Uitgerekend 16-30 september

15-01-2018 14:08 987 berichten
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!

:heart: = kloppend hartje!
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Schaapje199126Tweede14 september:heart:
Nusa30Eerste14 september27-02 2e echo:heart:
Vlammetje-132Tweede16 september:heart:
Jentelente28Tweede17 september23-02 eerste echo
Eftelingmeisje35Eerste19 september:heart: 3x miskraam
Juffie626Eerste19 september:heart:
Muppet364036Eerste22 september19-02 eerste echo:heart:
Luca201728Eerste22 september:heart:
Elle_8631Tweede23 september23-02 tweede echo:heart:
Poezels32Eerste23 september02-03 2e echo:heart:
Milov26Eerste23 september:heart:
Vievie_abc32Tweede23 september12-02 eerste echo:heart:
Nicole12337Derde23 september:heart:
MKM9225Eerste26 september:heart:
Bretnay28Derde27 september:heart: 4x miskraam
Maeeo25Eerste23 september05-03 tweede echo:heart:
Millca????29 september:heart:
Fala_198927Eerste30 september28-02 tweede echo:heart:
deanarys30Tweede30 september8-03 tweede echo:heart:
Nelle89????3 oktober:heart:
Nora_r :redrose:
Roffa38 :redrose: :redrose:
donski88 :redrose:

MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie welkom! Ik heb voor of tussen de eerste twee zwangerschappen geen miskramen gehad Vlammetje, daarom kwamen ze voor mij wel een beetje als een donderslag bij heldere hemel. Althans, ik wist dat dat de kans op een miskraam 10% is en op mijn leeftijd zelfs 20%, maar ik ging er zeker niet vanuit.

Ik voelde ook niet dat het mis was, zoals jij Poezels. Althans, toen niet, achteraf kon ik de puzzelstukjes wel in elkaar leggen. De eerste miskraam was met 8 weken, maar het vruchtje bleek met 5-6 weken al gestopt met groeien. Ik was bij deze zwangerschap zo blij dat de misselijkheid goed te doen viel en ik met 7-8 weken nog geen een keer had hoeven overgeven. Maar achteraf was dat natuurlijk omdat de hormoonlevels ook waren blijven steken op 5-6 weken.

Bij mijn eerdere zwangerschappen begon rond week 5 een weeïg / lichtmisselijk gevoel en vanaf week 6 overgeven. Ik merk nu ook al dat ik niet 100% ben: vanochtend had ik gedoucht en ging ik daarna dochter aankleden en dat was teveel met een lege maag, ik werd opeens helemaal duizelig en misselijk. Maar op zich is dat voor mij dus een goed teken.

Als anderen zich trouwens zorgen zouden maken omdat ze niet misselijk zijn of geen andere symptomen hebben: niet doen! Bij elke vrouw werkt een zwangerschap weer anders. Ik had bij de eerste een collega die tegelijk met mij zwanger was en die zei dat zij zich nog nooit zo goed gevoeld had, ze liep letterlijk zingend en springend door de gangen.
Een besloten groep lijkt me een goed idee! Misschien is het wel handig om even te wachten tot de groep zich hier een beetje gestabiliseerd heeft, mijn ervaring is dat er in de eerste maanden vaak heel veel mensen nog afvallen (niet omdat ze niet meer zwanger zijn maar omdat ze opeens niet meer op komen dagen).
Nicole, inderdaad.. Ik heb wel vast mn e-mail adres aan Roffa doorgestuurd.. Ik ben ook zo bang dat het mis gaat, (iets vergelijkbaars gehad, lang verhaal).. Daarom probeer ik deze keer positief te blijven en gewoon mn ding te doen tot de eerste echo. :cheer2:
@Vlammetje Jij hebt natuurlijk ook nog de pech dat je man nu in het gips zit. Vervelend voor jullie beiden. Maakt het natuurlijk extra druk.

@Poezels, heerlijk, zwemmen! En ik ga eens kijken of hier iets van yoga is, lijkt me erg fijn.

@Besloten groep, doen we dat nu al of na de echo? Merk dat ik toch wat ‘angst’ heb dat ik een van jullie misschien in het echt ken, en wil het (op onze ouders na) pas vertellen na de eerste echo.
Wat lastig Vlammetje dat je man zijn arm in het gips heeft! Wat zijn de vooruitzichten over wanneer het er weer af mag? En mag hij dat direct weer tillen en alles doen, of nog een tijd niet?

Ik vind het zelf heel irritant dat je het de eerste 12 weken nog niet rond wilt bazuinen, maar dat dat dan ook betekent dat mensen geen rekening met je kunnen houden. Terwijl dat juist vaak de periode is waarin vrouwen zich het slechtst voelen. Ik heb het de eerste twee keer overigens wel vrijwel meteen aan mijn baas verteld, zodat ik er bij mijn werkzaamheden rekening mee kon houden. Hij reageerde er gelukkig heel goed op. Deze keer ga ik het denk ik ook al deze week aan mijn baas vertellen (ik ben inmiddels van baan geswitcht, dus andere baas dan de vorige keer), omdat mijn directe collega over een paar maanden vertrekt en iedereen ervanuit gaat dat ik haar werkzaamheden over ga nemen. Met als zwaartepunt van die werkzaamheden de maanden september t/m december. Tsja, dikke kans dat ik er dan helemaal niet ben en wellicht ben ik ver voor die tijd zelfs al uit de running.

Vievie, leuk dat jullie het al gaan vertellen aan je ouders en beste vriendin. Denk je dat ze het verwachten of komt het echt als een verrassing? Wij hebben het bij de eerste ook langer stilgehouden, maar gaan het nu dit weekend denk ik vertellen aan ouders en beste vriendin. Inderdaad uit praktisch oogpunt (ik zit ook nog met oppas voor de eerste echo) en ook omdat als het een miskraam zou worden het fijn is als ze meeleven.
Vievie_abc schreef:
16-01-2018 14:06
@Besloten groep, doen we dat nu al of na de echo? Merk dat ik toch wat ‘angst’ heb dat ik een van jullie misschien in het echt ken, en wil het (op onze ouders na) pas vertellen na de eerste echo.
Haha, het zou wat zijn ja als blijkt dat je opeens met de directe collega of schoonzus in zo'n groep zit. :mrgreen:
@Nicole Dat ben ik met je eens. Juist die eerste maanden zijn soms zo lastig. Merk het nu ook, ben moe en kan een stuk minder hebben, dan is extra oppas af en toe echt even welkom. Ik snap dat je het deze keer ook aan je baas vertelt inderdaad, zeker gezien de werkzaamheden rond jouw uitgerekende datum.
Ik denk dat mijn schoonmoeder heel verbaasd is. Mijn ouders wat minder denk ik. Mijn beste vriendin weet wel dat we bezig zijn, en de vorige keer had ze het ook direct door. Dus denk ook niet dat zij erg verbaasd is ;)
Leuk dat jullie het ook dit weekend gaan vertellen! Hoe gaan zij reageren denk jij?
nicole123 schreef:
16-01-2018 14:18
Haha, het zou wat zijn ja als blijkt dat je opeens met de directe collega of schoonzus in zo'n groep zit. :mrgreen:
Snap je, lijkt me echt heeeeeeel ongemakkelijk :mrgreen:
Vlammetje-1 schreef:
16-01-2018 06:45
Ik heb de tabel van ons andere topic ff gekopieerd dus ja it was me! :)
Thanks, lief!
Wow wat wordt er veel geschreven, leuk!
Besloten groep lijkt me ook leuk, maar wil nog even wachten met aansluiten als dat kan. Wil eerst een hartje hebben zien kloppen :heart:

@vievie, ze reageerden heel verbaasd want ongeveer een maand geleden vertelden we dat ik een miskraam had gehad, ze hadden het niet zo snel verwacht haha. Merk dat mijn moeder wel bezorgd is, vraagt dagelijks hoe het gaat en hoe ik me voel, super lief natuurlijk maar niet fijn voor haar.

Helemaal mee eens dat het eigenlijk stom is dat de eerste twaalf weken vaak het belabberdst zijn lichamelijk en je het dan stil "moet" houden.. maar gelukkig kunnen we elkaar hier steunen en soms lekker klagen ;)
@Nicole, dan snap ik idd dat het onverwachts kwam! Ik heb nog geen ervaring met een miskraam gelukkig. Ik ben trouwens zo'n vrouw met erg weinig kwaaltjes, niet misselijk enzo. En ik ben daar nu niet extra onzeker over maar dat komt omdat ik al een goede zwangerschap heb gehad met een gezonde dochter als resultaat. En toen had ik dus ook geen kwaaltjes en heb nooit overgegeven. Tijdens mijn eerste zwangerschap maakte het mij wel onzeker, toen lag ik bij mijn eerste echo echt te wachten tot ze zou zeggen "Nou ik zie helemaal niets hoor!" Ik kon me echt niet voorstellen dat ik me zo normaal zou voelen terwijl ik zwanger was. Toch kwam er een prachtig boontje met trappelende beentjes in beeld, dat vond ik echt het meest bijzondere moment van de zwangerschap.

Gips mag er waarschijnlijk over twee weken af. En dan moet hij nog een tijdje een brace dragen. Maar hij kan dan wel langzaam weer dingen gaan doen. Als het gips eraf is moet hij eerst een dikke week weg voor het werk. Dus voorlopig blijf ik het druk houden. Tegen de tijd dat hij weer terug is komt de echo ook al echt dichtbij gelukkig.

@Vievie, ik ben ook wel benieuwd of ik toevallig mensen ken hier. Is eerst misschien wel ongemakkelijk maar dat is al snel over denk ik.
Besloten groep doen we na de echo, deal!
Ik heb de tabel aangepast, volgens mij staan we er allemaal in. je kunt nu makkelijk echo data en je uitgerekende datum invullen!
@nicole123 ik hoop niet dat ik misselijk ga worden maar ik denk dat ik meer ben zoals @vlammetje, een symptoomloze vrouw, ik voel nu ook weinig.
@maeeo ik heb geen e-mail gezien?
@elle eerst hartjes, dan een groep

Ik weet al lang wie jullie zijn , heb jullie allemaal getraceerd via IP adressen.
Nee geintje...ik ben wel benieuwd of ik iemand ken en of er iemand in de buurt woont :)
Ehh bovenstaande was ik dus.
Hoe zijn jullie mannen in deze fase? Die van mij zit dus in het buitenland, hij wilde wel eerder terugkomen maar ik laat hem gewoon genieten. Die paar dagen maken ook niet uit! Kan hij nog even wennen en hoeft hij niet met toos slapeloos de plasdoos in bed.
@Roffa Ik had je een PB gestuurd! Is dat mislukt? Ik ben nog niet zo goed in PB's haha, dat is dan wel weer duidelijk.. Sorry.. Zal ik je dan maar een bericht sturen na onze echo?

Haha plasdoos, mijn man heeft het besef geloof ik nog niet echt helemaal. Hij heeft het wel tegen zn beste vriend vertelt, die tevens mijn baas is.. Dus ik hoop dat hij z'n mond houdt en het niet tegen de rest van de collega's verteld. Het is bij ons op het werk soms net GTST. (Man en ik werken voor hetzelfde bedrijf) Vandaag kon hij zich niet focussen (kon hij mij een hand geven) en zijn we eerder weggegaan. Een cadeautje voor onze mini rijstkorrel gekocht! :gift: Hij gaat straks ook naar het buitenland voor 2,5 week dus ik moet het ook even alleen door zien te komen.

Wat symptomen betreft, slaap is ver te zoeken en mijn eetlust doet een beetje gek.
Aan de ene kant heb ik heel veel honger, maar ik krijg echt niets weg. (behalve dat hele menu bij de MCdonalds net) Nu kotsmisselijk en buikpijn.. Krijg ik dr van, moet ik maar gezond eten. :whip:

Ben ook benieuwd waar jullie allemaal vandaan komen! :)
Oh wat grappig meaao; ik en mijn vriend werken ook voor hetzelfde bedrijf! Wij gaan het pas aan onze baas vertellen als we de echo gehad hebben.

Ik ben ook voor een besloten groep, maar net als de rest pas na de echo’s.

Zijn jullie ook allemaal nog zo huiverig? Ben iedere x dat ik naar de wc ga bang om bloed te vinden.
Zo wat gaat het hard hier! Gezellig!

Qua kwaaltjes... nog niks hier. Volgens mij vorige zwangerschap ook vanaf 6 weken. Ik probeer me er niet druk om te maken.

Vlammetje, wij zitten zeker dichtbij elkaar! Mijn UD is 17/9. En ook pas zo laat een echo.

Wij gaan direct na de echo op vakantie. Dat vind ik wel jammer, want wanneer vertellen we het dan aan mensen dichtbij? Ik vind het spannend om het nu al te doen.
Ben alleen wel benieuwd hoe lang ik het verborgen kan houden. Bij de eerste had ik heel snel een buikje (was best slank), mijn darmen waren helemaal van slag. Nu nog een klein buikje van hem, dus wie weet valt t minder op.
Milov, wat leuk en toevallig haha! En hier is 't angstlevel ook behoorlijk hoog hoor. Dat komt denk ik, omdat ik zo vroeg positief testte. Ik had echt al een knalstreep met 10 DPO.. Zou morgen ongesteld moeten worden, maar toch geeft mijn clearblue 2-3 aan.. Allemaal een beetje vaag, maar ik voel me wel goed. Geen krampen o.i.d en nog steeds een oplopende test nu. Daar houd ik me aan vast en blijf positief. Ik denk dat dat het enige is wat je kunt doen, positief blijven!

Oh Jente dat is wel vervelend ja! Ik kan al zo slecht mn mond houden dus ik zou al helemaal niet op vakantie kunnen haha.. Spannend hoor!
@Roffa, ik heb je ook al berichtje gestuurd, niet aangekomen?

Maeeo; vervelend dat je je zo misselijk voelt, ik heb inderdaad ook enorm honger steeds maar probeer gezonde keuzes te maken. Behalve pindarotsjes!
Fijn dat jullie ff samen van konden genieten, zal wel even lastig zijn zonder hem als steun. Zover mogelijk dan.

Poezelman is goede support, hij was behoorlijk overdonderd door de MA, hij had het niet eerder meegemaakt en had ook niet rekening mee gehouden. En poezels ging beetje gek doen na de MA, ik had er emotioneel veel last van, duurde echt ff voor die hormonen uit mijn systeem waren en werd een beetje depri. (Geen daglicht helpt mij niet) maar begin januari was mijn omslagpunt en twee weken later dus zwanger, positieve energie! :sun:
anoniem_648cbf4301749 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 20:02
4.99% gewijzigd
@Elle Ach, ja ik snap de zorgen dan ook wel van je moeder, blijft toch je moeder natuurlijk. Wel lief dat ze zo meeleven.

@Vlammetje Heel herkenbaar, ik dacht ook bij de eerste echo ‘misschien zien ze wel niets’. Kon me niet indenken dat ik echt zwanger was, had nergens last van. Toen ze zei ‘Ik zie het hartje’ was dat zo ongelooflijk fijn! Wat valt er dan veel van je af. Mijn kwaaltjes begonnen pas rond de 9 weken. Heb jij heel je zwangerschap nergens last van gehad?
Wat je zegt over ongemakkelijkheid ben ik wel met je eens, al zou ik het wel jammer vinden als iemand er dan zo achter komt of zo :)

@Roffa doen we! Of nou ja, eigenlijk weet jij dus al wie wij zijn ;) Aan jouw naam te zien wonen wij niet heel ver uit elkaars buurt :)
Man is echt superlief en begaan, net als tijdens mijn zwangerschap van zoon. Al heeft hij momenteel veel stress op werk wat veel van hem vraagt. Jij kijkt zeker wel uit naar de terugkomst van je man?

@Maeeo Leuk, wat hebben jullie gekocht? En ik kan je de hand schudden, ik heb gisteren een Big Mac menu op.

Leuk om te horen hoe jullie mannen meeleven!
Oh ja, wij wilden het vandaag aan mijn schoonmoeder vertellen maar ik vind het stiekem toch wel fijn om het nog even ons geheimpje te houden. Na de eerste echo vertellen we het!
@vievie we hebben ‘n rompertje en een speentje gekocht. En ik heb stiekem wat bij Koeka besteld. Ben weer heerlijk door aan het draven!
En dat menuutje bij de McDonalds is niet altijd een slecht idee vooraf he, achteraf dan weer wel hihi.
Ja het is ook wel spannend om het nog even jullie geheimpje te houden! Succes met het verbergen! Ik heb dus binnenkort een etentje met collega’s en wij zijn normaal nogal van de wijn.. wat moet ik nu weer verzinnen? Een antibiotica trappen ze niet in denk ik haha.. Nouja, we gaan t zien!
Leuk Maeeo! Ik ben ook al bezig, heb een cosleeper gekocht en een 2e hands wipstoeltje van babybjorn. Echt dingen die ik de eerste keer gemist heb. En die op mijn lijstje stonden van uitzet voor een tweede. Verder wacht ik nog even af.
Ook tot ik weet of het een jongetje of meisje is. Als het een jongetje wordt moet ik echt aan de shop.
Hoi meiden, is het goed als ik hier mee kom schrijven? Weet net een paar dagen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Vind het allemaal erg spannend, dus kletsen met lotgenoten vind ik prettig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven