Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hè bah flip, dat klinkt echt vreselijk meid :hug:
Ah wat een hel zeg en om zo het nieuwe jaar te starten lekker confronterend! Die pijn en de hele situatie is echt verschrikkelijk.
Gelukkig heb je het achter de rug en ondanks dat het besef er al was hoop ik dat je het nu een plekje kunt geven. :rose:
Pas goed op jezelf lieve Flip.
Sterkte lieve Flip. Ik wens jou alle goeds voor 2018.
Don't waste your time or time will waste you.
O Flip, wat erg allemaal... Had zo gehoopt dat het nu wél eens mee zou vallen. Veel sterkte met het herstel. Gaat het vruchtje nog worden onderzocht?
Lieve Flip,

Pff wat een heftige miskraam moet dat geweest zijn! :hug:
Heel veel sterkte voor nu en om dit verlies weer te verwerken. :rose:
Ik hoop ook dat je fysiek niet te veel pijn meer hebt nu, maar neem ook de tijd om dit lichamelijk te verwerken, want zo'n heftige miskraam is niet niks!

:hug:
pfff lieve flip :hug:
Jee flip, wat een vreselijke miskraam heb je gehad! Hoe gaat het nu lichamelijk met je? Ik hoop dat je de tijd neemt hiervan te herstellen, het is niet niks wat je weer hebt meegemaakt.
Sterkte! :hug:
Wat naar dat het zo gegaan is! Sterkte en ik hoop dat jullie voorzichtig nu weer vooruit durven kijken!
Flipje ik wens echt dat dit jaar een beter jaar voor jullie wordt :hug:

(lees je verhaal sinds deze zomer mee)
Ook dat nog..!! Soms lijkt het wel alsof je niets bespaard blijft op dit gebied :O

Lieve Flip - dat in 2018 toch echt je diepste wens mag uitkomen. Pfff! :redrose:

En een dikke :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Weet gewoon niet wat ik moet zeggen...heel veel sterkte flip en ik hoop echt dat 2018 een beter jaar voor je mag worden met een goede zwangerschap.....ik gun het je zo :hug: :redrose:
En dan heb je eindelijk besloten dat het Brussel moet gaan worden, uitgebreid een heel webformulier met allerlei medische vragen ingevuld voor een eerste afspraak...

En dan kom je er achter dat je zorgverzekering geen contract heeft met dat ziekenhuis. Op 4 januari. Overstappen dit jaar dus niet meer mogelijk.
Kak Flip... Echt heel erg kak...
Ah nee dit meen je niet. Wat een vreselijke tegenslag zeg.
Jeetje Flip, niet te doen... Is er in december niet al een DBC gestart in het ziekenhuis in Brussel? Dan loopt dat nog gewoon door.
En soms worden contracten alsnog in januari gesloten. Wie weet bij jullie ook. Ik hoop het!!

Wat een kakzooi.
Flipje, pb-en gaat niet dus even zo: je kunt een coulance vergoeding bij je verzekeraar indienen. Gezien de geschiedenis verwacht ik dat je een goede kans maakt op gelijke vergoedingen als gecontracteerde zorg.

Kan zijn dat je daarvoor een brief van je behandelend arts in NL nodig hebt, dus ik zou de verzekeraar even bellen wat de voorwaarden voor de coulance aanvraag zijn.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
theepoes schreef:
05-01-2018 09:26
Jeetje Flip, niet te doen... Is er in december niet al een DBC gestart in het ziekenhuis in Brussel? Dan loopt dat nog gewoon door.
En soms worden contracten alsnog in januari gesloten. Wie weet bij jullie ook. Ik hoop het!!

Wat een kakzooi.
Denk niet dat dat het probleem is (tenzij Flip van verzekeraar is overgestapt). Geen contract = geen contract.
anoniem_301769 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 09:30
0.12% gewijzigd
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Eens met bovenstaande reacties. Volgens mij worden er wel vaker uitzonderingen gemaakt in bijzondere situaties. Ik zou het nog niet opgeven!
Ik weet dat ze bij mijn zorgverzekeraar dit soort zaken per situatie beoordelen(zelf ooit genetisch onderzoek laten doen in een ietwat andere situatie).
Vind het overigens wel goed shit dat je nu ook hier weer achteraan moet.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Gvd flip ook dat nog... (6)
Wat anderen ook zeggen, ik zou iig een belletje doen naar je zorgverzekering en evt je behandelend arts, wie weet kan die wat voor je doen?
Sterkte dit is echt ruk! Heel erg zacht uitgedrukt
Ik heb wel echt helemáál geen puf om nu ook nog brieven te moeten gaan schrijven...

Uiteindelijk scheelt het maar een "klein deel" van de kosten, want er vallen al heel wat dingen buiten de verzekering.

Ik geloof dat ik voor de ICSI in Brussel 75% vergoeding krijg in plaats van 100% in bijvoorbeeld Gent.

Maar sowieso wordt het PGS onderzoek zelf (à €2000 - €3000) nooit vergoed. En er is een soort 'prijsverschil' tussen ICSI in België en Nederland, dat krijg je ook niet vergoed.

Dus ik reken al op een kostenpost van in elk geval €3000 - €4500.
Die 25% minder vergoeding voor een ICSI behandeling in Brussel zal nog zo'n €500 - €750 extra zijn, schat ik.

Maar die 3000-4500€ (per poging) zijn we sowieso kwijt...
He wat een nare constatering flipje. En een flinke kostenpost dus, maar hopelijk gaat er een blijvende zwangerschap met een gezond kindje uit voort komen.

Misschien kan iemand anders zich hard maken voor je voor de zorgverzekering?
Flipje, ik heb je wederom een PB gestuurd die in mijn postvak uit blijft rondhangen :@ , mis ik iets en heb je deze toch ontvangen? Anders ga ik toch echt klagen in het moderator topic :swear:
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Poppy4 schreef:
05-01-2018 21:46
Flipje, ik heb je wederom een PB gestuurd die in mijn postvak uit blijft rondhangen :@ , mis ik iets en heb je deze toch ontvangen? Anders ga ik toch echt klagen in het moderator topic :swear:
Mail dan maar even:
flipje197 [at] gmail.com
Ik heb je een berichtje gestuurd.

En m'n pb staat zowaar in verzonden :-o !
Well, that didn't work.

~An Autobiography~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven