Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Wat ik met mijn reactie bedoel is, dat ik je terug zou laten komen. Waar het om gaat is dat je na het consult geen twijfels meer hebt.

Is je consultant lid van de Vereniging van Image Professionals (VIP); zo ja, dan zou ik daar eens informeren hoe je hier mee om moet gaan
Leuke topic dit, erg interessant

Wat ik heb begrepen is dat ik zeker een lente type ben denk type 1. Blauwe ogen, gelige, grauwe huid (als ik niet onder de zonnebank ga) en van mezelf middel tot donkerblond.

Als ik naar de kleuren van het lente palet kijk hoef ik niet veel weg te gooien, te veranderen.... Gelukkig want ik houd van die kleuren.

Zwart is mijn kleur al jaren niet meer en ik houd van zachte kleuren, het liefste lichte, beige, groen (mos) en bruin tinten. Bruin tinten zijn niet ideaal vooor een lente type??? Zou ik wel super balen vinden....
Ik ben ook een lente type 1, maar daar horen niet alleen zachte kleuren bij hoor. Denk aan de tulpen, enz. Mooie frisse kleuren. Bruin ook nog hoor. oa goudbruin... ipv zwart kan je donkergrijs nemen, enz.
quote:goudvis30 schreef op 15 februari 2009 @ 18:51:

Ik ben ook een lente type 1, maar daar horen niet alleen zachte kleuren bij hoor. Denk aan de tulpen, enz. Mooie frisse kleuren. Bruin ook nog hoor. oa goudbruin... ipv zwart kan je donkergrijs nemen, enz.

Als je met bruin bedoelt lever grijsbruin of camel, ben ik het met je eens goudvis30, maar zeker geen herfstbruin tinten.

Alle Lente 1 kleuren gaan op een schaal van 1 - 10 niet donkerder dan 6, hooguit 7. Geen donkergrijs dus ipv zwart; er zit geen enkele kleur in het palet van een lente 1 met als voorvoegsel donker. De basiskleur grijs voor een Lente 1 is licht tot middengrijs.

De mode is erg geschikt momenteel voor Lente 1 types. Er is veel aanbod in licht- en midden grijs, en allerlei zand en kiezelkleuren, aqua, koraal en geel. Inslaan voor die types dus, want volgend jaar hebben de modegoeroes wellicht weer besloten dat jij die kleuren nergens meer kunt krijgen.
Vraagje dan... Ada is toch ook een lente type 1? Ik dacht dat zij dat verteld had tijdens mijn kleurenadvies. Zij had een donkergrijze broek. Samen met een blauwe blazer. Die broek kon wel, zei ze, omdat het niet zwart was.
quote:goudvis30 schreef op 15 februari 2009 @ 19:37:

Vraagje dan... Ada is toch ook een lente type 1? Ik dacht dat zij dat verteld had tijdens mijn kleurenadvies. Zij had een donkergrijze broek. Samen met een blauwe blazer. Die broek kon wel, zei ze, omdat het niet zwart was.Ada is een Lente 3 type en ja, daar zit antracietgrijs bij in het palet.
ow.. dan heb ik dat verkeerd begrepen. Is alweer even geleden en dan heb ik dingen door elkaar heen gehaald.
quote:Johan van Eijck schreef op 15 februari 2009 @ 15:03:

[...]

Zelf ben ik ook een licht zomertype en kan wel degelijk (als ik maar lang genoeg in de zon verblijf) bruin worden. Wel moet ik in het begin goed opletten niet te verbranden en in vergelijking met mijn partner met warme huid ben ik die bruine tint weer veel sneller kwijt.

Hmm ik moet idd eerst ook oppassen voor ik verbrand. Misschien hebben jullie iets aan deze foto's?

Ik als kind..

Op vakantie in Italie, licht gebruind:

Vies bruin na 15 dagen zon...

2 foto's eigen haarkleur:

Oogkleur:

Sorry voor alle foto's, maar ik hoop gewoon dat iemand kan bevestigen dat ik inderdaad een zomertype ben en mijn twijfel kan wegnemen ;)

Overigens heb ik in mijn kleurenkaart best veel heldere felle kleuren en in het boek wat ik erbij heb gekregen staat dat mijn kleuren zacht zijn (gedemd, faal, vergrijsd enz). Klopt dat dan wel Johan? Ik vind zelf de fellere kleuren in mijn kaart het mooist.
@misz81

Op de eerste foto draag je geel (lente) en dat misstaat niet; ook de 15 dagen bruin zouden een Lente type 1 niet misstaan. Kortom, ik kan me je onzekerheid wel voorstellen. Maar uitsluitsel valt echt niet te geven op basis van foto´s
Hmm lastig.. het wordt me wat te gek om weer een analyse te laten doen.
Misz81; je ziet er heel goed uit. Waarom is die kleurenanalyse zo belangrijk voor je?

Mensen in het algemeen zijn zo divers. Die zijn niet in een kleurenhokje te duwen. Er zijn oneindig veel kleurpigment variaties.

Op alle foto's zie je er prachtig uit.
Wat lief. Dank je voor het compliment. Tsja het was nou niet echt goedkoop om het te laten doen dus wilde graag zeker weten of het klopt, maar daar ga ik dan maar gewoon vanuit....
@Misz81. Inderdaad lief van Titana, maar ik snap best dat je wilt weten welke kleuren het mooist voor je zijn. Bel me maar eens, dan lossen we het op.
quote:Johan van Eijck schreef op 16 februari 2009 @ 08:07:

@Misz81. Inderdaad lief van Titana, maar ik snap best dat je wilt weten welke kleuren het mooist voor je zijn. Bel me maar eens, dan lossen we het op.

Ja ik weet het niet zeker hoor of mijn twijfel gegrond is, want kan me op zich wel vinden in mijn kleurenkaart en volgens mij staat zilver mij ook mooier dan goud. Toen ik binnen kwam had hij meteen al een idee welk type ik zou zijn (zomer dus).

Mijn twijfel komt gewoon doordat mijn moeder duidelijk een warm type is (donker haar en gelige huid) en mijn vader en broer zijn duidelijk zomertypes (asblond haar, blauwe ogen en rozige huid). Het lijkt wel of ik er tussenin zit. Volgens mij is mijn huid wel eerder roze dan geel, maar zie soms ook wel warmte in mijn eigen haarkleur als ik het in zonlicht bekijk zie ik soms een gouden glans. Dat zie je ook op de een na laatste foto (toch?) Vind het in ieder geval niet heel asblond.

Het is dus een beetje tegenstrijdig allemaal.
Ik denk dat je toch een zomertyoe bent. Had je foto's gezien en je haarkleur doet denken aan zomertype. Ik heb dat ook, alleen ben ik donkerder dan jij, maar met een duidelijke astint erin.

Johan, wat vind jij? Is een zomertype met van nature asbruin haar (ik ben nooit blond geweest) mooier met blond haar of blonde highlights in het haar of juist niet?

Ik merk dat ik het moeilijk vind om bij mijn eigen haarkleur te blijven en elk voorjaar ben ik weer in de verleiding om het lichter te maken. Maar als ik dat dan gedaan heb, heb ik spijt als haren op mijn hoofd. Wat zeg jij als professional?
Even ter aanvulling; ik heb dezelfde haarkleur (en ook mijn oogkleur en teint komt overeen) als Romy Schneider. Zij is ook asbruin en een zomertype.
@Madiken. In de zomer is licht toch leuker; dat kunnen dus ook highlights zijn want die maken het beeld gemeleerd en dat past weer goed bij het zomertype.

Probleem is alleen, dat het zomer-licht geverfde haar door de zon al snel weer te geel wordt
Ik zie steeds weer dat mensen spreken over rood en geeltinten in de huid. Waarbij de rood-tinten als koel worden aangegeven en de geeltinten als warm. Maar naar mijn idee is rood juist een warme kleur en geel koud??

Wat ik ook gek vind is dat ik bij foundations etc. juist geen rood erin moet hebben, want dat staat me heel raar. Mijn zusje juist weer wel. Maar volgens de kapper had mijn zusje een warme huidskleur en ik een koele huidskleur, volgens de kapper kon mijn zusje daarom ook extremer in kleur gaan dan ik (zowel lichter als donkerder) Maar wat ik zo op internet lees is dat helemaal niet zo??

Wordt er trouwens alleen naar de huidskleur op je gezicht gekeken of op je hele lichaam? Mijn lichaam heeft altijd een kleurtje (ook nu in de winter) terwijl ik mijn gezicht altijd wat bleekjes vind (ook in de zomer). Maakt dat nog verschil?

*Ik ga in ieder geval binnenkort een kleurenanalyse doen*
ik heb ook een kleuranalyse gedaan en ben er echt super blij mee. Ik heb dit zo'n 2 jaar terug gedaan en nooit meer een miskoop gedaan qua kleur en make-up. het kost wat, maar je bespaard uiteindelijk zoveel geld er mee uit! en alles past bij elkaar waardoor je verschillende kledingcombinaties hebt met bijpassende sieraden en het staat je ook nog eens goed. sinds die kleuranalyse durf ik ook mijn haar te laten verven. heb er volste vertrouwen in dat het goed staat. Ik vind het echt een must om te doen, je hebt er zoveel plezier van!
Het is triest, maar laat ik je uit de droom helpen wat kappers betreft. De kappers die iets over het vakgebied kleuranalyse weten, zijn uitermate schaars. Helaas wordt ik in mijn overtuiging bevestigd als ik wel eens meelees op dit forum in draden waar vrouwen over hun ervaringen schrijven met haar laten verven door kappers.
Al ben je een wintertype I je kunt toch veel warme pigmenten in je haar hebben.
Ik ben dus een donkere lente en mijn kapper begrijpt het ook niet. Althans er wordt wel op mijn verzoek de goede kleur gemaakt (donkerbruin met astint erdoor), maar telkens wil men mij overtuigen dat ik die astint beter weg kan laten. Zou ik dat doen, dan komt er een rode gloed over mijn haar (ik had als klein kind donkerrood haar, later donkerblond) en dat staat niet mooi.

Waar men bij mij telkens de fout ingaat (behalve Ada & Johan, die trapten er niet in ), is dat ik in de zomer een paar sproetjes heb en iets rossigs in mijn van nature donkerblonde haar > conclusie: herfst type. Wat dus ècht niet staat. Ik ben trouwens een lente die nooit bruin word.
Ik denk dat die dan door de kapper zijn aangebracht,Titana.

Als ik nu naar mijn eigen haar kijk is er geen spoortje "warmte" in te bekennen.

Het is 30% grijs en de rest is net geen zwart.

Staat me veel beter dan die zogenaamde "koele" bruine kleur van de kapper,die trouwens in de zon direct rood wordt.

Hier in de stad hebben we wel een kapper die ook een kleurconsulente in dienst heeft.

Mijn schoonzus(zomertype) heeft daar eens gevraagd wat ze met haar grijze haar moest doen.

Het advies was: zo laten,niet verven.

Op zich een goed advies,maar aan mijn haar geen kapper meer.
Heb zaterdagochtend een afspraak, ben benieuwd! Ze werkt alleen niet met het seizoenensysteem, maar bekijkt iedereen individueel, maar neem aan dat het dan alsnog wel te vergelijken is met de verschillende types?
quote:titana schreef op 17 februari 2009 @ 20:36:

Al ben je een wintertype I je kunt toch veel warme pigmenten in je haar hebben.ja dat vraag ik mij ook af.. ik heb een vrij koele huid, maar wel wat warmte in mijn haar (beetje gouden gloed als ik in de zon kijk). Ik vraag me af waar het meest naar gekeken wordt. Naar je huid of je haar, want bij mij is het dus best wel tegenstrijdig. Ik ben overigens een zomertype is mij verteld, maar lees dus overal dat zomertype's absoluut geen goud in hun haar hebben, maar echt asblond zijn, dus schiet mij maar lek haha..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven