AIVD kerstpuzzel 2017

01-12-2017 22:40 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.

Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017

En balletjes op twitter

https://twitter.com/aivd

Afbeelding

Allen succes ermee 8-) :sherlock:
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

AnneSoet schreef:
19-12-2017 23:42
Vandaag sudoku opgelost, maar hoe nu verder. Iemand een tip?
Hier hetzelfde. Uit c komt dan een belachelijk lang antwoord, en of a,b en d nog iets met de sudoku te maken hebben is mij ook niet duidelijk.
rita147 wijzigde dit bericht op 20-12-2017 13:10
0.18% gewijzigd
tiramisuusje schreef:
19-12-2017 23:19
yes! Ik wist dat er iets niet klopte!
ben ik toch niet zo dom als ik me voelde....
Blijkbaar had ik m toch niet goed opgelost haha! Ik heb je berichtjes inderdaad niet gevonden, zal even uitvogelen hoe dat werkt. ;) En ik ga nog even goed naar mijn antwoord kijken...
AnneSoet schreef:
19-12-2017 23:42
Vandaag sudoku opgelost, maar hoe nu verder. Iemand een tip?
heb precies hetzelfde probleem...
ik zie een patroon bij 25a, maar vraag me af of er meer aan de hand is, want dit geeft nog steeds heel veel opties.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
AnnA_C schreef:
17-12-2017 19:09
Ik ben gisterenavond tot 2 uur met opgave 38 bezig geweest en toen zat ik vast...
Stomme puzzels >:-(
Ik heb 38 opgelost maar ik ben een gevoelloze, ik zie het NIET.
Boehoehoe
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Grrrr 6.
@joostisandersgeaard2 jij hebt 27 helemaal opgelost? Ik heb nu alle categorieen. Ik weet alleen de juiste volgorde nog niet helemaal
such_preggers schreef:
20-12-2017 21:40
@joostisandersgeaard2 jij hebt 27 helemaal opgelost? Ik heb nu alle categorieen. Ik weet alleen de juiste volgorde nog niet helemaal
Ik kreeg ze nog niet op het bord. De categorien had ik 95% ingedeeld, er komen er een paar dubbel voor.
Het lijkt niet van boven naar beneden te lopen. Had rond cesar op geboortedatum gedaan, maar dan past ludmilla er niet op geboortedatum.
En bij 14 twijfel ik nog steeds of de sleutel het antwoord is.
Moeten alle categorieen in de zelfde volgorde dan?
rita147 schreef:
20-12-2017 11:54
Hier hetzelfde. Uit c komt dan een belachelijk lang antwoord, en of a,b en d nog iets met de sudoku te maken hebben is mij ook niet duidelijk.
Dat probleem heb ik met meer vragen; of er wel of niet een verband is tussen verschillende deelvragen. Ik ga me maar eens over 25 a en b buigen, want daar heb ik nog geen idee.
such_preggers schreef:
20-12-2017 22:10
Moeten alle categorieen in de zelfde volgorde dan?
Nee. Dus daar mee goochelen kan ook helpen.
Joostisandersgeaard2 schreef:
20-12-2017 22:16
Nee. Dus daar mee goochelen kan ook helpen.
Zit die 5% onduidelijkheid bij jou ook rond Werner?
20-12-2017 21:37
Grrrr 6.
Ja, hier ook. Completeer zal wel een hint zijn maar hoe of wat...nog geen idee.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

20-12-2017 21:45
Ik kreeg ze nog niet op het bord. De categorien had ik 95% ingedeeld, er komen er een paar dubbel voor.
Het lijkt niet van boven naar beneden te lopen. Had rond cesar op geboortedatum gedaan, maar dan past ludmilla er niet op geboortedatum.
Hier 27 wel helemaal opgelost. Tip: zet ze even met een aantal mogelijke sorteercriteria in excel en gooi er wat sorteerfuncties overheen. Zo ben ik uiteindelijk op de goede volgorde uitgekomen.
sirithtasiel schreef:
20-12-2017 23:14
Hier 27 wel helemaal opgelost. Tip: zet ze even met een aantal mogelijke sorteercriteria in excel en gooi er wat sorteerfuncties overheen. Zo ben ik uiteindelijk op de goede volgorde uitgekomen.
Heb ze ook in excel staan :lol: , maar nog niet verder gegaan.
kopjekoffie70 schreef:
20-12-2017 23:00
Ja, hier ook. Completeer zal wel een hint zijn maar hoe of wat...nog geen idee.
Collega hier die mijn dochter kan zijn had m in 10 min en zei dat wij oudjes dat zo hadden moeten zien O_o

Verder is ze heel lief.
Ja. Ineens zie je m. Na 1 opmerking.

Er bestaat een zoekmachine waarbij je mensen op initialen kan zoeken :whistle:
ik heb bij sommige van die puzzels soms ook echt het idee dat wij als volwassenen gewoon veel te moeilijk denken :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oh, ik was al af van het idee dat het initialen zijn en heb die zoekmachine niet kunnen vinden..

kopjekoffie70 schreef:
21-12-2017 11:39
Oh, ik was al af van het idee dat het initialen zijn en heb die zoekmachine niet kunnen vinden..
Internationaal denken voor de zoekmachine ;)
20-12-2017 21:46
En bij 14 twijfel ik nog steeds of de sleutel het antwoord is.
Daar twijfelde ik ook aan, maar alles wat ik met de overige letters kon maken, sloeg helemaal nergens op. Dus in mijn beginnersmodus vond ik dat het (gezien het 1 punt waard is) wel goed moest zijn. Nu ik andere vragen met 1punt absoluut niet begrijp, begin ik weer te twijfelen.
Iemand al een idee hoe opgave 21 met de gekleurde blokjes op te lossen.
Ik denk nu te hebben 1a,1b, 3b (hier zijn volgens mij meerdere mogelijkheden) 23b (is deze niet te simpel?) en 41.
Verder bij een aantal opgaven al een idee gevormd. 007 , 14, 18 en 27. Nu eindelijk vakantie dus ik kan er meer tijd aan besteden. Mijn doel is in ieder geval 17 punten, 1 meer dan vorig jaar.
BigShoe schreef:
21-12-2017 19:13
Iemand al een idee hoe opgave 21 met de gekleurde blokjes op te lossen.
Ja, die heb ik opgelost. Er staat een hint in de vraag. Dus voorlopig geef ik nog even geen andere :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven