Stamcafe XXXI

08-06-2017 22:50 3007 berichten
Van Hawaii naar de Grand Canyon. Een grote stap op de kaart een kleine voor de Stammers. Ofzoiets. :)

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 08-06-2017 23:03
49.43% gewijzigd
Oudblond schreef:
31-12-2017 12:06
Maman 'sukkelt' verder. Ze zegt dat ze nog een paar dingen wil doen en dat het daarna wel klaar is voor haar. Verdrietig maar we kunnen er goed over praten en ik begrijp haar helemaal. Ze is wel rustiger sinds alle documenten mbt euthanasie rond zijn en we regelematig samen met een coach praten. Lief dat je het vraagt!
Verdrietig, maar ook mooi om te lezen. Ik heb wel echt bewondering voor zowel haar als jou. Hoe jullie ermee omgaan, sterk, liefdevol en het verdriet mag er ook gewoon zijn.
Fijne dag en goed begin van het nieuwe jaar Stammers!

Voor 2018 doe ik weer eens niet aan voornemens en doelen. Gewoon doorgaan met dingen die ik doe (en af en toe even stoppen behalve het ademhaalgedeelte dan :P )

Eens met Elfje mbt Maman en Blondie :hug:
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!
De beste wensen allemaal.
Ik ben er ook niet meer zo vaak, ben ook niet zo vaak op het forum. Misschien nu, n alles wat rustiger wordt weer wat vaker.
Ook van mij voor iedereen een heel goed 2018!

Ik ben wel vaak op het forum, om lekker mee te lezen als afleiding. Voor posten meestal geen energie of ruimte in mijn hoofd. Het is op het werk heel druk (maar vandaag is er vrijwel niets uit mijn handen gekomen :bonk: ) terwijl het met mijn moeder heel slecht gaat. Dus daar gaat al mijn energie heen. Heb heerlijk 9 dagen vrij gehad met de feestdagen, maar vrijwel niets gedaan. Net toen ik dacht, 'oh ja, een fotoboek. En iets in de zolderkamer verven. Dat zou ik doen in de vakantie' toen was de vakantie dus weer voorbij :| Meh.

Oh ja, wel naar het lichtfestival geweest in jouw stad Oudblond. Maar het viel dit jaar ontzettend tegen in vergelijking met de vorige keren. Fijn dat jouw feest met vaartocht leuk was! En een knuffel voor jou en Maman :hug:
The owls are not what they seem
:hug:

Zag net pas je topic, gelukkig waren er wat lezende oren online :heart:
Welk topic? Ik heb iets gemist?

Vorige week ziek op bed gelegen en zelfs toen niet op het forum geweest, eigenlijk best wel heel erg.
Dag lieve Stammers, laat 2018 geeveedee een goed jaar worden!
Hunniebunnie schreef:
15-01-2018 11:45
Dag lieve Stammers, laat 2018 geeveedee een goed jaar worden!
Hope so!
Deze gezondheid/morgen-gaat-ze-naar-het-hosp ... s/399889/2 (haal link binnenkort weer weg)

Ik wil ook een goed jaar in 2018!
De eerste afwijzingen op sollicitaties alweer binnen hier.
Dag lieve stammers! Je mag de link laten staan hoor Watervrouw.
Jammer van je sollicitaties... ik blijf duimen (deze week helaas maar af en toe)
The owls are not what they seem
Sterkte Lady!
Kan me voorstellen dat het moeilijk was om te zien.
“Fijn” dat ze rustig is gegaan.

Vorig jaar (sommige stammers weten het misschien nog wel) heb ik anderhalve week gewaakt bij m’n tante toen zij ging overlijden. Het was zwaar, maar mooi om te doen.
LadyL0101 schreef:
15-01-2018 22:16
Jammer van je sollicitaties... ik blijf duimen (deze week helaas maar af en toe)
:hug:
Life is short. Eat dessert first.
LadyL0101 schreef:
15-01-2018 22:16
Dag liefje. Ik vernam vandaag via een achterkamertje dat je afscheid hebt moeten nemen. Meer weet ik niet en dat hoeft ook niet. Sterkte met al die mixed emotions die je nu vast zal voelen en met de drukte die een afscheid altijd meebrengt. :hug: Zelf ook weer in zorgen momenteel. Maman is weer opgenomen en ik durf er verder niets over denken/bij voelen. Afwachten en er voor haar zijn. Hoop dat we elkaar snel even een knuffel kunnen geven. :rose:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Door een mail van gisteravond (onverwacht maar positief) de plannen van deze week aangepast. Verdere actie volgende week pas. Spannende tijden weer!!
(en wat vaag; sorry :-$ )
Watervrouw333 schreef:
17-01-2018 12:29
Door een mail van gisteravond (onverwacht maar positief) de plannen van deze week aangepast. Verdere actie volgende week pas. Spannende tijden weer!!
(en wat vaag; sorry :-$ )
Ik ben nieuwsgierig!!
Lieve Lady en Blondie: sterkte met al het verdriet. Ik hoop dat er ook mooie momenten en herinneringen zijn en dat die (straks) helpen.
Hier zowel goed als minder goed nieuws: man is v.a. volgende maand waarschijnlijk aan de bak. Twee verschillende soorten banen, eentje voor (in 1e instantie) een half jaar en eentje voor een paar maanden. Maar het is een start.

Verder zorgen om zoon. Die zit zó niet lekker in zijn vel m.b.t. school. Zijn school is erg groot en ambitieus en zoon trekt het allemaal niet zo. Wij hebben hem gezegd dat hij van ons geen gym hóeft te doen en ook niet op deze school hóeft te blijven. Dat gaf al lucht. Vanochtend gesprek met zoon, mentor en afdelingshoofd. We gaan kijken hoe we zoon weer op de rails kunnen krijgen. Dat heeft nu prioriteit. En daarbij wordt óók gekeken of (een deel van) de oplossing ligt in een overstap van gym naar atheneum. En als zoon dan weer een beetje op de rails zit, is het wat ons betreft ook een optie om naar andere scholen te gaan kijken. De mentor vond het niet leuk dat ik het zei, maar ik zei het toch: bij alle communicatie vanuit school gaat het over de resultaten van de school en de leerlingen worden ergens in een voetnoot genoemd. En daar vind ik wel wat van. En het zegt wel iets. Zij vond van niet. Nou, dat mag.

Afijn, nog geen rust in zicht dus. Maar wel met kleine stappen richting paardencoaching voor mezelf, da's dan wel weer fijn.

Watervrouw? Wat spannend? Toch een tweede gesprek ofzo? Ik duim in ieder geval!
Dank Konijntje!
Fijn dat man weer richting arbeidsmarkt kan. Nog geen ideale situatie maar inderdaad weer een begin. Goed zo! Het lijkt mij - die geen kinderen opvoedt - zo moeilijk om in deze situaties te zitten. Prima dat je je zegje over de communicatie en het centraal stellen van de leerlingen gedaan hebt! En fijn dat jijzelf ook weer stapjes richting droom kan zetten.
Dank je wel, Blondie. Die nieuwsbrieven van school worden geschreven door iemand die ik, kwam ik laatst achter, nog van de lagere school ken. Ik vond toen al wat van haar. En blijkbaar is dat niet veranderd... :biggrin:
Natuurlijk is het in principe heus wel gewoon een goede school. Maar ik betwijfel of het een goede school voor zóón is. En hij ook. Maar goed, we gaan hem stapje voor stapje weer op de rails helpen en wat daarvoor nodig is, is nodig!

Kun jij nog een beetje ontspannen en genieten? Wat een moeilijke periode zal dit zijn voor jullie... :|
Het zware is dat er nooit een 'pauze' is. Ging het een tijdje ok met Maman, was er gedoe met schoonvader. Hadden we dat weer een beetje op de rails, ging kat in shock na het eten van een speeltje. Toen hij het - wonder boven wonder - overleefde sukkelde Maman weer het ziekenhuis in. Ik ben moe en heb op korte tijd al te vaak in deze modus van 'afscheid nemen' gezeten. Mijn instinct zegt dat ze er weer bovenop gaat krabbelen, maar de situatie is nu precair. Soms denk ik 'laat het nu maar gebeuren. Rust voor iedereen'. En daar voel ik me dan weer schuldig over.
'Dank je wel, Blondie. Die nieuwsbrieven van school worden geschreven door iemand die ik, kwam ik laatst achter, nog van de lagere school ken. Ik vond toen al wat van haar. En blijkbaar is dat niet veranderd... :biggrin: '

Mensen veranderen in de basis niet :devil:
Oudblond schreef:
17-01-2018 15:34
Het zware is dat er nooit een 'pauze' is. Ging het een tijdje ok met Maman, was er gedoe met schoonvader. Hadden we dat weer een beetje op de rails, ging kat in shock na het eten van een speeltje. Toen hij het - wonder boven wonder - overleefde sukkelde Maman weer het ziekenhuis in. Ik ben moe en heb op korte tijd al te vaak in deze modus van 'afscheid nemen' gezeten. Mijn instinct zegt dat ze er weer bovenop gaat krabbelen, maar de situatie is nu precair. Soms denk ik 'laat het nu maar gebeuren. Rust voor iedereen'. En daar voel ik me dan weer schuldig over.
Dat laatste snap ik. En dit klinkt vast heel idioot, maar soms kan ik er zelfs bíjna 'jaloers' op zijn. Dat je in een fase komt waarin de dood bijna okay is. Dat klinkt misschien raar, maar goed...

Ik herken je gevoel van 'het gaat maar door', daar kamp ik ook wel eens mee. Tegelijkertijd haal ik ook wel energie uit kleine dingen. Dus kan ik, ook als ik me heel ongelukkig voel, toch even oprecht heel blij zijn als ik bijv. iets moois of leuks tegenkom. Maar het sloopt je wel, steeds die zorgen. Zorg goed voor jezelf Blondie, zo goed en zo kwaad als dat kan.... :hug:
Lady, Blond en Hunnie :hug: :lips:
:hug: :hug: voor wie wil.

Het waait hier al redelijk. Zodra het een beetje ophoudt moeten we de schutting maar slopen en gaan kijken naar een alternatief. Zo houden buur en ik de bouwmarkt-economie draaiend.
Watervrouw, succes met solliciteren! Is niet makkelijk vandaag de dag.

Lady, heel veel sterkte.

Blond, heel veel sterkte, zorg ook af en toe goed voor jezelf.

Hunnie, ik geef je groot gelijk mbt school zoon. Leerlingen zijn het belangrijkste! Fijn te horen dat je man toch werk heeft gevonden en dat je met de paardencoaching stappen zet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven