Uitgerekend 16-30 september

15-01-2018 14:08 987 berichten
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!


:heart: = kloppend hartje!
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Schaapje199126Tweede14 september:heart:
Nusa30Eerste14 september27-02 2e echo:heart:
Vlammetje-132Tweede16 september:heart:
Jentelente28Tweede17 september23-02 eerste echo
Eftelingmeisje35Eerste19 september:heart: 3x miskraam
Juffie626Eerste19 september:heart:
Muppet364036Eerste22 september19-02 eerste echo:heart:
Luca201728Eerste22 september:heart:
Elle_8631Tweede23 september23-02 tweede echo:heart:
Poezels32Eerste23 september02-03 2e echo:heart:
Milov26Eerste23 september:heart:
Vievie_abc32Tweede23 september12-02 eerste echo:heart:
Nicole12337Derde23 september:heart:
MKM9225Eerste26 september:heart:
Bretnay28Derde27 september:heart: 4x miskraam
Maeeo25Eerste23 september05-03 tweede echo:heart:
Millca????29 september:heart:
Fala_198927Eerste30 september28-02 tweede echo:heart:
deanarys30Tweede30 september8-03 tweede echo:heart:
Nelle89????3 oktober:heart:
Nora_r :redrose:
Roffa38 :redrose: :redrose:
donski88 :redrose:




MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Poezels: herten in de tuin, wauw! Leuk ook voor de kleine straks. Al zijn voor hem/haar die herten misschien straks net zo gewoon als in Nederland een merel in je tuin.

@Roffa: bedankt voor het in de tabel zetten! Mijn eerste echo is op 30 januari (ik ben de eerste zie ik!), ik zal zelf even proberen om dat erin te zetten.

@eten: volgens mij zijn er in Nederland nauwelijks rauwmelkse kazen, dus ik zou er niet al te bang voor zijn. Evt. even navragen in het restaurant (kan ook van tevoren telefonisch als je niet wilt dat de rest van het gezelschap weet van je zwangerschap). In Frankrijk moet je wel goed oppassen. Het is ook niet dat als je een keer een rauwmelkse kaas zou eten dat je baby direct dood is: je hebt dan een heel kleine kans dat er een bacterie in zit, als dat zo is een kleine kans dat je daar ziek van wordt en dan weer een heel kleine kans dat je baby daar wat van meekrijgt. Als je naar de richtlijnen kijkt dan zou je ook moeten oppassen met rauwkost en met voorverpakte producten uit het koelvak. Die helemaal vermijden vind ik overdreven en was voor mij niet te doen (ik leefde min of meer op kant en klare pannenkoeken). En je moet ook evenwichtig eten, veel vezels, bladiebla. Nou, ik was al blij als ik tijdens mijn zwangerschappen iets binnenhield en ook daar zijn prima kinderen uit gekomen.

@geslacht: als ik me een voorstelling maak van hoe het zal zijn dan stel ik me elke keer automatisch een jongen voor, ik ben benieuwd of dat klopt.

@mannen: mijn man brengt me heel lief kopjes thee op de bank enzo en is verder overbezorgd. Als ik mijn telefoon te dicht bij mijn buik heb stopt hij er een kussen tussen, hij krijgt een hartverzakking als de kinderen hard op me af komen rennen en tegen me aan botsen, hij doet er alles aan om stress bij mij te voorkomen, etc. Hopelijk wordt dat wel wat minder als ik de 12 weken voorbij ben.

@gewicht: ik heb na beide zwangerschappen zonder er iets speciaals voor te doen mijn oude gewicht, figuur en borsten weer teruggekregen, dus ik zou er niet al te bang voor zijn.
Mijn echo is 5-2! :)
Alle reacties Link kopieren
Roffa38 schreef:
17-01-2018 11:49
Mijn echo is 5-2! :)
Dat is best al snel, fijn! Dan zit je rond de 7 weken denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Hey wat leuk ik lees even terug ( ben op pagina 2 gestopt want moet m’n dochter uit school halen)!

Heb gelijk ff zilveren kruis gecheckt maar mijn verloskundige valt er gelukkig nog onder!

K ben 28 jaar oud en heb 2 kindjes en we hadden eigenlijk net besloten voor een derde te gaan, en boem zwanger! Onwijs leuk na bij de vorige jaren bezig geweest te zijn en meerdere miskramen. Recent heb ik er 4 gehad maar ik blijf positief! Deze voelt goed!

Uitgerekende datum is 27 sept volgens de app en heb nog geen contact met de verloskundige gehad. Wel met de huisarts om bepaalde medicatie te veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Oja geheime fb doe ik pas rond 13/14 weken, want we willen het langer stil houden en iedereen kan zien dat je lid bent ( alleen niet zien wat je plaatst) maar goed als het eind sept uitgerekend heet of zoiets, dan kunnen ze t wel raden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bretnay schreef:
17-01-2018 12:08
Hey wat leuk ik lees even terug ( ben op pagina 2 gestopt want moet m’n dochter uit school halen)!

Heb gelijk ff zilveren kruis gecheckt maar mijn verloskundige valt er gelukkig nog onder!

K ben 28 jaar oud en heb 2 kindjes en we hadden eigenlijk net besloten voor een derde te gaan, en boem zwanger! Onwijs leuk na bij de vorige jaren bezig geweest te zijn en meerdere miskramen. Recent heb ik er 4 gehad maar ik blijf positief! Deze voelt goed!

Uitgerekende datum is 27 sept volgens de app en heb nog geen contact met de verloskundige gehad. Wel met de huisarts om bepaalde medicatie te veranderen.
Wat heftig, 4 recente miskramen. Hopelijk gaat het deze keer wel goed, mooi dat het in ieder geval goed voelt! Hoe oud zijn jullie kinderen?
@Nicole, ik weet niet of we zo lang hier blijven maar babe zal waarschijnlijk wel wat herten, elanden & hazen hier zien. Best gezellig tot ze overal poepen :facepalm:

Wat je zegt over Frankrijk is wel ff goed, wij gaan deze zomer erheen dus vooraf maar ff goed de Franse woorden opzoeken! Fijn dat je je gewicht en figuur weer terugkreeg! Sport je ook veel?

Yay Roffa, lekker snel al! Spannend :)

En welkom bretnay, 4 miskramen zijn heftig. Respect dat je er positief in staat!

En we kunnen de ff groep iets onherkenbaar geven? De babbelgroep, lekker algemeen ;)
Alle reacties Link kopieren
@Poezels: nee, ik sport helemaal niet en in de tijd van/na mijn eerdere zwangerschappen ook nauwelijks. Wel probeer ik als het een beetje lekker weer is naar mijn werk op de fiets te gaan, dat is 10 km enkele reis. Dus (voor mij) is intensief sporten helemaal niet nodig om weer goed op gewicht te komen, gewoon normaal gezond eten.

Inderdaad handig om zo'n groep een onherkenbare naam te geven. Ik wil het ook niet direct bij iedereen aan de grote klok hangen en bij mensen aan wie ik het persoonlijk wil vertellen maar die ik voor die tijd nog niet gezien heb zou ik het niet leuk vinden als ze er op die manier achter zouden komen.
Nicole, bedankt voor je bericht! Inderdaad niet fijn, maar wel realistisch.

Ik kan me voorstellen dat het een zware periode is geweest. Dat vond ik toen al, en toen had ik er nog geen een rondlopen.

Ik heb dagen gehad dat ik nog geen daglicht kon verdragen, dat waren al teveel prikkels. Emasefine hielp hier wel iets, maar voor een paar weken.

Ik hoop echt dat het dit keer wat beter verloopt voor ons beiden!
Mijn man is gelukkig de ontzettend lief en de vorige keer stond hij ook dag en nacht voor me klaar!
Mijn ouders en schoonouders werken alleen allemaal fulltime dus van hen kan ik niet veel verwachten ben ik bang.

Wie weet valt het allemaal mee dit keer!
Roffa hier te lui om zelf in te loggen. Een geheime FB groep is niet eens zichtbaar, ook niet dat je er lid van bent. Ik weet dat zeker. Maar we wachten lekker tot na de echo en dan geven we de groep een briljante naam, suggesties mogen altijd :p
De vk belde mij en ik was blij verrast dat ik idd al 5 februari-met roffaman!- naar de eerste echo kan. Dan ben ik inderdaad 7 weken dus dan moet er wel een kloppend hart zijn, dit lijkt me overigens bizar.
@bretnay 4 miskramen, wow, heftig. Ik zet je in de tabel!
Ik heb een paar zwangere vriendinnen momenteel, dus ik heb er zin in om het ze te vertellen-niet voor de echo hoor! Het is nog steeds het geheimpje van vriend&mij.
Alle reacties Link kopieren
@ Schaapje: wat fijn dat je man dag en nacht voor je klaarstaat, dat scheelt echt een heleboel! En om ook nog iets positiefs te melden: fysiek was het de tweede keer net zo heftig, maar psychisch vond ik het beter te doen. Ik had me voorbereid op wat me te wachten stond en dat scheelde enorm. De eerste zwangerschap overviel het me. Ik had wel gehoord van misselijkheid in het eerste trimester, dus ik keek reikhalzend uit naar de 12/13 weken, want dan zou het over zijn. En toen het daarna nog niet over was waren er mensen die me zeiden dat het bij hen bij 14/16/20 weken over was en hield ik me daar weer aan vast. En dan elke keer weer die enorme frustratie als ik na zo'n datum dan toch weer boven de wc-pot hing. De tweede keer wist ik waar ik voor gekozen had en heb ik het maar gewoon met de dag ondergaan. Ik heb me toen ook veel eerder ziekgemeld, me veel minder schuldig gevoeld of me afgevraagd of ik soms een aansteller was, me veel minder laten zien op sociale gelegenheden, kortom: veel meer aan mezelf gedacht. En aan de ene kant was het heel zwaar om de zwangerschap te combineren met een peuter, maar aan de andere kant gaf het soms ook afleiding en wist ik door hem heel goed waar ik het voor deed. Maar goed, ik hoop ook dat het deze keer mee mag vallen en dat als het zwaar wordt je het in ieder geval net als ik psychisch als minder zwaar mag ervaren dan de eerste zwangerschap.
Wat klinkt dit herkenbaar zeg! Fijn om te lezen. Ik heb destijds veel onbegrip van mensen uit mijn omgeving gehad. Vooral mensen die zeiden, ach, een beetje misselijkheid hoort er nou eenmaal bij.

Ik ben er op mijn werk destijds een jaar eruit geweest (kreeg er ook nog bekkeninstabiteit erbij) en dat vond ik echt vreselijk. Ik heb me heel lang schuldig gevoeld maar toen ik uiteindelijk de knoop had doorgehakt mij volledig ziek te melden er er vanuit te gaan dat ik niet meer voor mijn verlof terug zou komen gaf dat destijds heel veel rust. Dus een les voor nu; niet meer zolang doorlopen met een schuld gevoel en eerder aan de bel trekken!
Toevallig zei ik gisteren nog tegen mijn man dat ik zò ontzettend dankbaar ben dat ik weer zwanger ben, en dat ik nu wel echt beter weet waarvoor ik het doe. Destijds kon ik me er nog niet echt een voorstelling van maken.
Alle reacties Link kopieren
@Nicole Lief dat je man zo zorgzaam is. En wat goed dat je je gewicht en figuur weer terug hebt gekregen!

@Roffa Snel je echo zeg! Wordt aftellen!

@Bretnay. Jeetje heftig hoor, ik ben er stil van. Wat ontzettend fijn dat je nu weer zwanger bent en dat het goed voelt!

@Geheime groep Ik zit nu ook in een geheime groep en die kan inderdaad niemand zien. Is weer iets anders dan een besloten groep.
Alle reacties Link kopieren
Schaapje1991 schreef:
17-01-2018 14:07
Wat klinkt dit herkenbaar zeg! Fijn om te lezen. Ik heb destijds veel onbegrip van mensen uit mijn omgeving gehad. Vooral mensen die zeiden, ach, een beetje misselijkheid hoort er nou eenmaal bij.
Wat vervelend, dat soort opmerkingen! Bij mij waren er weinig mensen die impliceerden dat ik me aanstelde, maar ik heb wel het idee dat collega's achter m'n rug over me praatten. Ik heb ze ook wel eens over een andere collega gehoord die in dezelfde situatie zat en die vonden ze maar een aansteller. Hopelijk zijn mijn huidige collega's begripvoller. Er waren ook mensen die zeiden dat ik ondanks alles maar vooral wel ervan moest genieten. Die kon ik wel wat aandoen! Gelukkig had ik ook heel erg veel lieve mensen om me heen die meeleefden, kaartjes stuurden en hulp aanboden, dat was dan weer goud waard.

Ik had beide keren vanaf een week of 20 ook enorme bekken/rugproblemen en kon nauwelijks meer lopen, maar dat weet bijna niemand op mijn man en wat heel directe familie na. Ik kwam toch al vrijwel nergens meer dan thuis op de bank en het voelde voor mij echt als 'ja hoor, daar heb je haar weer met nog meer issues' om het daarover te hebben. Stom eigenlijk.
.............
anoniem_648cbf4301749 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 20:01
98.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat je je er nog niet echt een voorstelling van kunt maken herken ik ook. Zoals Roffa al zegt, bizar dat er met 7 weken al een kloppend hartje is. Gewoon 5 weken na de bevruchting al, een hartje van 1mm groot. En een paar weken later is het al echt een mensje met armpjes en beentjes en allerlei organen enzo. En dat dat dan in je groeit, onvoorstelbaar. Het is dat je het bij de echo's ziet, maar ik had zeker bij mijn eerste bevalling echt het idee dat er net zo goed een konijn uit kon komen. ;-D En daarna daar had ik al helemaal geen concreet beeld bij. Hoe zien jullie dat: zie je jezelf al helemaal baby-moederen en lopen achter de kinderwagen enzo (of bij een 2e/3e: je oudere kind(eren) bezig zien met de baby) of is dat nog een heel gek idee?
Alle reacties Link kopieren
poezels schreef:
17-01-2018 14:31
Hoe werkt dat in NL verder? Wanneer ga je naar verloskundige? En ga je naar een gynaecoloog? En hoeveel echo's heb je?
Bijzonder dat dat in elk land zo verschillend is! In Nederland ga je in principe naar de verloskundige, tenzij er complicaties zijn, dan stap je over naar een gynaecoloog. Je hebt in ieder geval een echo voor je termijnbepaling (bij 11-12 weken) en een 20-weken echo waarbij ze per orgaan heel goed controleren en meten of het allemaal oke is (dan kunnen ze bijv zien of er een open ruggetje is, een vergrote nier, een hartje dat niet goed is aangelegd, etc.). Vaak is er ook al een echo rond 7/8/9 weken waarbij ze kijken of het vruchtje goed in de baarmoeder zit, of het hartje klopt en of de groei op schema zit. En soms een liggingsecho aan het eind, om te kijken of het kindje goed ligt voor de bevalling, al kunnen ze dat meestal ook wel gewoon voelen. Bij mijn verloskundige is het verder zo dat als je een miskraam hebt gehad je om stress te voorkomen al met 6 weken een echo mag en als je daarna onzeker bent kun je ook meer echo's krijgen. Mijn verloskundige heeft zelf een echo-apparaat, dus dat gaat daarom ook heel makkelijk en zonder veel bijkomende tijd of kosten. Dat soort dingen verschillen volgens mij wel per verloskundige. Kan iets zijn om even op te letten voor de dames die nog een praktijk zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Nicole, dat is inderdaad echt wel heel bijzonder he. Het besef dat er iets in mij groeit is ook nog echt niet helemaal daar. Ik vind het nog steeds een heel gek idee, maar zo gelukkig word ik er van!
Ik zie mezelf dat al wel doen hoor! Heb een enorme groep aan neefjes en nichtjes (8) dus ik ben wel wat gewend qua oppas e.d, maar omdat het straks van mijzelf is, is dat toch een een andere gedachte.
Alle reacties Link kopieren
Zo, de kogel is door de kerk: ik heb de eerste persoon verteld dat ik zwanger ben. Mijn directe collega, want ik moet haar vanaf half februari voor een aantal maanden vervangen voor bepaalde taken en als ik weer zo beroerd wordt is het maar de vraag of dat gaat lukken. Ze reageerde er gelukkig heel goed op en als ik uitval dan is het maar zo en daar moet ik me van haar geen zorgen over maken. Fijn! Aan de ene kant jammer dat zij het nu eerder weet dan onze ouders en beste vrienden, aan de andere kant scheelt het mij veel stress en slapeloze nachten dat dit nu zo geregeld is en dat heb ik er wel voor over.
Alle reacties Link kopieren
Fijn nicole 123 dat je collega goed reageerde. En inderdaad ik besef het ook nog niet helemaal.
Net afspraak gemaakt bij de verloskundige en mag 7 februari voor een intake en vroege echo.
Nog 3 weken wachten lijkt alleen super lang he.

Gek eigenlijk he poezels dat het zo kan verschillen per land. Maar voor verlof kun je het beste in Zweden wonen dus dat is super fijn voor je!
Ik lees alles mee maar lukt me niet om alles in dit tempo bij te houden 😅 ook erg druk op het werk en met studie op het moment.. maar ik lees mee en reageer waar het lukt!

@Nicole en schaapje, lijkt me zo heftig om je zo beroerd te voelen.. ook vanwege mogelijk onbegrip uit omgeving, hoor je best vaak. Bizar eigenlijk..

@poezels werkt dus inderdaad heel anders per land. Wel ideaal zeg dat lange verlof dat jullie samen kunnen verdelen, heerlijk!
Bij onze vk heb je echo's bij 7 a 8, 12, 20 en 36 weken. En inderdaad alleen bij medische indicatie naar gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,
Heb even jullie raad nodig!
Dit weekend ben ik 5 weken zwanger.
Nu hebben we zondag een brunch met de schoonfamilie (alleen schoonouders met hun kinderen en aanhang plus kinderen). Het is een buffet met oa gerookte zalm, rosbief, filet americain, rauwe ham enz. Normaal gesproken eet ik dat allemaal heel graag.
Nu weet ik dat het gaat opvallen als ik dat niet eet.
Wat zouden jullie doen? Volhouden dat ik niet zwanger ben als het ter sprake komt. Heb een goede band met schoonzussen dus zouden het zo kunnen zeggen tegen me. Of dan pas zeggen als het ter sprake komt of meteen al zeggen en momentje van maken. Of een smoes dat ik niet lekker ben?
Zelf wilde ik wachten tot na de echo over 3 weken, maar vind het nu wel lastig. Ook zo stom als ik niet kan liegen en het tussendoor zo vertel.
Ben benieuwd wat jullie zouden doen. Er zijn al 3 kleinkinderen, maar voor ons is het de eerste.
@juffie als het een buffet is, let niemand op wat jij op je bord legt :) dan zijn ze zelf bezig met schransen!
Is er een hond mee? Dan kan je ongemerkt je rosbief kwijt :p
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar dilemma juffie. Wij gaan binnenkort uit eten vanwege de verjaardag van mijn moeder. Bij een buffetrestaurant, omdat mijn vader een lastige eter is.
Ze hebben daar o.a. sushi, oesters en nog veel meer heerlijke dingen die ik graag eet, maar die ik voorlopig dus niet mag. Ik realiseer me dat ik ook een goeie smoes nodig heb. De wijn is niet zo'n probleem. We gaan zondag uit eten en ik drink doordeweeks en op avonden voor een werkdag sowieso geen alcohol.
Alle reacties Link kopieren
@Poezels, wat bijzonder dat er zo'n verschil tussen NL en SV zit he. Ik wist niet dat ze negatief tegenover echo's staan daar, bijzonder. Maar dan wordt er in Zweden dus ook niet gecheckt of alles er wel op en aan zit en de groei goed verloopt? Dat doen ze in NL bij de 20 weken echo, die zit inbegrepen in de basisverzekering, dus iedereen heeft daar recht op.

@Juffie, ik denk dat Roffa gelijk heeft. Bij zo'n buffet is het ieder voor zich, dus ze zullen er niet zo erg op letten. En anders schep je wel iets op wat niet mag en probeer je het over te schuiven op het bordje van je man.

@Meaao, begrijp helemaal wat je bedoelt. Omdat je het wezentje nog niet hebt gezien is het nu zo'n abstract idee. Ik ben toch meer van het 'eerst zien dan geloven'.

@Nicole, als je opgelucht bent heb je de goede beslissing gemaakt! Hopelijk scheelt het je zo een boel stress. En het neemt niet af van hoe leuk het zal zijn om je vrienden en familie te vertellen.

@Nicole en Schaapje: verschrikkelijk zo misselijk zijn. Ik had halverwege december iets buikgriepachtigs (of iets verkeerds gegeten) en ben een nacht en ochtend misselijk geweest en vond dat al een ramp. Hoop echt dat jullie hier niet weer mee te maken krijgen en dat het jullie deze ronde bespaard mag blijven. Misselijk zijn is echt heel vervelend, je bent gelijk compleet onthand door dat nare gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven