Uitgerekend 16-30 september

15-01-2018 14:08 987 berichten
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!


:heart: = kloppend hartje!
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Schaapje199126Tweede14 september:heart:
Nusa30Eerste14 september27-02 2e echo:heart:
Vlammetje-132Tweede16 september:heart:
Jentelente28Tweede17 september23-02 eerste echo
Eftelingmeisje35Eerste19 september:heart: 3x miskraam
Juffie626Eerste19 september:heart:
Muppet364036Eerste22 september19-02 eerste echo:heart:
Luca201728Eerste22 september:heart:
Elle_8631Tweede23 september23-02 tweede echo:heart:
Poezels32Eerste23 september02-03 2e echo:heart:
Milov26Eerste23 september:heart:
Vievie_abc32Tweede23 september12-02 eerste echo:heart:
Nicole12337Derde23 september:heart:
MKM9225Eerste26 september:heart:
Bretnay28Derde27 september:heart: 4x miskraam
Maeeo25Eerste23 september05-03 tweede echo:heart:
Millca????29 september:heart:
Fala_198927Eerste30 september28-02 tweede echo:heart:
deanarys30Tweede30 september8-03 tweede echo:heart:
Nelle89????3 oktober:heart:
Nora_r :redrose:
Roffa38 :redrose: :redrose:
donski88 :redrose:




MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
@muppet jij hier, da’s leuk. Je kunt jezelf in de tabel flopsen.

Ik mis roffaman! Gek dat hij er niet bij is in dit compleet nieuwe gedoe :swear:

Ik heb nog niets gekocht, het is de eerste en ons huis is verre van babyproof. Heel veel dingen om af te vallen en noem maar op, er zijn nog wel wat aanpassingen nodig.

Ik keek vandaag naar mijn lijf in de spiegel en dacht: dag lijf, tot nooit meer ziens! Ik kan denk ik de helft van mijn garderobe eruit gooien ;) jullie ooit teruggekomen op het gewicht van voor je eerste kind? Op mijn oma-achtige leeftijd wordt afvallen lastig denk ik. Gelukkig heb ik een gezond BMI (22) Ik ga dus alles aandoen wat ik echt leuk vind de komende maand want daarna worden het wijde verberg-het-buikje-gewaden totdat we het vertellen (dat zal wel na de eerste echo zijn).

En ja hoor, *roffamoetplassenevenkijkenwaterophetpapiertjezitmooiwitgelukkigmaarendoor*
Alle reacties Link kopieren
@Maeeo Lekker shoppen, heerlijk he! En bedankt, ik ga mijn best doen mijn pokerface op te houden ;)
Smoesjes voor geen wijn, lastig! Kater? Je bent de bob?

@Vlammetje een wipstoeltje van BabyBjorn is echt ideaal, hebben we veel plezier van gehad. En een cosleeper lijkt me ook zo handig!

@Muppet Welkom! Leuk dat je meeschrijft :)

Heeft iemand hier al een sterk voorgevoel wat betreft het geslacht? Ik denk echt dat ik van een dochter in verwachting ben, bij zoon had ik juist het idee dat het een jongen zou zijn.
@vievie ik ben momenteel in verwachting van een sesamzaadje :yes:
Alle reacties Link kopieren
@Roffa nog een paar dagen aftellen tot Roffaman er weer is? Dat wordt vast een heel leuk weerzien!
Over de kilo’s, iedere moeder die ik ken is weer teruggekomen op het oude gewicht. Behalve ik. Nu zeg ik eerlijk dat dat meer te maken heeft met mijn nieuw ontdekte voorliefde voor wijn met een lekker stokbroodje en een kaasje dan mijn zwangerschap ;)
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Roffa sesamzaadjes rule! :high5: Gek toch, dat ik zo denk dat het een meisje is. Kan me ook totaal niet schelen dus snap het gevoel ook niet.
9 maanden geen wijn. Aaaaaaaahhhhhh!!! Dikke week nog zonder roffaman. En geen alcohol. Just kill me now. Oh nee da’s zielig voor sesamzaadje.
Alle reacties Link kopieren
Ja Muppet gezellig! Voeg jezelf toe aan de tabel :)

Ik heb nog steeds eigenlijk nergens last van behalve m'n zere borsten. Ben wel al 3 avonden in een week in slaap gesukkeld op de bank, maar dat doe ik wel vaker. Ff afkloppen hoor, want tot nu gaat het hartstikke goed dus. Wij reden vanmiddag van het werk langs de McDonalds en had ook heel erg de neiging door de Mcdrive te gaan, maar toch braaf thuis m'n visje opgegeten. Vitamientjes voor baby!

Mijn schoonzus is ook zwanger, misschien koop ik wel twee rompertjes. Dan geef ik er één aan haar met 'Best' erop, en laat ik dan mijn rompertje zien met 'Friend' erop. Lijkt me heel leuk (moet alweer half janken bij het idee). Maar ik ben toch zo huiverig voor de echo. Dan moet ik die rompertjes daarvoor al kopen en ik weet nu nog niet of ik dat wil. Twijfels, twijfels....

@Poezels, 'geluk' dat je in Zweden woont, het is daar top geregeld wat betreft verlof! Heb je daar niet bijna, of wel meer dan een jaar verlof?
Alle reacties Link kopieren
Zo wat zijn jullie hier actief. Wat leuk!! Helaas heb ik overdag nooit tot weinig tijd om te reageren, werk ook nog fulltime.

Hier ook weinig tot geen kwaaltjes. Af en toe voel ik wat rommelen. En als ik me uitrek dan voel ik wat 'trekken' in m'n buik. Heeft iemand anders dat ook?
Ook ik ga vaker naar de wc, al is het alleen al om te zien of er toch geen bloed te zien is. Deze tijd is wel echt super spannend zeg. Gelukkig is mijn vriend heel lief en meelevend. Is ook al vanalles aan het googelen. Heel leuk om je vriend van een andere kant te zien!

Leuk Roffa38 die groep, maar idd goed om het na de echo te doen. Ik ga morgen een afspraak maken bij de verloskundige.

Nog meer mensen uit Brabant?
Alle reacties Link kopieren
En thanks voor het toevoegen in de tabel Roffa38!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het welkom en gefeliciteerd allemaal met de zwangerschap.

Zal mezelf morgenavond even de tabel hijsen.
Nu een beetje te moe en te meh voor. Weet niet of ik me wat zwabberig voel doordat ik niet zoveel heb gegeten vandaag of dat het bij het proces hoort. Heb ook nergens trek in. Net met moeite nog een appel en een kiwi naar binnen geprakt.

Hebben jullie misschien goede tips voor welk eten goed zou kunnen vallen?

Slaap lekker en tot morgen!
Alle reacties Link kopieren
Roffa38 schreef:
16-01-2018 21:45
9 maanden geen wijn. Aaaaaaaahhhhhh!!! Dikke week nog zonder roffaman. En geen alcohol. Just kill me now. Oh nee da’s zielig voor sesamzaadje.
En ook ongezellig voor ons B)

@Milov goed zeg, visje in plaats van mac. Ga ik me vanaf nu ook aan houden ;)
Lief idee van die rompertjes!

@Juffie Schattig dat je vriend zo meeleeft :) en nee geen Brabant hier, wij wonen in de Randstad.
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu een gok moet doen naar geslacht zeg ik een jongen. Manlief denkt dat ook. Vorige keer dachten we allebei een meisje. Dus wie weet klopt het weer. Maar misschien verandert mijn gevoel nog. Tot nu toe verloopt de zwangerschap volledig identiek aan de eerste. Met een klein verschil dat ik vorige keer meer zin had in zoet dan nu. Nu lijkt mijn smaak hetzelfde als wanneer ik niet zwanger ben. Erg hartig dus. Ik heb geen voorkeur trouwens, lijkt me allebei even leuk.

Dat trekken in je buik herken ik wel Juffie!

@Roffa, ik ben nu 5 kilo lichter dan voor mijn eerste zwangerschap. Dus het gaat hier niet op. Daar heb ik dan ook wel mijn best voor gedaan het laatste half jaar.

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik ongeveer 15 kilo aangekomen maar dat was ik 2 weken na de bevalling alweer kwijt plus nog een paar kilo’s. Door de impact van het zorgen voor een baby, borstvoeding geven en weinig eten was ik echt dun op den duur. Later kwamen die kilo’s er wel weer bij en woog ik hetzelfde als voor mijn eerste zwangerschap. Dat vond ik 5 kilo teveel en daarom ben ik dat weer afgevallen het laatste half jaar. Ik ga echt mijn best doen om ook na deze zwangerschap weer op gewicht te komen.
Kijkt iemand naar Lauren bevalt op tv? Hihihi ‘het verbindt jou met je baarmoeder”. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Haha Roffa, mijnes is al een rijstkorrel. 'Al'... inimini hoor.

We gaan vrijdag uit eten bij een hele goede pizzeria in onze stad. Normaal neem ik een lekker wijntje, pizza met prosciutto, buffelmozzarella, tiramisu. Mag allemaal niet :( Daar heb ik 't echt wel ff lastig mee. En geen biefstuk, geitenkaas mag ook niet. Er valt wel veel af wat ik normaal vrij vaak eet. Maar het is voor een heel goed doel dus dat heb ik er makkelijk voor over.

Nog geen gevoel wat het is. Ik heb altijd gedacht dat als ik zwanger zou raken, het een jongen zou zijn, maar ik heb geen voorgevoel oid. Het maakt me ook echt niet uit. Allebei is goed. We hebben alleen nog geen meiden naam. De jongensnaam hebben we al anderhalf jaar.
Alle reacties Link kopieren
Geitenkaas mag niet? Volgens mij wel hoor zolang het niet van rauwe melk is gemaakt. En als het harde geitenkaas is mag het sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ik wil die zachte juist... natuurlijk nu het niet kan. Lekker warm uit de oven met honing erover en nootjes, met een salade. Oh wat heb ik daar zin in. Nog 'maar' 8 maanden wachten. Waarom moet ik daar nu juist zin in hebben?
Door het idee van een placentasmoothie op tv heb ik nergens meer trek in *barf*.
Ik ga dus maar slapen ;)
Alle reacties Link kopieren
Net even gekeken hoe ik de tabel kan aanpassen, maar ik snap er niks van. Ben bang dat ik de hele tabel om zeep help :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
milov schreef:
16-01-2018 22:26
Ja maar ik wil die zachte juist... natuurlijk nu het niet kan. Lekker warm uit de oven met honing erover en nootjes, met een salade. Oh wat heb ik daar zin in. Nog 'maar' 8 maanden wachten. Waarom moet ik daar nu juist zin in hebben?
Die mag je wel hoor! Ben ik vrij zeker van. Gewoon uit de supermarkt en even kijken of erop staat dat het gepasteuriseerd is. Als er au lait cru opstaat moet je het niet eten.

Als je het dan ook nog in de oven doet worden alle bacteriën sowieso gedood.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Roffa, ik keek het ook.. ik snap dat dus echt niet he, zon placenta opeten, en een lotusbevalling.. mij allemaal iets te spiritueel 🤢 :sick:
@muppet je moet gewoon een van de regels in het midden kopieren en veranderen in jouw gegevens ;) wel op de pc anders wordt het idd een drama.
Als het niet lukt doe ik het, wat moet erin?
Nicole, wat vervelend dat jij ook zo misselijk bent geweest. Ik snap precies wat je bedoelt. Ik zag ook heel erg tegen een tweede zwangerschap op, wat hoe moet ik dat doen als er ook nog een klein dreumesje rond loopt?
Ik ben de vorige zwangerschap tot 25/30 weken misselijk geweest en veel overgegeven en ik was dan ook 24 uur per dag misselijk. Ik heb me toen ook vanaf week 5 moeten ziekmelding op mijn werk.

Tot gisteren voelde ik me heel goed maar toen ik gisteren wakker werd was ik ontzettend misselijk. En nu nog steeds... Toen ik vanochtend wakker werd werd ik enorm emotioneel omdat ik mezelf alweer maanden op de bank zie liggen. Maar hoe doe ik dat met een dochter van 1,5? Hoe heb jij dat destijds gedaan?
Ik hoop dat mijn misselijkheid nog wegtrekt. Gelukkig kan ik wel een recept ophalen voor emasefine.
Wat leuk dat jullie al wat hebben gekocht Maeeo en Vlammetje! Ik durf dat nog niet zo goed, maar wel al een heerlijk vooruitzicht!

Welkom muppet!

@Milov, wat goed dat je voor het visje koos, is moeilijk haha en ik deel jouw gevoel, vind het wat onzeker om al dingen te kopen voor de echo. Het maakt het zo echt.

Geitenkaas van supemarkt mag gewoon, maar restaurant willen nog wel een verse doen dus ff checken bij ze is wel slim. En er zijn vast nog andere heerlijke dingen daar :)

Ik eet vandaag maar weer eens Indiase dal, nog steeds trek in spicy. En zoet. Beroerde nacht gehad hier, werd wakker om 230 omdat man zijn geluid op telefoon niet uit had, en lag ie ook zwaar te snurken. En toen kreeg ik uiteraard trek haha.
anoniem_648cbf4301749 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 20:01
21.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Schaapje Balen dat je zo misselijk bent geworden, hoe gaat het nu?

Ik werd vannacht wakker omdat ik moest plassen en toen kon ik niet meer slapen, want ik had zo’n trek!!! Maar ik had geen trek in brood en had ook geen zin om iets te maken. Dus gewoon een uur wakker gelegen van de trek :bonk:
Maar vanmorgen kreeg ik mijn brood met geen mogelijkheid weg.
Alle reacties Link kopieren
@Schaapje: we kunnen elkaar de hand schudden, ik werd vanochtend ook misselijk wakker. Nu is het gelukkig weer te doen. Wat vervelend dat jij de vorige keer ook zo lang zo beroerd was en dat het nu alweer begint. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er emotioneel van wordt, het is ook niet niks.

Hoe ik dat destijds gedaan heb in combinatie met een kleintje? Heel kort samengevat: niet. Ik kon niet meer voor hem zorgen. Dus mijn man deed alles met hem terwijl ik in bed of op de bank lag en op de dag dat ik normaal met hem thuis was kwam mijn moeder. Sorry, niet wat je wilde horen waarschijnlijk... Ik kan er ook nog steeds wel eens verdrietig om worden als ik terugdenk: ik heb heel weinig positieve herinneringen aan mijn oudste vanuit die periode. Dat hebben we overigens daarna weer helemaal goedgemaakt: in de babytijd van zijn zusje was hij was zo lief en leuk met haar dat ik daaraan juist heel veel fijne herinneringen heb.

Nou kan het bij jou best weer anders zijn, bij mij werkte emesafene bijvoorbeeld helemaal niet en mijn oudste is heel temperamentvol, vraagt altijd veel aandacht, kon nauwelijks zelfstandig spelen, had als grootste hobby 'op mama springen' en hij zat ook nog eens midden in zijn peuterpuberteit. Zonder misselijkheid was het ook al vrij pittig dus. Maar als ik je 1 tip kan geven is het ervoor te zorgen dat je man beseft hoe het voor jou is (ik vergelijk het voor mijn man altijd met buikgriep, dan snapt hij dat het geen aanstelleritis is), dat hij in de startblokken staat om zoveel mogelijk op zich te nemen (mijn man heeft vakantiedagen gespaard, overweegt nog iets meer ouderschapsverlof op te nemen en heeft bewust zijn vrijwilligerswerk een tijd opgeschort) en dat je andere mensen in je omgeving op tijd te hulp roept.
nicole123 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 10:48
2.64% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven