ex manipuleert via kind
zondag 31 december 2017 om 00:33
kort geleden heb ik mijn ex partner verlaten na lang in een ongezonde relatie te hebben gezeten. hij accepteert het niet en laat dat weten ook (had ik wel verwacht). Sarren via rare en ongepaste berichten en nu wilde dochterlief (7) vanochtend niet naar papa toe omdat hij steeds aan haar vraagt wanneer mama weer thuis komt wonen. Ze was heel erg verdrietig en het brak mijn hart haar zo te zien. Ik heb gezegd dat papa en mama dit oplossen en zij er niets mee hoeft te doen.
Ik wil duidelijkheid voor mijn dochter en dat wordt nu ondermijnd. ik ben boos en heb hem laten weten dat ik wil dat hij hiermee stopt omdat het schadelijk is voor onze dochter. hij reageert lacherig en gaat er van uit dat ik weer bij hem kom wonen.
tips? Advies? ik maak me zorgen om mijn dochter.
Mediator wil ex niet bezoeken overigens, ik zal dit waarschijnlijk anders moeten oplossen maar weet het nu even niet meer...
Ik wil duidelijkheid voor mijn dochter en dat wordt nu ondermijnd. ik ben boos en heb hem laten weten dat ik wil dat hij hiermee stopt omdat het schadelijk is voor onze dochter. hij reageert lacherig en gaat er van uit dat ik weer bij hem kom wonen.
tips? Advies? ik maak me zorgen om mijn dochter.
Mediator wil ex niet bezoeken overigens, ik zal dit waarschijnlijk anders moeten oplossen maar weet het nu even niet meer...
zondag 31 december 2017 om 01:13
Goed advies. Hoe naar de situatie ook is, op deze manier maak je jezelf en je dochter minder afhankelijk van zijn grillen.
zondag 31 december 2017 om 07:20
zondag 31 december 2017 om 08:08
Laat iemand uit jullie vriendenkring hem overtuigen dat op een nette manier uit elkaar het minste kost, en het beste voor jullie kind is.
Van jouw wil hij dat op dit moment toch niet aannemen.
probeer dan een mediator te regelen
Van jouw wil hij dat op dit moment toch niet aannemen.
probeer dan een mediator te regelen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
zondag 31 december 2017 om 09:55
Dat laatste kan natuurlijk niet als daar een regeling over is. Dan krijgt TO dáár weer problemen mee.
zondag 31 december 2017 om 10:04
ik vermijd juist zoveel mogelijk conflicten op dit moment, ik ga niet in op zijn verleidingen om ruzie te maken, dat is wat hij wil en wat de situatie nog onveiliger maakt voor dochterlief 
Ik veer dus zoveel mogelijk mee. Maar er zijn grenzen en dat is zodra hij onze dochter erin betrekt.
Een ouderschapsplan is er nog niet en als ze echt niet naar papa wil, dan zal ik daar wat op moeten vinden.
Dank voor alle tips
Ik veer dus zoveel mogelijk mee. Maar er zijn grenzen en dat is zodra hij onze dochter erin betrekt.
Een ouderschapsplan is er nog niet en als ze echt niet naar papa wil, dan zal ik daar wat op moeten vinden.
Dank voor alle tips
anoniem_360375 wijzigde dit bericht op 31-12-2017 10:16
0.24% gewijzigd
zondag 31 december 2017 om 12:15
Het is voor jou een grens en voor hem niet. Leer haar hoe hiermee om te gaan, erken naar haar toe dat dit vervelend en verwarrend is.Smeetje schreef: ↑31-12-2017 10:04ik vermijd juist zoveel mogelijk conflicten op dit moment, ik ga niet in op zijn verleidingen om ruzie te maken, dat is wat hij wil en wat de situatie nog onveiliger maakt voor dochterlief
Dank voor alle tips
Dit is haar vader en daar zal ze mee moeten leren dealen.
zondag 31 december 2017 om 12:26
Hij pakt je via je dochter omdat hij weet dat hij je dan raakt.
Niet op reageren dus. Hij weet zelf ook wel dat het niet goed is voor jullie dochter maar kiest er voor het toch te doen.
Wat een ander zei: leer je dochter dat papa een andere werkelijkheid heeft en dat het wel vaker zal gebeuren dat hij en jij ergens verschillend over denken. En leer haar vooral dat zij daar niks mee hoeft. Ze hoeft niks op te lossen, het niet te begrijpen en ze hoeft het zelfs niet aan jou te vertellen als ze dat moeilijk vindt. Het is iets tussen jou en haar vader.
Niet op reageren dus. Hij weet zelf ook wel dat het niet goed is voor jullie dochter maar kiest er voor het toch te doen.
Wat een ander zei: leer je dochter dat papa een andere werkelijkheid heeft en dat het wel vaker zal gebeuren dat hij en jij ergens verschillend over denken. En leer haar vooral dat zij daar niks mee hoeft. Ze hoeft niks op te lossen, het niet te begrijpen en ze hoeft het zelfs niet aan jou te vertellen als ze dat moeilijk vindt. Het is iets tussen jou en haar vader.
zondag 31 december 2017 om 12:38
Ja. Het kind bij hem weghouden.
zondag 31 december 2017 om 12:53
En nog iets wat jou kan helpen:
Je bent niet voor niks bij hem weggegaan. Je hebt het over een ongezonde relatie.
Verwacht dan ook niet dat hij ineens een leuke en geweldige en nadenkende man is nu jullie uit elkaar zijn. Het is nog steeds de vent waar je niet bij wilde blijven en hij zal niet veranderen. Sterker nog: hij zal zelfs niet eens meer een klein beetje zijn best doen.
Je bent niet voor niks bij hem weggegaan. Je hebt het over een ongezonde relatie.
Verwacht dan ook niet dat hij ineens een leuke en geweldige en nadenkende man is nu jullie uit elkaar zijn. Het is nog steeds de vent waar je niet bij wilde blijven en hij zal niet veranderen. Sterker nog: hij zal zelfs niet eens meer een klein beetje zijn best doen.
zondag 31 december 2017 om 13:01
zondag 31 december 2017 om 21:52
Nee hoor. Zat mannen/vrouwen die het wel volhouden.
dinsdag 2 januari 2018 om 10:36
Dank voor het advies.
Hij is ermee gestopt (heeft dit tegen dochter gezegd, niet op mijn verzoek overigens) al zal er heus wel weer iets anders komen, zolang hij niet accepteert dat onze relatie over is.
Ik verwacht geen 'gezond gedrag'. van hem maar stel wel mijn grenzen. Mijn dochter had er echt last van, was er heel verdrietig over, dus ik benoem het en zeg haar dat zij er niets mee hoeft te doen, dit is iets van papa en mama.
Ik reageer verder niet op zijn verleidingen om ruzie te maken. Maar dit moest wel benoemd worden vond ik.
dank voor al jullie tips!
Hij is ermee gestopt (heeft dit tegen dochter gezegd, niet op mijn verzoek overigens) al zal er heus wel weer iets anders komen, zolang hij niet accepteert dat onze relatie over is.
Ik verwacht geen 'gezond gedrag'. van hem maar stel wel mijn grenzen. Mijn dochter had er echt last van, was er heel verdrietig over, dus ik benoem het en zeg haar dat zij er niets mee hoeft te doen, dit is iets van papa en mama.
Ik reageer verder niet op zijn verleidingen om ruzie te maken. Maar dit moest wel benoemd worden vond ik.
dank voor al jullie tips!
dinsdag 2 januari 2018 om 11:23
Mocht het wel weer beginnen en hij gaat weer via dochter manipuleren , en ze wil niet meer heen/is erg verdrietig.
Neem een advocaat in de arm. Als hij zich niet volwassen kan gedragen dan kun je regelen dat er toezicht bij is tijdens de omgang. (Via mediation bureau of de rechtbank zelf)
Als jij door hem onder stress komt te staan heeft dat ook invloed op je dochter .
Neem een advocaat in de arm. Als hij zich niet volwassen kan gedragen dan kun je regelen dat er toezicht bij is tijdens de omgang. (Via mediation bureau of de rechtbank zelf)
Als jij door hem onder stress komt te staan heeft dat ook invloed op je dochter .