapen en morgen reageer ik verder! Ga meteen kijken voor het nieuws van MssF.
En volgend weekend natuurlijk Duufje, wat zou dat mooi zijn...
(En nog zoveel andere testers, super spannend)
Nou t is wel duidelijk hoor dikke kramp en roder wordt t niet...ik loop leeg... k##$÷#÷÷

Wel heel veel dank voor jullie lieve woorden.
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 22:53
20.52% gewijzigd
Aah nee Miekje, wat onwijs verdrietig :(. Kan me voorstellen dat je er niet meer in gelooft en je er doorheen zit. Weet niet goed wat ik moet zeggen na mijn nieuws, sorry dat het zo dubbel is.
Dank voor de lieve woorden allemaal! Hoop over een paar dagen weer te kunnen relativeren. Al die hormonen in je lijf helpen ook niet mee, overweeg nu een cryo in natuurlijke cyclus.

Boulu!! Eindelijk wat goed nieuws vanaf de wachtbank! Ondanks dat ik je voorzichtigheid begrijp, toch heel erg gefeliciteerd :hug:
Ach boulu gefeliciteerd! Had graag met je meegedaan
Miekje, lees jouw bericht nu, bah :( hele dikke knuffel!!

En Boulu ik kan niet voor anderen spreken maar goede berichten vind ik oprecht heel fijn om te lezen en zijn juist hoopvol x
Oohh, Boulu, wat ontzettend fijn!!! Jeetje, ben enorm blij voor je! Het zal idd nog wel spannend voor je blijven, maar het eerste goede begin is er! Ik ga voor je duimen voor een verder goed verloop.

Miekje, ach, wat kl*te :(. Vind het zo jammer voor je. Ik had jou ook zo graag goed nieuws gegund. Veel sterkte, meis :hug: :hug:.
Boulu een voorzichtige gefeliciteerd! Ik snap je terughoudendheid, maar dit stapje heb je maar weer. Hoop zo dat het deze keer succesvol is.

Ach Miekje, wat rot! Een hele dikke knuffel voor jou :hug:

Soms vind ik het jammer dat dit een forum is en niet een reallife vriendinnengroepje. Ik zou dan namelijk persoonlijk een knuffel bij Flipje, Miekje en Ginger brengen.
En ook de komende dagen zijn spannend. Ik hoop dat de rest allemaal positief rest, maar de kans is reeel dat het een combinatie van positief en negatief is. Zo hard....

Knuffels en kus voor de wachtbankers en de mensen die eraf gevallen zijn. :hug: :heart:
Wat een tegenstrijdigheid...

Allereerst lieve Miekje... Wat een domper, een enorme teleurstelling... Heb erg met je te doen... :nooo:

En dan Boulu: wat fijn!! Gefeliciteerd! :bigkiss: Ik snap je voorzichtigheid heel goed, maar dit is in ieder geval al super!
Miekje-5 schreef:
08-12-2017 22:52
Nou t is wel duidelijk hoor dikke kramp en roder wordt t niet...ik loop leeg... k##$÷#÷÷

Wel heel veel dank voor jullie lieve woorden.
Aaahhhh Miekje lieverd. Wat naar voor je. Heel veel sterkte gewenst.
Het is je zo ontzettend gegund.
Boulu wat lees ik nu!!! Wow wat goed. Ik begrijp dat er nog heel veel hordes te nemen zijn. Maar het is een hele grote stap dat je een positieve test hebt.

Labgeek wat naar dat je je zo voelde naar aanleiding van de bevalling van schoonzus. Kan ik me voorstellen hoor als je eigen wens ook zo diep zit. Ik hoop dat jij ergens in het komende jaar ook een wolk van een baby mag verwelkomen.
Boulu wat een super nieuws meid! Van harte gefeliciteerd en geniet ervan! 🎉💕✨
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Miekje: wat enorm verdrietig weer! Bah :| !! Wat ik schreef aan Ginger is ook op jou van toepassing. Dikke knuffel.

Tinkerbell: wat een geweldige score mbt cryo’s! Altijd een geruststellend idee om iets in de vriezer te hebben! :biggrin: Al hoop ik dat het voorlopig niet nodig is...

Boulu: ondanks her verdrietige nieuws van Ginger en Miekje ga ik toch wat passende smileys erbij pakken: :couple: :hello: :jump: :peep: :hyper: :cheer2: :angel: :applause: :bigkiss: :lol:

Mssfiddler: succes morgen!! :hello:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Miekje en Ginger wat enorm verdrietig! Maar Boulu wat super fijn!!! Het zo belangrijke eerste begin is er!!!! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Tinkelbel wat een super mooie score met cryo’s. Erg fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven