Geschrokken van gewicht

zondag 7 januari 2018 om 11:19
Een paar dagen geleden heb ik voor het eerst sinds jaren weereens op een weegschaal gestaan. En daar schrok ik wel even van. 69 kilo bij een lengte van 1.66
Dat vind ik voor mij echt te veel.
Het probleem is, ik zie het niet. Oké ik ben niet dun. Maar ik pas in maat 38 of medium. Ik fiets iedere dag, heb een actief beroep. Ben nu weer begonnen met hardlopen. Ik wilde wel een paar kilo afvallen maar mijn inschatting was dat ik een kilo of 65 zou zijn en dan 3 of 4 kilo zou afvallen. Boy, was I wrong
Ik zie echt niet al die kilo’s zitten.
Hebben andere dit ook wel eens?
Dat vind ik voor mij echt te veel.
Het probleem is, ik zie het niet. Oké ik ben niet dun. Maar ik pas in maat 38 of medium. Ik fiets iedere dag, heb een actief beroep. Ben nu weer begonnen met hardlopen. Ik wilde wel een paar kilo afvallen maar mijn inschatting was dat ik een kilo of 65 zou zijn en dan 3 of 4 kilo zou afvallen. Boy, was I wrong
Ik zie echt niet al die kilo’s zitten.
Hebben andere dit ook wel eens?

zondag 7 januari 2018 om 11:29

zondag 7 januari 2018 om 11:32
Ik denk dat het veel met lengte te maken heeft. Ik ben 1.73 en weeg nu 70 kilo. Ik pas meestal geen 38, maar 40. Soms verschilt het per kledingmerk.nerdopviva schreef: ↑07-01-2018 11:29Ja, herkenbaar. Ik ben iets zwaarder en iets korter dan jij. Inmiddels zie ik het wel hoor, maar toen ik 5 kilo lichter was, paste ik prima in maat 38. Terwijl mijn bmi toen zelfs (net) boven de 25 zat. Als ik dan lees dat de gemiddelde maat 42 is, vraag ik me wel af wat er niet klopt.
zondag 7 januari 2018 om 11:33
Veel vrouwen zijn ook langer en die halen het gemiddelde kledingmaat omhoog. Ook hele dikke mensen zorgen voor een hoog gemiddelde.nerdopviva schreef: ↑07-01-2018 11:29Ja, herkenbaar. Ik ben iets zwaarder en iets korter dan jij. Inmiddels zie ik het wel hoor, maar toen ik 5 kilo lichter was, paste ik prima in maat 38. Terwijl mijn bmi toen zelfs (net) boven de 25 zat. Als ik dan lees dat de gemiddelde maat 42 is, vraag ik me wel af wat er niet klopt.
Ik ben 1.80 en pas ook in maat 38, maar vrouwen net zo lang als ik met maat 42 zijn ook absoluut niet dik.
Those who don’t believe in magic will never find it
zondag 7 januari 2018 om 11:46
Begrijpelijk dat je dan eerder op cijfers let dan op het beeld wat je van jezelf hebt.
Bedenk wel dat spieren zwaarder zijn dan vet maar wel minder volume hebben. Daardoor kan het dus ook best meevallen.
Mezelf terugzien op foto's geeft hier vaak het schrikeffect. Op de een of andere manier zien we onszelf altijd florisanter in de spiegel dan irl. Dan denk ik: ja de weegschaal had toch gelijk.

zondag 7 januari 2018 om 11:49

zondag 7 januari 2018 om 11:52
.nerdopviva schreef: ↑07-01-2018 11:29Ja, herkenbaar. Ik ben iets zwaarder en iets korter dan jij. Inmiddels zie ik het wel hoor, maar toen ik 5 kilo lichter was, paste ik prima in maat 38. Terwijl mijn bmi toen zelfs (net) boven de 25 zat. Als ik dan lees dat de gemiddelde maat 42 is, vraag ik me wel af wat er niet klopt.
Dat is echt lengte en bouw. Ik pas alleen in maat 38 als mijn BMI onder de 20 duikt. Nu met BMI van 23 schurk ik tegen maat 42 aan. (Mag van mij ook wel wat af hoor).
En aan degene die zei dat 7 kilo er zo afgaat. Realiseer je je dat het voor to meer dan 10% van haar totale gewicht is? Dat is er echt niet zomaar af en gezien TO’s verleden zou ze daar misschien ook niet naar moeten streven.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 11:55
2.75% gewijzigd

zondag 7 januari 2018 om 11:55
Vanity sizing.nerdopviva schreef: ↑07-01-2018 11:29Ja, herkenbaar. Ik ben iets zwaarder en iets korter dan jij. Inmiddels zie ik het wel hoor, maar toen ik 5 kilo lichter was, paste ik prima in maat 38. Terwijl mijn bmi toen zelfs (net) boven de 25 zat. Als ik dan lees dat de gemiddelde maat 42 is, vraag ik me wel af wat er niet klopt.

zondag 7 januari 2018 om 11:57
7 Kilo kun je 4-7 maanden doen op gezonde wijze. Dus ja, het is er wel snel af. Wil niet zeggen dat het voor iedereen makkelijk is hoor maar het kan wel degelijk.Erizon schreef: ↑07-01-2018 11:52.
Dat is echt lengte en bouw. Ik pas alleen in maat 38 als mijn BMI onder de 20 duikt. Nu met BMI van 23 schurk ik tegen maat 42 aan. (Mag van mij ook wel wat af hoor).
En aan degene die zei dat 7 kilo er zo afgaat. Realiseer je je dat het voor to meer dan 10% van haar totale gewicht is? Dat is er echt niet zomaar af en gezien TO’s verleden zou ze daar misschien ook niet naar moeten streven.