Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket 2017

17-12-2017 20:01 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mis het jaarlijkse kerstpakket topic.

(Mocht ik er overheen gelezen hebben, dan hoor ik het wel :whip: )

Krijg je iets? Of niks?
Krijg je vreetpakket? Of wordt er namens jouw iets aan het goede doel gestort?
Ik had een fijn en bruikbaar kerstpakket en mijn man had een parfumcadeaucard.
Ik was dus blij en hij voelt zich lullig (vind dit voornamelijk een vrouwencadeau en niet geschikt voor het type mannen waar hij mee werkt).
Het komt er dus op neer dat ik waarschijnlijk iets ga uitzoeken voor mijzelf want net zijn favoriete geurtje zit niet in hun assortiment.
Ik hoorde van mijn collega’s dat we een tinteling cadeaubon per post hebben ontvangen, vorige week al. Ik helaas niet.... dank je wel lieve mensen van de post!

Mijn man had een vvv-bon en een fles stroopwafellikeur gewonnen bij de verloting van de relatiegeschenken.
pinkydinky schreef:
21-12-2017 23:00
Ik weet dat je niet mag klagen over iets wat je krijgt, maar ik kan het niet laten; wat een flutpakket!
Ik kreeg een doosje met:
Douchegel
Puzzelboekje
Kaarsje
Pickwick thee
Chocoladereep
En allerlei suffe kortingsbonnen waarvan de saunabon niet geldig is omdat er geen afgiftedatum op staat en een bon voor 1 bolletje gratis ijs bij een ijssalon die pas in de zomer weer open is (incl mini bakje waar dat bolletje dan in moet en die je dan dus mee moet nemen..... :facepalm: )
Voorgaande jaren kregen we een bon van 45 euro dus dit is een dikke tegenvaller!
Het is geen ramp als het niet zo veel is of minder duur maar ga geen dingen weggeven die niet geldig zijn of waar met koeienletters 'gratis sample' op staat.
Ik zou me doodschamen als ik dit geregeld had...

Gelukkig heeft manlief een beter pakket gekregen.
Ik heb hetzelfde pakket en ik vind het echt een beetje sneu. En dan nog een kaart erbij dat we het krijgen omdat ze ons zo waarderen ook :facepalm: Een cadeaubon voor een bolletje ijs 25 kilometer verderop. Of een 2de halve kip gratis 30 kilometer hiervandaan. Geef dan gewoon niks. Die saunabon heb ik aan m'n tante gegeven ik wist niet dat ze niet geldig waren, zal ik nog maar even zeggen dan.
Ik ben deze maand met zwangerschapsverlof gegaan en ga daarna uit dienst (contract niet verlengd ivm zwangerschap :moon: ) en heb ook NIKS gehad, nog geen kaartje per post. (Normaal kregen we een kerstkaart met €50). Triest :facepalm: (tenzij het bij mijn salaris word gestort of de post verlaat is, dan wijzig ik mijn bericht....)
freexx wijzigde dit bericht op 26-12-2017 10:08
Reden: Aanpassing
16.93% gewijzigd
Hebben ze dat ook echt zo gezegd? Want een contract niet verlengen met als reden zwangerschap mag niet
Robinson schreef:
26-12-2017 14:24
Hebben ze dat ook echt zo gezegd? Want een contract niet verlengen met als reden zwangerschap mag niet
Natuurlijk zeggen ze dat niet zo direct.. :blabla:
Maar wat hebben ze dan gezegd? Ik bedoel, ik zou daar niet zomaar akkoord mee gaan. Als je beoordelingsgesprekken bijv altijd goed waren ga je toch niet akkoord met dit?
Ik heb mijn kerstpakket niet opgehaald, ik was het gewoonweg vergeten.
Wel zag ik eerder collega's al met dozen sjouwen en toen dacht ik: "O shit, weer allerlei oneetbare zooi."
Maar misschien heb ik het mis. Dat zie ik dan na de vakantie wel.
Robinson schreef:
26-12-2017 14:24
Als een tijdelijk contract afloopt hoeven ze geen reden op te geven. Het is geen ontslag. Ze kunnen de functie een “andere invulling” geven.
Van de personeelsvereniging kregen we een doosje van Rituals met handdoek en badbloem.

Van mijn baas een cadeaubon waar ik op een site een cadeau mag bestellen. Denk dat ik voor een windlicht + bol.com bon ga.

Dochterlief had net haar 4e dag gewerkt en heeft een dinerbon gekregen. Wel voor 1p en voor een restaurant niet echt in de buurt. Maar vond het wel heel leuk!
LizBakker schreef:
26-12-2017 16:31
Als een tijdelijk contract afloopt hoeven ze geen reden op te geven. Het is geen ontslag. Ze kunnen de functie een “andere invulling” geven.
Bij een zwangerschap ligt dat anders. Daar mag dat niet de reden zijn.
https://www.uwv.nl/particulieren/zwange ... angerschap
Robinson schreef:
26-12-2017 14:48
Maar wat hebben ze dan gezegd? Ik bedoel, ik zou daar niet zomaar akkoord mee gaan. Als je beoordelingsgesprekken bijv altijd goed waren ga je toch niet akkoord met dit?
.
En dan? Dit soort dingen wordt wel gezegd (“bel maar eens na je zwangerschapsverlof”), maar krijg je niet op papier als reden om je contract niet te verlengen.
Robinson schreef:
26-12-2017 18:09
Dat weet ik, maar dan kunnen ze de functie toch op een andere manier voortzetten, meer communicatie ipv marketing ofzo? Of een paar maanden even niemand, en pas daarna weer werven. Een andere reden dan de zwangerschap is zo bedacht. Intern het nut van de functie evalueren en klaar ben je, zeker in een kantoorfucntie.
christina1990 schreef:
25-12-2017 11:22
Ik heb mijn kerstpakket gekregen tijdens een heerlijk diner op kosten van de baas. Rituals pakket, champagne en een kerstbonus van 1000 euro. Ik ben er heel blij mee!
:woa:
Robinson schreef:
26-12-2017 18:09
Ze maken er dan gewoon een ander zeververhaal van, willen iemand die in de uren blijft blablablabla, wat moet ik dan zeggen/doen? Ik ga niet werken om mijn kindje alleen maar weg te brengen. Ik ben er niet rouwig om, er is werk genoeg.
freexx schreef:
26-12-2017 18:53
Ze maken er dan gewoon een ander zeververhaal van, willen iemand die in de uren blijft blablablabla, wat moet ik dan zeggen/doen? Ik ga niet werken om mijn kindje alleen maar weg te brengen. Ik ben er niet rouwig om, er is werk genoeg.
Ja de vraag is ook of je nog bij zo’n werkgever wil werken natuurlijk. Maar probleem is wel als werkgevers daar (steeds?) mee weg zou komen, daarom had ik het er niet bij laten zitten.
Maar je tweede opmerking snap ik niet, je werkt toch ook voor je eigen ontwikkeling hoop ik?
Robinson schreef:
26-12-2017 19:45
Ja de vraag is ook of je nog bij zo’n werkgever wil werken natuurlijk. Maar probleem is wel als werkgevers daar (steeds?) mee weg zou komen, daarom had ik het er niet bij laten zitten.
Maar je tweede opmerking snap ik niet, je werkt toch ook voor je eigen ontwikkeling hoop ik?
Indd dat, voor zo iemand wil ik niet werken. Ik kan wel rechtsbijstand inschakelen maar dat kost zoveel energie, die ik momenteel wel beter kan besteden.

Ja natuurlijk, maar het was een commerciële functie, zo'n baan is er vast weer ergens te vinden. Dat bedoel ik met er is werk genoeg ;)
2 flessen wijn en een gezelschapsspel. In vergelijking met vorige jaren ben ik dik tevreden.
Vond het juist leuk zo’n grote doos. Mijn vader kreeg er altijd een van zijn werk. En dan ‘s avonds samen uitpakken. Ging eigenlijk altijd schoon op.

Vroeger zelf bij mijn zaterdagbaantje ook zulke dozen gehad. Ja, het is ff lastig naar huis sjouwen. Maar de verrassing wat er in zat was altijd zo leuk. Ik lust geen koffie, daar maakte ik dan bijv. Mijn ouders blij mee. Het is het gebaar dat telt!

Ik vind de post van Pejeka trouwens triest! Breng het dan naar de kringloop/voedselbank of als dat te ver weg is naar een oude dame/heer verderop in de straat..... maar je zal er toch een klein beetje moeite voor moeten doen zeg......
Ik kreeg via de post een cadeaubon met daarin een vermelding van een website, waarin we een code in moesten voeren. Daar mag je wat uitkiezen, uit verschillende categorieën. Ik kwam niks tegen en klikte als laatste 'tijdschriften' aan. Uiteindelijk gekozen voor 6 nummers van LINDA. In januari krijg ik de 1e als het goed is :)
Erizon schreef:
22-12-2017 12:30
Heb je zelf door hoe verwend je klinkt? Bah. Er wordt veel geld verspild aan die prulpakketten.
Prima juist dat een werkgever beslist wat nuttigers te doen met een heleboel geld dat die kerstpakketten anders kosten.
(Bij ons al jaren geen kerstpakket meer. Maar toen het er nog was, koos ik meestal voor het goede doel)
Tja, verwend, dat mag je zeker vinden.
Mijn werkgever geeft eigenlijk (in mijn ogen) altijd hele leuke pakketten met veel bruikbaar eten (goede verdeling snoeperijen en gewoon eten) en een persoonlijk kaartje erbij. Over het algemeen zijn mijn collega's er ook over te spreken.
Ik zie een kerstpakket niet als een recht, ik zie het echt als een attentie (en voor mij als onofficiële start van de feestdagen.) ;-D Het hoeft voor mij niet groot of duur te zijn, dat doosje bonbons met een kaartje van jaren geleden was ik ook heel blij. Ik zie het ook echt als een extra blijk van waardering voor je inzet.
Habbekratz schreef:
22-12-2017 12:39
Zeiden ze welk goede doel?

Jahoor, dat wel. En het is ook een groot evenement.
Erizon schreef:
22-12-2017 12:50
In grotere bedrijven is corporate responsibilty al jaren een vast gegeven. Ik heb het idee dat in kleinere, Nederlandse bedrijven nog een inhaalslag te maken is.

Het is alsof veel mensen een kerstpakket zien als een recht en alsof hen iets wordt afgenomen in plaats van een extraatje waarover de werkgever naar eigen inzicht (binnen de grenzen van de belastingsregels) kan beslissen.

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat kleinere bedrijven zich meer moeten inzetten voor maatschappelijke zaken? Ik ben voor, maar dat is ook omdat mijn werkgever daar ook al mee bezig is. Eens in de zoveel tijd vragen ze of we ons willen inzetten voor een goed doel en genoeg mensen die dit doen. En nee, dit is niet onder werktijd. En ik vind het ook niet erg als de werkgever geld wil geven aan een goed doel. Maar als ze dan toch iets namens mij willen doneren, dan graag aan een doel waar ik wel iets mee heb.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Love2hike schreef:
26-12-2017 21:47
Vond het juist leuk zo’n grote doos. Mijn vader kreeg er altijd een van zijn werk. En dan ‘s avonds samen uitpakken. Ging eigenlijk altijd schoon op.

Vroeger zelf bij mijn zaterdagbaantje ook zulke dozen gehad. Ja, het is ff lastig naar huis sjouwen. Maar de verrassing wat er in zat was altijd zo leuk. Ik lust geen koffie, daar maakte ik dan bijv. Mijn ouders blij mee. Het is het gebaar dat telt!

Ik vind de post van Pejeka trouwens triest! Breng het dan naar de kringloop/voedselbank of als dat te ver weg is naar een oude dame/heer verderop in de straat..... maar je zal er toch een klein beetje moeite voor moeten doen zeg......
Bij mij mag iedereen het hebben, maar niemand in de buurt zit te wachten op noedelschaaltjes van de Blokker. En ik ga echt niet met 4 schaaltjes 40 minuten fietsen om bij de plaatselijke kringloop te komen, waar ze vervolgens al 886 van die schaaltjes hebben staan...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Mijn jongste dochter is een bofkont, ze heeft het kinderkerstpakket van de plaatselijke Intertoys gewonnen. Zo leuk!
Een kerststol uit de winkel en een bon van 45 euro om te besteden in de winkel.
Vind het wel fijn, is toch gratis boodschappen.
Man heeft 13e maand en op de kerstmarkt van zijn werk een berg vlees gescoord.
Al met al zeer tevreden.
Gatinmijnsok schreef:
27-12-2017 20:08
Mijn jongste dochter is een bofkont, ze heeft het kinderkerstpakket van de plaatselijke Intertoys gewonnen. Zo leuk!
Leuk. Ben benieuwd wat er in zat wat er deden veel merken mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven