Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kwam even spieken msfiddler... hoop het zo!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
boulu :yes: :cheer:
Dankjewel lieve meiden voor jullie felicitaties en reacties!! Het is inderdaad hard hier dat goed en slecht nieuws hier zo dicht bij elkaar ligt.
Miekje en Ginger, heel veel sterkte. Ginger heeft nog cryo's geloof ik maar Miekje weet ik niet zeker?

Ook heb ik erg te doen met Flipje. Dat zwanger worden is bij jou geen probleem, maar het blijven wel en dan ook nog elke keer op zo'n vrij late termijn dat het mis gaat. Vind het ongelooflijk oneerlijk. Nu is het wachten dus tot het hopelijk los gaat komen, sterkte!

@Baggal: Als ik jou schema zo hoor zou ik het ook iets too much vinden!! Vind het wel super stoer dat je bent gaan werken maar hoop dat je goed aan jezelf blijft denken. Want kan me voorstellen dat je SA dan begint te missen.
Mooi dat je Kees weer gaat 'verkopen' aan een ander, snap dat het niet goed voelt om het te vernietigen, zonde van die mooie zaadcellen/man!!

@Tinkerbell: Wat een mooie score zeg! 5 embryo's in de vriezer, heerlijk. Nog een weekje wachten. 2 weken na de punctie kun je zeker wel testen.

@Lagbeek: Heel begrijpelijk hoor dat je een off-day had toen je schoonzus bevallen was. Ineens draait het allemaal daarom en jij hebt nog niet wat je zo graag zou willen. Hopelijk kom jij volgende week ook met goed nieuws!!

MssF, ben een beetje zenuwachtig voor je. Hoop zo dat je ook een positieve test hebt, het is je zo gegund. Ik blijf hier kijken.

Mangoest, jij morgen een testje wagen? Ook heel veel succes!!

Overigens ben ik echt blij hoor met de positieve test gisteren maar prijs mezelf nog maar niet gelukkig. Een keer een vroege miskraam en een keer een late. Het kan allemaal. Zal hier niet teveel klagen verder hoor :).
Ja Boulu - ik zit alweer in de tube :purple: !! Maar goed, nog een paar dagen bikkelen...

Snap dat je jezelf indekt hoor. Is gewoon logisch na alles wat je al hebt meegemaakt! Misschien heb je wel een tweeling zat ik me vanmorgen nog te bedenken... iig is dit een hele belangrijke stap in de goede richting!! :jump:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik ben het eens met wat hier eerder gezegd is. Soms zou ik gewoon met een flinke doos chocola naar iemand toe willen komen om te troosten.
:hug: Miekje en Ginger...

Mooie score Tinkerbell! Stiekem ben ik er wel een beetje jaloers op.

Baggal, eens met de rest. Pas je goed op jezelf? Een ja naar een ander is prima, maar het moet geen nee zijn naar jezelf. Gelukkig is SA bij je man, dat lijkt me veel fijner dan bij een opvang.

Nu dan mijn test, die was positief!
Ik heb een beetje hetzelfde als Boulu, de eerste stap is gezet. Maar het blijft erg spannend. Ik heb 2x een MA gehad dus ik vertrouw er ook niet meer op dat geen bloed goed is.
Voorzichtig gefeliciteerd MssFiddler!! Ik doe er toch al een blije :cheer: bij!
Msfiddler gefeliciteerd!

Dank nogmaals voor alle lieve virtuele knuffels en chocolade! Gelukkig heb ik nlieve man hier die ook goed voor me zorgt. Maar sjee wat een shitzooi en heb nog nooit zoveel ms- kramp gehad als vannacht. Hoop dat t vandaag wat minder wordt. (Ik weet het het haalt het niet vergeleken met een miskraam enz maar ik zwelg vandaag even in ellende)

Heb trouwens geen cryos meer opbrengst van ronde 1 en 2 totaal 3tp en floep weg... gaat wel snel zo ben steeds meer met het wat als scenario bezig.
Mssfiddler: yes - yes - yes :cheer: !! Wat een fijn nieuws! En wat ik tegen Boulu ook zei: ik snap dat je nog niet juichend de tent door gaat en dat hoeft ook helemaal nog niet... Maar dit is voor nu wel gewoon lekker nieuws waar ook even een smiley voor mag zijn: :cheer2: Ik ben op dit moment super blij voor jullie dames en duim voor een mooie augustus baby voor jullie. En voorlopig blijft het spannend...

Andere wachtbankers: ik hoop dat het nieuws jullie wat moed geeft in de zin dat IVF ook mooi nieuws kan brengen - en dat geldt ook voor de dames die deze poging niet zwanger werden, zoals Miekje en Ginger. :hug:

Flipje: Ik weet niet wat ik nog tegen je kan zeggen. Dat je er cynisch van wordt is ook logisch... Die onderhoes was er voor een ander doel tenslotte :( ! Weet dat ik vanuit London aan je denk - vaak zelfs...
Ps. Mssfiddler: in dit stadium had ik SA nooit naar een derde gebracht. Ergens vind ik het heel fijn dat die twee bonding time hebben zoals ik het noem. Te meer omdat mijn man zo veel ouder is en de implicaties daarvan duidelijk moge zijn. De extra tijd die ze nu hebben is gewoon winst. En hij is een super vader :heart:
Jaaaa MssF, gefeliciteerd!! Ben even zo blij voor je! We zitten echt in precies hetzelfde schuitje nu, hoop zo dat het voor ons allebei met een gezond kindje eindigt in augustus :).

Moet nu gaan, veel sterkte Miekje, wat vervelend al die pijn :(.
Voorzichtig gefeliciteerd mssfidler. Ik snap je terughoudendheid maar voor nu is dit natuurlijk erg positief. Ik duim verder voor het verlengde wachtbankje.

Miekje dat gaat wel hard zo met de pogingen. Ik snap je angst. En 3 tp uit 2 pogingen zijn niet ontzettend veel kansen natuurlijk. Zo gaat het hard.
Overwegen jullie een overstap naar het buitenland of niet? Veel sterkte meis ook met de heftige krampen.

Baggal het gaat wat beter met de klachten maar ben nog niet pijnvrij. Over een week of 3 start ik met prikken. En de tijd vliegt voorbij in deze drukke decembermaand.
MssFiddler gefeliciteerd!! Ook voor jou spannend na je MA. Deze stap is in elk geval gezet!

Ik reageer een andere keer verder. Man en ik liggen allebei ziek in bed met buikgriep :'(
Miekje wat ontzettend k*t zeg! Heel veel sterkte!! :hug:

Boulu en mssfiddler wat iedereen hoopte...jullie beiden een positieve test! Wat ontzettend fijn zeg! Begrijp de voorzichtigheid, hoop echt dat dit boor beiden een gezonde en blijvende zwangerschap zal zijn!
Gefeliciteerd meiden!!

Ik ga inderdaad morgen testen, maar op basis van gevoel heb ik geen vertrouwen dat deze positief van zijn.
Verdorie, weer slecht nieuws.
Miekje en Ginger :hug:

Maar Boulu, wat ontzettend fijn! Van harte! Het is je ontzettend gegund, hoop op een hele voorspoedige zwangerschap.

Ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in helaas. Dag 3 na tp had ik minimaal bruinverlies. Daar maakte ik me nog geen zorgen om. Gisteren niets, vandaag veel bruinverlies. Is normaal gesproken het begin van een menstruatie bij mij. Zou erg vroeg zijn, maar ik ben na een poging steeds erg vroeg ongesteld. Dus ik geloof er niet meer in. Ik weet dat ik niet meer kan doen dan afwachten, dus dat doe ik maar.
Oh missfiddler, helemaal overheen gelezen! Gelukkig, wat top! Gefeliciteerd! Ook voor jou hoop ik op een prachtige zwangerschap.
Oh Kak lieve Duuf - het lijkt mij erg vroeg, maar jij kent je lichaam natuurlijk wel... Ik hoop zo ontzettend dat je er naast zit. Zoals je weet draag ik jou meer dan een warm hart toe. Verdorie (stevig en inwendig vloekend van achter mijn bureau)... :swear: En nogmaals - alle kracht voor dinsdag en de dagen daarna :redrose:

MwStippel: Wat fijn dat het goed met je gaat en het herstel voorspoedig verloopt. Waarom stond 27/12 me toch bij qua datum..?

Boulu: Kees mag gratis en voor niets naar een ander. Ik heb met dat zaad ook geen emotionele binding oid. Als ik daar een ander mee kan helpen zou ik dat fijn vinden. Zoals je terecht opmerkt; zonde van dat zaad anders. Die mannen zijn nl. speciaal geselecteerd en het zaad is extra gecontroleerd. Zo'n man doet dat vaak ook alleen maar uit altruisme en mag in de UK max. 10 keer doneren. Dan is het wel zo fijn als daar iets goeds uit voortkomt. ;-)
Duuf nee toch!! :hug: ik houd toch nog een beetje hoop, omdat ik echt dacht dat het m zou worden..

MissF gefeliciteerd voorzichtig! :bigkiss:

Boulu idem, blij voor jullie dat stap 1 gelukt is! :yes:
lilly1980 wijzigde dit bericht op 09-12-2017 10:25
2.45% gewijzigd
Zizo beterschap 😘

MissF JAAAAA!! Van harte gefeliciteerd lieverd!! Dat je voorzichtig bent snap ik maar voor nu lekker proberen te genieten!! 🎉❤️

Duuf jij zit toch pas 8 dagen na punctie? Zou dat niet heel vroeg zijn lieverd? Dat het bruin is ipv rood geeft nog hoop.. maar snap je angst heel goed. Sterkte met afwachten meis..
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Dubbel
tinkerbell1234 wijzigde dit bericht op 09-12-2017 10:26
98.31% gewijzigd
Dubbel
tinkerbell1234 wijzigde dit bericht op 09-12-2017 10:26
98.31% gewijzigd
Viva slaat op hol
Bedankt voor jullie hartverwarmende reacties. Lief!

Duufje, ik hoop zo dat je lichaam je voor de gek houdt maar jij kent je lichaam wsl erg goed. Die stomme onzekerheid ook :@

Baggal, het is idd heel mooi dat je man op deze manier toch zijn tijd met haar heeft. Ik denk dat dat heel waardevol is. Ik hoop dat je kees kwijt kunt aan een lief stel (of single mom) die het verdient!

Boulu, ik ben ook opgelucht dat we beide een positieve test hebben. En nu hoop ik dat het bij ons beide goed blijft gaan.

Flip, ik denken ook steeds aan jou. Een baaldag met chocola is niet meer genoeg voor jullie. Ik vind dat het nu wel genoeg geweest is met die ellende.
Flipje Wat ontzetten K*T zeg, :hug:

Diamond Ik ben 1 okt met een andere baan begonnen. Heb er niks over gezegd dat ik het ivf traject in zou gaan, en op het moment dat ik de punctie zou hebben, heb ik het erop gehouden dat ik een kleine ingreep had. Ze mogen in principe niet vragen wat ze gaan doen.

Duufje Jeetje wat een verschil zit er in de testdagen zeg, ik mag 15 dagen na punctie testen, dat is 16 december. Ik hoop dat het nog positief uitpakt en dat het niet helder rood word.

Boula en Mssfiddler Alvast voorzichtig gefeliciteerd :cheer:

Ik heb afgelopen maandag de TP gehad. er zijn uiteindelijk van de 9 eicellen er 4 bevrucht. 1 verse tp en de andere 3 konden allemaal ingevroren worden.

Maar wat zijn ze onmenselijk in het EMC, je word er echt als een nummer behandelt. Ik vroeg ik aan haar hoe het zou kunnen dat ik pijn in mijn buik had bij het plassen, nou ik kreeg niet echt geen normaal antwoord. Ze was niet mijn behandelend arts en daar moest ik het maar aan vragen (alleen de TP is in het EMC de rest in zwijndrecht)
Uiteindelijk bleek dat mijn eierstokken vergroot waren, dus heb er zelf maar van gemaakt dat het daar door kan komen.
uiteindelijk heel de week nog vrij veel last gehad van mijn buik, en sinds donderdag is het een stuk minder.
Taart wat grappig ik zit ook in ASZ en EMC.
Het mag geen excuus zijn, maar ik ken iemand op die poli en laatst is 1 vd artsen out gegaan tijdens een tp vanwege de werkdruk. Die schijnt enorm te zijn. Triest eigenlijk... en helemaal voor de patiënten als die er last van hebben! Misschien was het niet zo bedoeld, maar jij koopt er niets voor.
Het is vroeg inderdaad, maar ik ben al eerder ongesteld geworden 9 dagen na de punctie. Dus het past wel een beetje mijn ritme helaas. Nou ja, het heeft ook geen zin om te wanhopen, afwachten maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven