AIVD kerstpuzzel 2017
vrijdag 1 december 2017 om 22:40
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
donderdag 11 januari 2018 om 22:46
Ik wil best een tip geven over 17a en b maar weet niet hoe een PB te versturen. Geef je mij een tip voor 31?Ciala schreef: ↑11-01-2018 00:25Hallo allemaal!
Hoewel ik vorig jaar flink wat punten had, ben ik dit jaar niet eens op de helft. Ik heb zwaar tekort aan tijd en daar baal ik wel van want ik ben echt verslaafd aan dit soort dingen.
Ik ben vooral de creatieve opdrachten aan het doen, maar als iemand nog een tip heeft voor 17 hoor ik het graag, ik loop al wekenlang van alles na te zingen zonder ook maar 1 herkenningspunt.
Geef mij maar een vraag als 31!
donderdag 11 januari 2018 om 22:46
Ik wil best een tip geven over 17a en b maar weet niet hoe een PB te versturen. Geef je mij een tip voor 31?Ciala schreef: ↑11-01-2018 00:25Hallo allemaal!
Hoewel ik vorig jaar flink wat punten had, ben ik dit jaar niet eens op de helft. Ik heb zwaar tekort aan tijd en daar baal ik wel van want ik ben echt verslaafd aan dit soort dingen.
Ik ben vooral de creatieve opdrachten aan het doen, maar als iemand nog een tip heeft voor 17 hoor ik het graag, ik loop al wekenlang van alles na te zingen zonder ook maar 1 herkenningspunt.
Geef mij maar een vraag als 31!

donderdag 11 januari 2018 om 23:27
Nice!
zaterdag 13 januari 2018 om 12:30
Ik zie wel ruil mogelijkheden, stuur even een berichtje als je dat wilt.

zaterdag 13 januari 2018 om 20:55
41 en 42 heb je al?

anoniem_637d49e998ce3 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 20:58
Reden: typefout
Reden: typefout
6.92% gewijzigd

zondag 14 januari 2018 om 22:19
oh jongens, ik denk dat ik het op ga geven. Ik ga het antwoordformulier opsturen. Ik vind het vooral frustrerend dat ik veel opgaves half heb.... 12, 5, en de sudoku (helemaal af, maar geen idee van het antwoord).
Maar ik heb geen tijd meer om er voor te gaan zitten. Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn eigen kunnen
Maar ik heb geen tijd meer om er voor te gaan zitten. Ik ben een beetje teleurgesteld in mijn eigen kunnen

zondag 14 januari 2018 om 22:19
Zo... nog 1 nachtje slapen, maar k ben er nu al klaar mee! Ik ga voor de 80 punten dit jaar!
Vast en zeker geen topscore... al helemaal niet op de achterbakse manier hoe sommige hier puzzelen: Alleen maar privé hints vragen om te “ruilen” tegen valse informatie.
Ik zal hier geen namen noemen, maar degene over wie ik t heb... weten t zelf wel!
Voor de rest... nog succes de laatste dag
!
Vast en zeker geen topscore... al helemaal niet op de achterbakse manier hoe sommige hier puzzelen: Alleen maar privé hints vragen om te “ruilen” tegen valse informatie.
Ik zal hier geen namen noemen, maar degene over wie ik t heb... weten t zelf wel!
Voor de rest... nog succes de laatste dag

zondag 14 januari 2018 om 22:31
Ja daar hadden ze het op Fok ook al over. Types die nephints geven of gewoon antwoorden ruilen. Vooral dat laatste maakt iemand in mijn ogen een echte loser.
Ik vond het dit jaar behoorlijk moeilijk en de gebruikelijke decodeermethodes waren er nauwelijks. Ben wel benieuwd naar de antwoorden straks. Kijken waar Henk uithangt.
Ik vond het dit jaar behoorlijk moeilijk en de gebruikelijke decodeermethodes waren er nauwelijks. Ben wel benieuwd naar de antwoorden straks. Kijken waar Henk uithangt.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

zondag 14 januari 2018 om 22:38
serieus? jammer zeg. Misschien worden mensen wat meegesleurd in de drang naar oplossingen?
Ik houd het in ieder geval voor gezien voor dit jaar. Maar mijn team heeft al besloten om een rigoureus trainingskamp te houden met alle oude puzzels in de zomer, zodat we volgend jaar er helemaal scherp in kunnen gaan!
Ik houd het in ieder geval voor gezien voor dit jaar. Maar mijn team heeft al besloten om een rigoureus trainingskamp te houden met alle oude puzzels in de zomer, zodat we volgend jaar er helemaal scherp in kunnen gaan!

zondag 14 januari 2018 om 22:46
Leuk idee tira. Kan geen kwaad om je goed te verdiepen in cryptografie en wiskunde. Al zijn er natuurlijk ook opgaven waarop je niet kan trainen zoals letterreeksen die personen weergeven of zoals in een eerder jaar het leesplankje: aap, noot, mies.

maandag 15 januari 2018 om 15:04
Totaal gedreprimeerd heb ik zoeven mijn antwoordformulier opgestuurd. Als ik meer dan 30 punten krijg is het veel. Mijn vragen aan dit forum:
1: is er misschien iemand hier, die volgend jaar met mij in een team wil samenwerken? Je hoeft ècht geen lid in de club van 100 te zijn, maar samen sparren en brainstormen is leuker als moederziel alleen de strijd in te gaan. Ik had veel tijd, en ook wel ideetjes, maar meestal doodlopers.
2: ik wist bij veel raadsels niet echt, waar te beginnen of hoe te zoeken. Ik ben nieuwsgierig of iemand mij wil verraden (natuurlijk na middernacht vandaag), hoe hij/zij op het juiste idee kwam om de vraag op te lossen. Iemand, die de hersenkronkels van de puzzelmakers al beter kent als ik?
1: is er misschien iemand hier, die volgend jaar met mij in een team wil samenwerken? Je hoeft ècht geen lid in de club van 100 te zijn, maar samen sparren en brainstormen is leuker als moederziel alleen de strijd in te gaan. Ik had veel tijd, en ook wel ideetjes, maar meestal doodlopers.
2: ik wist bij veel raadsels niet echt, waar te beginnen of hoe te zoeken. Ik ben nieuwsgierig of iemand mij wil verraden (natuurlijk na middernacht vandaag), hoe hij/zij op het juiste idee kwam om de vraag op te lossen. Iemand, die de hersenkronkels van de puzzelmakers al beter kent als ik?
maandag 15 januari 2018 om 15:07
Ik verbaas me vooral dat er hier zoveel mensen zijn die zoveel vragen opgelost hebben. Ik dacht dat man en ik een redelijk team waren, maar of we zijn niet fanatiek genoeg (zijn er een paar avonden mee bezig geweest en toen vonden we het wel weer goed) of we zijn toch niet zo briljant als we dachten
Morgen na de deadline hier maar eens alle witte hints en spoilers gaan bekijken en dan kijken of ik er daarmee nog een paar weet.

Morgen na de deadline hier maar eens alle witte hints en spoilers gaan bekijken en dan kijken of ik er daarmee nog een paar weet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken