Stamcafe XXXI
maandag 4 december 2017 om 21:22
dinsdag 5 december 2017 om 10:35
Gister is m'n fiets kapot gegaan, terwijl ik er op aan het fietsen was. M'n enkel is dubbelgeslagen. Had er in eerste instantie geen last van. Zelfs nog prima op kunnen lopen en alles. Tot ik even op de bank ging zitten. Enkelband aangedaan, maar weer uit voor het slapen.
Net even m'n collega gevraagd m'n enkel te verbinden, want lopen ging niet oké.
dinsdag 5 december 2017 om 11:16
Azarole schreef: ↑05-12-2017 10:35Gister is m'n fiets kapot gegaan, terwijl ik er op aan het fietsen was. M'n enkel is dubbelgeslagen. Had er in eerste instantie geen last van. Zelfs nog prima op kunnen lopen en alles. Tot ik even op de bank ging zitten. Enkelband aangedaan, maar weer uit voor het slapen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 5 december 2017 om 20:47
donderdag 7 december 2017 om 13:25
Ach Konijntje, dat klinkt heel naar. Ik hoop dat jullie snel weer een 'modus' vinden die werkt. Dat man maar snel een baan mag vinden, ik denk dat dat al heel veel beterschap zal brengen.
Rossana, lief dat je naar Maman vraagt. Het gaat niet beter. Ook niet slechter. Lichamelijk gezien dan. Ze is nog helemaal helder en zit in een flinke depressie. Ze kan niet accepteren dat ze niet meer kan lopen en zoveel hulp nodig heeft. Ik ga weer 3 daagjes naar haar toe en we spreken morgen opnieuw een psychiater. Hoop dat ze daar weer evenveel aan heeft als bij het vorige gesprek.
Rossana, lief dat je naar Maman vraagt. Het gaat niet beter. Ook niet slechter. Lichamelijk gezien dan. Ze is nog helemaal helder en zit in een flinke depressie. Ze kan niet accepteren dat ze niet meer kan lopen en zoveel hulp nodig heeft. Ik ga weer 3 daagjes naar haar toe en we spreken morgen opnieuw een psychiater. Hoop dat ze daar weer evenveel aan heeft als bij het vorige gesprek.
donderdag 7 december 2017 om 13:53
SterkteHunniebunnie schreef: ↑07-12-2017 13:21Wat pijnlijk allemaal, beterschap voor jullie!
Hier huwelijksdip, bah...
Weet je, het leven wordt met de jaren alleen maar ingewikkelder, vind ik![]()
donderdag 7 december 2017 om 15:25
Dank jullie wel. Vanavond maar eens een goed gesprek. TV uit, kinderen naar bed, open haard aan... Het is een beetje een opeenstapeling. Ik heb er moeite mee dat de WW bijna afloopt (en we weten nog niets eens precies wanneer, man heeft UWV gemaild en gebeld, maar dat schijnt heel ingewikkeld te zijn, bizar) en dat man (die wel steeds solliciteert, eerlijk is eerlijk, en hij was er zo vaak zo dichtbij), maar nog steeds niet heeft geïnformeerd bij het uitzendbureau. Terwijl het toch echt heel waarschijnlijk is dat dat de enige optie is om niet op straat te komen te staan. Maar hij lijkt wel met zijn kop in het zand te zitten en als ik erover begin, wordt hij heel defensief en binnen no-time hebben we ruzie.
En daar kwam dan bovenop een - in mijn ogen - echt foute, grappige bedoelde, sexueel getinte opmerking tegen een of andere dame op FB. Daar bedóelt hij niets mee, want is gewoon in het openbaar, maar ik vind het zó respectloos!
En echt, ik kan wel tegen een grapje. Maar dit vond en vind ik gewoon niet okay. En hij vindt dan dat ik zeur. Zal ook wel een geval Mars-Venus zijn.
Maar soms lijkt het me zoveel rustiger om maar te stoppen. En tegelijkertijd is dat het laatste wat ik wil... bah.
En daar kwam dan bovenop een - in mijn ogen - echt foute, grappige bedoelde, sexueel getinte opmerking tegen een of andere dame op FB. Daar bedóelt hij niets mee, want is gewoon in het openbaar, maar ik vind het zó respectloos!
En echt, ik kan wel tegen een grapje. Maar dit vond en vind ik gewoon niet okay. En hij vindt dan dat ik zeur. Zal ook wel een geval Mars-Venus zijn.
Maar soms lijkt het me zoveel rustiger om maar te stoppen. En tegelijkertijd is dat het laatste wat ik wil... bah.
maandag 11 december 2017 om 11:32
maandag 11 december 2017 om 12:08
Veilig aangekomen op het werk. Maar terug zal het wel lopen worden.... Gelukkig heb ik de luxe dat dat kán! Ik vind het wel sfeervol allemaal.
Gesprek met man was heftig, maar ook goed. Hij gaf toe dat hij in een 'ik zie het wel, het komt vast wel goed'-stand zit en ik kon hem duidelijk maken dat hij zich dat gewoon niet kan veroorloven. En dat hij met deze houding ons gezin op het spel zit. Dat klinkt als emotionele chantage, maar het is gewoon een realistisch scenario. En een scenario waarvan ik hoop dat het nooit gaat gebeuren. Dat deed hem wel wat. Hij is gek op ons gezin, maar is bijna genetisch behept met een soort 'dat-komt-later-wel-en-ik-blijf-nog-even-met-mijn-kop-in-het-zand-gen'... Pfff.
Maar vandaag schrijft hij zich in bij minstens drie uitzendbureaus - die tip kwam van kennis, als je spontaan langskomt, krijg je nl. steevast te horen dat je je eerst maar eens online moet inschrijven. Vroegah, also sprach Ohma, ging je langs en dan ging je met een intercedent alles invullen en mogelijkheden onderzoeken. Maar goed, weer een stapje....
Hier beginnen de eerste mini-vlokjes weer te vallen!
Gesprek met man was heftig, maar ook goed. Hij gaf toe dat hij in een 'ik zie het wel, het komt vast wel goed'-stand zit en ik kon hem duidelijk maken dat hij zich dat gewoon niet kan veroorloven. En dat hij met deze houding ons gezin op het spel zit. Dat klinkt als emotionele chantage, maar het is gewoon een realistisch scenario. En een scenario waarvan ik hoop dat het nooit gaat gebeuren. Dat deed hem wel wat. Hij is gek op ons gezin, maar is bijna genetisch behept met een soort 'dat-komt-later-wel-en-ik-blijf-nog-even-met-mijn-kop-in-het-zand-gen'... Pfff.
Maar vandaag schrijft hij zich in bij minstens drie uitzendbureaus - die tip kwam van kennis, als je spontaan langskomt, krijg je nl. steevast te horen dat je je eerst maar eens online moet inschrijven. Vroegah, also sprach Ohma, ging je langs en dan ging je met een intercedent alles invullen en mogelijkheden onderzoeken. Maar goed, weer een stapje....
Hier beginnen de eerste mini-vlokjes weer te vallen!
maandag 11 december 2017 om 13:54
maandag 11 december 2017 om 14:03
Ja, LinkedIn zit wel snor; hij heeft ook geregeld gesprekken, maar valt dan altijd op het laatste nèt af: "Die ander is net wat meer zus of zo." Of: "Je bent toch te senior." (terwijl ze senior zoeken). Allemaal zeggen ze, de recruiters incluis, dat zijn cv prachtig is, zijn presentatie top... dus hij weet zelf niet meer wat hij op dat gebied nou nog anders/beter kan doen. Dat maakt het ergens des te frustrerender.
Hij appt net dat hij inmiddels bij Adecco is ingeschreven en dat dat een uur duurde. Nu op naar Randstand en Yaht!
Hij appt net dat hij inmiddels bij Adecco is ingeschreven en dat dat een uur duurde. Nu op naar Randstand en Yaht!
maandag 11 december 2017 om 15:46
maandag 11 december 2017 om 17:57
Konijntje heeft man toegang tot netwerkevenementen in zijn vakgebied? Bezoekt hij bijvoorbeeld symposia e.d.? Afgelopen jaar heb ik zo veel mensen aan een baan zien komen.
maandag 11 december 2017 om 20:03
Ik werd zowaar door een recruiter gebeld. Op grote lijnen inhoud van een vacature bekend, dus ik sta op de 'beschikbaarheidslijst'.
Ergens in januari komt het vast goed en ik lees eens wat 'huiswerk' zodat ik in januari weer wat uitgelezen boeken de deur uit kan gooien.
Ergens in januari komt het vast goed en ik lees eens wat 'huiswerk' zodat ik in januari weer wat uitgelezen boeken de deur uit kan gooien.
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 22:28
11.54% gewijzigd