22 Jaar Leeftijdsverschil

14-01-2018 23:06 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai lieve mensen,

Ik heb nu een relatie van 3 jaar.
Mijn partner en ik schelen 22 jaar.
Ik 24 - hij 46.

Hij heeft 2 kids van 10 en 19.

Ik zelf heb dan ook zeker een kinderwens.
Zijn er hier leden, die een groot leeftijdsverschil hebben en kids hebben met hen partner.
Hoe wordt dit ervaren?
Liefs,
TO, werk je? Studeer je?
Ik heb zelf ook een man die 14 jaar ouder is. We hebben twee kinderen en hij was 43 bij de oudste. Wij zijn echt een goed duo samen en ik heb er echt lak aan wat andere van ons denken. Wij zijn 11 jaar bij elkaar en we hebben het nog steeds ontzettend leuk samen. En je kan wel zeggen dat hij eerder dood gaat maar wie zegt dat? Er gaan ook mensen jong dood aan een ziekte of ongeluk. Tegenwoordig is die kans groter dan dat je op je negentigste in je slaap overlijdt.

Geniet van je relatie en hebben jullie een kinderwens gewoon doen!
ik ben nu een oude vrouw, mijn man is ouder, met alles wat ik nu weet zegt ik dit tegen jullie jonge meiden: ga nooit met een oudere man en als het dan moet omdat de jongere op zijn, ga dan voor maximaal 4 jaar ouder. Beslist niet ouder. Je krijgt zo spijt, echt
zo spijt
die mannen zijn veel eerder versleten dan wij en dan ben je echt flink de klos
Nou leuk voor je man dat je zo over hem denkt. Iets van in voor en in tegen spoed?
Geniet gewoon van de seks en de spanning, dat doet hij waarschijnlijk ook. Verwachf er niet teveel van.
Eloa schreef:
15-01-2018 00:34
Nou leuk voor je man dat je zo over hem denkt. Iets van in voor en in tegen spoed?
ja dat dacht ik ook. Maar de voorspoed was snel op
Over hoeveel leeftijdsverschil praten we dan S-Meds?
Eloa schreef:
15-01-2018 00:37
Over hoeveel leeftijdsverschil praten we dan S-Meds?
8 jaar
Jeetje dat is toch niks joh. En hoezo versleten dan? En hoezo spijt? Ligt het gewoon niet hoe je man qua karakter is ipv zijn leeftijd. Of aan jou? Je praat erover of je een leeftijdsverschil hebt van 35 jaar :sarcastic:
S-Meds schreef:
15-01-2018 00:35
ja dat dacht ik ook. Maar de voorspoed was snel op
:rofl:
Als je kinderen wil ... moet je geen jaren meer wachten.

Tegelijk ... Ben jij wel écht klaar voor kinderen zo jong?
En wil je niet liever eerst nog een paar jaar werken, reizen, leven en levenservaring opbouwen?

En wat is de reden van zijn eerste scheiding?
(Want je kent hem "nog maar" 3 jaar. Kan best zijn dat dat straks ook in jullie relatie opduikt.)

Hoe reageren zijn kinderen op jou?
Want zeker de jongste zal wel nog een tijdje bij zijn vader rondlopen.

Hier ook een stevig leeftijdsverschil (14 jaar), maar 20+ jaar zou mijn ding niet zijn.
Net zoals ik waarschijnlijk gillend was weggelopen op mijn 21ste als er kinderen in 't spel waren. Al helemaal als dat pubers waren.
Pluisi schreef:
15-01-2018 00:17
OMG ik heb zelf een dochter van 24 o_o
Komt ze thuis met een vent die haar vader had kunnen zijn......
Of die misschien ouder is dan haar eigen vader.

Had een kennis van mij.
Zij 18, hij 43.
Haar vader was op dat moment 40 ofzo.

Het heeft een paar jaar gewerkt en de afspraak was ook "geen kinderen".
(Hij had ook geen kinderen uit eerdere relaties.)

Op haar 25ste was ze afgestudeerd en begon ze te werken.
Wou verhuizen naar een bruisende stad waar ze ook werkte.
Hij was 50 en begon naar zijn pensioen uit te kijken, wou verhuizen naar landelijker gebied, het rustiger aan gaan doen, ...
Dat matchte echt niet meer.

Leuk geweest voor een aantal jaar en geen van de twee heeft spijt.
Maar op lange termijn was het dus niets.
Eerlijke vraag: wil jouw partner nog kinderen?

Ik denk dat veel mannen van middelbare leeftijd niet zitten te wachten op een nieuwe ronde slapeloze nachten, stickers voor een plasje op het potje en jarenlang zwemles.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik zou niet aan kinderen beginnen met zo'n leeftijdsverschil. Mijn opa heeft een vriendin van bijna 20 jaar jonger, maar die zitten in dezelfde levensfase(pensioen). Jullie niet. 10 jaar snap ik nog wel.
S-Meds schreef:
15-01-2018 00:31
ik ben nu een oude vrouw, mijn man is ouder, met alles wat ik nu weet zegt ik dit tegen jullie jonge meiden: ga nooit met een oudere man en als het dan moet omdat de jongere op zijn, ga dan voor maximaal 4 jaar ouder. Beslist niet ouder. Je krijgt zo spijt, echt
zo spijt
die mannen zijn veel eerder versleten dan wij en dan ben je echt flink de klos
8 jaar verschil is toch niet echt veel. Mijn tante (12 jaar verschil) gaf mij ooit precies dezelfde waarschuwing.
Nou, ik was laatst op date met een 8 jaar oudere man. Zo een die alleen (veel) jongere vrouwen wil daten want zelf nog zo vitaal. Het was toch echt gewoon een ouwe kerel.
In het gedimde licht van de kroeg ging het nog wel, alleen kon hij de menu kaart niet lezen.
Ik wordt natuurlijk ook zo, maar het is niet iets waar je zo vroeg mogelijk bij wil zijn.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Jemana schreef:
14-01-2018 23:27

Liefde heb je niet in de hand, het gevoel en de aantrekking overkomt je.
En dan kies je, wat je ermee doet.
Dit deel ik met je.

Ik kan me voorstellen dat je zelf ook graag wilde dat hij 20 jaar jonger was, zou veel dingen makkelijker maken

Nu heb je straks een oude vader, een man die met pensioen gaat terwijl jij nog meer dan 20 jaar mag werken, dus een pensioen zoals veel mensen dat voor zich zien gaat het niet worden.
Tegen de tijd dat jij ook alle vrijheid hebt is hij dood.
Klinkt hard maar wel de waarheid

Nu zitten jullie toch ook in andere leeftijdsfases. Wat houdt jullie samen?
Denk aan die scène bij sex and the city: Samantha met die oude man... tot ze zijn slappe billen ziet...
lolapaloeza schreef:
15-01-2018 08:26
Nou, ik was laatst op date met een 8 jaar oudere man. Zo een die alleen (veel) jongere vrouwen wil daten want zelf nog zo vitaal. Het was toch echt gewoon een ouwe kerel.
In het gedimde licht van de kroeg ging het nog wel, alleen kon hij de menu kaart niet lezen.
Ik wordt natuurlijk ook zo, maar het is niet iets waar je zo vroeg mogelijk bij wil zijn.
Ik vind mannen die alleen jonge vrouwen willen daten ongelofelijk onaantrekkelijk. Per definitie. Hoe kom je er toch bij om als vijftiger te zoeken naar vrouwen van 18 tot 36? (Of zo)
Veel mensen zitten nu wel te zeuren over een oude vader, maar als je durft te zeggen dat je een moeder van boven de 35 te oud vind is de wereld te klein.
To geniet van je vent en laat je hier niet gek maken, je bent geen puber meer en je kan niet voorzien wat de toekomst word wie zegt dat jij niet eerder doodgaat.
Ik zou als man nooit een vrouw nemen die zoveel jonger is dan mij; niet dat ik dat misschien niet leuk zou vinden, maar er moet toch iemand wat wijsheid aan de dag leggen en denken aan de consequenties voor die vrouw.
HasseSimonsdochter schreef:
15-01-2018 08:38
Denk aan die scène bij sex and the city: Samantha met die oude man... tot ze zijn slappe billen ziet...
:rofl:
geweldige scene
YagaBaba schreef:
15-01-2018 08:39
Ik vind mannen die alleen jonge vrouwen willen daten ongelofelijk onaantrekkelijk. Per definitie. Hoe kom je er toch bij om als vijftiger te zoeken naar vrouwen van 18 tot 36? (Of zo)
Ik heb ook een tijd gedate.
Vaak zijn dat soort mannen juist niet de leukste: Vinden zichzelf jong van geest en jong van uiterlijk ( wat iemand al eerder zei...dat vinden ze dus zelf, ik zag gewoon een oude man voor me , met ideeën die pasten bij zijn leeftijd)
Zijn ook vaak mannen die de eeuwige vrijgezel zijn. Door hun eisenpakket komen ze niet aan de vrouw, ze zien zichzelf als God's gift to a woman.
In mijn familie zijn meerdere relaties met 20 jaar of meer leeftijdsverschil. Dat gaat eigenlijk altijd goed, in tegenstelling tot de huwelijken met leeftijdsgenoten. Die duren meestal niet langer dan twaalf jaar. Dus in mijn familie zijn veel kinderen met twee jonge ouders die moeten dealen met stiefouders en scheidingen en kinderen met een oude ouder die opgroeien in een stabiel gezin. De levensverwachting ligt tegenwoordig hoog in Europa. Het beeld dat iemand van zeventig incontinent en dement is, klopt niet meer.
Als dit de man van je dromen is, zou ik het gewoon doen. Overigens is een oude ouder ook een enorm voordeel. Neefjes en nichtjes van mijn worden opgevangen door hun gepensioneerde vader, terwijl de moeders werken en carrière maken. Het is heel relaxed als je je kinderen niet naar de kinderopvang, tandarts, zwemles hoeft te slepen, omdat je weet dat het thuis goed geregeld is. Als jij dan vrij bent van je werk ben je ook echt vrij en hoef je niet het hele huis op te ruimen en je gezin te managen.
Mijn alarmbellen zouden afgaan als een 43 jarige het aanlegt met een 21jarige

Heb je zelf een fijne vader en een goede band trouwens?

Voor een nacht of een flirt..alla...maar serieuze langdurige relatie waarbij jij nog kinderen wil. Doet me ook denken aan Eberhard vd laan..die heeft dat ook gedaan, heeft nu volwassen kinderen achtergelaten maar ook nog zulke jonge kinderen. Je weet natuurlijk niet hoe het leven loopt maar ik zou het niet extra opzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven