Mieren, in januari
woensdag 10 januari 2018 om 22:35
Ik trof net (weer!) mieren aan in huis. Iedere zomer heb ik er al last van maar nu is het verdorie januari
Ze komen ergens binnen in de badkamer, ook al zo eigenaardig. Hoe zou dat kunnen komen? Uit de dakgoot, of lopen ze tegen het huis aan? Het badkamerraam staat altijd op een kier, dus de weg is er. Dat kan ook niet dicht ivm schimmelvorming.
Iemand ervaring en/of een gouden tip?
Iemand ervaring en/of een gouden tip?
donderdag 11 januari 2018 om 07:38
Wij hadden ze in ins vorige huis ook. Hele zwarte streep van voordeur naar keuken, zoveel mieren: elk jaar weer
We hebben toen echt tijd geïnvesteerd om te achterhalen waar ze vandaan kwamen (nesten zijn njet altijd makkelijk te vinden, bijvoorbeeld onder wortels van klein struikje) en zijn bij de kern gaan uitroeien. Voelde echt als dierenmishandeling want Opzich zijn het nuttige diertjes. Maar niet in je keuken.
Lokdoosjes.. daar liepen ze bij mij gewoon om heen. Mierenpoeder van Vapona hielp hier erg goed
We hebben toen echt tijd geïnvesteerd om te achterhalen waar ze vandaan kwamen (nesten zijn njet altijd makkelijk te vinden, bijvoorbeeld onder wortels van klein struikje) en zijn bij de kern gaan uitroeien. Voelde echt als dierenmishandeling want Opzich zijn het nuttige diertjes. Maar niet in je keuken.
Lokdoosjes.. daar liepen ze bij mij gewoon om heen. Mierenpoeder van Vapona hielp hier erg goed
donderdag 11 januari 2018 om 07:38
donderdag 11 januari 2018 om 14:33
donderdag 11 januari 2018 om 18:57
Die mieren vinden het gewoon hastikke gezellig bij jouMinkeDeWit schreef: ↑10-01-2018 23:59Jullie doen er luchtiger over dan ikIk stond net te gillen in de badkamer dus mijn dochter dacht dat er iets vreselijks aan de hand was. Ik vind ze gewoon zo erg, en dan midden in de winter. Wat doe ik fout dat ik elke keer dat ongedierte heb?
Maar even zonder gekheid. Op vakantie in Italië hadden wij altijd veel last van mieren. Ik nam een mierenpen van Bayer mee en streepte daar alle looppaadjes mee aan. Dat hielp prima.
En kijk eens kritisch naar de tuin. Toen wij het terras op gingen ophogen kwamen er enórme, echt waar, mierennesten onder de tegels vandaan... echt
Nadat de mieren waren uitgeroeid en het terras was opgehoogd hadden wij thuis nauwelijks nog last van mieren. Die beestjes komen érgens vandaan.
zaterdag 13 januari 2018 om 00:00
Toen ik elk voorjaar mieren in de keuken had, ben gaan uitzoeken hoe dat kwam. Het bleek de klimop te zijn, die bloemknoppen had. Dus klimop weghalen hielp al een boel, maar ze kenden de weg naar de keuken. Heb ze weg gekregen door water met een beetje keukenazijn over alle kozijnen en drempels te spoeien. Ze kunnen veel beter ruiken dan wij, dus geen onzin als schadelijk schoonmaakazijn gebruiken. De azijnlucht ontregelt hun geurspoor.
Dat werkte later ook op balkon. Eerst kijken wat de oorzaak is en dat verwijderen. Daarbij ontmoedigen met azijn. Ik was wel verrast dat het om de knoflookjes ging. Maar die verse scheuten bleken door luizen gewaardeerd te worden, dus daar zetten ze hun luizenkwekerij op.
Als je een zwart mierenspoor hebt, dan even over dat spoor spuiten te beginnen vanaf je woning en dan vertellen ze thuis welke rampspoed ze getroffen heeft op die route. Je huis wordt dan gemeden.
Dat werkte later ook op balkon. Eerst kijken wat de oorzaak is en dat verwijderen. Daarbij ontmoedigen met azijn. Ik was wel verrast dat het om de knoflookjes ging. Maar die verse scheuten bleken door luizen gewaardeerd te worden, dus daar zetten ze hun luizenkwekerij op.
Als je een zwart mierenspoor hebt, dan even over dat spoor spuiten te beginnen vanaf je woning en dan vertellen ze thuis welke rampspoed ze getroffen heeft op die route. Je huis wordt dan gemeden.