AIVD kerstpuzzel 2017

01-12-2017 22:40 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.

Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017

En balletjes op twitter

https://twitter.com/aivd

Afbeelding

Allen succes ermee 8-) :sherlock:
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

lollypopje schreef:
12-12-2017 18:28
Ik heb werkelijk nog geen idee, behalve dat ik een Mondriaan vraag verwacht :P
de vragen staan online nu he :)
AnAppleADay schreef:
12-12-2017 15:02
Ik heb 1a!
Maar ik heb wel meerdere antwoorden die mogelijk zijn...

Voor 1b ben ik onderweg maar (wit) ik denk dat ik weet welke letters er in moeten zitten en er in mogen zitten maar ik kan er geen woord van maken.
Ik heb wel iets voor 1a, en voor 1B een woord waarvan ik nog even moet opzoeken of het echt bestaat.
En ik heb 3b, maar de volgorde is nog wat afhankelijk van 3a, en die snap ik nog niet.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
kalandro schreef:
12-12-2017 19:36
de vragen staan online nu he :)
op basis van wat ik zo snel heb gezien :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik zal morgen eens kijken en de puzzel even snel invullen.

Ik stuur hem niet op. Een beetje AIVD medewerker kan wel op mijn laptop meekijken.
Nummer 23b is echt heel makkelijk.
Doen die kleine witte driehoekjes bij vraag 12 ook mee?
elein schreef:
12-12-2017 21:29
Doen die kleine witte driehoekjes bij vraag 12 ook mee?
Ik denk het wel, anders kom ik niet uit. Tenzij 27 hetzelfde is als 1.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
RBA schreef:
12-12-2017 20:58
Nummer 23b is echt heel makkelijk.
Ik heb hem ook, maar ik vraag me af of het echt zo gemakkelijk is.
Ik heb bij vraag 29 4 dwergen waarvan ik niet weet of ze liegen (nori, dwalin, gloin en ori), maar volgens de tekst weet gandalf wel van oin, gloin en dwalin of ze liegen of niet. Dan zou. Hij maar 1 dwerg over hebben in het eind-rijtje, en dat kan niet door de antwoorden van het rijtje.....
Dus ergens maak ik een fout, hoe zitten jullie bij deze vraag?
1a en 6 zijn gelukt, bij 31 wel een idee, maar nog te chaotisch. Iemand daar al mee bezig? De dwergen heb ik me nog niet in verdiept
Bij 6 zie ik alleen wat letters die voor mij nog willekeurig zijn genoteerd, zal vast een sleutel achter zitten of t zal een afkorting zijn ergens van of van een naam
Vraag 40 heb ik nu bijna. Moet ik even op papier checken of ik het goed heb.
rita147 schreef:
12-12-2017 23:14
1a en 6 zijn gelukt, bij 31 wel een idee, maar nog te chaotisch. Iemand daar al mee bezig? De dwergen heb ik me nog niet in verdiept
Heb jij ook meerdere antwoordmogelijkheden bij 1a (waarvan er wel één het meest waarschijnlijke is)?
ik weet nog niet eens wat ik moet met 1a :P
laat staan de rest die iedereen hier zo lijkt op te lossen, grin.

ik begin maar met 25c in de hoop dat het is wat ik denk dat het is :P
Ik kijk naar die vragen maar ik zie serieus water branden :D
Dit is mijn motto
AnAppleADay schreef:
13-12-2017 09:35
Heb jij ook meerdere antwoordmogelijkheden bij 1a (waarvan er wel één het meest waarschijnlijke is)?
Ja klopt. Er zal wel een logische verklaring zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.
tiramisuusje schreef:
12-12-2017 22:46
Ik heb bij vraag 29 4 dwergen waarvan ik niet weet of ze liegen (nori, dwalin, gloin en ori), maar volgens de tekst weet gandalf wel van oin, gloin en dwalin of ze liegen of niet. Dan zou. Hij maar 1 dwerg over hebben in het eind-rijtje, en dat kan niet door de antwoorden van het rijtje.....
Dus ergens maak ik een fout, hoe zitten jullie bij deze vraag?
Helaas ga je de fout in bij meerdere dwergen die je noemt, als je wil mag je me een PM sturen, dan help ik je even op weg.
23b kan niet zo makkelijk zijn toch?
lollypopje schreef:
13-12-2017 09:50
ik weet nog niet eens wat ik moet met 1a :P
laat staan de rest die iedereen hier zo lijkt op te lossen, grin.

ik begin maar met 25c in de hoop dat het is wat ik denk dat het is :P
Je moet eerst de makkelijke maken :P
Corona67 schreef:
13-12-2017 11:00
Je moet eerst de makkelijke maken :P
als 25c is wat ik denk dat het is, kan ik in elk geval alvast het figuur invullen. Bij de rest helemaal geen idee wat ik er mee moet :P
lollypopje schreef:
13-12-2017 11:01
als 25c is wat ik denk dat het is, kan ik in elk geval alvast het figuur invullen. Bij de rest helemaal geen idee wat ik er mee moet :P
Dat heb ik ook bij de meeste vragen, ik mis de vraagstelling bij veel opdrachten :cry:
Ik geef het op, ik ben hier duidelijk niet voor geschikt.
Dit is mijn motto
Ik moet nog steeds beginnen met downloaden.
Wat was de oplossing van teaser 2 trouwens?
lollypopje schreef:
13-12-2017 11:01
Nou. Op naar de puzzel van volgend jaar dan :proud:
AlexjeII schreef:
13-12-2017 10:22
Helaas ga je de fout in bij meerdere dwergen die je noemt, als je wil mag je me een PM sturen, dan help ik je even op weg.
Ga ik doen zodra ik achter een computer zit (lukt niet op m'n telefoon), dankjewel!
Corona67 schreef:
13-12-2017 11:08
Nou. Op naar de puzzel van volgend jaar dan :proud:
zo snel geef ik mijzelf niet gewonnen :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven