Kerstpakket 2017
zondag 24 december 2017 om 00:00
Mijn zus had een adventskalender van Rituals gekregen - met allemaal Rituals mini’s erin. Hartstikke leuk!
Ik werk niet meer, en mijn man werkt in een land zonder kerstpakketten. Maar ik had geluk: mijn zus won in de bedrijfstombola nog een zelfde rituals pakket, en gaf deze aan mij
Die gaat in de koffer als ik in januari weer terug ga (nu in Nl op vakantie).
Ik werk niet meer, en mijn man werkt in een land zonder kerstpakketten. Maar ik had geluk: mijn zus won in de bedrijfstombola nog een zelfde rituals pakket, en gaf deze aan mij
Die gaat in de koffer als ik in januari weer terug ga (nu in Nl op vakantie).
zondag 24 december 2017 om 09:36
Kreeg ooit (van groot uitzendbureau) als kerstpakket 2 bioscoopbonnen... van een keten die niet in ons deel van het land zat. Dichtstbijzijnde mogelijkheid was 70 km rijden :p
Nu een eigen kerstmarkt met lokale ondernemers inclusief buffet en drinken waar je zelf kunt ‘kopen’ wat je wil met muntjes. Er staat ook altijd een kraampje van een lokaal goed doel, en als je niet naar de kerstmarkt kunt of wil, mag je ook iemand anders voor je laten shoppen of kiezen voor een kerstpakket.
Kerstmarkt is altijd heel gezellig en keuze genoeg voor iedereen.
Nu een eigen kerstmarkt met lokale ondernemers inclusief buffet en drinken waar je zelf kunt ‘kopen’ wat je wil met muntjes. Er staat ook altijd een kraampje van een lokaal goed doel, en als je niet naar de kerstmarkt kunt of wil, mag je ook iemand anders voor je laten shoppen of kiezen voor een kerstpakket.
Kerstmarkt is altijd heel gezellig en keuze genoeg voor iedereen.
zondag 24 december 2017 om 09:39
Ik werk momenteel voor Randstad. Niet alles gelezen, maar het wordt nog opgestuurd dus ben benieuwd wat het is.
Een ex-collega van mij ging vorig jaar haar pakket niet ophalen want vond het een principe kwestie; het uitzendbureau moest het maar persoonlijk langs komen brengen. Pfff ... wat een gezeur zeg. Behoorlijk ondankbaar.
Een ex-collega van mij ging vorig jaar haar pakket niet ophalen want vond het een principe kwestie; het uitzendbureau moest het maar persoonlijk langs komen brengen. Pfff ... wat een gezeur zeg. Behoorlijk ondankbaar.
zondag 24 december 2017 om 09:41
Neeeeeeeeee!! Wat verschrikkelijk zeg ...Erizon schreef: ↑23-12-2017 14:23.
En niet alleen aangeboden. Er staan ook advertenties van mensen die een gratis kerstpakket willen. Zomaar een voorbeeld:
“Kerstpakket gratis!!
Ik ben een alleenstaande moeder in XX.
Zou graag iets willen uitpakken.
Voor de feestdagen.
Hartelijk dank.
Fijne feestdagen.”
Hoe schaamteloos![]()
zondag 24 december 2017 om 10:10
Nou zeg in de kliko? Er is vast iemand in de buurt die er wel blij mee is.
zondag 24 december 2017 om 10:13
Hier een enorm kerstpakket en 50 euro aan bonnen. Het pakket was een zo'n set waar je zelf kleine pizzaatjes mee kunt maken. Met alles erop en eraan. Ik heb het aan een buurvrouw gegeven met 4 kleine kinderen. Ze was er heel blij mee. En die bonnen ga ik aan mezelf besteden, alle kerstcadeaus zijn al in huis
zondag 24 december 2017 om 11:03
Hier ben ik het heel erg mee eens, met name de tweede alinea.LizBakker schreef: ↑23-12-2017 23:46pejeka Oh ja, dat soort themapakketten kreeg ik bij een vorige werkgever ook jaarlijks, broodbakthema, italiaans thema, oosters thema allemaal met dingen waar ik niet op zat te wachten. Ook een keer filmthema met een box dvd's met 50 B-films (in mijn optiek). Alleen maar weer troep in huis. Ik haalde mijn pakket gewoon niet op. Lekker makkelijk. Het was lief bedoeld dacht ik dan maar.
Dan kunnen mensen wel zeggen, is er dan niemand in je omgeving? Maar ik vind het zonde dat zo'n pakket überhaupt wordt samengesteld. Al mijn collega's hebben goede salarissen en niemand heeft behoefte aan dit soort huishoudelijk spul. Dan kennen ze echt hun werknemers niet goed.
Ik heb in de loop van de jaren een hoop verschillende pakketten gehad, en de generieke dozen heb ik eigenlijk niets mee.
In mijn optiek heb ik een prima salaris waarvan ik mezelf vrijwel alles kan veroorloven wat ik wil en mijn standaarden voor aan te schaffen producten zijn redelijk hoog. In kerstpakketten zitten doorgaans spullen die ik zelf nooit zou kopen en die soms jaren later nóg ergens in een kast worden aangetroffen.
Kerstpakketten komen uit een tijd dat mensen echt een extraatje konden gebruiken met de koude feestdagen, maar dat extraatje heb ik niet nodig. Doe dan gewoon een goede fles wijn of zo (hadden we vorig jaar, helemaal prima).
Mijn vorige werkgever deed het anders, jaarlijks kadobonnen voor een leuk bedrag waar je dan zelf iets van kon doen.
Heb ik wel eens een goede pan van gekocht en ook wel eens een tien-rittenkaart voor de sauna. Ook werden er wel specifieke pakketten samengesteld door directeur en Office manager. Maar dat was een klein bedrijf van ca. 20 man waar de directeur iedereen persoonlijk en goed kende. Nadat we zijn overgenomen kwamen we bij een enorm bedrijf met alleen in onze vestiging al zo'n 500 man terecht. Daar is een persoonlijke noot lastiger.
Ik heb ook wel eens een kerstpakket (na het eruit halen van de brief van de directie) rechtstreeks ingeleverd bij de voedselbank.
Ga ik dit jaar wellicht weer doen. Helaas was ik te laat met ophalen en kan dat pas weer in januari, beetje mosterd na de maaltijd dus.
When in doubt, the auditor is always right!
zondag 24 december 2017 om 13:39
Phoebe-Buffay schreef: ↑17-12-2017 20:01Ik mis het jaarlijkse kerstpakket topic.
(Mocht ik er overheen gelezen hebben, dan hoor ik het wel)
Krijg je iets? Of niks?
Krijg je vreetpakket? Of wordt er namens jouw iets aan het goede doel gestort?
Ik heb een lekker vreet kerst pakket en een flesje bacardi
zondag 24 december 2017 om 14:55
pejeka schreef: ↑23-12-2017 20:33Gelukkig is de kerstpakket-neiging al lang geleden uitgestorven op ons bedrijf, en wij krijgen gewoon een enveloppe met 100 euro erin, in bankbiljetten, dus geen vage bonnen waar je niks aan hebt.
Mijn man krijgt nog steeds een kerstpakket, en ieder jaar weer zit je dan met een tafel vol troep waar je eigenlijk niks aan hebt, niet op zit te wachten, enz.
Dit jaar ook weer, de PV had in haar wijsheid besloten dat een "wokpakket" helemaal leuk zou zijn. Nou, daar zit je dan weer, met 4 noedelschaaltjes van Blokkerkwaliteit, een slakom van bamboe, met bijbehorend slabestek, 4 opgerolde rieten placemats, vage zakjes met kruiden, een pak noedels (nou ja, die kan ik nog wel gebruiken), enz.
Alsjeblieft, hou ermee op, zou ik dan willen zeggen. Ik héb al slakommen, ik héb al slabestek, ik héb al meer noedelschaaltjes of schaaltjes van soortgelijk kaliber dan me lief is, placemats? Genoeg om de hele straat van te voorzien. En ik denk zomaar dat dat voor heel veel mensen geldt. Wie denken ze daar dan écht een plezier mee te doen?
De hele meuk staat hier nou op tafel en ik probeer nog steeds te bedenken of ik het écht in de kast ga zetten (moet ik eerst plaats maken) of dat ik de hele santemekraam morgen in de kliko mik...
Mee eens tot de laatste alinea. Heb altijd met licht afgrijzen gekeken naar mensen die met zo'n doos moesten torsen en in de streekbus was het een behoorlijke last voor ze. Toverwoord: kringloopwinkel. Daar lever je die doos en alle andere overtollige spullen in. Jij bent er dan op nette manier van af en zij hebben nieuwe verkoopwaar. Als er meer etenswaren in zitten dan dingetjes, dan naar een voedselbank brengen.
zondag 24 december 2017 om 15:05
Grappig en ja, zowel kijken als uitpakken zijn belangrijke onderdelen van de feestvreugde. Mijn zus had een paar jaar met haar oudste de gewoonte dat het feestelijke pakpapier voor de kleine was. Hij was dus altijd al bij voorbaat blij als er cadeautjes verschenen.wiezel schreef: ↑23-12-2017 21:54Ik vind het wel leuk.
Weggooien ? Wat zonde. Is er niemand in de buurt die je er blij mee kan maken?
Ik mis het wel, een kerstpakket. Dus ik mocht net die van mijn moeder uitpakken (niet hebben, maar het uitpakken is toch het leukste!).
Twee mooie kommen, twee sojakommetjes, twee sets mooie eetstokjes, een pak mie en sojasaus. Helemaal gezellig.
zondag 24 december 2017 om 15:06
Voor iedereen een min of meer vrij te besteden bon van € 25 zonder dat je daar wat voor hebt moeten doen, is royaal. Het is belachelijk wat sommigen voor "kerstpakket" krijgen: skivakantie, € 150 contant, diner èn geschenkbonnen. Heeft niets met de kerstgedachte te maken.Nicotientje schreef: ↑23-12-2017 09:43Bol.com bon van 25 euro.
Ik vind t op zich prima maar als ik de bedragen lees die hier voorbij komen en om me heen bij vrienden kijk dan vind ik t niet zo royaal.
zondag 24 december 2017 om 16:25
Klopt ik ben al blij met wat ik nu heb 1 kerst pakket vol eten kom ik wel weer lekker van aan maar ik deel het ook weer met mijn vriend en ouderssueann schreef: ↑24-12-2017 15:06Voor iedereen een min of meer vrij te besteden bon van € 25 zonder dat je daar wat voor hebt moeten doen, is royaal. Het is belachelijk wat sommigen voor "kerstpakket" krijgen: skivakantie, € 150 contant, diner èn geschenkbonnen. Heeft niets met de kerstgedachte te maken.
zondag 24 december 2017 om 16:41
Toen ik begon met werken in de kapsalon mocht ik een servies uit kiezen in een cadeau winkel. Dan kreeg ik met mijn verjaardag,Pasen, Sinterklaas en Kerst en soms gewoon tussendoor wat delen van het servies. Ik was toen 17 en heb een mooi servies er aan over gehouden. Het is 12 delig en ik gebruik het nog steeds. Toen ik daar stopte met werken kreeg ik als afscheids cadeau alles wat ik nog niet had.
zondag 24 december 2017 om 19:15
Nee, niemand in mijn buurt is blij met een goedkope bamboe slakom en vier blokker-schaaltjes... of een paar opgerolde rieten placemats. Echt niet. En ik ga er ook niet mee langs de deuren leuren. Sorry. Ze liggen al in de vuilnisbak.enthousiasteling schreef: ↑24-12-2017 10:10Nou zeg in de kliko? Er is vast iemand in de buurt die er wel blij mee is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 24 december 2017 om 19:17
Ik ga echt niet met die hele doos een half uur of meer op de fiets zitten om het naar de kringloop te brengen, sorry. Die kringloop zit hier op een achterafplek op het industrieterrein. Dus nee.sueann schreef: ↑24-12-2017 14:55Mee eens tot de laatste alinea. Heb altijd met licht afgrijzen gekeken naar mensen die met zo'n doos moesten torsen en in de streekbus was het een behoorlijke last voor ze. Toverwoord: kringloopwinkel. Daar lever je die doos en alle andere overtollige spullen in. Jij bent er dan op nette manier van af en zij hebben nieuwe verkoopwaar. Als er meer etenswaren in zitten dan dingetjes, dan naar een voedselbank brengen.
zondag 24 december 2017 om 19:21
Waarom is dat belachelijk?sueann schreef: ↑24-12-2017 15:06Voor iedereen een min of meer vrij te besteden bon van € 25 zonder dat je daar wat voor hebt moeten doen, is royaal. Het is belachelijk wat sommigen voor "kerstpakket" krijgen: skivakantie, € 150 contant, diner èn geschenkbonnen. Heeft niets met de kerstgedachte te maken.
Als een bedrijf dat wil geven, kerst of niet, dan is daar toch niks mis mee?
Ik vind het belachelijke dat sommige mensen zeuren over wat voor pakket ze ontvangen. Het is geen must ofzo; een kerstpakket geven. Wees gewoon blij met wat je krijgt. Of niet en geef het aan iemand die er wel blij mee is en ga door met ademen.
zondag 24 december 2017 om 19:26
Ik waardeer de attentie, tegelijkertijd voel ik me niet verplicht alle meuk die daardoor mijn huis binnenkomt, op te slaan. Dus het pakket wordt in dank aanvaard en dat we vervolgens 90% in de vuilnisbak gooien, is weer ons goed recht. Net zo goed als dat jij het recht hebt een afschuwelijke vaas of een afschuwelijke schilderij dat een vriendin je cadeau doet, in dank te aanvaarden en vervolgens weg te doen.minnimouse schreef: ↑24-12-2017 19:21Waarom is dat belachelijk?
Als een bedrijf dat wil geven, kerst of niet, dan is daar toch niks mis mee?
Ik vind het belachelijke dat sommige mensen zeuren over wat voor pakket ze ontvangen. Het is geen must ofzo; een kerstpakket geven. Wees gewoon blij met wat je krijgt. Of niet en geef het aan iemand die er wel blij mee is en ga door met ademen.
zondag 24 december 2017 om 19:34
Ik sta hier echt heel erg van te kijken.Blondie456 schreef: ↑18-12-2017 09:47Nee hij werkte op een gemeentehuis. Veel kreeg hij op zijn werk maar er werden ook veel dingen thuis bezorgd. Tussendoor kreeg hij ook vaak attenties en zo mocht hij ook een aantal keren naar een voetbalwedstrijd bij de VIps met hapjes en drankjes. Toen het bij Feyenoord was gingen ze eerst uit eten en onze zoon mocht mee en daarna met watertaxi naar de Kuip. Mijn man deed inkoop en dan krijg je vaak wat.
Ik werk in een gemeentelijke organisatie. Wij mogen echt al jaren geen geschenken boven een bepaalde waarde (€ 50,00) aannemen. Reden? Het scheppen van bepaalde verwachtingen terug. Wij hebben dan ook een integriteits-eed af moeten leggen, waarin je o.a. dit belooft.
Ik mag hopen dat het in jouw man zijn organisatie inmiddels ook het geval is.
Ik heb van onze organisatie dukaten gekregen die in onze werkplaats besteed moeten worden.
zondag 24 december 2017 om 20:00
Ik heb een douglas bon gekregen van 50 euro. Mag hem ook nog laten omruilen voor een VVV-bon als ik dat liever heb.
Vind het een prima cadeau, ben er blij mee.
Bij mijn vorige werkgever (supermarkt) heb ik 2 keer een pakket gekregen met eten waar ik als 16/17 jarige niks aan had, het jaar erop een pakket met alleen maar lekkere dingen(chocolade, nootjes ect) en het jaar erop een bon van 20 euro, te besteden bij de supermarkt waar ik werkte. Vond dat laatste wel een beetje raar :''D
Lekker goedkoop voor ze. Zo'n beetje alle jongere hebben en maar een cadeaubon van gekocht toen.
Vind het een prima cadeau, ben er blij mee.
Bij mijn vorige werkgever (supermarkt) heb ik 2 keer een pakket gekregen met eten waar ik als 16/17 jarige niks aan had, het jaar erop een pakket met alleen maar lekkere dingen(chocolade, nootjes ect) en het jaar erop een bon van 20 euro, te besteden bij de supermarkt waar ik werkte. Vond dat laatste wel een beetje raar :''D
Lekker goedkoop voor ze. Zo'n beetje alle jongere hebben en maar een cadeaubon van gekocht toen.
maandag 25 december 2017 om 12:39
Ik werk sinds een aantal maanden bij een designmeubel-verlichtingsbedrijf en we kregen tijdens het kerstfeest te horen dat we een supergave lamp uit onze collectie krijgen. Aangezien deze lamp al op mijn verlanglijstje stond om ooit zelf te kopen (als ik geld over had
) ben ik er superblij mee.
Manlief kreeg een pakket met als thema soep. Wel grappig hoor, maar een soeppan heb ik al dus die geef ik ws maar weg.
Verder had ik bij de tombola op het werk een waardebon gewonnen waarmee je iets op een website kan bestellen en toen heb ik een broodbak met dipperschaaltjes en snijplank uitgezocht, altijd handig.
Manlief kreeg een pakket met als thema soep. Wel grappig hoor, maar een soeppan heb ik al dus die geef ik ws maar weg.
Verder had ik bij de tombola op het werk een waardebon gewonnen waarmee je iets op een website kan bestellen en toen heb ik een broodbak met dipperschaaltjes en snijplank uitgezocht, altijd handig.
maandag 25 december 2017 om 13:18
Mijn man heeft nooit een eed af hoeven leggen hoor en er werd ook niks over gezegd als hij weer wat kreeg. Vaak was het iets van drank zoals een fles likeur of een kistje met 2 flessen wijn. Dan zit je sowieso onder de 50 euro.sallie68 schreef: ↑24-12-2017 19:34Ik sta hier echt heel erg van te kijken.
Ik werk in een gemeentelijke organisatie. Wij mogen echt al jaren geen geschenken boven een bepaalde waarde (€ 50,00) aannemen. Reden? Het scheppen van bepaalde verwachtingen terug. Wij hebben dan ook een integriteits-eed af moeten leggen, waarin je o.a. dit belooft.
Ik mag hopen dat het in jouw man zijn organisatie inmiddels ook het geval is.
Ik heb van onze organisatie dukaten gekregen die in onze werkplaats besteed moeten worden.
Hoe het daar nu geregeld is met geschenken aan nemen dat weet ik niet. Mijn man is nu bijna 2 jaar geleden overleden maar heeft tot het laatst toe nog wel veel gekregen.
maandag 25 december 2017 om 23:30
Ja, op het industrieterrein en met openingstijden van 10:00 tot 16:00 of zoiets mals. Dat betekent opsparen van opruimzooi en inkooplijstjes.