Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
grappig taart hier ook ASZ zwijndrecht en EMC, ik heb juist de tp als heel fijn ervaren in EMC ze waren steeds zo lief. (alle 4 x) maar zal misschien ook net aan de arts hebben die je hebt.

ooo duuf ik hoop dat je er naast zit!
Alle reacties Link kopieren
lilly1980 schreef:
09-12-2017 10:48
Taart wat grappig ik zit ook in ASZ en EMC.
Het mag geen excuus zijn, maar ik ken iemand op die poli en laatst is 1 vd artsen out gegaan tijdens een tp vanwege de werkdruk. Die schijnt enorm te zijn. Triest eigenlijk... en helemaal voor de patiënten als die er last van hebben! Misschien was het niet zo bedoeld, maar jij koopt er niets voor.

zo das wel heftig dan. Heb er opzich wel begrip voor als de werkdruk hoog is. dat ik langer moet wachten ofzo, maar het was de aller eerste keer voor mij dat ik een punctie of tp heb gehad, en was allemaal heel nieuw voor mij.
Werk zelf ook in de zorg en weet hoe het is met hoge werkdruk.
Maarja de TP deed ze wel heel goed en vriendelijk.
Hopen dat ik nooit meer terug hoef en dat het dus goed nieuws is.
Bij ASZ vind ik ze wel super vriendelijk.
Vind het wel jammer dat ze niet verteld hebben wat voor embryo het was, heb hem ook niet gezien.
ik vraag het meestal taart wat de kwaliteit is :) weet wel dat ze streng zijn met invriezen en idd hopelijk hoef je niet meer terug!
Ik was het dus vergeten te vragen :roll: lekker handig. Maarja we zien het wel.
Lieve Duuf, ik hoop dat het vals alarm is!

Miekje, wat klote weer dit, dikke knuffel.

Erg moeilijk dat goed en slecht nieuws zo dicht bij elkaar kan liggen, het verschil tussen verdriet en pril geluk is enorm. Veel sterkte lieve dames.

Boulu en Mssfiddler, ik ben zo blij voor jullie! Gefeliciteerd met deze eerste stap. Ik duim dat alles goed mag gaan en jullie over een maand of 8 een wolk van een baby in jullie armen hebben liggen.

Taart, ze mogen inderdaad wel wat beter antwoord op jouw vragen geven zeg! Ook al is het niet je eigen arts, ze zou toch even mee kunnen denken en je gerust kunnen stellen.
Duufje, m'n duimen draaien overuren voor je. Ik hoop zo dat het loos alarm is :hug:. Je neemt wel progesteron toch? Vind het wel vreemd dat je dan alsnog zo vroeg bruinverlies hebt.

Mssfiddler, ook jij een positieve test, wat geweldig! Nu samen met Boulu op naar een gezonde, lange zwangerschap. Ik blijf voor jullie duimen!

Taart, ik had bij beide puncties ook last van plassen de dag erna. Ging wel snel weer over. Bij de laatste punctie kwam het een paar dagen daarna weer terug, en bleek ik blaasontsteking te hebben. Dus dat kan ook nog ;).

Miekje, bij mij gaan er altijd alarmbelletjes rinkelen als ik hoor over heftige krampen. Je schrijft dat het nu heftiger is als ooit, heb je anders ook altijd veel pijn? Heb je het gevoel dat het steeds een beetje erger wordt? Of is het iets eenmaligs? Sterkte iig en ik hoop dat het vandaag wat beter gaat. Ik weet uit ervaring hoe rot die krampen kunnen zijn, zowel lichamelijk, maar ook psychisch. Alsof het niet al rot genoeg is dat je überhaupt ongesteld geworden bent :hug:. Ibuprofen werkt overigens altijd heel goed bij mij (paracetamol daarentegen doet geen ruk).

Ik duim verder voor de dames op het wachtbankje, hopelijk volgen er nog meer positieve testen!
Yes mss fiddler!!! Het is je meer dan gegund. Ik schrijf al langer met jou, al vanaf het begin bij ‘ nog niet zwanger na een jaar’ topic, toen iui en zwanger worden topic en nu hier. Wat zou het fijn zijn als je straks in vervolgtopic en bij fb groep aansluit :) Ik snap heel goed dat je nog niet helemaal positief kunt zijn, maar ik ben toch heel blij voor je met dit eerste stap! het moet een keer goed gaan!!!

En nu nog duufje met een positieve test..!! Hoop het ook zo.
Yes Boulu en MssFiddler! Zal nog wel even spannend blijven maar... gefeliciteerd!! Zo fijn om te lezen!!

Dikke knuffel voor de dames met een negatieve test :( en voor de dames die nog op het bankje zitten, ik denk aan jullie :hug:
Taart1 schreef:
09-12-2017 12:11
Ik was het dus vergeten te vragen :roll: lekker handig. Maarja we zien het wel.
Taart, je ziet 'm over 8 maanden wel, toch?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Oh Boulu en Missfiddler wat een fijn nieuws!!!! PROFICIAT VOOR JULLIE BEIDEN!!

Balen voor de dames die negatief testen :( hoop dat 2018 jullie wat moois mag brengen... sterkte lieve Miekje & Ginger..

Duufje ik hoop zo op alsnog een goed berichtje van jou :( zou inderdaad wel erg vroeg zijn.. houd ons op de hoogte!

Fijne zondag dames!
Veel nieuws hier weer en dan zo wisselend.. het is en blijft een zwaar traject dit...

Miekje en Ginger.. wat ontzettend naar voor jullie :( Hopleijk meer geluk in het nieuwe jaar :hug: veel sterke dames!

Boulu en MsFiddler: van harte gefeliciteerd met de positieve testen!! :cheer2: :cheer2: Wat moet dat fijn en spannend zijn!! Veel sterkte ook in deze volgende fase!!

Duufje ik hoop zo dat het wel goed zit deze keer!!! :hug:
Duufje ik hoop zo dat je het mis hebt en dat het innesteling is. Mijn duimen draaien door.
Meiden sterkte :hug:
Boule noh maals van harte meid. Nu de verlengde wachtweken. . Hopen op een mooi kloppen harte en dat alles voorspoedig mag verlopen. .
Missfindler. Gefeliciteerd en jij ook succes met wachten tot de echo.. de eerste stap is er...
Wow meiden wat is er weer veel gebeurd, ik ben weer bijgelezen en zal niet op iedereen kunnen reageren, maar ik denk aan jullie allemaal!
Jeetje wat is het druk op het wachtbank je ik duim voor jullie allemaal dat jullie in 2018 of zelfs nog in 2017 zwanger mogen zijn!

Duufje jeetje wat heftig bijna een jaar later alweer de geboorte en sterfdag van jullie engeltje B. Heel veel sterkte samen. :heart: Jeetje meid wat onnadenkend van je collega zeg, ik snap echt niet dat mensen dan zo kunnen reageren ondanks dat ze van jullie situatie af weten. Sorry, maar kan mij daar echt boos om maken.. (6) Al lezend reageer ik op iedereen en lees nu dat je gister last had van bruinverlies. Hoop zo dat het niet iets zeggend is. Heb je ook last van krampen? Ik blijf hard duimen voor je! :thumbsup:
Pippeltje wat fijn dat je vorige week weer gestart bent! Succes. :yes:
Rucio ook fijn dat jij weer mag beginnen. Succes meid! :yes:
Miekje heel begrijpelijk dat je op alles gaat lekker het is ook zo verwarrend hoe lang moet je nog en wanneer is je testdag? Ik duim voor je. Ik hoop dat het bruinverlies is opgehouden en dat het niks zegt. Al lezend schrijf ik en lees nu dat het is doorgebroken bij je bah wat een teleurstelling meid! Veel sterkte en een dikke knuffel. :hug: :hug:
Selin wat fijn je hebt zelfs het hartje gehoord wow, wat ben ik bij voor je. Maar heftig zeg de info die je nu krijgt over de hematoom, goed dat ze je nog een week bedrust hebben gegeven. Wanneer mag je weer voor een echo? Hopelijk blijft het vruchtje lekker zitten waar hij/zij zit en blijft deze goed doorgroeien zodat het geen gevaar meer kan zijn. :bigkiss:
Lieve Flipje mijn gedachte zijn nog steeds bij jou, wat sta je er weer sterk in! Jij bent echt een voorbeeld voor mij! Ik hoop dat de MK snel op gang komt zodat je niet aan de medicatie hoeft om het op gang te laten komen. :hug:
Gingerspice jeetje wat jammer zeg! Heel veel sterkte en een dikke knuffel! :hug:
Mangoest wat spannend wanneer is jou testdag / NOD? Ik duim voor je! :thumbsup:
Zizo wat fijn om te lezen dat je goed getroffen hebt op je nieuw afdeling. Mbt tot acupunctuur vind ik lastig om te beoordelingen omdat ik er zelf nog niet inzit. Was je hiervoor wel altijd aan de kruiden tijdens de behandeling? Het lijkt mij goed dat je doet waar jezelf achter staat en dat is om nu geen kruiden erbij te gebruiken. Ik heb over 2 weken mijn eerste intake en behandeling ervoor. Ik sta er nu zo in dat ik geen kruiden erbij wil gaan gebruiken, maar mssn is dat weer anders als mij dat wordt aangeraden. Dat weet ik nog niet.
Tinkerbell wow wat een mooi aantal Eskimo's in de vriezer! :yes: Heel veel succes in de wachtweken, nog 1 weekje toch? :thumbsup:
Labgeek heel herkenbaar wat je schrijft en idd je hebt soms van die dagen. Wat lief dat manlief er voor je is en je weer in de positieve flow heeft gebracht. :hug:
Boulu wat een mooi nieuws om het weekend mee te beginnen, maar snap ook heel goed dat je voorzichtig bent. Toch feliciteer :cheer: :jump: ik je want het is je zo gegund, maar het blijft spannend. :heart:
Msfiddler JEeeejjj gefeliciteerd! :cheer: :jump: Wat ben ik blij met dit positieve nieuws voor jou en Boulu!
Taat1 Bedankt voor jou ervaring dat is idd wel een goede smoes. Nee idd in principe mogen ze er niet naar vragen idd. Wow wat een mooi score! :yes: Jeetje wat een reactie zeg zo kun je toch niet omgaan met patiënten?! >:-(
Windmolen hoe gaat ie met jou? Volgens mij zit jij ook in een pauze toch? :bigkiss:
BaggalHoe gaat het met je kleine meid en lukt het een beetje op je werk, laat je niet gek maken he! :hug:

Volgende week is mijn laatste werkweek daarna 2 weken vakantie :yes: , Heerlijk ik ben er echt aan toe!
Deze wachtmaanden doen mij echt goed ik zou het iedereen aanraden, ondanks dat ik eerst niet eens over het idee wou nadenken om een pauze in te lassen. :-$
Volgens mij is december voor mij een maand vol veranderingen en nieuwe inzichten, gisteren kwamen vrienden over de vloer en heb ik het ook uitgebreid gehad over ons traject en de laatste teleurstellende evaluatie. Mijn vriendin kwam met het idee waarom ga je niet bij een ander ziekenhuis langs, praten kan altijd en dan kun je daarna weer verder kijken wat je gaat doen. Je bent echt niet getrouwd met het ziekenhuis waar je nu zit. (Zij heeft 2 bekenden die ook naar zijn overgestapt naar dat zkh en met succes) En dat is ook helemaal waar, maar ik ben iemand ie erg loyaal is. Maar dit gesprek heeft mij doen nadenken en uiteindelijk heb je het zelf in de hand en mag jezelf de keuze maken. Dus...... :idee: ik ga een afspraak maken bij het andere ziekenhuis bij ons in de buurt voor het IVF traject..en praten/informatie inwinnen kan altijd. Mssn dat ik zelfs door deze nieuwe verandering het hele traject met nog een maand / langer ga uitstellen.

Hebben jullie ervaring met het wisselen van ziekenhuis/instelling tijdens een behandeling? En moet ik daarvoor van te voren ook mijn verzekering over inlichten of gaat dat automatisch wanneer je overstapt?
Shine bright like a diamond
Even spieken voor Mangoest. In duimen draaien ...
Zizo: ben jij wat opgeknapt? Beterschap. Buikgriep is sh*t!!

Mangoest: Kwam ook even spieken en ook hier wordt geduimd.

Diamond: Ik ben overgestapt van de NHS naar privaat. Ben best bereid daar over te vertellen, maar ik weet niet of je daar iets aan hebt, omdat het systeem in de UK anders is dan in NL. Let me know!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Mijn test was als het weer, sneeuwwit..
Wat een k*t gevoel zo'n witte test zeg. We zijn verdrietig, maar ben mij ook bewust dat het de eerste poging was en er nieuwe kansen volgen.
Oh mangoest wat jammer... :-| Ik weet hoe groot de teleurstelling is... Sterkte :hug:
Oh shit Mangoes :hug:
Wees maar extra lief voor jezelf
Mangoest: Bah! Wat jammer. Het is idd wel zo dat dit de 1e ronde was... Maar het blijft gewoon jammer :|

Doces: wanneer ga je testen?

Fruity: hoe is het met jou meis? Ik weet dat je niet veel meer schrijft maar hoop dat het goed met je gaat.

Duuf: ik hoop dat het bruinverlies niet doorzet hoor...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
10-12-2017 18:28
Doces: wanneer ga je testen?
Dinsdag denk ik... O_O
Mangoest wat ontzettend balen! Voor de meesten hier helaas herkenbaar, dat klotegevoel na zo'n witte test. Neem de tijd om dit te verwerken en verwen jezelf. Meer kun je niet doen. :hug:

Doces, ben jij de volgende tester? Dinsdag dus. Spannend!

Man en ik zijn nog steeds ziek. Diarree, overgeven, beroerd. Irritant, want we kunnen zo ook niet echt voorelkaar zorgen. Sinds twee uurtjes begin ik iets op te knappen, maar ik ben er nog niet.
Baggal, ik heb je een pb gestuurd
Balen mangoest!

Beterschap zizo!
Oh wat jammer mangoest. Witte testen zijn zo rot... Pff herinner me het gevoel nog heel goed. Wees lief voor jezelf.

@ duufje, wat stom van mij.. ik had jiu berichtje helemaal niet gezien/gelezen en dan zeg ik ook doodleuk dat ik hoop dat jij positief test. Hoop ik ook nog steeds, maar als jij je lichaam goed kent dan snap ik dat je geen vertrouwen hebt. Het is wel vroeg en kan nog steeds 2 kanten op, maar liefst helemaal geen bruinverlies. Sterkte met wachten, zal nu nog moeilijker worden.

@ doces, ook jou is het meer dan gegund. Helemaal met je medische achtergrond, hoop dat je geen stimulaties en hormonen meer hoeft te gebruiken :hug:
Fruity, ook ik ben benieuwd hoe het met je gaat.

@ zizo beterschap, zo ellendig als je ziek bent en niets kunt doen. En dan allebei tegelijk.. Pff zwaar hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven