Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Begrijpelijk dat je het nu niet aandurft om met de cytotec te beginnen. Ik zou ook wachten tot na de kerst.
Ik hoop dat jullie toch iets kunnen 'genieten' deze kerst, ondanks dat jullie kinderwens nog steeds niet vervuld is, hebben jullie hopelijk wel fijne familie om jullie heen.

Verder weet ik niks te zeggen, hoop zo dat 2018 jullie wensen laat uitkomen!
Veel sterkte de komende dagen!
Al een tijd niet je topic gevonden Flip, en nu lees ik het ontzettend slechte nieuws :(

En omdat ik vanaf hier niets kan betekenen.... praktisch: je kunt ook met de Thalys, als je op tijd boekt kost t weinig. Dan ben je er “zo”.
Ik heb er laatst een taxi bij gereserveerd, om eens luxe zo vroeg van huis en dan van Schiphol naar België te gaan, ik was met iets van 70 euro retour. Retourtje trein was goedkoper dan mijn luxe taxi er bij. En geen files. En stroom om mn laptop aan te hebben en te kunnen werken.

Hoop dat je de rust vindt om de Cytotec te kunnen gebruiken.

Heel veel sterkte
@linjmh Was dat ook voor een vruchtbaarheidsbehandeling, of voor privé/werk?

Het probleem lijkt me dat je de exacte datum van een afspraak/echo/punctie meestal pas 2-3 dagen van tevoren weet, en last minute Thalys is juist extreem duur... dan kun je met zo goed met het vliegtuig voor die prijs.

Maar goed, hoe we er komen komt vast goed, eerst maar eens dossiers opvragen, intake plannen etc etc etc.

Cytotec wordt pas januari. Bij nader inzien heb ik helemaal geen zin om mijn schaarse vakantiedagen daarmee te verpesten...
Flip ook ik denk nog steeds aan je! Mijn wens voor jou is net als voor Duufje zo groot dat ik hoop dat jullie een gezond kindje in 2018 in jullie armen mogen sluiten.

Het is je zo gegund met heel mijn hart!
Hai Flipje, ik heb je 2x een pb proberen te sturen over ervaringen (ook vervoer etc) mbt behandelingen in Gent.
Echter doet de pb-functie het niet.

Misschien kan je mij proberen te
Pb-en zodat ik kan replyen. Of evt een mailadres als je ( er op een bepaald moment) behoefte san hebt.

Voor nu wens ik je veel sterkte en hoop ik dat het toch snel achter de rug is :redrose:
Lieve Flip, heel begrijpelijk dat je met de cytotec wacht tot na de feestdagen. Hopelijk kan je deze week genieten van de gezelligheid en rust met je man, vrienden en familie, en alle onzekerheid en ellende van het afgelopen jaar een beetje achter je laten. Dikke knuffel :hug:
Even totaal ongevraagd advies, maar waarom krijg je niet ook Mifegyne naast je cytotec? Mifegyne stopt de aanmaken van progesteron, zo weet je lichaam in elk geval dat het niet meer zwanger is, en dan houdt je lichaam die dus ook niet meer in stand. Op die manier werkt de cytotec daarna ook beter. Ik zou ernaar vragen. Verder veel sterkte..
Werk en zieke familie.
Grote voordeel van de trein is dat je niet uren van te voren aanwezig hoeft te zijn. Maar je hebt gelijk, als je t kort van te voren weet is t wel duur. Alhoewel ik van een medereiziger hoorde dat hij een pas had waarmee ie gewoon in kon stappen, geen idee hoe duur dat is. Ik werk in die uurtjes gewoon door, heb zo 4 tot zelfs 6 uur werk op een dag, uren die ik niet maak als ik in de auto zit. Of op Schiphol achter de douane moet hangen. En uren die mijn baas terug ziet, die ik niet hoef op te nemen omdat hij het een goed(genoeg)e oplossing vindt als ik voor privé daar heen moet.
Hoop dat je er iets aan hebt, elke strohalm is er eentje, hoop ik :hug:
elninjaa schreef:
27-12-2017 22:39
Even totaal ongevraagd advies, maar waarom krijg je niet ook Mifegyne naast je cytotec? Mifegyne stopt de aanmaken van progesteron, zo weet je lichaam in elk geval dat het niet meer zwanger is, en dan houdt je lichaam die dus ook niet meer in stand. Op die manier werkt de cytotec daarna ook beter. Ik zou ernaar vragen. Verder veel sterkte..
Dat doen ze alleen bij >16 weken volgens mij. Ik heb het bij F* wel gehad in elk geval. En bij P* niet.

Bij een prille zwangerschap zou de cytotec zijn werk wel moeten doen.
Oke, ik kreeg het bij 10 weken.
Het lijkt me in jouw situatie gewoon beter omdat je lichaam dan in elk geval meteen stopt met denken dat 't zwanger is. Je loopt er nu al zo lang mee rond en dat lijkt me zo naar voor je! Dat 2018 voor jullie dan eindelijk mag brengen wat je zo graag wilt :)
Ik heb alle drie keren naast cytotec ook mifegyne gehad bij mijn miskramen (allemaal tussen de 7-9 weken). Cytotec werkt 70 procent van de keren, in combi met Mifegyne is dat 90 procent. Je hebt al genoeg ellende meegemaakt Flip, kan je er niet gewoon om vragen?

Ik las ook dat je je schaarse vrije dagen niet wil opmaken aan de cytotec, je kan je toch ziek melden meis? Dit valt onder ziekte en is het alsof je hier voor kiest toch? Heb ik alle keren wel gedaan, het is balen maar het is niet anders..

Heel veel sterkte!
Och Flipje.. Zojuist dit hele topic gelezen.. Om te janken (zit hier ook met n traantje)
Wat is de wereld toch oneerlijk verdeeld.. Je hebt er geen ruk aan maar ik hoop zo dat 2018 een geweldig jaar voor jullie word met een gezond kindje! Ik ga echt zo voor jullie duimen :redrose:
Het was al niet meer nodig, ik heb gisteren de miskraam spontaan gehad.

Wat een helse pijn!!! Ik had gedacht/gehoopt dat het misschien wat soepeler zou verlopen als mijn lijf het zelf zou doen, maar niets bleek minder waar.

Dus nieuwjaarsnacht werkelijk geen oog dicht gedaan van de pijn. Toen het in de vroegte van de ochtend eenmaal echt op gang kwam was het ook meteen the full package: bloeden, heel veel pijn, overgeven, diarree & flauwvallen - en dat alles tegelijk.

Vruchtje kon ik nog opvangen, daarna was ik tot niets meer in staat. Ik was bijna zover om flipman de ambulance te laten bellen en de hele boel alsnog te laten curetteren... Toen voor hulp of advies het spoednummer van IVF centrum gebeld (die zouden moeten doorverbinden met de verloskamer), maar het nummer was niet bereikbaar... (!)

Gelukkig namen de klachten daarna weer wat af en kon ik in elk geval weer terug in bed gaan liggen in plaats van op de badkamervloer. Later in de ochtend kwam ook het placentaweefsel en een hoop bloed en stolsels naar buiten, toen was het ergste eindelijk voorbij.

Heel blij dat dit weer achter de rug is maar jeetje, dit viel erg tegen!
:hug:
:hug: Flip... wat een nare ervaring weer
Lieve Flip.... jeetje wat een heftige miskraam.... een dikke dikke knuffel :hug: :hug: :hug:
Ik hoop zo dat jullie in 2018 in verwachting worden van een gezond kindje.
Ach jee, het een nare miskraam... :-(
Gelukkig kon je het vruchtje nog opvangen. Was het nog in tact?

Hopelijk kun je nog even rustig aan doen.

Hele dikke knuffel! :hug:
Oh flipje, wat enorm naar om te lezen dat de miskraam zo zwaar was :hug:
Jeetje Flip, wat ontzettend rot dat het ook nog zo veel pijn heeft gedaan. Sterkte! :hug:
Lieve flip, wat een vreselijk heftige miskraam heb je gehad. Ik voel zo met je mee. Ik vind het verschrikkelijk dat je dit nu weer hebt moeten doorstaan.
Een hele dikke knuffel. En heb je je wel ziek gemeld om hiervan bij te komen...
Ik hoop dat je je inmiddels lichamelijk weer wat beter voelt.
Flip :hug: wat naar dat de miskraam zo verlopen is. Na alle ellende had ik je een niet-zo-pijnlijke miskraam gegund. Hopelijk is alles er wel uit nu. Heb je je wel ziek gemeld? Neem de tijd om fysiek bij te komen!
Wat vreselijk weer :hug:
Wat een vreselijke ervaring voor jou.
Heel veel sterkte! :hug:
Ow Flipje wat naar om te lezen dat het zo'n heftige en pijnlijke miskraam was. Zonder begeleiding, alleen met zn 2en.
Ik hoop zo ontzettend dat 2018 jullie jaar wordt!
Gatverdarrie Flip, wat een afschuwelijke ervaring.
Hoop dat je je weer beter voelt inmiddels. En ik sluit me aan bij de rest; ik hoop zo ontzettend hard dat de rest van het jaar jullie alleen nog maar goeds gaat brengen. Het is jullie zo enorm gegund.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven