Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarm het nieuwe jaar in!

28-12-2017 11:52 1352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik heb met mezelf de deal gemaakt dat ik in 2018 terug start met koolhydraatarm eten. Enerzijds omdat ik -18 kg kwijt wil, anderzijds om mijn energie terug te vinden. Ik heb hier in het verleden super resultaten mee geboekt, maar door omstandigheden ben ik hier helaas mee gestopt. Tijd om de draad terug op te pikken!

Het lijkt me leuk om ervaringen te delen, recepten uit te wisselen, en er gewoon een leuk klets-topic van te maken. Wie doet er met me mee?!


Groetjes,
Bea
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
29-12-2017 08:36
Zijn jullie met deze manier van eten ook veel duurder uit?

Ik bedoel bijvoorbeeld voor de lunch 2 boterhammen met kaas is goedkoper dan een salade maken enz.

Er moeten extra boodschappen gedaan worden, omdat de rest van het gezin gewoon blijft eten wat ze nu ook eten.

Niet dat wij krap zitten, maar ik wil wel graag een beetje grip houden op de uitgaven qua boodschappen.

Ik denk niet dat ik echt duurder uit ben, maar heb dat nooit bekeken. Ons maandbudget voor boodschappen is i.i.g. hetzelfde.

Nu ben ik degene die kookt bij ons thuis, en over het algemeen lukt het mij ook om gewoon hetzelfde te eten als man en kind. Eten zij pasta, dan vervang ik dat of laat het weg. En sommige dingen vinden zij ook kha lekker, zoals bloemkoolnasi.

Daarbij moet ik zeggen dat ik dermate gezonder eet en het voor mij persoonlijk een goede hulp tegen mijn eetstoornis is, dat het al enorm scheelt in alle snacks en snoep die ik niet meer in huis haal. :-)
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
29-12-2017 07:53
Volgen jullie een specifiek koolhydraatarm/beperkt dieet of hebben jullie het zelf ‘bedacht’?

Ik zit na te denken over recepten, maar vind mijn creativiteit ook maar arm of beperkt. En ik eet ook graag een boterham. Kent iemand dit:
https://www.bodyenfitshop.nl/food/bakmi ... gIV-vD_BwE

Zou dat een goede vervanger zijn?
Die is mij te hoog in kh. Ik maak wel dit brood met wat extra toevoegingen https://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/ ... dams-brot/
IBAOHI schreef:
29-12-2017 11:25
Ik denk niet dat ik echt duurder uit ben, maar heb dat nooit bekeken. Ons maandbudget voor boodschappen is i.i.g. hetzelfde.

Nu ben ik degene die kookt bij ons thuis, en over het algemeen lukt het mij ook om gewoon hetzelfde te eten als man en kind. Eten zij pasta, dan vervang ik dat of laat het weg. En sommige dingen vinden zij ook kha lekker, zoals bloemkoolnasi.

Daarbij moet ik zeggen dat ik dermate gezonder eet en het voor mij persoonlijk een goede hulp tegen mijn eetstoornis is, dat het al enorm scheelt in alle snacks en snoep die ik niet meer in huis haal. :-)
Snacks niet meer in huis halen is geen optie. Mijn man wil wel gewoon wat kunnen snacken en dat vind ik niet meer dan logisch.

Qua avond eten zal er zeker wat te behalen zijn, want we eten graag stamppotten en dochter eet graag pasta's.

Ik ga me verdiepen in kha, dan kan ik daarna beter beoordelen of het iets voor mij is.

Succes voor degenen die starten.
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
29-12-2017 14:06
Snacks niet meer in huis halen is geen optie. Mijn man wil wel gewoon wat kunnen snacken en dat vind ik niet meer dan logisch.

Qua avond eten zal er zeker wat te behalen zijn, want we eten graag stamppotten en dochter eet graag pasta's.

Ik ga me verdiepen in kha, dan kan ik daarna beter beoordelen of het iets voor mij is.

Succes voor degenen die starten.
Ik bedoelde de snacks voor mijzelf, ik heb een andere smaak dan man en kind. Mijn geluk :-)
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
29-12-2017 14:06
Snacks niet meer in huis halen is geen optie. Mijn man wil wel gewoon wat kunnen snacken en dat vind ik niet meer dan logisch.

Qua avond eten zal er zeker wat te behalen zijn, want we eten graag stamppotten en dochter eet graag pasta's.

Ik ga me verdiepen in kha, dan kan ik daarna beter beoordelen of het iets voor mij is.

Succes voor degenen die starten.
Kijk dat is natuurlijk waar het mis gaat :p

Als het bij jullie niet meer dan logisch is dat er altijd wat te snacken moet zijn, dan zit er in de instelling dat snacken iets normaals is en deel uit maakt van je dagelijkse voeding.

Natuurlijk weet ik niet hoeveel je snackt, maar als je iedere dag een zak chips leeg eet of een portie bitterballen in de frituur gooit, dan kun je op je eten letten wat je wil maar zul je nooit heel veel resultaat realiseren.

Uiteindelijk past veel snacken en een gezond gewicht niet goed bij elkaar. Sporten is leuk, maar met sporten val je nauwelijks af. Als je een uur 20 km per uur gaat fietsen (dat is flink doorfietsen) dan verbrand je bij een gewicht van 65 kilo ongeveer 500 kcal per uur. Dat betekent dat je om één kilo af te vallen dan 14 uur moet gaan fietsen. (En dan mag je daarna dus niet extra gaan eten omdat je honger hebt van die 14 uur fietsen!) Met twee uur per dag hard fietsen verbrand je dus ongeveer 1 portie bitterballen per dag. En dan val je nog niet eens af. In de praktijk zelfs minder omdat je na twee uur fietsen gewoon honger hebt en weer wat extra eet. Om af te vallen moet je dus vooral minder eten.

Toen ik ging studeren merkte ik het belang van opvoeding hierin. Ik zag huisgenoten die iedere dag chips en cola aten en dronken. Als een standaard. Ik ben zelf opgevoed dat je als je uit school komt een kop thee met een koekje krijgt (ipv fris en chips) en als je dorst had een glas water kon krijgen. Frisdrank en chips waren voor zaterdagavond bij een film. En dan niet uit een zak, maar uit een bakje dat door mijn ouders gevuld was in de keuken. Als je je kinderen dat aanleert, dan hebben zij later niet het probleem dat er áltijd iets te snacken in huis moet zijn.

Scheelt een hoop voor hun gezondheid!
Stampertje12 schreef:
29-12-2017 14:22
Kijk dat is natuurlijk waar het mis gaat :p

Als het bij jullie niet meer dan logisch is dat er altijd wat te snacken moet zijn, dan zit er in de instelling dat snacken iets normaals is en deel uit maakt van je dagelijkse voeding.

Natuurlijk weet ik niet hoeveel je snackt, maar als je iedere dag een zak chips leeg eet of een portie bitterballen in de frituur gooit, dan kun je op je eten letten wat je wil maar zul je nooit heel veel resultaat realiseren.

Uiteindelijk past veel snacken en een gezond gewicht niet goed bij elkaar. Sporten is leuk, maar met sporten val je nauwelijks af. Als je een uur 20 km per uur gaat fietsen (dat is flink doorfietsen) dan verbrand je bij een gewicht van 65 kilo ongeveer 500 kcal per uur. Dat betekent dat je om één kilo af te vallen dan 14 uur moet gaan fietsen. (En dan mag je daarna dus niet extra gaan eten omdat je honger hebt van die 14 uur fietsen!) Met twee uur per dag hard fietsen verbrand je dus ongeveer 1 portie bitterballen per dag. En dan val je nog niet eens af. In de praktijk zelfs minder omdat je na twee uur fietsen gewoon honger hebt en weer wat extra eet. Om af te vallen moet je dus vooral minder eten.

Toen ik ging studeren merkte ik het belang van opvoeding hierin. Ik zag huisgenoten die iedere dag chips en cola aten en dronken. Als een standaard. Ik ben zelf opgevoed dat je als je uit school komt een kop thee met een koekje krijgt (ipv fris en chips) en als je dorst had een glas water kon krijgen. Frisdrank en chips waren voor zaterdagavond bij een film. En dan niet uit een zak, maar uit een bakje dat door mijn ouders gevuld was in de keuken. Als je je kinderen dat aanleert, dan hebben zij later niet het probleem dat er áltijd iets te snacken in huis moet zijn.

Scheelt een hoop voor hun gezondheid!

Ik ben het voor een groot deel met je eens, behalve dan dat je medestudenten cola en chips aten vanwege de opvoeding. In mijn jeugd was thee met een koekje ook de standaard, maar toen ik op kamers ging ruilde ik dat even hard in voor cola, chips en bier.
zzonnetje schreef:
29-12-2017 13:33
Die is mij te hoog in kh. Ik maak wel dit brood met wat extra toevoegingen https://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/ ... dams-brot/
Dat scheelt idd enorm in koolhydraten zeg! Wat misleidend eigenlijk, de naam eiwitbrood.
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
29-12-2017 14:06
Snacks niet meer in huis halen is geen optie. Mijn man wil wel gewoon wat kunnen snacken en dat vind ik niet meer dan logisch.

Qua avond eten zal er zeker wat te behalen zijn, want we eten graag stamppotten en dochter eet graag pasta's.

Ik ga me verdiepen in kha, dan kan ik daarna beter beoordelen of het iets voor mij is.

Succes voor degenen die starten.

Het hangt er eerder vanaf wát je snackt. Een handje noten, paar olijven of kerstomaatjes met brie tussendoor is ook snacken.
Maar ik kan het niet genoeg benadrukken, als je eenmaal een gezond eetpatroon hebt en voldaan en gevoed van tafel komt neemt de trek in (ongezonde) snacks vanzelf af.
Het zijn juist de snelle koohydraten die voor de suikerpieken zorgen, gevolgd door een hongeraanval.
Alle reacties Link kopieren
BeatrixPotter schreef:
28-12-2017 12:09
Wauw Diva, wat een resultaat al!

Ik hoop jullie allen hier vaak tegen te komen!
Het is inderdaad geen dieet. Maar een way of life geworden. En zodra je daar in zit gaat het vanzelf. Maar als je eenmaal in de verleiding komt om weer suikers etc. te nemen, dan is het zo vreselijk moeilijk om de draad weer op te pakken. Pff. Maar het gaat me weer lukken. En bij jullie ook.
Stampertje12 schreef:
29-12-2017 14:22
Kijk dat is natuurlijk waar het mis gaat :p

Als het bij jullie niet meer dan logisch is dat er altijd wat te snacken moet zijn, dan zit er in de instelling dat snacken iets normaals is en deel uit maakt van je dagelijkse voeding.

Knip
Ik denk dat ze bedoelt dat ze het logisch vindt dat het gezin niet meteen mee hoeft te diëten.
Alle reacties Link kopieren
Enkel koolhydraatarm eten vind ik persoonlijk echt geen aanrader. Ik lees hier dikwijls al in de commentaren dat er mensen energietekort krijgen, en dat ze hervallen of de draad terug moeten opnemen.
Dan ben je idd met een diëet bezig en dat houd je niet vol.

Er is een misverstand met koolhydraten. Mensen, deze hebben wij wel degelijk nodig. Je moet juist zien welke koolhydraten je neemt en wanneer je ze neemt. Hiervoor kijk je naar de glycemische index. Dat is de mate dat bepaald hoe sterk de bloedsuikerspiegel stijgt.

Zeker in binnen de fase van afslanken moet je zorgen voor koolhydraten met lage glycemische index en ervoor zorgen dat het lichaam overgaat naar vetverbranding. Maar eens op je gewenste gewicht moeten koolhydraten steeds in je voeding komen.

Nu afslanken is niet gericht op 1 ding. Je moet weten dat je overgewicht gekomen is na een aantal jaren. Niet van vandaag op morgen. Omgekeerd moet dat best ook zo gebeuren. Gebeurt het te drastisch dan mag je zeker zijn dat je ergens tekorten aan het kweken bent in je lichaam.

De meest onderschatte factor voor gewichtsverlies/-controle zijn onze micronutriënten. (vit, mineralen,enzymen) Zij zijn de core van heel ons stofwisselingsstelsel. Ze zijn ons werkvolk die alle functies van ons lichaam draaiend houden.
Zijn zijn het die onze macronutriënten (koolhydraten, vetten en eiwitten) op hun plaats brengen en verwerken naar wat ons lichaam nodig heeft.

Ten 2de ben ik van oordeel dat de kunst van afslanken niet ligt in het aantal calorieën te tellen, maar in het bekomen van een gezonde levensstijl. Streven naar een goede gezondheid. Je kan zelfs stellen dat overtollig vet een symptoom is van van een ongezond lichaam. Dus zorg voor je gezondheid, en je zal jouw optimaal gewicht bekomen.

Wat is een gezonde levensstijl in mijn ogen?
* Gezonde voeding. Weet wat je aan het eten bent en weet WAT het doet met je lichaam en vooral die kleine lettertjes op de verpakkingen :-)
* voldoende en juist bewegen: in een goede houding en zo veelzijdig mogelijk
* een positieve mindset want elke vorm van stress is een aanslag op je gezondheid.

Prettige feestdagen allemaal. :-)
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
29-12-2017 17:24
Ik denk dat ze bedoelt dat ze het logisch vindt dat het gezin niet meteen mee hoeft te diëten.

Maar het ís geen dieet. Het is eten zoals het hoort te zijn.
Je kan je kinderen van thuis uit maar beter ineens goede voedingsgewoontes meegeven.

Neem nu een bord volkorenpasta met vers gemaakte saus, prima zou je denken...
Maar al het pasta dat je buik vult zijn ‘lege calorieën’, het verteert snel en voegt in vitaminen en mineralen weinig toe. Het laat je bloedsuiker pieken en voor de TV zit je weer met een koekje, waar je dan ook geen happy gevoel bij hebt want je voert een dagelijkse strijd in je hoofd over eten.
Neem nu diezelfde pastasaus en vul die aan met bijvoorbeeld nog extra groenten, of paddestoelen en eventueel wat quinoa en je hebt een heel ander lekker en verzadigend menu.
Alle reacties Link kopieren
@BenTaiChi Waarvan akte.

Hier een recept voor Oopsies:

Ingrediënten
100 gram roomkaas
3 grote eieren
1 theelepel bakpoeder
1 mespuntje zout
1 theelepel stevia zoetstof (optioneel)
Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 150 graden celcius. Scheidt het eigeel van het eiwit in twee aparte bakjes. Het is erg belangrijk dat er geen eigeel in het eiwit terecht komt.
Mix eigeel met de roomkaas en de zoetstof.
Voeg in het andere schaaltje het bakpoeder en een mespuntje zout toe aan het eiwit en mix het geheel op hoge snelheid totdat je een luchtig geheel hebt.
Voeg het eigeelmengsel beetje bij beetje toe aan het eiwit totdat het mooi gemixt is. Doe dit zo voorzichtig mogelijk zodat de luchtigheid in tact blijft.
Vet een bakplaat in en maak met een grote lepel 10 bollen van gelijke grootte. Zorg ervoor dat er minimaal 10 cm tussen de bollen zit.
Bak in het midden van de voorverwarmde oven in 30 minuten gaar. Houd de oopsies goed in de gaten en bak totdat ze goudbruin zijn.
Laat de broodjes goed afkoelen. Doe je dit niet, dan krijg je meer een soort merengue in plaats van luchtige broodjes.
Deze broodjes zijn zo al heerlijk maar je kunt ze ook beleggen met je favoriete hartige en koolhydraatarme beleg!


Bakken jullie veel van dit soort dingen? Ik merk dat hoe langer ik kha eet, hoe simpeler mijn gerechten en recepten worden. Kha gebak waag ik me al heel lang niet meer aan. Is het altijd nèt niet, vind ik zelf.
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
29-12-2017 08:36
Zijn jullie met deze manier van eten ook veel duurder uit?

Ik bedoel bijvoorbeeld voor de lunch 2 boterhammen met kaas is goedkoper dan een salade maken enz.

Er moeten extra boodschappen gedaan worden, omdat de rest van het gezin gewoon blijft eten wat ze nu ook eten.

Niet dat wij krap zitten, maar ik wil wel graag een beetje grip houden op de uitgaven qua boodschappen.
Heb jij genoeg aan 2 boterhammen over de hele dag? Waarschijnlijk niet Met één eitje maar je een soort wrap die je met een blaadje sla wat kruidenkaas en een plakje ham oprolt Zit je voller van dan 2 boterhammen en is echt niet duurder. Je eet echter niet dat koekje, plakje cake etc of die andere snack smiddags omdat je toch trek krijgt.
Btw groente en fruit is ook al eet je niet khd arm een stuk gezonder dan alleen brood.
nina1966 schreef:
29-12-2017 19:25
Heb jij genoeg aan 2 boterhammen over de hele dag? Waarschijnlijk niet Met één eitje maar je een soort wrap die je met een blaadje sla wat kruidenkaas en een plakje ham oprolt Zit je voller van dan 2 boterhammen en is echt niet duurder. Je eet echter niet dat koekje, plakje cake etc of die andere snack smiddags omdat je toch trek krijgt.
Btw groente en fruit is ook al eet je niet khd arm een stuk gezonder dan alleen brood.

Ik blijf eten van brood, zeker als het vers is.
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
29-12-2017 14:06
Snacks niet meer in huis halen is geen optie. Mijn man wil wel gewoon wat kunnen snacken en dat vind ik niet meer dan logisch.

Qua avond eten zal er zeker wat te behalen zijn, want we eten graag stamppotten en dochter eet graag pasta's.

Ik ga me verdiepen in kha, dan kan ik daarna beter beoordelen of het iets voor mij is.

Succes voor degenen die starten.
Tja gewone stamppot zul je moeten laten staan. Is voor je gezin ook gezonder om wat vaker meer groente te eten en minder aardappels trouwens. Stamppot andijvie vind ik wel lekker met de puree van bloemkool, knolselder en wat prei. Daar de andijvie, spekjes en wat oude kaas (vind ik lekker) doorheen.
Je zal dus wat minder vaak stamppot eten. Pasta saus kan ook op andere dingen dan pasta. De rode over sperzieboontjes bv en roomsaus over courgette.
Als je er lekker in zit kun je heus wel weer eens een aardappeltje eten hoor Maar in het begin kun je dat beter niet doen.

Btw denk eens na over stamppot Zou je het zo los ook in die verhouding eten? half bord aardappels met 3 worteltjes? Best lekker een keer hoor maar niet te vaak.
Stamppot met zoete aardappel!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Facebook, en zoek naar koolhydraatarm met weekmenu. Lees je goed in, dat vastgelegde bericht staat onder de punaise bovenaan die pagina. Veel leden, veel reacties, veel tips, veel succesverhalen. Helaas niet voor mij. Maar ik wil in januari weer beginnen, en dan ga ik de weekmenu's volgen. In principe ben je al een end op weg als je brood crackers, rijst pasta, aardappelen fruit chips en koek weglaat. 5 mg koolhydraten per 100 gram is de vuistregel. Je koolhydraat, ongeveer 25-50 gram haal je voornamelijk uit groenten.
Alle reacties Link kopieren
BenTaiChi schreef:
29-12-2017 18:28


Er is een misverstand met koolhydraten. Mensen, deze hebben wij wel degelijk nodig. Je moet juist zien welke koolhydraten je neemt en wanneer je ze neemt. Hiervoor kijk je naar de glycemische index. Dat is de mate dat bepaald hoe sterk de bloedsuikerspiegel stijgt.


Prettige feestdagen allemaal. :-)
Het was een heel verhaal wat je hebt getypt, daarom pik ik er alleen uit waar ik op wil reageren.

Er is namelijk ook een hardnekkig misverstand over koolhydraatarm eten. 'Arm' staat namelijk voor minder, anders zou het koolhydraatvrij heten ;-)

Het is een argument tegen kha eten die ik vaak tegen kom. Dat het niet zo gezond zou zijn omdat de mens toch echt koolhydraten nodig heeft. Mensen die koolhydraatarm eten, eten nog steeds de benodigde koolhydraten. Alleen niet meer in de mega-hoeveelheden die 'we' gewend zijn na de industriele revolutie, waarna de consumptie van koolhydraten exorbitant is gestegen.

Sterker nog, 2/3 van de koolhydraten die ik per dag eet komen uit groenten. Hoe gezond wil je het hebben :-)

Jij ook prettige feestdagen!
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
lady_dana schreef:
29-12-2017 19:06


Bakken jullie veel van dit soort dingen? Ik merk dat hoe langer ik kha eet, hoe simpeler mijn gerechten en recepten worden. Kha gebak waag ik me al heel lang niet meer aan. Is het altijd nèt niet, vind ik zelf.
Oepsies wel, heb er ook mee geexperimenteerd door eens kaas op te doen en zo. Maar ik herken het wel dat gerechten steeds simpeler worden. Merk je ook dat het steeds makkelijk wordt en je minder hoeft te tellen en afwegen. Na een jaar weet ik wel zo'n beetje wat ik op een dag moet eten. Ik heb nooit honger, eet heerlijk en zoveel gezonder dan hoe ik eerst at!

Qua gebak is er weinig wat mij gelukt is. De bounties en een koffiecake van Oahn. De rest was inderdaad allemaal net niet.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
29-12-2017 19:05

Neem nu diezelfde pastasaus en vul die aan met bijvoorbeeld nog extra groenten, of paddestoelen en eventueel wat quinoa en je hebt een heel ander lekker en verzadigend menu.
Ik heb daardoor weer geleerd te eten. Het leren luisteren naar je 'vol' gevoel en dat je ook echt verzadigd raakt, heeft mij in het begin wel verbaasd.

Mensen vragen ook weleens of salades niet gaan vervelen en of het wel genoeg is. Met salades kan je evenveel variëren als met broodbeleg, dus nee verveeld nooit en als je vullende dingen er doorheen doet zoals wat noten, avocado, kip, ei vult het goed en kan je eindeloos varieren!
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
29-12-2017 19:30
Tja gewone stamppot zul je moeten laten staan. Is voor je gezin ook gezonder om wat vaker meer groente te eten en minder aardappels trouwens. Stamppot andijvie vind ik wel lekker met de puree van bloemkool, knolselder en wat prei. Daar de andijvie, spekjes en wat oude kaas (vind ik lekker) doorheen.
Je zal dus wat minder vaak stamppot eten. Pasta saus kan ook op andere dingen dan pasta. De rode over sperzieboontjes bv en roomsaus over courgette.
Als je er lekker in zit kun je heus wel weer eens een aardappeltje eten hoor Maar in het begin kun je dat beter niet doen.

Btw denk eens na over stamppot Zou je het zo los ook in die verhouding eten? half bord aardappels met 3 worteltjes? Best lekker een keer hoor maar niet te vaak.
Hoe maak jij bloemkoolpuree als ik vragen mag. Mij is het nog niet lekker gelukt :-(
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik haal veel recepten van de engelstalige site https://www.dietdoctor.com/low-carb/recipes

Merk wel dat ik nu vaak simpeler/makkelijker kook dan toen ik net begon (bijna 2 jaar geleden). Had toen meer de houvast van recepten nodig omdat het toch een heel andere manier van eten is.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
IBAOHI schreef:
29-12-2017 20:28
Hoe maak jij bloemkoolpuree als ik vragen mag. Mij is het nog niet lekker gelukt :-(

Ik maak die gewoon puur. Op een bedje van rucola met wat hazelnoten en hazelnootolie erdoor.
En dan met wat versgepelde grijze garnaaltjes als topping. Zó lekker en zó eenvoudig!
Dat vind ik trouwens het meest geweldige aan de gerechtjes van Pascale Naessens, zo’n korte ingredientenlijst :thumbsup:
Ik heb een hekel aan koken met een waslijst aan snufjes en plukjes...
Wat klinken jullie recepten heerlijk! En die korte ingrediëntenlijst spreekt mij ook enorm aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven