Kerstpakket 2017
donderdag 4 januari 2018 om 10:40
Nee, bij een stichting. We werken voor het welzijn van dieren. Al mijn collega's waren er super blij mee.
Het is een hoodie met logo van de stichting, we konden die avond zelf de maat uitkiezen.
donderdag 4 januari 2018 om 19:38
Nou inderdaad. Mag je alsjeblieft zelf uitmaken wat je met je overbodige zooi doet. Wat is dat toch, dat 'breng maar naar de voedselbank' Zou niet weten waar die zit en ik vermoed dat ze alleen open zijn tussen 9 en 10 op maandagochtend ofzo. Weet ik veel. En als ik dan al weet waar ik moet zijn en hoe laat. Dan sta ik daar met mijn ene pakket onder mijn arm. Ga ik dan in de rij staan? Zeg ik dan hoi, hier is mijn doos, geef maar aan Jan, Piet of Klaas? Of moet ik met mijn driedelige Xenosservies bestaande uit 2 schaaltjes en een pizzabord dan de hele wijk langs tot er iemand zegt, neee, kan niet waar zijn, hier droom ik al mijn leven lang van.pejeka schreef: ↑27-12-2017 19:16Bij mij mag iedereen het hebben, maar niemand in de buurt zit te wachten op noedelschaaltjes van de Blokker. En ik ga echt niet met 4 schaaltjes 40 minuten fietsen om bij de plaatselijke kringloop te komen, waar ze vervolgens al 886 van die schaaltjes hebben staan...
Ik zie het gewoon niet voor me. De kringloop, daar ga ik heen als ik fatsoenlijke en goede spullen, speelgoed of kleding heb die ik zelf niet meer gebruik. Niet als ik 2 oerlelijke bamboebakjes uit een kerstpakket over heb.
vrijdag 5 januari 2018 om 08:32
Het zal je verbazen hoe veel mensen dol zijn op oerlelijke bamboebakjes.made@kate schreef: ↑04-01-2018 19:38Nou inderdaad. Mag je alsjeblieft zelf uitmaken wat je met je overbodige zooi doet. Wat is dat toch, dat 'breng maar naar de voedselbank' Zou niet weten waar die zit en ik vermoed dat ze alleen open zijn tussen 9 en 10 op maandagochtend ofzo. Weet ik veel. En als ik dan al weet waar ik moet zijn en hoe laat. Dan sta ik daar met mijn ene pakket onder mijn arm. Ga ik dan in de rij staan? Zeg ik dan hoi, hier is mijn doos, geef maar aan Jan, Piet of Klaas? Of moet ik met mijn driedelige Xenosservies bestaande uit 2 schaaltjes en een pizzabord dan de hele wijk langs tot er iemand zegt, neee, kan niet waar zijn, hier droom ik al mijn leven lang van.
Ik zie het gewoon niet voor me. De kringloop, daar ga ik heen als ik fatsoenlijke en goede spullen, speelgoed of kleding heb die ik zelf niet meer gebruik. Niet als ik 2 oerlelijke bamboebakjes uit een kerstpakket over heb.
Ik ben pro recyclen, maar ik snap ook wel dat mensen geen zin hebben om een half uur te fietsen om 1 broodplank bij het plaatselijke goede doel te droppen. Ik vind zelf Facebook een uitkomst. Ik zet het in de plaatselijke weggeefgroep neer met het bericht: vanavond ophalen, kies iemand uit die mijn adresgegevens krijgt en zet het artikel vervolgens in het portiek neer, zodat ze het kunnen meenemen.
5 Minuten werk, minder afval en iemand anders blij gemaakt.
vrijdag 5 januari 2018 om 10:24
Bij het kerstpakket van mijn werk zit altijd een briefje dat als je (een gedeelte van) het kerstpakket wil doneren aan de voedselbank je dat onder de kerstboom in de centrale hal kan zetten. Zij leveren dat dan in 1 keer af bij de voedselbank.
Wel een mooie oplossing als ik sommige berichten lees.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
vrijdag 5 januari 2018 om 13:20
AnnA_C schreef: ↑05-01-2018 10:24Bij het kerstpakket van mijn werk zit altijd een briefje dat als je (een gedeelte van) het kerstpakket wil doneren aan de voedselbank je dat onder de kerstboom in de centrale hal kan zetten. Zij leveren dat dan in 1 keer af bij de voedselbank.
Zeker een mooie oplossing!
Mijn kerstpakket staat nog op mijn werk, ik ben benieuwd. Maar als ik er niks aan heb dan doneer ik het aan de voedselbank en/of de kringloop. Tenzij iemand in mijn omgeving er nog wat aan heeft.
vrijdag 5 januari 2018 om 15:50
Wij krijgen altijd een bon waarvan je op internet iets kunt kiezen voor een bepaald aantal punten. Hoewel er veel keus is, zit er nooit echt iets bij waarvan ik echt blij word. Ik heb 'm dit jaar dus aan een vriendin gegeven die in een moeilijke periode zit zodat ze er iets leuks van kan doen.
Het kerstpakket is echt een tegenvaller. Gelukkig maakt de eindjaarsuitkering een hoop goed
Het kerstpakket is echt een tegenvaller. Gelukkig maakt de eindjaarsuitkering een hoop goed
vrijdag 5 januari 2018 om 15:55
Voor mijn vrijwilligerswerk kreeg ik trouwens ook een kerstpakket: een aantal munten waarmee je op een marktje je eigen spullen kon aanschaffen. Nou....dat viel echt heel erg tegen. Het marktje bestond uit onverkoopbare overblijfselen. De fles wijn die ik aanschafte was ondrinkbaar. Het kaasje was nog wel te doen. En mijn zoon zocht twee repen Tony Chocolonely uit, en toen waren de munten op.
Nou mag je niet klagen he, het is een gift.
Maar er was niet echt iets waar iemand blij van werd. Iets leuks.
Ze hadden duidelijk overblijfselen gebruikt.
En dat vind ik toch een beetje mager voor vrijwilligers!
Nou mag je niet klagen he, het is een gift.
Maar er was niet echt iets waar iemand blij van werd. Iets leuks.
Ze hadden duidelijk overblijfselen gebruikt.
En dat vind ik toch een beetje mager voor vrijwilligers!
vrijdag 5 januari 2018 om 15:59
Neem eens een kijkje op een weggeefgroep of winactie op Facebookmade@kate schreef: ↑04-01-2018 19:38Nou inderdaad. Mag je alsjeblieft zelf uitmaken wat je met je overbodige zooi doet. Wat is dat toch, dat 'breng maar naar de voedselbank' Zou niet weten waar die zit en ik vermoed dat ze alleen open zijn tussen 9 en 10 op maandagochtend ofzo. Weet ik veel. En als ik dan al weet waar ik moet zijn en hoe laat. Dan sta ik daar met mijn ene pakket onder mijn arm. Ga ik dan in de rij staan? Zeg ik dan hoi, hier is mijn doos, geef maar aan Jan, Piet of Klaas? Of moet ik met mijn driedelige Xenosservies bestaande uit 2 schaaltjes en een pizzabord dan de hele wijk langs tot er iemand zegt, neee, kan niet waar zijn, hier droom ik al mijn leven lang van.
zaterdag 6 januari 2018 om 20:15
Oeh veel:
Een aantal kleine spelletjes, groot Monopy empire spel
Middelgrote doos Lego Friends en Lego city
Playmobil draak
Knuffel
Strijkkralen
Playdoh touch
Barbie
Mepal beker
Frozen poppetjes
Auto's
Lego Batman vakantieboek
My Little pony meisje pop
Vul een banaan ding.
Fidget Spinner
Pas Petrol poppetjes
Nintendo poppetje voor bij een game
Klaparmband
Soort trapspiraal maar dan voor om je arm.
Ze is er zo blij mee.
P.S. De grote doos is ook erg leuk.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 06-01-2018 20:18
11.99% gewijzigd
zaterdag 6 januari 2018 om 20:18
Dat is een mooie oplossing.AnnA_C schreef: ↑05-01-2018 10:24Bij het kerstpakket van mijn werk zit altijd een briefje dat als je (een gedeelte van) het kerstpakket wil doneren aan de voedselbank je dat onder de kerstboom in de centrale hal kan zetten. Zij leveren dat dan in 1 keer af bij de voedselbank.
Ik doe vrijwilligerswerk en wij kregen hetzelfde als de werknemers, een code om zelf iets uit te kiezen op een site, het is een bol.com cadeaukaart geworden.
C'est la vie
zaterdag 3 februari 2018 om 00:02
Beter dan die knoertharde stol van vorig jaar!djbbi schreef: ↑21-12-2017 16:31Ik ben normaal gesproken wel van het beter iets dan niets en je mag een gegeven paard niet in de bek kijken...
Maar ik vind ons kerstgeschenk dit jaar ronduit triest en had nog liever niks gekregen!
Ik werk bij het grootste uitzendbureau van NL en onze uitzendkrachten (ook die die maar 1 dagje werken) kregen en klein pakketje met popcorn en een code om via Pathe thuis een film te kunnen kijken. Erg karig maar toch iets.
De medewerkers van het uitzendbureau zelf (3500 +) kregen in de brievenbus een pakketje met daarin een spuuglelijk aluminium beeldje in de vorm van een fiets?
custum design van een ontwerper dus waarschijnlijk nog duur om te produceren ook ook maar het is dus letterlijk een stuk aluminium dat niemand thuis wil neerzetten. (waarschijnlijk staat er daarom sinds dinsdag ook al zoon 100+ aangeboden op marktplaats hahaha) https://www.marktplaats.nl/a/antiek-en- ... ousPage=lr
Daarnaast is er uit onze naam een bedrag geschonken aan een goed doel.
Opzig prima maar dat is gewoon maatschappelijk verantwoord ondernemen en vind ik erbij horen als miljoenen bedrijf. Dat is geen kado naar je medewerkers... En als ze dan nog een leuk doel hadden gekozen.
Het geld is gegaan naar een redelijk onbekend doel voor fietsen in ontwikkelingslanden. Opvallend was dat veel van die landen islamitisch zijn. Uiteraard niks mis mee, maar die vieren niet eens kerst dus hoezo kerstgedachte???
NIet geheel verassend heb ik dus alleen maar verontwaardigde en ontevreden collega's om mij heen.
Hoe erg kan je de plank misslaan...