Werk jij fulltime?
woensdag 3 januari 2018 om 11:04
De titel zegt het al...hoeveel werk je per week?
Zelf werk ik 5x8 en ik denk er steeds vaker aan om een dag minder te gaan werken. Qua salaris ga ik er dan natuurlijk wel wat op achteruit, maar ik zou er nog prima van kunnen rondkomen. Ik ben alleen, dus moet alle kosten wel in mijn eentje ophoesten.
Punt is dat ik mijn huidige (administratieve) werk best wel saai vind, er zit geen ontwikkeling in en doorgroeimogelijkheden zijn er in mijn functie ook niet. Hierdoor ga ik niet meer met heel veel plezier naar mijn werk. Gelukkig zijn mijn collega's gezellig en leuk, dus dat maakt wel weer wat goed.
Uiteraard kijk ik druk om me heen of ik een leuke vacature voorbij zie komen, maar tot die tijd denk ik dat 4 dagen werken me wat meer rust zou geven.
Zelf werk ik 5x8 en ik denk er steeds vaker aan om een dag minder te gaan werken. Qua salaris ga ik er dan natuurlijk wel wat op achteruit, maar ik zou er nog prima van kunnen rondkomen. Ik ben alleen, dus moet alle kosten wel in mijn eentje ophoesten.
Punt is dat ik mijn huidige (administratieve) werk best wel saai vind, er zit geen ontwikkeling in en doorgroeimogelijkheden zijn er in mijn functie ook niet. Hierdoor ga ik niet meer met heel veel plezier naar mijn werk. Gelukkig zijn mijn collega's gezellig en leuk, dus dat maakt wel weer wat goed.
Uiteraard kijk ik druk om me heen of ik een leuke vacature voorbij zie komen, maar tot die tijd denk ik dat 4 dagen werken me wat meer rust zou geven.
woensdag 3 januari 2018 om 11:07
woensdag 3 januari 2018 om 11:15
Ik werk ook fulltime en denk er ook af en toe wel eens over om minder te gaan werken, maar vind het nog een beetje zonde van het salaris wat ik dan in moet leveren. Daarnaast bouw je dan ook iets minder pensioen op.
Ik zou denk ik eerst terug gaan naar 36 uur (4x9). Dan heb je toch 1 dag in de week vrij en lever je iets minder salaris in.
Ik zou denk ik eerst terug gaan naar 36 uur (4x9). Dan heb je toch 1 dag in de week vrij en lever je iets minder salaris in.
woensdag 3 januari 2018 om 11:18
Ligt eraan. Periodes dat ik meer dan fulltime werk en periodes dat ik 3 dagen per week werk. Al naar gelang de opdracht die ik heb. De andere twee dagen vul ik dan overigens op met mijn echte passie. Maar tot op heden is dat op vrijwillige basis. Ik kan slecht stil zitten. Dan moet ik echt weg van huis en op vakantie zijn. Dus voorheen stond ik dan gewoon twee dagen het huis te poetsen. Wat redelijk nutteloze arbeid was. Dus ben ik begonnen met mijn tijd nuttig te besteden aan iets waar ik meer voldoening uit haal dan het huishouden... en zelfs mijn werk.
woensdag 3 januari 2018 om 11:19
woensdag 3 januari 2018 om 11:20
Nee gemiddeld zo'n 16,5 uur per week, daarnaast doe ik een vrijwilligersbaan. Dat is 6 maanden per jaar en daar werk ik dan nog 10-15 uur per week bij. Ik zou op mijn betaalde baan graag iets meer willen werken, maar niet fulltime. Zo'n 25 uur per week vind ik mooi. Gewoon ook omdat ik het vrijwilligerswerk nog kan doen, en naast mijn uren komen er nog administratieve uren en cursussen bij. Fulltime is in mijn sector ongeveer 41 uur exclusief die administratie. Dat vind ik te veel.
Ik woon ook alleen met hond, maar kan hier makkelijk van sparen. Dus geen directe noodzaak meer te werken.
Ik woon ook alleen met hond, maar kan hier makkelijk van sparen. Dus geen directe noodzaak meer te werken.
woensdag 3 januari 2018 om 11:28
woensdag 3 januari 2018 om 11:31
Docent? Ik bewaak mijn 0,8 ook als een havik, wil er echt niet overheen (en wordt elk semester geprobeerd!).
woensdag 3 januari 2018 om 11:41
Ik heb in mijn banen 40, 16, 24 en 32 uur gewerkt... Zelf vind ik 32 uur ideaal, maar het kon niet overal. Ik besteed die extra dag nu aan huishouden, klussen, doktersafspraken en gewoon voor mezelf. Het is erg fijn om die extra dag te hebben... maar ik heb die ook een tijdje gebruikt om een cursus te volgen. In jouw geval is die extra dag ook prettig om bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken in te plannen, dat scheelt weer lastige vragen. Want als je het niet meer naar je zin hebt, dan helpt die extra vrije dag maar even.
woensdag 3 januari 2018 om 11:44
36 uur is in mijn sector fulltime. Is prima te doen. Ik hou echter heel erg van mijn vrije tijd dus ik heb een paar jaar geleden laten uitrekenen of ik terug kon naar 32 uur. Dat kon financieel prima, dus nu zit ik al weer 2 jaar lekker op 32 uur per week.
Ik vind het heerlijk en ik zou niet meer fulltime willen werken.
Ik vind het heerlijk en ik zou niet meer fulltime willen werken.