Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flip wat blijft de ellende jullie toch achtervolgen.... meer kan ik er zo niet van maken. Ik had zo gehoopt dat t anders was. Het enige wat positief is is dat het vanzelf is gekomen en je lichaam nu aan het herstel kan werken.

Als je in de toekomst kon kijken en zeggen t geld is t waard dan kon je er natuurlijk positiever instaan maar bij jullie is t allemaal zo onzeker. Wat als of had ik maar...

Diep respect en dikke virtuele knuffel vanaf hier.
Het mortuarium van Het VUmc wil het vruchtje aannemen en zorgt dan dat het wordt gecremeerd en dat het op dezelfde plaats terecht komt als P*!
:cheer2:
Wat mooi Flipje :heart: een fijn en klein lichtpuntje na alle ellende.
flipje2 schreef:
09-01-2018 19:32
Het mortuarium van Het VUmc wil het vruchtje aannemen en zorgt dan dat het wordt gecremeerd en dat het op dezelfde plaats terecht komt als P*!

Da’s ondanks alle shi* die jij over je heen krijgt wel een mooi gebaar!

Overigens over de kosten...dat is enorm kak. Als je het echter wel hebt en je bent succesvol (met een kind in je armen) dan vergeet je deze kosten ook vrij snel is mijn ervaring.

En verder een dikke knuffel!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
flipje2 schreef:
09-01-2018 19:32
Ah, dat is dan toch wel weer fijn. :redrose:
Wat een bijzonder gebaar flipje. Mooie gedachte dat ze samen zijn, hoe graag je het ook anders had gezien :rose: .
Wat mooi dat ze dat willen doen! Mooi samen :heart:

:hug:
Mooi Flip,

Ik weet niet of je de puf nog voor hebt, maar je zou natuurlijk via klachtenmanagement van je zorgverzekering om de opzegging kunnen vragen.
Wat fijn Flip!

Idd een mooie gedachte dat ze samen zijn :heart:
Ik denk dat het het beste is om nu eerst even te polsen bij UZ Gent (daar krijg ik wel vergoeding). Het blijft natuurlijk opvallend dat iedereen juist zo ontzettend positief is over Brussel en zoveel minder over alle andere ziekenhuizen, maar in UZ Gent worden mensen toch ook echt zwanger door IVF/ICSI.

En op zich werd ik met ICSI steeds 'heel makkelijk' zwanger, dus wellicht is het in mijn geval helemaal niet zo nodig om naar het allerbeste ziekenhuis te gaan.

Qua verschil in test tussen Brussel en Gent: daar moeten ze me in het intake gesprek gewoon even wat meer over vertellen. We zijn op zoek naar relatief 'grove' afwijkingen (hele chromosomen, niet slechts zeer kleine mutaties), dus ik denk eigenlijk dat ze dat onderzoek overal wel kunnen uitvoeren.

Eerst maar eens wachten op de eerste gesprekken. UZ Gent reageerde trouwens razendsnel, heeft om wat extra informatie gevraagd en nu gaan ze al een eerste afspraak plannen. Van Brussel nog helemaal geen reactie gehad.
ik was mbt ICSI (met donorzaad) erg tevreden over UZ Gent.
Je hebt er vast niks aan, maar Gent is wel een leuke stad!
We moeten er maar het beste van maken toch? :roll:

Afspraak staat: 4 april.

Als mijn lijf lief meewerkt hoop ik eerst nog op een cryo tp in februari....
hoera een nieuw begin! steeds welkom voor een bakje koffie ;) ik woon er in de buurt.
Er is in ieder geval weer perspectief, Flipje. En hopelijk lukt het inderdaad in februari.
Flipje, je bent echt een topper! Ik weet dat het niet vanzelf gaat, maar jij kunt zo snel schakelen.
Ik hoop dat je lijf een beetje meewerkt zodat jullie in februari weer verder kunnen.
:rose:
Sluit me helemaal bij Theepoes aan! Ik blijf duimen en hopen op goed nieuws!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat een fijne gedachte inderdaad dat ze samen zijn.

En ik hoop dat die terugplaatsing gaat lukken voor jullie!
theepoes schreef:
10-01-2018 22:32
Flipje, je bent echt een topper! Ik weet dat het niet vanzelf gaat, maar jij kunt zo snel schakelen.
Ik hoop dat je lijf een beetje meewerkt zodat jullie in februari weer verder kunnen.
:rose:
Wat een lief bericht zeg.. :bigkiss:
Wat fijn dat t Vu meewerkt, ondanks deze shit komt het lekker bij broer P terecht.

Feb/April heel spannend maar de aanhouder wint!
Weet even niks zinnigs te zeggen, behalve dat ik nog steeds meelees, hoop, bid voor een wonder voor jullie dit jaar. :heart:
Gisteren afspraak bij de gynaecoloog gehad voor nacontrole. Anders dan de vorige keren vroeg ze nu of ik het fijn vond om even een echo te maken om te kijken of het goed schoon was. Misschien was dat omdat er dit keer een co-assistent bij was, misschien was het om mij extra geruststelling te geven gezien mijn hele voorgeschiedenis, geen idee. Maar het zag er in elk geval wel weer goed uit. Slijmvlies leek alweer iets op te bouwen, maar nog geen teken van eisprong. Eierstokken zijn weer geslonken naar normale afmetingen.

Nu wordt (op mijn verzoek) de hele trukendoos opengetrokken om zoveel mogelijk andere oorzaken van miskramen uit te sluiten.
Nog een keer schildklierfunctie (laatste was van 2015), schildklierantistoffen en homocysteïne. Ook al lijkt dat laatste in nieuwere onderzoeken toch niet zo'n sterk verband met miskramen te hebben, maar op dit moment staat het nog in de richtlijn en het is een kleine moeite om het ook even te bepalen. Ook is er een contrastecho gepland om de baarmoeder goed te inspecteren op evt. aanwezigheid van een septum.

Mocht het de komende tijd niet zo snel lukken om opnieuw zwanger te worden, dan kan ik vanaf 1 april (3 maanden na miskraam) nog vragen om diagnostiek naar antifosfolipidensyndroom. Dat onderzoek is tijdens en direct na de zwangerschap namelijk onbetrouwbaar.
Maar we willen de poging daarvoor niet pauzeren, en daar gaf de gynaecoloog ons wel gelijk in. Dit staat natuurlijk niet bovenaan het lijstje met verdenkingen.

Verder besproken om een verwijzing te krijgen, want anders vergoedt de verzekering natuurlijk überhaupt niets. Dat moest wel even worden overlegd, dus daar hoor ik later meer over. Maar ik neem aan dat dat wel goedkomt, ik ben natuurlijk bepaald niet de eerste ICSI-patiënt die naar België verkast.

Dus nu de bloeduitslagen afwachten en maar weer verder wachten op een cyclus.
Fijn dat er meegedacht en meegewerkt wordt. Voor zover iets dan ook maar fijn is in deze hele situatie...
Als het slijmvlies opbouwt is er een reeele kans op een terugplaatsing in februari neem ik aan? Dan ga ik toch stilletjes aan weer duimen hoor ;-D
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Bij mij was verwijzing door de huisarts ook voldoende voor de zorgverzekeraar, misschien even checken.
Overigens kreeg ik van gynaecoloog ook alle papieren mee. Wel met de (vriendelijke) mededeling dat hij daar niet meer succes verwachtte als gewoon in Nederland ☺️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven