Wat nu?? Kerst

16-12-2017 10:14 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben nu ongeveer 3 jaar een relatie. Ik ben gescheiden en heb 3 kinderen. Hij heeft een zoontje uit een vorige relatie. We wonen allebei op ons zelf. Sinds ik gescheiden ben zie ik ernorm op tegen de kerst. Oktober dit jaar heb ik dit met mijn vriend besproken en aangegeven dat ik optijd duidelijke afspraken wilde weten waar ik aan toe was.
Ook aangegeven dat ik het heel graag samen wilde vieren als samengesteld gezin. (Ik moet ook rekening houden met mijn kinderen en mijn ex) vorig jaar was zijn kind en mijn kinderen kerstavond en 1e kerstdag bij expartner en dit jaar zou andersom zijn. Uiteindelijk hebben we afspraken gemaakt dat hij en zijn zoontje 1e kerstdag hier zou zijn met mij en mijn kinderen en we er een leuke dag van gingen maken hij stelde zelf nog voor om uiteten te gaan met de kinderen om het onszelf niet te moeilijk te maken ook ivm drukke banen. Mijn vriend vertelde mij dat zijn moeder ons 2e kerstdag heeft uitgenodigd maar mijn moeder had ons dus ook uitgenodigd. Dus besloten we het bij mijn familie te vieren. Kerstavond viert hij altijd met zijn hele familie en ben ik niet voor uitgenodigd. Waarschijnlijk omdat ik dan ook mijn 3 kinderen meeneem. Maar ik was tevreden met wat er voor 1e en 2e kerstdag was afgesproken. Eindelijk duidelijkheid en iets om naar uit te kijken. Nu vroeg ik mijn vriend donderdag of hij ook in de groepsapp wilde ivm de planning en overleg wbt 2e kerstdag met mijn familie. Toen appte mijn vriend dat hij gister (woensdag) andere afspraken met zijn ex heeft gemaakt en dat onze afspraken dus niet doorgaan. Ik voelde meteen een klap in mijn gezicht. Vol ongeloof. Hoe kan hij dit doen?
De ex van mijn vriend moet ineens (zegt mijn vriend) werken 2e kerstdag dus is zonder overleg met mij is de planning omgegooid. Naar mijn weten worden kerstroosters weken van te voren gemaakt....
Mijn vriend past zich continue aan aan zijn ex tbv zijn kind omdat hij ruzie en moeilijk gedoe van haar kant uit de weg wil gaan. Ook met mijn vriend zijn vrije weekend, 1 in de maand vertikt zijn ex met haar zoon naar de voetbal te gaan en dus gaat mijn vriend alsnog en gaat dat ten koste van ons enige vrije weekend in de maand.
Ik weet niet wat ik nu moet. Ik ben helemaal dicht geklapt. Hij had toch op zijn minst eerst met mij moeten overleggen en samen een oplossing zoeken. Dan had hij mij ook het gevoel gegeven dat ik er toe doe.
noomie82 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 10:18
3.77% gewijzigd
Je kinderen hebben deze mensen 1 keer gezien, waarom wil je ze meenemen om daar kerst te vieren? Je lat toch met je vriend om je kinderen buiten dit soort dingen te houden? Je kinderen hebben al een familie, sleep ze niet naar allerlei andere mensen waar ze niets mee hebben en die ze misschien nooit meer zien.
En die familie snap ik wel, jullie zijn geen samengesteld gezin, jullie wonen niet samen en ze kennen jullie niet.
Gatinmijnsok schreef:
16-12-2017 14:13
Je kinderen hebben deze mensen 1 keer gezien, waarom wil je ze meenemen om daar kerst te vieren? Je lat toch met je vriend om je kinderen buiten dit soort dingen te houden? Je kinderen hebben al een familie, sleep ze niet naar allerlei andere mensen waar ze niets mee hebben en die ze misschien nooit meer zien.
En die familie snap ik wel, jullie zijn geen samengesteld gezin, jullie wonen niet samen en ze kennen jullie niet.
To, wat is jouw beeld van de toekomst? Blijven latten? Wegblijven als zijn zoon er is omdat hij na 3 jaar nog steeds niets geregeld heeft qua slaapplekken?
Ik heb voorgesteld morgen te praten als bij beide de kinderen weg zijn. Hij gaat liever darten kijken. Dus tja prioriteiten
Hoe zijn de feestdagen in voorgaande jaren verlopen?
There is always something happening, and it's usually right now
Noomie82 schreef:
16-12-2017 14:28
Ik heb voorgesteld morgen te praten als bij beide de kinderen weg zijn. Hij gaat liever darten kijken. Dus tja prioriteiten
Ik denk dat jij je antwoord hebt :hug:
Noomie82 schreef:
Tja, deze relatie klinkt helemaal niet zo leuk. Ik denk dat Kerst wel jullie minste probleem is.
Noomie82 schreef:
Hmmm....da's ook niet erg netjes van 'm. Sterker, erg bot zelfs.
Maar idd wat er al gezegd is, ik denk dat dit verder gaat dan kerst en hoe dat in te vullen.
Noomie82 schreef:
O, dat kan hij vast niet opnemen en terug kijken.
Ik zou toch die fles wijn pakken en helemaal alleen op drinken als de kinderen op bed liggen.
T probleem is wel dat ik hem 500€ geleend heb... Als ik er een einde aan maak dan zie ik die ook niet meer terug.
Noomie , na je post van 14:28 denk ik dat het hier niet om de kerst gaat. Voor (nu nog) je vriend in ieder geval niet.

Jij bent minder belangrijk voor hem dan hij voor jou. Jij neemt niet zo’n grote rol in in zijn leven als hij in die van jou en hij heeft duidelijk die wens ook niet.
Als dat eerder wel zo was en dit verandert is, dan vermoed ik dat de relatie binnenkort eindigt. Als het altijd zo geweest is, zal het waarschijnlijk ook niet meer worden dan dit en moet je je afvragen of jij de relatie niet beter beëindigt.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 16-12-2017 14:39
1.69% gewijzigd
Noomie82 schreef:
16-12-2017 14:36
T probleem is wel dat ik hem 500€ geleend heb... Als ik er een einde aan maak dan zie ik die ook niet meer terug.
Oke eerst dat geld terug dan uitmaken.
Of denken wat wil ik liever 500 euro kwijt en rust in de tent of aan modderen tot je die 500 euro terug krijgt als je het ooit terug krijgt.
( je betaald je eigen kerst kadootje ook nog?)
Noomie82 schreef:
o_o :facepalm:

En hij is degene met verkeerde prioriteiten?
Noomie82 schreef:
Zonder dat geld had je er wel een punt achter gezet?
patchouli_ schreef:
16-12-2017 14:38
o_o :facepalm:

En hij is degene met verkeerde prioriteiten?
Dit. Wat een hoofdpijntopic.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Nou, dan maar geen €500, maar dit is niet goed voor jou en niet goed voor je kinderen. Hij ziet blijkbaar echt geen "ons" en dat zal ook niet veranderen vermoed ik.
Ja ik word hier niet gelukkig van. Dit is zoveel bij elkaar. En dit kerst accefietje is wel de druppel. Zoals patchouli zegt, ben ik minder belangrijk voor hem dan hij voor mij. En dat geld.... Dan maar een Ceviele procedure want heb alles zwart op wit.
Elke zondag en maandag avond zijn we normaal samen. Hij heeft niet eens geld om te darten en te bieren. Vd week zei hij al dat hij krap zat.
Noomie82 schreef:
Huh, wat een rare twist....dus eigenlijk is deze relatie al in een terminale stadium maar door geld kan je er geen einde aan maken omdat je hem niet erop vertrouwd dat hij jou dat geld terug geeft?

Volgens mij gaat het hier helemaal niet over kerst maar zit de relatie sowieso heel scheef.
Noomie82 schreef:
16-12-2017 14:53
Dan maar een Ceviele procedure want heb alles zwart op wit.

Waarom? Voor €500? Ik zou die gewoon terugvragen en als je ze niet krijgt de eer aan mezelf houden.
Noomie82 schreef:
Ja ik word hier niet gelukkig van. Dit is zoveel bij elkaar. En dit kerst accefietje is wel de druppel. Zoals patchouli zegt, ben ik minder belangrijk voor hem dan hij voor mij. En dat geld.... Dan maar een Ceviele procedure want heb alles zwart op wit.
Elke zondag en maandag avond zijn we normaal samen. Hij heeft niet eens geld om te darten en te bieren. Vd week zei hij al dat hij krap zat.
Hij heeft nog niet eens gezegd dat hij het niet terug betaalt, hij weet nog niet eens dat jij het nu terug wilt, hij weet nog niet eens dat je op het punt staat om het uit te maken.
En jij begint al over een civiele procedure.

Echt, wat maak jij je eigen leven ingewikkeld zeg.
Sjaantje37 schreef:
16-12-2017 14:55
Huh, wat een rare twist....dus eigenlijk is deze relatie al in een terminale stadium maar door geld kan je er geen einde aan maken omdat je hem niet erop vertrouwd dat hij jou dat geld terug geeft?

Volgens mij gaat het hier helemaal niet over kerst maar zit de relatie sowieso heel scheef.
Een civiele procedure voor 500,- o_o
Er zit wel meer scheef dan alleen de relatie.
Omdat het totaal scheef zit in deze relatie.. ik heb echt het gevoel dat er meer aan de hand is dan alleen maar een kerstplanning die gewijzigd wordt.
Noomie82 schreef:

En deze man is aantrekkelijk omdat...?

Kies voor jezelf. Het heeft je wrs al veel meer gekost dan de 500 die je hebt uitgeleend. Wie ging dat buiten de deur met kerst betalen?
Noomie82 schreef:
Wat is een accefietje? En wat een ceviele procedure?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
patchouli_ schreef:
16-12-2017 14:57
Hij heeft nog niet eens gezegd dat hij het niet terug betaalt, hij weet nog niet eens dat jij het nu terug wilt, hij weet nog niet eens dat je op het punt staat om het uit te maken.
En jij begint al over een civiele procedure.

Echt, wat maak jij je eigen leven ingewikkeld zeg.

Inderdaad, en je gaat meteen een procedure willen opstarten?

Ik volg je verhaal niet zo goed...
Je kan hem ook dit geven voor de `kerst`als boodschap
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven