Terecht boos?

08-12-2017 12:33 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_360266 wijzigde dit bericht op 05-06-2018 17:34
99.69% gewijzigd
Gewoon zeggen dat het logistiek lastig om eerste kerstdag mee te gaan naar zijn ouders en gewoon thuis blijven, dat zal hem leren.
Lemsip schreef:
08-12-2017 13:26
Dit dus.

Ik weet dat hij het de laatste weken moeilijk heeft met werk en daar wordt hij nogal dwars van (en dat geeft hij ook zelf toe). Dat uit hij dan tegen mij, omdat ik hem natuurlijk iedere dag zie.
Ook nog eens een zeikertje met z'n flut baantje dus.
Hallozeg schreef:
08-12-2017 13:45
Gewoon zeggen dat het logistiek lastig om eerste kerstdag mee te gaan naar zijn ouders en gewoon thuis blijven, dat zal hem leren.
Wat een onzin en totaal niet constructief. Bovendien snijdt ze zichzelf in de vingers als ze passief agressief gedrag zou toepassen, want dan zit ze vervolgens de hele kerst alleen.

TO, ik ben heel benieuwd wat er uit het gesprek met je vriend naar voren komt en wat nou de echte reden is waarom je vriend niet wil dat je mee gaat.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Hallozeg schreef:
Nee, dan doet ze precies hetzelfde als hij.
Hou je ons nog op de hoogte?
plumplum schreef:
08-12-2017 13:53
Wat een onzin en totaal niet constructief. Bovendien snijdt ze zichzelf in de vingers als ze passief agressief gedrag zou toepassen, want dan zit ze vervolgens de hele kerst alleen.

TO, ik ben heel benieuwd wat er uit het gesprek met je vriend naar voren komt en wat nou de echte reden is waarom je vriend niet wil dat je mee gaat.
niemand hierom moeten vragen en dus onbetrouwbaar is wat mij betreft al het einde van het verhaal.
Nogmaals bedankt voor de reacties!

Een goed gesprek gaat er komen en ik hou jullie op de hoogte!
Hallozeg schreef:
Ja lekker passief agressief spelletje meespelen.

Gewoon aangeven dat je het niet leuk vind en dat het logistieke excuus lulkoek is. Vragen waarom hij je niet mee wil.
Duidelijk en eerlijk zijn. Ipv puberspelletjes en chantage.
Succes Lemsip! Ik hoop dat er onverwachts iets heel leuks achter zit.
Succes met het gesprek. Blijf kalm en laat het bij hem liggen.
Hij heeft de plannen gewijzigd, hij moet uitleg geven waarom jij niet mee zou kunnen.

Hier in Nederland zou het me denk ik niet zo veel uitmaken.
Maar in het buitenland moet je juist op je partner kunnen vertrouwen !
Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt..
Vind het een ontzettend apart verhaal hoe hij dingen aanpakt.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Als het traditie is, waarom is dit dan een verrassing dat hij meegaat? Ga je andere jaren ook niet mee? Wat zegt hij als je aan hem vraagt waarom je niet mee mag?

Hij kan dus wel bij zijn ouders slapen en jij niet? Terwijl jullie daar de volgende dag moeten zijn? Wat is zijn verklaring hiervoor?

Het rammelt aan alle kanten en volgens mij houdt je vriend iets voor je achter. Dát lijkt me het probleem. Niet dat hij zijn plannen verandert. Haal die plaat voor je kop weg TO!
Hallozeg schreef:
08-12-2017 13:56
niemand hierom moeten vragen en dus onbetrouwbaar is wat mij betreft al het einde van het verhaal.
Natuurlijk, iemand mag geen fouten maken, moet feilloos gedachten kunnen lezen, in gesprek gaan is zeker geen optie en fouten vergeven al helemaal niet. Gewoon meteen exit bij de eerste keer dat iemand iets doet wat je echt niet leuk vindt. Dat houdt het zo lekker simpel. :blabla:
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Dit is zeker niet fijn. Gaat de relatie verder wel goed? Je zou verwachten dat hij jou juist meer zou betrekken bij zijn leven en vrienden, omdat jij je familie mist en die ver weg is. Heeft hij wel begrip voor dat laatste? Want hij doet het tegenovergestelde: In plaats van jou te betrekken trekt hij zijn eigen plan.
Mist hij zijn vrijheid (tijd met zijn vrienden) soms nu jullie samenwonen? Kan hij zich wel inleven in hoe het voor jou is en hoe het met jou gaat? Al met al is dit geen sympathieke actie van hem.
Ik heb alle pagina's 2 x doorgelezen en begrijp nog steeds het probleem niet :@@:

Heeft hij letterlijk gezegd dat hij jou er niet bij wil hebben op kerstavond?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Hmm, ik zou voor 'het gesprek' eerst mijn voelsprieten even uitsteken. Zoals iemand zei een suggestie voor een hotel in de buurt doen. Als hij dan met allerlei tegenargumenten komt, weet je meteen dat hij je er echt niet bij wil hebben. Dan het gesprek voeren.
vandale schreef:
08-12-2017 14:37
Ik heb alle pagina's 2 x doorgelezen en begrijp nog steeds het probleem niet :@@:

Heeft hij letterlijk gezegd dat hij jou er niet bij wil hebben op kerstavond?
Ik vraag me ook af of TO dit wel op de man af gevraagd heeft. Ze lijkt er ook een beetje omheen te draaien.
Lemsip schreef:
08-12-2017 13:16
Fijn om te weten dat mijn gevoelens terecht zijn en ik dus niet de enige ben die het raar vindt.

Ik ga vanavond het gesprek aan om dit op te bespreken en op te lossen.
Maar ga er nu niet van uit dat jij je zin krijgt, want jullie lijken me beiden even koppig, maar jouw koppigheid laat hem blijkbaar onverschillig.
Is hij altijd zo?
Ik zou hem zeker vragen wat de reden is dat hij jou er niet bij wil hebben. Want dit lijkt me geen kwestie van kunnen, maar van willen. Ik vind het ook raar. En lullig.

Het zou mij niet eens kunnen schelen dat ik op kerstavond alleen zou zijn, maar de manier waarop...
bij man was het ook traditie om te stappen met kerstavond. toen we een relatie kregen ging ik mee. leuk toch.
ik zie ergens nergens staat dat vriend van to heeft gezegd dat ze niet mee mag. hotel etc kan toch ook
Wat ik zou willen weten is:
- Wil je me niet mee hebben op Kerstavond?
- Zo ja, wat is daar de reden van?
- Zo nee, wat is het grote probleem? Logistiek lijkt me nu niet zo'n goed idee.
- Waarom wijk je af van afspraken die we gemaakt hebben?
- Hoe denk je dat ik me voel als we een afspraak hebben gemaakt die je eenzijdig wil wijzigen?

Dat soort dingen.
Heb je voorgesteld om op kerstavond mee te gaan? En heeft hij toen gezegd dat dat niet kan? Of heb je uit bozigheid gezegd dat je niet meegaat?
Lijkt me stug dat als het een avond is voor alle vrienden met aanhang, die jij ook kent, dat jij niet mee zou mogen. Heeft hij echt gezegd dat jij niet mee kan?
lisbeth schreef:
08-12-2017 14:52
bij man was het ook traditie om te stappen met kerstavond. toen we een relatie kregen ging ik mee. leuk toch.
ik zie ergens nergens staat dat vriend van to heeft gezegd dat ze niet mee mag. hotel etc kan toch ook
Hij heeft allemaal smoezen waarom ze niet mee zou kunnen, terwijl eerst afgesproken was dat ze wel mee zou gaan. Dat is het probleem.
zo heb ik eens huilend op een bank gezeten in een andere stad. Omdat ex vond dat ik oud en nieuw gewoon in zijn stad moest vieren alleen met hem. Ik ben bang voor vuurwerk, hij mocht van mij lekker met zn vrienden op stap en gek doen buiten, een avondje zonder mij.

Dat ik doodsbang was voor vuurwerk en binnen wilde blijven was prima. Dan bleven we samen binnen bij zijn ouders. Maar ik ging niet gezellig binnen bij vrienden zitten, dan was de relatie over. Na uren discussies waarom ik gewoon gezellig thuis wilde blijven, Ik als dom en naïef schaap hem mij op laten halen door de bedreigingen.

70 km verder gaf hij me vrolijk een glas champagne, en liep zo de duur uit. Want hij ging namelijk de hele nacht met zijn vrienden in de stad drinken en vuurwerk knallen. Niet zijn probleem dat ik niet naar buiten durfde.

Ik voelde me zo bedonderd. Ik was nog degene die moeilijk deed volgens zijn ouders. Ik had geen geld voor de trein of een auto. Dus daar zat ik dan in tranen.

Ik zou lekker naar je ouders gaan. Hij vind het blijkbaar niet erg dat hij je niet ziet. Dan ook niet zeuren dat jij je eigen plant trekt.
Ik vind het trouwens helemaal geen chantage om dat ticket om te boeken als ze niet mee mag. Ze wil gewoon niet alleen zitten, dus als blijven betekent dat ze wel alleen zit, kan ze beter naar haar eigen familie. Lijkt me heel simpel en absoluut niet onredelijk. En ik vind het dus ook geen chantage om dat van tevoren aan te kaarten: als ik niet mee kan op die avond dan wil ik gewoon naar huis.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven