Na 25 jaar is het over
zaterdag 2 december 2017 om 04:21
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
vrijdag 8 december 2017 om 19:33
Juist dit zou voor mij een enorme teleurstelling zijn...dat hij; een volwassene op wie je wilt kunnen bouwen, op wie je dochter moet kunnen bouwen, zich verliest in een fantasiewereld.
Heeft hij de realiteit van een samengesteld huwelijk zó uit het oog kunnen verliezen?
Geldt ook voor de betrokken vrouw uiteraard. Die álles te verliezen heeft.
(De intentie was om te gaan bijpraten en knuffelen in een hotelkamer... yeah right.)
Desalniettemin is het aan jou om je weg hierin te zoeken en jezelf daarbij niet te verliezen.
Ik hoop dat de relatietherapie ertoe zal leiden dat jullie zaken duidelijk naar elkaar kunnen uitspreken, zowel over de afgelopen 25 jaar, als over de weg naar de toekomst. Wees sterk vrouw, je bent meer dan alleen een moeder en partner.
De toekomst is niet meer wat het was
zaterdag 9 december 2017 om 20:47
Ditfrancieneke schreef: ↑08-12-2017 12:22In de openingspost staat iets wat ik echt shockerend vind:
"En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. "
TO, dat staat er. En dan kan hij zich nog in allerlei bochten wringen nu, en zij ook, maar dit heb je zelf gelezen...
Dit deugt zo ontzettend niet!!!
zaterdag 9 december 2017 om 21:14
Precies. En hoezo krijgt dat mens zo’n lading kinderen van een man met haar huwelijk kennelijk niet goed is?mdh schreef: ↑08-12-2017 19:33Juist dit zou voor mij een enorme teleurstelling zijn...dat hij; een volwassene op wie je wilt kunnen bouwen, op wie je dochter moet kunnen bouwen, zich verliest in een fantasiewereld.
Heeft hij de realiteit van een samengesteld huwelijk zó uit het oog kunnen verliezen?
Geldt ook voor de betrokken vrouw uiteraard. Die álles te verliezen heeft.
(De intentie was om te gaan bijpraten en knuffelen in een hotelkamer... yeah right.)
Desalniettemin is het aan jou om je weg hierin te zoeken en jezelf daarbij niet te verliezen.
Ik hoop dat de relatietherapie ertoe zal leiden dat jullie zaken duidelijk naar elkaar kunnen uitspreken, zowel over de afgelopen 25 jaar, als over de weg naar de toekomst. Wees sterk vrouw, je bent meer dan alleen een moeder en partner.
zondag 10 december 2017 om 00:31
Misschien is na 8 jaar samen poepluiers verschonen de rek er wel uit. Het worden geen tropenjaren genoemd omdat je met je gat op het strand kan gaan liggen.appelientjex schreef: ↑09-12-2017 21:14Precies. En hoezo krijgt dat mens zo’n lading kinderen van een man met haar huwelijk kennelijk niet goed is?
zondag 10 december 2017 om 01:13
Gehehe complimenten aan je man en zijn liefde.. het werkt! Super samen spel.
Het doet zo'n pijn hier dat je graag alles wil geloven maar zoals eerder gezegd is. Haar belang was haar eigen leven. Afspreken in hotel omdat het gewoon goed klikt. Seks, lukte niet.. haha! En ze wilden idd samen gezinnetje worden. Terwijl ze nu opbiechten dat ze goed close zijn vriendschappelijk. Oh meid wat doe je jezelf in godsnaam aan. Echt ben je zo goed gelovig?
Steeds maar goed praten. En je blijft negeren dat je het doet. Het is steeds maar ik zie dat hij.. doet echt zijn best..
Ja, natuurlijk hij zet alles op alles. En heel eerlijk had ik dat ook gedaan in zijn situatie. Maar doordat hij zijn best doet zegt niks dat hij (en zij) eerlijk zijn. Echt helemaal niks. Je gaat af op goed geloof. Je wil dit graag geloven...
Zo zonde. Nog denk ik wel dat via relatie therapie alles helder kan worden. Vooral de vraag: kun je hiermee leven.
Ook met het feit dat hij liegt..
Het is en blijft je eigen keuze.
Hoop dat je in de toekomst gelukkig kan zijn en blijven..
Het doet zo'n pijn hier dat je graag alles wil geloven maar zoals eerder gezegd is. Haar belang was haar eigen leven. Afspreken in hotel omdat het gewoon goed klikt. Seks, lukte niet.. haha! En ze wilden idd samen gezinnetje worden. Terwijl ze nu opbiechten dat ze goed close zijn vriendschappelijk. Oh meid wat doe je jezelf in godsnaam aan. Echt ben je zo goed gelovig?
Steeds maar goed praten. En je blijft negeren dat je het doet. Het is steeds maar ik zie dat hij.. doet echt zijn best..
Ja, natuurlijk hij zet alles op alles. En heel eerlijk had ik dat ook gedaan in zijn situatie. Maar doordat hij zijn best doet zegt niks dat hij (en zij) eerlijk zijn. Echt helemaal niks. Je gaat af op goed geloof. Je wil dit graag geloven...
Zo zonde. Nog denk ik wel dat via relatie therapie alles helder kan worden. Vooral de vraag: kun je hiermee leven.
Bam!!!!
zondag 10 december 2017 om 18:00
Dan moet je er geen 4 nemen. Funest voor je relatie. Ik dacht trouwens dat de kinderen nog vrij jong waren. Zou de relatie dan voor nr 4 nog wel goed genoeg zijn?
maandag 11 december 2017 om 10:59
Misschien vindt de relatietherapuet dat er binnen het huwelijk moet worden gecommuniceerd, en wordt raad zoeken op een forum afgeraden?
Of zijn de man van TO en zijn minnares aan het meelezen..?
Ik ben ook benieuwd naar de benadering van de relatietherapeut en hoe het TO nu vergaat...
Of zijn de man van TO en zijn minnares aan het meelezen..?
Ik ben ook benieuwd naar de benadering van de relatietherapeut en hoe het TO nu vergaat...
maandag 11 december 2017 om 11:59
Dit. Doe je oog kleppen af.Ycjoo- schreef: ↑10-12-2017 01:13Gehehe complimenten aan je man en zijn liefde.. het werkt! Super samen spel.
maandag 11 december 2017 om 14:20
Sorry voor de stilte. Heb inderdaad het gevoel dat ze meelezen. Dacht eerst dat dat me niets zou uitmaken maar voelt nu anders, onveilig. Ik ben altijd open en eerlijk. Ik zie dat als een goede eigenschap. Ik heb niets te verbergen. Soms kwets ik onbedoeld mensen door eerlijk te zijn. Mijn eerlijkheid werkt nu tegen me. Mensen geloven me niet, mensen kennen zo mijn zwakke kanten en kunnen me kwetsen. Ik probeer los te laten dat ze mee kunnen lezen want anders kan ik nergens mijn verhaal meer kwijt.
De therapie was goed, het was een intake natuurlijk dus kun je alleen globaal het verhaal doen en wordt er nog niet echt op dingen ingegaan. Zij benadrukte dat eerlijkheid belangrijk is en dat eerst het vreemdgaan moet worden erkend voor we kunnen gaan kijken naar oorzaken. De verwijdering in het huwelijk is onze beider fout (al was ik me er niet van bewust), het vreemdgaan is zijn fout. Het ene moment kijkt hij dat te beseffen en voelt mijn pijn, de laatste twee dagen zijn we niet samen en kunnen alleen per app communiceren en lijkt hij er weer helemaal niets van te snappen. Stuurt filmpje waarin wordt uitgelegd waarom mannen vreemdgaan, met als reden dat hun ego gekwetst is door de zeurende en negatieve vrouw, dat eigenlijk iedereen vreemdgaat, behalve lelijke of arme mensen, en dan alleen nog omdat niemand met ze vreemd wil gaan (!). Het zit in de natuur van de man. Eigenlijk is vreemdgaan dus niet zo’n big deal. Al die vrouwen moeten maar niet zo zeuren. Ik stuur hem een artikel terug over de pijn bij vreemdgaan en wat de vreemdganger moet doen om het vertrouwen terug te winnen, hij noemt het onzin. Met hoofdletters. Dan zakt de moed me diep in de schoenen. Hij verteld hoe hij al jaren vind dat ik teveel zeur, teveel kritiek op hem heb. Dat hij wel ook van mij houdt maar dat ik jaren over zíjn grenzen heen ben gegaan en nu dus niet zo moeilijk moet doen dat hij over de mijne is gegaan. Dat ik moet kijken wat hij de afgelopen vijfentwintig jaar wél goed gedaan heeft (doe ik dat niet al de hele tijd.?? Volgens de meeste lezers hier doe ik dat veel te veel...). Echt hoor, ik weet dat ik niet de makkelijkste ben om mee te leven soms. Door de handicap en door de pijn, maar ook door mijn karakter en het altijd eerlijk willen zijn. Kan ook slecht aanvoelen als ik iemand kwets en daardoor ook niet dingen rechtzetten dat het niet kwetsend bedoeld is. Soms denk ik dat we zo close zijn met elkaar, en soms denk ik dat het allemaal één groot toneelspel is van hem. Niet om keihard vreemd te kunnen gaan, maar om mij tevreden te houden, om alles in stand te houden. Hij praat het echt goed voor zichzelf, gelooft daar echt in. Zolang hij dat gelooft is er geen enkele kans op verandering van zijn gedrag. De oorzaak van het vreemdgaan kegt hij op die momenten voor bijna honderd procent bij mij, hij had het zo moeilijk omdat ik zo slecht voor hem was. Dus hij kon niet anders.
Hij heeft het contact met haar verbroken. Maar tegelijkertijd voelt het ook of hij het contact met mij ook verbroken heeft vanaf dat moment. Daarvoor waren we samen geschrokken, samen verdrietig over wat er allemaal gebeurd. Samen bang voor de toekomst, of we het gaan redden. En ook samen hoopvol. Nu voelt het heel erg eenzaam, ik zit letterlijk en figuurlijk duizenden kilometers ver weg. Communicatie is zeer moeizaam door slecht internet. Op dit moment heb ik geen hoop dat we er samen uit kunnen komen. Het verdriet overspoelt me en verscheurd me van binnen volledig.
De therapie was goed, het was een intake natuurlijk dus kun je alleen globaal het verhaal doen en wordt er nog niet echt op dingen ingegaan. Zij benadrukte dat eerlijkheid belangrijk is en dat eerst het vreemdgaan moet worden erkend voor we kunnen gaan kijken naar oorzaken. De verwijdering in het huwelijk is onze beider fout (al was ik me er niet van bewust), het vreemdgaan is zijn fout. Het ene moment kijkt hij dat te beseffen en voelt mijn pijn, de laatste twee dagen zijn we niet samen en kunnen alleen per app communiceren en lijkt hij er weer helemaal niets van te snappen. Stuurt filmpje waarin wordt uitgelegd waarom mannen vreemdgaan, met als reden dat hun ego gekwetst is door de zeurende en negatieve vrouw, dat eigenlijk iedereen vreemdgaat, behalve lelijke of arme mensen, en dan alleen nog omdat niemand met ze vreemd wil gaan (!). Het zit in de natuur van de man. Eigenlijk is vreemdgaan dus niet zo’n big deal. Al die vrouwen moeten maar niet zo zeuren. Ik stuur hem een artikel terug over de pijn bij vreemdgaan en wat de vreemdganger moet doen om het vertrouwen terug te winnen, hij noemt het onzin. Met hoofdletters. Dan zakt de moed me diep in de schoenen. Hij verteld hoe hij al jaren vind dat ik teveel zeur, teveel kritiek op hem heb. Dat hij wel ook van mij houdt maar dat ik jaren over zíjn grenzen heen ben gegaan en nu dus niet zo moeilijk moet doen dat hij over de mijne is gegaan. Dat ik moet kijken wat hij de afgelopen vijfentwintig jaar wél goed gedaan heeft (doe ik dat niet al de hele tijd.?? Volgens de meeste lezers hier doe ik dat veel te veel...). Echt hoor, ik weet dat ik niet de makkelijkste ben om mee te leven soms. Door de handicap en door de pijn, maar ook door mijn karakter en het altijd eerlijk willen zijn. Kan ook slecht aanvoelen als ik iemand kwets en daardoor ook niet dingen rechtzetten dat het niet kwetsend bedoeld is. Soms denk ik dat we zo close zijn met elkaar, en soms denk ik dat het allemaal één groot toneelspel is van hem. Niet om keihard vreemd te kunnen gaan, maar om mij tevreden te houden, om alles in stand te houden. Hij praat het echt goed voor zichzelf, gelooft daar echt in. Zolang hij dat gelooft is er geen enkele kans op verandering van zijn gedrag. De oorzaak van het vreemdgaan kegt hij op die momenten voor bijna honderd procent bij mij, hij had het zo moeilijk omdat ik zo slecht voor hem was. Dus hij kon niet anders.
Hij heeft het contact met haar verbroken. Maar tegelijkertijd voelt het ook of hij het contact met mij ook verbroken heeft vanaf dat moment. Daarvoor waren we samen geschrokken, samen verdrietig over wat er allemaal gebeurd. Samen bang voor de toekomst, of we het gaan redden. En ook samen hoopvol. Nu voelt het heel erg eenzaam, ik zit letterlijk en figuurlijk duizenden kilometers ver weg. Communicatie is zeer moeizaam door slecht internet. Op dit moment heb ik geen hoop dat we er samen uit kunnen komen. Het verdriet overspoelt me en verscheurd me van binnen volledig.
maandag 11 december 2017 om 14:30
Ik snap noet waarom hij van zijn kant nog door wil gaan. Wat hij dan nog in de relatie ziet. Waarom hangt het af van míjn keuze? Als hij al zo lang zich door mij gekwetst voelt. Hij heeft dat zeker wel eens aangegeven dat hij daar moeite mee heeft en ik heb ook geprobeerd dat te veranderen. Maar al snel verval je weer in oude patronen. Hij had toch ook therapie voor kunnen stellen? En als hij zo de hoop had opgegeven, hoe denkt hij dan weer door te kunnen gaan zonder weer meteen bij een ander steun te zoeken? Dat kon hij toch niet meer? Om het vol te houden had hij de energie van die ander nodig. Blijkbaar ziet hij zijn aandeel niet, en vind dat het allemaal aan mij ligt. Hij vind zichzelf ‘te lief’, vind het verkeerd dat hij teveel voor mij heeft klaargestaan, dat zijn volgens hem zijn ‘slechte eigenschappen’. Het is net een sollicitatiegesprek waarin je slechte eigenschappen moet opnoemen van jezelf, en dan maar dingen bedenkt die ook positief kunnen zijn. Als eigenwijs en perfectionistisch. Te lief. Teveel voor iemand klaarstaan. Terwijl ik te kritisch ben, te bot, te weinig rekening met hem houd, te controlerend ben. Lekkere balans om er aan te werken zo.
maandag 11 december 2017 om 14:37
Ik schrijf maar gewoon weer even van me af. De emoties vliegen nog steeds alle kanten op. Langzaam begint het wel te dagen dat doorgaan met hem echt heel erg lastig zal worden. Ik moet van hem zoveel veranderen, aan zijn kant zit er niets verkeerd vind hij. Vreemdgaan was een logische keuze, hij begrijpt het van zichzelf en kan zichzelf prima in de spiegel aankijken. Hij heeft toch jaren geaccepteerd dat ik over zíjn grenzen heen ging? Hij trok dat gewoon niet meer. Vreemdgaan is een bewuste keuze, zei ik tegen hem. Daar was hij het niet mee eens. Hij had geen keuze. Hij moest wel. Anders kon hij het niet volhouden. Dat daarin zijn keuze lag, ziet hij niet. Hij had kunnen zeggen, relatietherapie of ik ga bij je weg. Of mij niet eens die keuze geven, maar weggaan. Hij had meerdere keuzes. Ik niet. Ik wist niet dat hij op dat punt zat, wist heus wel dat hij het zwaar had soms. Deels door mijn gedrag, maar ook deels door de omstandigheden waar ik ook niets aan kan doen of veranderen. En deels door keuzes die hij zélf gemaakt heeft. Was het dan aan mij om dat allemaal aan te voelen en hem te dwingen in therapie te gaan? Voor mij was de situatie niet onhoudbaar, zelfs niet eens slecht. Ik vond dat het prima ging tussen ons, ja tuurlijk wist ik dat hij het af en toe moeilijk had. Maar was het niet zijn verantwoordelijkheid om te vertellen dat bij hém de grens bereikt was? Zoals hij het nu verteld speelt dit gevoel van hem al jaren.
maandag 11 december 2017 om 14:39
Hij heeft eerst geprobeerd het te bagataliseren en je te paaien. Dat werkte toch niet want nu zit hij dankzij jou op relatietherapie terwijl er aan jou wat mankeert en hij juist door, en vooral voor jou, vreemdging. En als klapstuk zit er nu een therapeute die het vreemdgaan volledig zijn fout (negatief!) maakte.
Nu is hij kwaad, hoe durf jij hem na al die jaren grenzen te stellen terwijl jij de mindere partij in zijn ogen bent. Je had juist nog méér van hem moeten houden want hij heeft er alles aan gedaan om jullie huwelijk in stand te kunnen blijven houden. Daarnaast ben je opeens mondig geworden en beseft hij en zijn minnares dat jij de touwtjes in handen hebt voor wat betreft de toekomst. Die is opeens niet meer zo voorspelbaar geworden. En that sucks want hij waande zich de koning.
Nu is hij kwaad, hoe durf jij hem na al die jaren grenzen te stellen terwijl jij de mindere partij in zijn ogen bent. Je had juist nog méér van hem moeten houden want hij heeft er alles aan gedaan om jullie huwelijk in stand te kunnen blijven houden. Daarnaast ben je opeens mondig geworden en beseft hij en zijn minnares dat jij de touwtjes in handen hebt voor wat betreft de toekomst. Die is opeens niet meer zo voorspelbaar geworden. En that sucks want hij waande zich de koning.
maandag 11 december 2017 om 14:43
Wow wat jij meemaakt zeg! Allereerst ontzettend veel sterkte.
Zoals ik het nu lees speelt hij een slachtofferrol en zodra jij weer even niet lekker in je vel zit gaat hij het gelijk weer ergens anders zoeken, ook al zou je met hem verder gaan. Hij legt de schuld bij jouw neer, dan hoeft hij zelf niet in de spiegel te kijken. Wat makkelijk is want dan kan hij hier gewoon mee verder gaan.
Je hebt bij het huwelijk beloofd elkaar trouw te zijn in de goede EN SLECHTE tijden maar dit neemt hij blijkbaar niet zo serieus meer.
Weet je wat het is, tuurlijk zal het voor hem moeilijk zijn geweest maar dat is geen reden dat hij zich moet gedragen als een egoïstische zak.
Zoals ik het nu lees speelt hij een slachtofferrol en zodra jij weer even niet lekker in je vel zit gaat hij het gelijk weer ergens anders zoeken, ook al zou je met hem verder gaan. Hij legt de schuld bij jouw neer, dan hoeft hij zelf niet in de spiegel te kijken. Wat makkelijk is want dan kan hij hier gewoon mee verder gaan.
Je hebt bij het huwelijk beloofd elkaar trouw te zijn in de goede EN SLECHTE tijden maar dit neemt hij blijkbaar niet zo serieus meer.
Weet je wat het is, tuurlijk zal het voor hem moeilijk zijn geweest maar dat is geen reden dat hij zich moet gedragen als een egoïstische zak.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
maandag 11 december 2017 om 14:45
Yup.. exact, zo zit het!LiveLoveLaugh2 schreef: ↑11-12-2017 14:39Hij heeft eerst geprobeerd het te bagataliseren en je te paaien. Dat werkte toch niet want nu zit hij dankzij jou op relatietherapie terwijl er aan jou wat mankeert en hij juist door, en vooral voor jou, vreemdging. En als klapstuk zit er nu een therapeute die het vreemdgaan volledig zijn fout (negatief!) maakte.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
maandag 11 december 2017 om 14:46
maandag 11 december 2017 om 15:03
Jullie hebben je goed ingegraven. Ook dat hoort helaas bij een crisis, heb ik inmiddels gemerkt.
Jij wil graag weten waarom. Het vervelende is dat er waarschijnlijk geen bijzondere reden is voor zijn vreemdgaan. Omdat het kon. Maar dat klinkt helemaal lullig. Geen bevredigend antwoord maar helaas waarschijnlijk wel de waarheid.
Meestal wordt bij de uitleg van gedrag de reden er achteraf bij bedacht. Bij voorkeur een reden die degene die het gedrag vertoont niet al te negatief afschildert. Erkennen hoe jij jou gekwetst heeft zal hij moeilijk vinden. Hoe ga je uitleggen dat je vreemd gegaan bent "gewoon omdat het kon" als je daarmee je partner zo enorm kwetst? Dan ben je wel een enorme lul. En dus komen de drogredenen. Tel daarbij op dat hij liefdesverdriet heeft en bang is voor de gevolgen van zijn gedrag.
Ik vermoed dat hij zich daarvoor afsluit. Waarmee hij jou dus nog veel meer kwetst.
Als jullie samen verder gaan moet je in gesprek zien te komen als de rust weergekeerd is. Dat vraagt enorm veel van jullie en vooral enorm veel van jou. Als ik zie hoe moeilijk ik zelf mijn emoties kan beheersen (zeg maar nauwelijks of niet) kan ik me levendig voorstellen dat dat voor jou nog veel moeilijker zoniet onmogelijk moet zijn.
De manier waarop hij zich nu in graaft gaat daar zeker niet bij helpen. Dikke
echt zwaar kut waar je nu doorheen moet.
Jij wil graag weten waarom. Het vervelende is dat er waarschijnlijk geen bijzondere reden is voor zijn vreemdgaan. Omdat het kon. Maar dat klinkt helemaal lullig. Geen bevredigend antwoord maar helaas waarschijnlijk wel de waarheid.
Meestal wordt bij de uitleg van gedrag de reden er achteraf bij bedacht. Bij voorkeur een reden die degene die het gedrag vertoont niet al te negatief afschildert. Erkennen hoe jij jou gekwetst heeft zal hij moeilijk vinden. Hoe ga je uitleggen dat je vreemd gegaan bent "gewoon omdat het kon" als je daarmee je partner zo enorm kwetst? Dan ben je wel een enorme lul. En dus komen de drogredenen. Tel daarbij op dat hij liefdesverdriet heeft en bang is voor de gevolgen van zijn gedrag.
Ik vermoed dat hij zich daarvoor afsluit. Waarmee hij jou dus nog veel meer kwetst.
Als jullie samen verder gaan moet je in gesprek zien te komen als de rust weergekeerd is. Dat vraagt enorm veel van jullie en vooral enorm veel van jou. Als ik zie hoe moeilijk ik zelf mijn emoties kan beheersen (zeg maar nauwelijks of niet) kan ik me levendig voorstellen dat dat voor jou nog veel moeilijker zoniet onmogelijk moet zijn.
De manier waarop hij zich nu in graaft gaat daar zeker niet bij helpen. Dikke
maandag 11 december 2017 om 15:05
Hij zit lekker in de slachtofferrol. Ga er alsjeblieft niet in mee.
Het vreemdgaan is zijn fout. Hij had ook kunnen signaleren dat het niet lekker ging en bij jou kunnen aangeven dat er dingen moeten veranderen om het nog houdbaar te maken. Dan had jij geweten waar je staat en dingen kunnen veranderen.
Hij heeft de (voor hem) "makkelijke" weg gekozen door vreemd te gaan. En nu blijkt dat die weg misschien wel de moeilijkste was want hij dreigt nu alles te verliezen. Laat hem alsjeblieft de schuld daarvan niet in jouw schoenen schuiven, dat is het namelijk niet.
Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met je therapeut. Ja, dat het niet lekker ging was jullie beider schuld. Dat hij dat niet aan kon, het niet ter sprake bracht maar vreemdging is zijn schuld. Daar mag hij nu dan ook de gevolgen van dragen.
Het vreemdgaan is zijn fout. Hij had ook kunnen signaleren dat het niet lekker ging en bij jou kunnen aangeven dat er dingen moeten veranderen om het nog houdbaar te maken. Dan had jij geweten waar je staat en dingen kunnen veranderen.
Hij heeft de (voor hem) "makkelijke" weg gekozen door vreemd te gaan. En nu blijkt dat die weg misschien wel de moeilijkste was want hij dreigt nu alles te verliezen. Laat hem alsjeblieft de schuld daarvan niet in jouw schoenen schuiven, dat is het namelijk niet.
Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met je therapeut. Ja, dat het niet lekker ging was jullie beider schuld. Dat hij dat niet aan kon, het niet ter sprake bracht maar vreemdging is zijn schuld. Daar mag hij nu dan ook de gevolgen van dragen.
maandag 11 december 2017 om 15:09
Beste TO:
Hij verandert telkens van strategie. Het wilen toepassen van een strategie, in plaats van elkaar weer in de ogen willen kijken, hoe pijnlijk dat ook moge wezen, is zorgelijk.
Hoe vat hij de huwelijksgelofte op? Het heeft er alle schijn van dat hij naar eigen inzicht invulling daaraan geeft en jouw gevoelens daaraan ondergeschikt zijn.
Aan eerlijkheid hecht hij geen belang, terwijl hij jouw karakter natuurlijk door en door kent. Wist je al dat hij het niet zo nauw neemt met zaken als openheid en integriteit?
Waarom heeft hij zijn worsteling binnen het huwelijk nooit open en eerlijk op tafel gelegd? Verwachtte hij dat er geen verandering zou kunnen optreden en was de status quo van huwelijk en zakenbelangen belangrijker dan het alternatief...een scheiding?
Al met al zijn je gevoelens met voeten getreden TO, evenals de mogelijkheid om alleen of samen naar een oplosssing te zoeken. Heb het met je te doen.
Hij neemt de leiding en verwacht dat jij je volgzaam schikt....maar wil je dat? Je wordt mijns inziens niet als gelijke behandelt binnen deze relatie...maar als noodzakelijk kwaad om zijn status quo te handhaven.
Heel veel sterkte...
Dat moet ontzettend hard binnenkomen.
Hij verandert telkens van strategie. Het wilen toepassen van een strategie, in plaats van elkaar weer in de ogen willen kijken, hoe pijnlijk dat ook moge wezen, is zorgelijk.
Hoe vat hij de huwelijksgelofte op? Het heeft er alle schijn van dat hij naar eigen inzicht invulling daaraan geeft en jouw gevoelens daaraan ondergeschikt zijn.
Aan eerlijkheid hecht hij geen belang, terwijl hij jouw karakter natuurlijk door en door kent. Wist je al dat hij het niet zo nauw neemt met zaken als openheid en integriteit?
Waarom heeft hij zijn worsteling binnen het huwelijk nooit open en eerlijk op tafel gelegd? Verwachtte hij dat er geen verandering zou kunnen optreden en was de status quo van huwelijk en zakenbelangen belangrijker dan het alternatief...een scheiding?
Al met al zijn je gevoelens met voeten getreden TO, evenals de mogelijkheid om alleen of samen naar een oplosssing te zoeken. Heb het met je te doen.
Hij neemt de leiding en verwacht dat jij je volgzaam schikt....maar wil je dat? Je wordt mijns inziens niet als gelijke behandelt binnen deze relatie...maar als noodzakelijk kwaad om zijn status quo te handhaven.
Heel veel sterkte...
maandag 11 december 2017 om 15:16
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik probeer een reden te vinden, misschien was die er, en geloofde hij die inderdaad zelf. Misschien was die reden er helemaal niet, zoals Yagababa zegt, en bedenkt hij hem ter plekke. Voor zichzelf en voor mij. Kreeg net weer een mail vol verwijten. 's Avonds in bed ga ik altijd nog ff op de ipad. Viva forum lezen. ik ben al eerder op bed dan hij meestal. Als hij erbij komt, leg ik de ipad aan de kant en knuffelen we, praten we, vrijen we. Als hij dan gaat slapen pak ik nog even de ipad om te lezen of netflix te kijken. Dit doe ik echt al jaren, eigenlijk al sinds hij me de ipad heeft gegeven. Nooit heeft hij er wat van gezegd. Wel eens gezegd dat hij last had van het licht dat de ipad geeft. Dus hij staat nu op de donkerste stand, in de nachtstand (dus zonder blauw licht), en ik zit onder de deken als hij aangeeft er nog last van te hebben. Ook heb ik aangeboden dan nog even beneden te gaan zitten tot ik ga slapen. Nu zegt hij dat hij het sowieso asociaal vind om op de ipad te gaan als er iemand naast je ligt te slapen... dus niet vanwege het licht maar vanwege het principe. Ten eerste zie ik niet wat er asociaal aan is, het zou asociaal zijn als ik dat ding niet weg zou leggen om te praten, knuffelen of vrijen maar zodra hij in bed stapt leg ik de ipad weg, en ik pak deze pas weer als hij zelf heeft aangegeven te gaan slapen. Maar ten tweede, waarom heeft hij dit nooit gezegd???? Hoe moet ik zulke dingen nou weten als hij er last van heeft als hij niets zegt? Ik had met liefde de ipad door het raam gegooid als ik had geweten dat hij er zo over denkt... Dit was dan even 1 voorbeeld maar ik vermoed dat er zo dus honderden dingen zijn geweest waar hij het niet mee eens was maar niets gezegd heeft of heeft laten merken. Hoe kan ik me daar nu tegen verdedigen, als ik me van geen kwaad bewust ben?? En hoe moet ik dat in de toekomst gaan voorkomen dan? Is het niet aan hém om in de toekomst duidelijk te zijn over dit soort dingen?
maandag 11 december 2017 om 15:20
ik wist het niet nee, dat hij eerlijkheid en integriteit niet zo nauw neemt. Hij weet het allemaal heel mooi te vertellen. Maar blijkbaar zijn zijn woorden totaal anders dan wat hij werkelijk denkt en vind. Ik zei tegen hem 'Ik ken je niet. Ik heb geen idee wie je werkelijk bent'. Zijn reactie was 'Ik ben wie jij wil zien'. En misschien is dat wel heel erg waar. heb ik altijd willen zien hoe lief leuk en aardig hij was, en hoe eerlijk en oprecht. Maar was hij dat in werkelijkheid helemaal niet. Of wel. Ik weet het niet meer. Wat was nu echt en wat niet. Wat moet ik wel geloven en wat niet. Is er nog hoop of slaat dat hele idee nergens op. Ik weet het echt even allemaal niet meer.