Werk & Studie alle pijlers

Opleiding rijinstructeur

15-12-2017 12:51 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,
Ik zit erover na te denken om een opleiding rijinstructeur te volgen.
Wie heeft dit ook gedaan of heeft een rijschool?
Ik vind het best spannend, ook omdat het best prijzig is.

Groet.
Ik ken twee mensen die het gedaan hebben en die konden allebei geen werk vinden. Is wel voor allebei een jaar of vijf geleden, misschien is de werkgelegenheid voor rijinstructeurs nu wel weer iets beter. Maar dat lijkt me wel iets om goed uit te zoeken, voor je er een smak geld in gaat investeren.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik weet wel dat er een schreeuwend tekort aan CBR-examinatoren is. Zou die opleiding ook een optie voor je kunnen zijn?
LaFleurNoire schreef:
15-12-2017 14:38
Ik weet wel dat er een schreeuwend tekort aan CBR-examinatoren is. Zou die opleiding ook een optie voor je kunnen zijn?
Dit.
En verdient ook zeker niet slecht. Je moet wel aan bepaalde eisen voldoen uiteraard.

Ik ken iemand die een paar jaar geleden de opleiding tot rijinstructeur gevolgd heeft, heeft daarna een soort stage gedaan en is toen voor zichzelf begonnen. Dat loopt heel goed, maar ligt waarschijnlijk aan de regio.
Ik zou het niet doen. Je komt alleen aan de bak als je echt goed bent of de crimineel uithangt.

Hier in de omgeving Rotterdam heb je bijna geen normale rijschool meer waar je per pin of iDeal of overschrijving kan betalen. Het zijn ook nog eens te goedkope lessen in te dure auto’s. (Subsidie uit Marokko vaak)
Ik heb bij meerdere van zulke rijscholen gezeten en iedere keer zijn het rijscholen die succesvol zijn door te goedkope prijzen en zitten ze alleen te schreeuwen met hun telefoon in plaats van je uitleg geven.

Al die goede rijinstructeurs worden een voor een weggeconcurreerd door cowboys en als jij toevallig wel een goede rijinstructeur bent moet je of aan de bak bij een goede, grote bekende rijschool (niet veel vacatures) of de cowboy uithangen en zelf zwart beginnen. (Of 50 euro per uur vragen en hopen dat er nog mensen zijn wie willen betalen voor kwaliteit, kans om daar nog succesvol mee te worden is klein.)
Een familielid van mij heeft dit ruim 4 haar geleden gedaan. Hij mocht op zijn stage adres blijven (grote, bekende rijschool) en heeft nu dus een prima baan al die jaren. Als je slagingspercentage maar goed is en de leerlingen tevreden zijn met je manier van lesgeven, dan willen ze je op een goede rijschool ook houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven