Uitgerekend 16-30 september

15-01-2018 14:08 987 berichten
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!


:heart: = kloppend hartje!
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Schaapje199126Tweede14 september:heart:
Nusa30Eerste14 september27-02 2e echo:heart:
Vlammetje-132Tweede16 september:heart:
Jentelente28Tweede17 september23-02 eerste echo
Eftelingmeisje35Eerste19 september:heart: 3x miskraam
Juffie626Eerste19 september:heart:
Muppet364036Eerste22 september19-02 eerste echo:heart:
Luca201728Eerste22 september:heart:
Elle_8631Tweede23 september23-02 tweede echo:heart:
Poezels32Eerste23 september02-03 2e echo:heart:
Milov26Eerste23 september:heart:
Vievie_abc32Tweede23 september12-02 eerste echo:heart:
Nicole12337Derde23 september:heart:
MKM9225Eerste26 september:heart:
Bretnay28Derde27 september:heart: 4x miskraam
Maeeo25Eerste23 september05-03 tweede echo:heart:
Millca????29 september:heart:
Fala_198927Eerste30 september28-02 tweede echo:heart:
deanarys30Tweede30 september8-03 tweede echo:heart:
Nelle89????3 oktober:heart:
Nora_r :redrose:
Roffa38 :redrose: :redrose:
donski88 :redrose:




MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik schrijf ook graag mee. Vorige week positief getest en vandaag 5 weken dan denk ik. Ik vind het erg spannend weer!
Het is ons tweede kind, we hebben een zoon die volgende week 1 wordt.
Ben 28 en vriend is 31.

Vrijdag komt moeders voor moeders hier.
Ik heb pas met bijna 11 weken de eerste echo, de 23e, dag na vlammetje.

Ik zie dat je jezelf in de tabel kan zetten, maar het lukt niet op iPad en telefoon..? Weet iemand hoe wel? Thuis geen werkende computer meer helaas :-?
Alle reacties Link kopieren
@vievie, ik merk wel een verschil bij de eerste en tweede zwangerschap. Wij zijn er juist minder mee bezig. En daar voelen we ons soms ook wel even schuldig over. Wat leuk dat jullie het morgen gaan vertellen! Veel plezier!

@chantilly, wat lief! Ik heb een september 2015 baby, nu dus een peuter. Zijn gewoon echt de leukste babies he! ;-)

@poezels, wat heftig een missed abortion! Met hoeveel weken kwamen jullie erachter?

Qua symptomen valt het erg mee. Beetje moe, af en toe wat buikpijn of lage rugpijn, af en toe duizelig en heeel soms een vleugje misselijkheid maar dan echt kort. En grotere borsten! Daar merkte ik het als eerste aan, was ook zo bij mijn eerste zwangerschap. Ik hoop net zo’n fijne zwangerschap te krijgen als mijn eerste.
Alle reacties Link kopieren
@jentelente, dan lopen wij erg gelijk op! Wat is je uitgerekende datum denk je?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie het al zo snel vertellen. Lijkt me fijn om het dan toch te kunnen delen.

Ik merk dat ik zelf erg voorzichtig ben. Wij hadden bedacht om sowieso een echo af te wachten. Om me heen ook veel gehoord dat het binnen 10 weken mis was. Aan de andere kant ook fijn als je dat zou kunnen delen met je naasten dat snap ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Dag Dames. Ik schrijf ook graag mee. Ik heb geprobeerd mezelf toe te voegen in het tabel maar dat ziet er zo ingewikkeld uit met al die codes. Dus ik heb maar snel uitgelogd.

Ik ben 32 en mijn man is 35. Dit wordt ons derde kindje. We hebben een zoon van 7 en een dochter van 5. Ik had de intentie om het hierbij te laten. Maar we werden verrast. En de baby is hartstikke welkom.

Mijn ouders en schoonouders zijn op de hoogte. En mijn tantes en nichtjes ook. We waren flink bezig met afvallen en sporten en we hielden alles bij op een groepsapp. Maaltijden etc. In plaats van mijn lunch heb ik ze maar een foto van mijn zwangerschapstest gestuurd. Want ik doe voorlopig niet meer mee.

Ik vraag me af of er dames zijn die sporten en hoe je dat nu aanpakt.

Qua kwaaltjes moet ik echt even liggen als ik van mijn werk kom. Me ogen vallen dan bijna dicht. Als ik veel beweeg krijg ik last van steken in mijn schaamstreek. En de afgelopen dagen had ik last van lage rugpijn. Maar vandaag weer niet.


Mijn eerste afspraak bij de verloskundige staat op 13 februari gepland. Ik denk dat we dan een afspraak maken voor een echo. Ik ben verzekerd bij zilveren kruis en het blijkt dat veel verloskundige praktijken hun contract met hen hebben opgezegd. Dus de keuze is is wat beperkt.
@fatna ben ik blij dat ik nog ben overgestapt :)
@Juffie, ik heb het mijn ouders al wel verteld en mijn beste vriendin. Die is net bevallen dus dat klets wel gezellig weg dan!
En ook als het mis gaat is het fijn om erover te kunnen praten, het is een erg emotioneel proces. Al gaan we er natuurlijk vanuit dat alles goed gaat! Oh en Zweden is heel mooi, en wit momenteel: 5 cm sneeeeuw!

@Vlammetje & Vievie: leuk dat jullie het nieuws ook al delen! En wel makkelijk als het tweede is, ik zit vol vragen en google me een ongeluk haha
Wij kwamen er met echo 9 weken achter dat het een MA was. Dag erna begon ik ook met bloeden en week later was het afgerond. Ging dus best vlot lichamelijk, geestelijk was het moeilijk.
We staan er nu ook nuchterder in en gaan rustig afwachten op de eerste echo.

@fatna, zo onverwacht, wat leuk! Alleen gaat dat met afvallen wat lastig dan! Ik zat ook op een 'dieet', keto dieet. Staat ook bekend om dat het helpt met zwanger worden, werkt goed na poging 1! :biggrin:
Maar ben zodra ik dacht zwanger te zijn anders gaan eten, maar nog steeds wel vrij gezond. (alleen heel pittig) Ik zwem eenmaal per week & yoga en in plaats van hardlopen ga ik nu gewoon lopen paar keer per week. Goed naar je lichaam luisteren!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat het groepje nu al groeit!

Wij hebben het alleen m'n zus + haar man en de beste vriend van mijn vriend verteld. Mijn zus + man wisten al dat we bezig waren met een kindje proberen te krijgen. Toen ik donderdag na het zien van de positieve test weer een beetje gekalmeerd was heb ik gelijk mijn zus gebeld. En mijn vriend z'n beste maat. Mijn zus heeft al twee ukkies dus aan haar heb ik veel steun.

Met de ouders en rest van de schoonfam wil ik graag wachten tot na de eerste echo op 9 februari. Ik ben begin februari jarig, dus als alles goed gaat, ga ik op 9-2 mijn verjaardag 'vieren' (alleen voor fam + beste vriendin) en willen we het dan vertellen. Maar wel met de boodschap dat ze het voor de rest nog stil moeten houden tot wij het ook op ons werk hebben verteld enzo. Dat zal dan wel ergens halverwege maart zijn, want we gaan eind feb tot half maart nog op vakantie.

Mijn vriend wil het wel eerder al vertellen aan zijn ouders maar daar voel ik me op een of andere manier niet goed bij. Ik wil toch een beetje zekerheid ofzoiets inbouwen door eerst zelf te zien of er een hartje klopt enzo. Gelukkig geeft hij aan dat ik bepaal en hij daarin meegaat. Mocht het fout gaan, zullen we het evengoed vertellen, maar misschien wil ik dat dan niet meteen. Ik wil het gewoon eerst zelf zien.

@fatna, wouw al een derde kindje. Heb je al een beetje aan het idee kunnen wennen?
@poezels zo lang het goed voelt, blijf ik gewoon hardlopen. Heb meerdere sites geraadpleegd en het moet kunnen. Als het slecht gaat voelen stop ik er natuurlijk mee. @milov ik wil ook eerst een hartje zien/horen hoor! Maar onze ouders krijgen het natuurlik eerder te horen, als het misgaat kan ik tenminste mams bellen ;)
@roffa gezien jouw goede hartslag, loop jij al veeeeel langer! ;) Ik was aan het opbouwen en las dat je beter niet je conditie kan gaan oprekken omdat je lichaam al met zoveel bezig is?
Hoi allemaal!

Ik sta al in de tabel (Thanks roffa denk ik? ;)) maar zal me hierbij nog even voorstellen. Verleden week een positieve test en dit wordt ons tweede kindje we hebben al een zoontje van 1,5. In december een vroege miskraam gehad en het geluk dat het dus meteen weer raak is.

@poezels, volgens mij zei jij dat, dat je miskraam lichamelijk vlot ging, maar emotioneel zwaar? Zo heb ik het ook ervaren. Vond het ook erg fijn om erover te praten met een aantal mensen die dichtbij ons staan. Zweden is prachtig, en sneeuw hoe mooi!!

@juffie, wij hebben het toch mijn ouders alvast verteld. Mede ook omdat we hen hebben gevraagd op te passen bij de eerste echo haha en wilde dan niet iets verzinnen. Verder houden we het nog even stil. Na eerste echo denk ik schoonouders en broers en aanhang en goede vrienden vertellen. Maar zien wel hoe het loopt kan maar zo anders gaan.

@fatna, wat leuk een derde verrassingsbaby! wat betreft sporten doe ik ook alleen wat goed voelt en, voor de hand liggend, geen buikspieren.

Leuk om samen met jullie te "kletsen" :)
@poezels ja als je de basisconditie nog niet hebt dan wordt het afgeraden. Rusthartslag ligt de laatste dagen op 64-65 dus paar slagen hoger. Maar ja er gebeurt van alles!
@elle it wasn’t me maar leuk dat je er bent!
@roffa, oh dan vlammetje of vievie?
Geen verstand van hardlopen en hartslag maar knap dat je daar nog mee doorgaat, lijkt me best pittig!
http://nl.tinypic.com/r/345zgvq/9

Deze zegt het ook dus nu geloof ik het echt. Oh en mijn hoofdpijn vindt het ook ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha Roffa38 die had ik ook nodig voor de zekerheid. En foto's van maken, want na 24 uur verdwijnt de tekst!

En volgens mij is sporten goed als je je er goed bij voelt en het al deed. Zou niet ineens fanatiek beginnen als je dat nog niet deed.
Alle reacties Link kopieren
Elle_86 schreef:
16-01-2018 06:21
@roffa, oh dan vlammetje of vievie?
Geen verstand van hardlopen en hartslag maar knap dat je daar nog mee doorgaat, lijkt me best pittig!
Ik heb de tabel van ons andere topic ff gekopieerd dus ja it was me! :)
Milov, je bent niet de enige die 26 is, ik idd ook! ;-)
Spannend dat het jullie eerste kindje is!

Poezels, Zweden lijkt me fantastisch! Mag ik vragen hoe je daar zo bent terecht gekomen? :-)
Fijn dat je snel weer zwanger bent geraakt maar ik kan me voorstellen dat je erg uitkijkt naar de echo.

Wat leuk dat veel van jullie het al hebben verteld aan ouders en broers/zussen. Hier heeft mijn schoonzusje het geraden toen ik een wijntje afsloeg, dus afgelopen weekend het ook aan onze ouders verteld. Mijn zus is momenteel 20 weken zwanger, en bij mijn dochtertje waren we ook samen zwanger, en uiteindelijk 5 dagen na elkaar bevallen. Heel bijzonder dat we nu weer samen zwanger zijn!

@chantilly bedankt, jij heel veel geluk met je baby!

Hier trouwens nog 6 dagen tot de echo! Vindt het weer spannend!

Is het trouwens een idee om (als we allemaal de eerste echo hebben gehad) over te gaan op een geheime fb groep? Ik heb dat met mijn vorige zwangerschap ook gedaan en hebben nu nog erg leuk contact met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Ik hoop dat ik ook met jullie mag meeschrijven!
Ik zag Vlammetje en Roffa hier al verschijnen, zo leuk!
Mijn UD is 28 september als alles goed blijft gaan.
Ik heb 6 februari de intake en eigenlijk 20 febr. de echo, maar die moet ik helaas verplaatsen, want maeeo-man zit dan nog in het buitenland. :'(
14 Januari de eerste positieve test en gister nog bevestigd met CB 2-3 wk. :yes:
Hoe voelen jullie je en kunnen jullie nog een beetje slapen 's nachts? Ik word in de ochtend zo vroeg wakker en kan dan niet meer slapen.. O_O
Overenthousiast haha..
Leuk idee die FB groep! Ik ben voor :)
@Roffa, die van mij zei dat ook haha het is dus echt waar! :cheer:

En goede tip van de 24 uur @Juffie! Ik heb nog snel even een foto gemaakt!

Maeeo: ik slaap niet zo goed, kan moeilijk in slaap komen en inderdaad vroeg wakker. Hoop dat het tijdelijk is want ben zo moe haha :zzz:
anoniem_648cbf4301749 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 20:04
46.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag willen meeschrijven hier! Ik heb al wat meegelezen in het zwanger-worden topic waar een aantal van jullie in meeschrijven en jullie lijken me leuk gezelschap!

Gisteren heb ik positief getest, UD is 23 september. Ik ben 37 en we hebben al een jongen van 5 en een meisje van bijna 3.

We zijn nog niet in juichstemming, want afgelopen jaar heb ik 2 miskramen gehad, dus we houden er rekening mee dat het opnieuw misgaat. Verder heb ik bij mijn eerdere zwangerschappen last gehad van extreme zwangerschapsmisselijkheid (overgegeven t/m de bevalling) dus ook als het wel goed gaat zie ik er best wel tegenop. Maar we gaan ervoor, als ik naar onze andere twee kinderen kijk weet ik dat het voor een goed doel is!

Vanwege de miskramen krijg ik al vroeg een echo, over 2 weken al, wanneer ik ruim 6 weken ben. De week erna krijg ik dan weer een echo en daarna mag ik als ik dat wil nog vaker komen. Erg prettig, want nog een maand moeten wachten zou ik zenuwslopend vinden.
Alle reacties Link kopieren
Slecht slapen: check. Ik ben heel erg moe en wil graag vroeg naar bed en zo lang mogelijk slapen, maar vervolgens lig ik dan uren wakker. Vooral door de zenuwen denk ik. Ik ben normaal juist heel erg nuchter, maar nu even wat minder.

Leuk om te horen hoe het in Zweden weer heel anders gaat. Succes met er wennen Poezels. Je hebt daar na je bevalling samen met je man meer dan een jaar lang verlof, toch? Daar kan Nederland nog wat van leren!
Alle reacties Link kopieren
@Jentelente Alvast gefeliciteerd met je zoon! En wat goed dat je mee doet met Moeders voor Moeders. Ik heb het bij mijn zoon toen niet gedaan, maar wil het eigenlijk wel deze keer. Jouw post zorgt ervoor dat ik het zo meteen ga bekijken :)

@Vlammetje Niet schuldig over voelen hoor! Wij zijn er niet minder mee bezig, maar ik merk wel dat ik mjnder vaak even een rustmomentje heb dat ik er echt even bewust van kan genieten. Als ik er aan denk word ik zo blij! Maar de drukte met nog een kindje thuis dat alle aandacht vraagt, naast de drukte van de dag (werk/studie hier) zorgt er simpelweg voor dat je er minder bij stil kan staan of zo? Herken jij dat?

@Juffie Wij willen het nu al gaan vertellen inderdaad. Bij zoon deden we dat pas later dus ik begrijp jou wel hoor. Ik kan niet echt opmaken waarom we het nu eerder willen vertellen. Voelt gewoon goed om het nu al te doen :) Wel alleen aan ouders en aan mijn beste vriendin, de rest hoort het wel pas na de eerste echo.

@Fatna wat een verrassing dan zeg! En wat een leuke manier om het zo te vertellen :)
Ik liep drie keer per week hard, al erg lang. Na mijn positieve test ben ik ermee gestopt, en wandel ik nu veel. Voelt beter om even een pauze in te lassen.

@Poezels Nou weet ik ook niet alles hoor haha ;) maar weet gelukkig nog wel wat van mijn eerdere zwangerschap. Wel google ik af en toe of ik iets wel of niet mag eten, dat weet ik niet allemaal meer. En ik vind het fijn dat we elkaar hier ook vragen kunnen stellen. Echt blij mee!
Ik kan me voorstellen dat dat emotioneel zwaar is zeg, ondanks dat je lichaam het snel oppikte. Ik heb voor zoon ook een miskraam gehad, met 5 weken al, en dat vond ik ook behoorlijk heftig.
En ik las dat jij yoga doet, is dat een aanrader? Zit eens te kijken wat ik kan doen in plaats van hardlopen :)

@Milov leuk dat je het met je zus kan delen! En dat wordt vast een hele leuke verjaardag ;) Lief van je vriend dat hij meegaat in jouw wens qua vertellen.

@Elle hoi! :) Leuk dat jullie het jouw ouders hebben verteld, hoe reageerden ze?
Wat jij zegt over eerste echo en oppas, is ook een reden dat het ons makkelijk leek het eerder te vertellen.

@Roffa wow jij bent ook een kalme dan! Ik loop ook al tijden hard maar mijn hartslag ligt wat hoger geloof ik. Is wel duidelijk naar beneden gegaan sinds ik hardloop. Waar loop jij hard (gezien je naam denk ik dat je in Rotterdam woont? Daar heb ik ook gewoond, en hardgelopen :))
En wat een prachttest! Nou is het echt duidelijk he :)

@Schaapje Oh jee, dat lijkt me wel even slikken als iemand het raadt. Moet je wel een heel strak gezicht kunnen trekken wil je je daar uitpraten. Maar leuk dat jullie het nu verteld hebben. En wat mooi dat je samen met je zus zwanger bent!
Ik ben voor een geheime FB-groep! Zit nu ook nog in een geheime groep met de meiden waarmee ik tegelijkertijd zwanger was toen ik zwanger was van zoon, en dat is supergezellig!

@Maeeo Welkom! Ja dat overenthousiaste zorgt wel voor slaapgebrek he ;)

@Nicole Ook welkom! Heftig zeg, twee miskramen, ik kan me indenken dat je dan nu voorzichtig bent, ik gun je een goede zwangerschap toe!
Alle reacties Link kopieren
Zo wat wordt er hier druk geschreven! Leuk hoor, welkom aan alle dames!

@Vievie, ja die drukte herken ik zeker! Druk met onze peuter, manlief heeft zijn arm in het gips dus ik moet momenteel eigenlijk alles doen, in bad, aankleden, naar creche brengen en ophalen. Daarbij is het druk op het werk en ik heb daar natuurlijk nog niet verteld dat ik zwanger ben. Dus daar wordt geen rekening mee gehouden. Ik werk 4 dagen. Maar als ik dan even op de bank lig dan leg ik wel even mijn hand op mijn buik om er even bij stil te staan. Dan ben ik zeker heel blij maar het voelt verder nog erg onwerkelijk. Ik heb ook weinig kwaaltjes, het duidelijkste symptoom is dat ik niet ongesteld word.

Spannend Nicole! Ik hoop dat het dit keer gewoon goed mag gaan! Heb je voor of tussen je eerdere zwangerschappen ook miskramen gehad?

Ik slaap ook slecht maar dat komt vooral door een onrustige man met zijn gipsarm en een verkoudheid en een onrustige peuter de laatste weken. Dus ik word meerdere keren per nacht wakker. Ligt dus niet zozeer aan de zwangerschap.

@Maeeo, leuk dat je meeschrijft! Zo sluiten steeds meer oude bekenden aan!

Ik ben wel voor een geheime facebookgroep na de eerste echo. Ik zie nu al wel dat ik de allerlaatste in de rij ben als het gaat om de termijnecho. Terwijl ik 1 van de eerste ben als het gaat om de UD. Heb ik weer :)

Spannend voor jou Poezels! Ergens ben ik daar ook bang voor, dat ik met 11 weken bij de echo ineens hoor dat het niet goed zit. Maar goed ik hoop dat mijn lijf het dan eerder zelf oplost. Tot die tijd blijf ik wel wat voorzichtig in me teveel verheugen.
Welkom Nicole! En gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je nog niet in de juich stemming bent, heftig hoor twee miskramen en een soort kennis al van wat gaat komen! Ik hoop dat het deze zwangerschap voor je meevalt! Had je ook gelijk vanaf het begin of kwam je misselijkheid later pas?

@vievie, miskraam is absoluut heftig, hoop echt dat het eenmalig kan blijven. Yoga kan je goed blijven doen tijdens je zwangerschap, zen is ook goed voor baby :) en zwemmen schijnt ook enorm goed te zijn, wij hebben hier een lekker tropisch bad om de hoek waar ik elk weekend in lig omdat ik mijn bonuszoon (7 jaar) zwemles geef. En zijn zus en vader gaan dan ook gezellig mee! Oh en nee, geen verplicht schoolzwemmen hier vandaar dat ik les geef.

@vlammetje, die man van jou klinkt heeeel gezellig in bed haha, ik hoop dat het snel rustiger gaat worden! En denk dat enige behoudendheid in enthousiasme wel goed is, maar aan de andere kant ben ik wel mega blij en optimistisch, het gaat gewoon goed dit keer!! Bij iedereen hier :hyper: en ik merkte onmiddellijk dat het mis was, heb poezelman er die dag op uitgestuurd om zwangerschapstest te kopen want ik voelde al dat het afgelopen was. En twee weken later op echo bleek het ook zo te zijn. Wonderlijk ding is dat vrouwen lichaam.
anoniem_648cbf4301749 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 20:03
7.81% gewijzigd
@allen ik weet hoe je een geheime groep maakt dus ik zal dat doen. PM me je e-mailadres als je in de groep wil. Deze groep is niet vindbaar en niet zichtbaar.

Ik ga straks op jullie reageren, nu even werken ;) er moet toch brood op de plank. Volkoren brood, aldus het voedingscentrum :blabla:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven