Na 25 jaar is het over
zaterdag 2 december 2017 om 04:21
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
maandag 11 december 2017 om 15:31
TO, als ik je nou zou vertellen dat ik afgelopen zaterdag vreemd ben gegaan omdat mijn partner vrijdagavond toen hij vroeg of ik drinken wilde weer Pepsi cola in schonk zoals altijd terwijl ik al die jaren heimelijk Coco cola wilde. En dus is het toch logisch dat ik vreemd ging, zo kan ik de komende weken op vrijdag die Pepsi cola doorstaan. Zou je dat dan normaal vinden?
maandag 11 december 2017 om 15:41
ik ben er ook niet over in discussie gegaan. Het was een voorbeeld wat hij gaf van iets waar hij door gekwetst werd iedere dag weer en waar ik geen enkele notie van had. Zo zijn er blijkbaar heel veel dingen geweest.
maandag 11 december 2017 om 15:44
Nee. En ik vind het dus ook niet logisch dat hij vreemd is gegaan. En ook niet normaal. Ik vertel alleen hoe hij het ziet. En dat ik me afvraag of het mogelijk is voor hem om dit gedrag te veranderen en aan te geven dat hij Coca Cola wil. Of dat hij altijd zal blijven vreemdgaan als hij Pepsi krijgt.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑11-12-2017 15:31TO, als ik je nou zou vertellen dat ik afgelopen zaterdag vreemd ben gegaan omdat mijn partner vrijdagavond toen hij vroeg of ik drinken wilde weer Pepsi cola in schonk zoals altijd terwijl ik al die jaren heimelijk Coco cola wilde. En dus is het toch logisch dat ik vreemd ging, zo kan ik de komende weken op vrijdag die Pepsi cola doorstaan. Zou je dat dan normaal vinden?
maandag 11 december 2017 om 15:47
Welnee. Allemaal gelul. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑11-12-2017 15:41ik ben er ook niet over in discussie gegaan. Het was een voorbeeld wat hij gaf van iets waar hij door gekwetst werd iedere dag weer en waar ik geen enkele notie van had. Zo zijn er blijkbaar heel veel dingen geweest.
maandag 11 december 2017 om 15:49
Hij gaat vreemd omdat de gelegenheid zich voordoet, omdat het spannend . Omdat het kan. De rest is net zo'n flauwekul als die cola.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑11-12-2017 15:44Nee. En ik vind het dus ook niet logisch dat hij vreemd is gegaan. En ook niet normaal. Ik vertel alleen hoe hij het ziet. En dat ik me afvraag of het mogelijk is voor hem om dit gedrag te veranderen en aan te geven dat hij Coca Cola wil. Of dat hij altijd zal blijven vreemdgaan als hij Pepsi krijgt.
maandag 11 december 2017 om 15:53
maandag 11 december 2017 om 15:57
Dat zou mij inderdaad niet verbazen. Laat ik het zo zeggen: ook vrouwen die lief en niet controlerend zijn hebben soms mannen die vreemd gaan en verliefd worden op een ander.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑11-12-2017 15:53Bedoel je dat hij dus ook vreemd gegaan zou zijn als ik wél liever was geweest, minder kritisch en minder controlerend?
maandag 11 december 2017 om 16:00
IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑11-12-2017 15:44Nee. En ik vind het dus ook niet logisch dat hij vreemd is gegaan. En ook niet normaal. Ik vertel alleen hoe hij het ziet. En dat ik me afvraag of het mogelijk is voor hem om dit gedrag te veranderen en aan te geven dat hij Coca Cola wil. Of dat hij altijd zal blijven vreemdgaan als hij Pepsi krijgt.
Die cola, of in jou situatie de ipad, is niet een reden voor het vreemdgaan. En zo ziet hij het ook echt niet. Je op jou “tekortkomingen” wijzen is een bliksemafleider. Hoe verderfelijker zijn eigen gedrag, hoe meer hij jou de grond in zal trappen. In plaats van de focus op hem heeft hij die liever op jou liggen. Hij zit onder je huid, bewerkt je nog steeds opdat je maar toegeeft en hem dit gunt. En jij hebt nu steun aan de relatietherapeut want die legt de verantwoordelijkheid voor zijn vreemdgaan waar hij hoort; bij hem. Daarom bewerkt hij je privé. Gelukkig heeft hij je nu gemaild. Tip: print de mail uit en neem mee naar de volgende sessie.
Je bent niet de reden maar het excuus naar de buitenwereld waarom hij vreemdgaat. Een excuus voor zijn gedrag en wat hij bij jou teweeg brengt zal je niet van hem krijgen, want hij voelt zich superieur aan je, hij maakt geen fouten. Als hij zijn teen stoot zou dat in zijn twisted mind nog zo gedraaid kunnen worden dat het jou schuld is. Terwijl menig ander is opgevoed antwoordelijkheid voor eigen gedrag. Je weet toch ook dat als je je hand in een open haard steekt je je verbrand?
maandag 11 december 2017 om 16:02
Eens. Hij is vreemd gegaan omdat hij dat de gelegenheid zich voor deed, en hij een huwelijk geen reden vindt om het te laten.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑11-12-2017 15:53Bedoel je dat hij dus ook vreemd gegaan zou zijn als ik wél liever was geweest, minder kritisch en minder controlerend?
TO, je zei dat de eerste keer dat hij vreemdging, dat in een totaal andere situatie was. Ik vraag me af of dat ook niet gewoon was omdat de gelegenheid zich voor deed?
De toekomst is niet meer wat het was
maandag 11 december 2017 om 16:06
Hij heeft recht op vreemdgaan want het huwelijk met TO is zwaar en hij geeft al veel te veel. Dat komt op mij over als superieur. Hij hoort en ziet het verdriet bij TO echt wel, hij heeft er alleen totaal schijt aan anders had hij nu wek zijn beste beentje voortgezet en geen filmpjes gestuurd dat alleen arme, lelijke (weer die superieuriteit) mannen niet vreemdgaan.
maandag 11 december 2017 om 16:13
Ik denk dat het veel simpeler is. Hij gaat soms vreemd en wil zijn eigen gedrag niet onder ogen zien.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑11-12-2017 16:06Hij heeft recht op vreemdgaan want het huwelijk met TO is zwaar en hij geeft al veel te veel. Dat komt op mij over als superieur. Hij hoort en ziet het verdriet bij TO echt wel, hij heeft er alleen totaal schijt aan anders had hij nu wek zijn beste beentje voortgezet en geen filmpjes gestuurd dat alleen arme, lelijke (weer die superieuriteit) mannen niet vreemdgaan.
maandag 11 december 2017 om 16:20
Kan je man dan helemaal niet communiceren ?
Als hij het niet fijn vindt dat je op je tablet kijkt terwijl hij naast je ligt, kan hij dat toch gewoon zeggen ?
En de manier waarop hij zijn vreemdgaan goedpraat wat een onzin zeg ? Dat zou alleen kloppen als jullie een open relatie zouden hebben.
Kortom ga dóór met die therapie !
Als hij het niet fijn vindt dat je op je tablet kijkt terwijl hij naast je ligt, kan hij dat toch gewoon zeggen ?
En de manier waarop hij zijn vreemdgaan goedpraat wat een onzin zeg ? Dat zou alleen kloppen als jullie een open relatie zouden hebben.
maandag 11 december 2017 om 16:24
Dit. Een kat in het nauw maakt gekke sprongen.
Als dit hem zo dwars zat had hij er wat van moeten zeggen. Opnieuw niet jouw fout, jij kan niet ruiken dat zoiets hem dwars zit. En bovenal: je begint geen affaire met een ander omdat je partner op haar iPad bezig is als jij ligt te slapen. Kulargument.
maandag 11 december 2017 om 16:47
Wauw en daar komt in ene de waarheid. Keihard en laf zeg. Allemaal jij,jij,jij...
Weet je wat het is? Hij is eigenlijk boos op zichzelf. Maar om die boosheid en vooral pijn niet te willen voelen, ben jij zijn slachtoffer.
Jij ging constant over zijn grenzen heen. Ho! Daar gaat het fout. Hij is niet loyaal en liefdevol naar zichzelf. Hij heeft al die jaren die gevoelens onderdrukt. Al die pijnlijke emoties. Altijd zijn toevlucht gezocht en ja en amen gezegd. Maar dit is ZIJN verantwoordelijkheid. Hij heeft ervoor gekozen, al dan niet bewust, om jou over zijn grenzen te laten gaan. Hoe moest jij dit weten? Hij mag jou dit niet zomaar verwijten. Wel is eerlijkheid niet altijd even fijn. Ik ben ook vaak heel eerlijk,maar mensen kunnen dit niet aan. Ze moeten dan inzien wat ze denken, voelen en hoe ze handelen..dus ik ben gaan kijken naar wie ik wel eerlijk kan zijn en wie niet. Ook hoe ik iets overbreng. En soms hoeven bepaalde punten niet uitgesproken worden. En dat is iets waar je over na kan denken. Maar hij brengt het pats boem! Hallo! Dat is even oneerlijk. Dat is heel erg pijnlijk. Al die jaren geloofde jij dat het goed zat.
Toen jij schreef hoe hij overkwam bij je familie en vrienden had ik het gevoel dat hij dingen romantiseert. Hij vlucht in zijn woorden. Het voelt als de makkelijke weg,maar uiteindelijk valt hij door de mand.
Mijn vriend was (wat ik eerder schreef) ook van woorden, pleasen, overal ja op zeggen, alles goed vinden, etc. Volgens mij valt dit onder vermijdende hechtingsstijl zoiets. Kinderen positioneren zich dan in een status van; het zal wel, ik vind het prima. De 'makkelijke' kinderen.
Maar ook die kinderen hadden een mening, een knuffel nodig, liefde, erkenning, etc nodig.
Ik denk dat het belangrijk is dat je man beseft dat wat hij met haar had een illusie was. Weer een vlucht. Als hij echt voor haar had gekozen,dan had hij weer hetzelfde probleem gehad.
Wat mijn aandeel is in mijn relatie is dat ik te dominant was tegenover mijn vriend. Je wordt in een soort machtspositie gezet. Omdat diegene toch alles goed vindt en bij je blijft. Althans dit ervaarde ik dus zo. Ik vond het erg lastig om zuiver hiermee om te gaan. Om hem te erkennen en liefdevol te handelen. Maar pas als je beiden je eigen stuk durft te erkennen en aan durft te werken kan er verandering komen.
Ik heb het idee dat jij daar heel erg voor open staat. Dat vind ik een kracht! Volgens mij is het voor hem een groot verlies als hij jou verlaat.
En lekker laptoppen na de seks. Heerlijk! Lekker momentje voor jezelf. Ik had precies hetzelfde gedaan. Als ik niet kan slapen, kan ik niet slapen.
Weet je wat het is? Hij is eigenlijk boos op zichzelf. Maar om die boosheid en vooral pijn niet te willen voelen, ben jij zijn slachtoffer.
Jij ging constant over zijn grenzen heen. Ho! Daar gaat het fout. Hij is niet loyaal en liefdevol naar zichzelf. Hij heeft al die jaren die gevoelens onderdrukt. Al die pijnlijke emoties. Altijd zijn toevlucht gezocht en ja en amen gezegd. Maar dit is ZIJN verantwoordelijkheid. Hij heeft ervoor gekozen, al dan niet bewust, om jou over zijn grenzen te laten gaan. Hoe moest jij dit weten? Hij mag jou dit niet zomaar verwijten. Wel is eerlijkheid niet altijd even fijn. Ik ben ook vaak heel eerlijk,maar mensen kunnen dit niet aan. Ze moeten dan inzien wat ze denken, voelen en hoe ze handelen..dus ik ben gaan kijken naar wie ik wel eerlijk kan zijn en wie niet. Ook hoe ik iets overbreng. En soms hoeven bepaalde punten niet uitgesproken worden. En dat is iets waar je over na kan denken. Maar hij brengt het pats boem! Hallo! Dat is even oneerlijk. Dat is heel erg pijnlijk. Al die jaren geloofde jij dat het goed zat.
Toen jij schreef hoe hij overkwam bij je familie en vrienden had ik het gevoel dat hij dingen romantiseert. Hij vlucht in zijn woorden. Het voelt als de makkelijke weg,maar uiteindelijk valt hij door de mand.
Mijn vriend was (wat ik eerder schreef) ook van woorden, pleasen, overal ja op zeggen, alles goed vinden, etc. Volgens mij valt dit onder vermijdende hechtingsstijl zoiets. Kinderen positioneren zich dan in een status van; het zal wel, ik vind het prima. De 'makkelijke' kinderen.
Maar ook die kinderen hadden een mening, een knuffel nodig, liefde, erkenning, etc nodig.
Ik denk dat het belangrijk is dat je man beseft dat wat hij met haar had een illusie was. Weer een vlucht. Als hij echt voor haar had gekozen,dan had hij weer hetzelfde probleem gehad.
Wat mijn aandeel is in mijn relatie is dat ik te dominant was tegenover mijn vriend. Je wordt in een soort machtspositie gezet. Omdat diegene toch alles goed vindt en bij je blijft. Althans dit ervaarde ik dus zo. Ik vond het erg lastig om zuiver hiermee om te gaan. Om hem te erkennen en liefdevol te handelen. Maar pas als je beiden je eigen stuk durft te erkennen en aan durft te werken kan er verandering komen.
Ik heb het idee dat jij daar heel erg voor open staat. Dat vind ik een kracht! Volgens mij is het voor hem een groot verlies als hij jou verlaat.
En lekker laptoppen na de seks. Heerlijk! Lekker momentje voor jezelf. Ik had precies hetzelfde gedaan. Als ik niet kan slapen, kan ik niet slapen.
maandag 11 december 2017 om 16:49
Ja, want hij wilt zichzelf niet tegenkomen. Hij vlucht in een fantasiewereld.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑11-12-2017 15:53Bedoel je dat hij dus ook vreemd gegaan zou zijn als ik wél liever was geweest, minder kritisch en minder controlerend?
maandag 11 december 2017 om 17:13
ja het klinkt wel of jouw vriend inderdaad vergelijkbaar is qua karakter met mijn man. Is jouw vriend veranderd of is het inmiddels je ex vriend geworden?Ikkuz schreef: ↑11-12-2017 16:47Wauw en daar komt in ene de waarheid. Keihard en laf zeg. Allemaal jij,jij,jij...
maandag 11 december 2017 om 17:18
Ja, dat was ook zo´n situatie. Alleen was het toen puur fysiek vreemdgaan zonder gevoelens wat hem betreft (wat haar betreft wel gevoelens) en zij heeft heel erg haar best gedaan hem te verleiden, in tegenstelling tot de dame nu die er volgens mij ook echt niet op uit was maar is overvallen door de verliefdheid. We hadden toen heel veel sexuele problemen door mijn vroegere ervaringen en door mijn lichamelijke klachten nog er bij konden we toen al maanden niet fatsoenlijk sex hebben, en als we wel wat deden was het allemaal heel beladen en emotioneel door mijn trauma. Hij kon de verleiding toen niet weerstaan.
maandag 11 december 2017 om 17:19
Misschien zit er wel heel veel waarheid in dat zinnetje 'ik ben wie jij wil zien'. Je kent hem niet omdat hij nooit zichzelf echt laat zien. Hij speelt een rol vol overtuiging, zo erg dat hij er zelf in gelooft. Maar het blijft een rol.
Nu probeert hij verschillende rollen uit om te kijken wat werkt en hoe hij de situatie weer kan redden. Maar echt eerlijk is hij nog steeds niet, het zijn allemaal strategieën inderdaad. Want eerlijk zijn is te moeilijk voor hem. Dan moet hij niet alleen eerlijk naar jou zijn maar ook naar zichzelf.
Ik ben wel blij hoe scherp jij bent en door dingen heen kan prikken. Het was een mooie analyse hoe je zag dat hij positieve dingen van zichzelf presenteert als zijn fouten (zoals in een sollicitatiegesprek).
Maar tegelijk laat je je ook door hem verblinden en hoop je toch nog dat hij net zo eerlijk wordt als jij tegen hem bent.
Al snap ik wel goed waarom. Ik had ook ooit een vriend die zo ontzettend eerlijk en oprecht over kon komen. Zelfs toen ik 99% zeker wist dat hij vreemd ging bezwoer hij me, recht in mijn ogen kijkend en vol emotie, dat het niet waar was, en ging ik toch weer twijfelen over die 1% kans dat het niet waar was. Dat heeft me geleerd om hem te beoordelen op zijn daden, niet zijn mooi klinkende woorden en helderblauwe ogen.
Sommige mensen zijn echt heel erg goed in het spelen van die rol, misschien ook omdat ze er zelf deels in gaan geloven. En als je zelf juist ontzettend eerlijk bent (zo'n type ben ik ook) is het heel moeilijk je voor te stellen dat er mensen zijn die dat niet doen, zeker tegenover een geliefde.
Nu probeert hij verschillende rollen uit om te kijken wat werkt en hoe hij de situatie weer kan redden. Maar echt eerlijk is hij nog steeds niet, het zijn allemaal strategieën inderdaad. Want eerlijk zijn is te moeilijk voor hem. Dan moet hij niet alleen eerlijk naar jou zijn maar ook naar zichzelf.
Ik ben wel blij hoe scherp jij bent en door dingen heen kan prikken. Het was een mooie analyse hoe je zag dat hij positieve dingen van zichzelf presenteert als zijn fouten (zoals in een sollicitatiegesprek).
Maar tegelijk laat je je ook door hem verblinden en hoop je toch nog dat hij net zo eerlijk wordt als jij tegen hem bent.
Al snap ik wel goed waarom. Ik had ook ooit een vriend die zo ontzettend eerlijk en oprecht over kon komen. Zelfs toen ik 99% zeker wist dat hij vreemd ging bezwoer hij me, recht in mijn ogen kijkend en vol emotie, dat het niet waar was, en ging ik toch weer twijfelen over die 1% kans dat het niet waar was. Dat heeft me geleerd om hem te beoordelen op zijn daden, niet zijn mooi klinkende woorden en helderblauwe ogen.
Sommige mensen zijn echt heel erg goed in het spelen van die rol, misschien ook omdat ze er zelf deels in gaan geloven. En als je zelf juist ontzettend eerlijk bent (zo'n type ben ik ook) is het heel moeilijk je voor te stellen dat er mensen zijn die dat niet doen, zeker tegenover een geliefde.
maandag 11 december 2017 om 17:20
blijkbaar niet. Of ik ben zo verschrikkelijk dominant dat hij het niet durft ofzo. Ik zie mezelf echt niet als zo angstaanjagend dat hij dat soort dingetjes niet zou kunnen zeggen. Ik zou wel met hem in discussie gegaan zijn. Want ik ben het niet eens dat op je ipad zitten terwijl je partner alvast slaapt asociaal is. Voor de ipad las ik dan altijd een boek, dat was nooit een probleem. Dus ik zie het verschil niet zo. Had dus ook zeker niet klakkeloos dan die ipad weggedaan maar als hij er echt zoveel moeite mee had gehad dan had ik dat voor hem wel gedaan.creativeguy schreef: ↑11-12-2017 16:20Kan je man dan helemaal niet communiceren ?
![]()
maandag 11 december 2017 om 17:22
spijker op zijn kop, met al je opmerkingen.AliceV schreef: ↑11-12-2017 17:19Misschien zit er wel heel veel waarheid in dat zinnetje 'ik ben wie jij wil zien'. Je kent hem niet omdat hij nooit zichzelf echt laat zien. Hij speelt een rol vol overtuiging, zo erg dat hij er zelf in gelooft. Maar het blijft een rol.
maandag 11 december 2017 om 18:14
Wij zijn nog bij elkaar. We hebben heel veel woorden gehad. Maar hier wordt jij in het nauw gedreven. Bij mijn situatie was het mijn vriend. Hij moest echt veranderen, anders wilde ik niet verder meer met hem.
Daar zijn wel een aantal maanden overheen gegaan. En nog steeds zitten we middenin dat proces. Beiden moeten we blijven werken aan onszelf.
Hij zat ook in een bepaalde rol. Wat Alicev schrijft herken ik ook in mijn vriend. Die geloofde zo erg in zijn eigen waarheid. Hij zag niet wat ik zag. Hij voelde zich ook in het nauw gedreven en ging fel op de man af. Maar mijn vriend was erg bang mij te verliezen en dat motiveerde hem om te veranderen.
Ik hoop heel erg dat je man in gaat zien en durft te voelen hoe dit allemaal voor jou is. Misschien toch alles even laten rusten. Al is het voor jezelf.
Het werd mij allemaal teveel. Alles kwam boven water. Per week kwamen weer een aantal leugens naar boven. Door mijn rust te pakken kon ik even bijkomen.
Daar zijn wel een aantal maanden overheen gegaan. En nog steeds zitten we middenin dat proces. Beiden moeten we blijven werken aan onszelf.
Hij zat ook in een bepaalde rol. Wat Alicev schrijft herken ik ook in mijn vriend. Die geloofde zo erg in zijn eigen waarheid. Hij zag niet wat ik zag. Hij voelde zich ook in het nauw gedreven en ging fel op de man af. Maar mijn vriend was erg bang mij te verliezen en dat motiveerde hem om te veranderen.
Ik hoop heel erg dat je man in gaat zien en durft te voelen hoe dit allemaal voor jou is. Misschien toch alles even laten rusten. Al is het voor jezelf.
Het werd mij allemaal teveel. Alles kwam boven water. Per week kwamen weer een aantal leugens naar boven. Door mijn rust te pakken kon ik even bijkomen.
maandag 11 december 2017 om 20:19
hij is boos nu, en durft nu wel eerlijk te zijn. Zijn woorden doen me pijn maar ik hoor liever de waarheid die pijn doet dan lieve woordjes die niet waar blijken te zijn.