Reiskosten kind.

19-01-2018 13:18 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens offtopic de OP verwijderd. Bedankt voor jullie inhoudelijke input!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-01-2018 15:29
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
88.69% gewijzigd
Mataranka schreef:
19-01-2018 14:02
De vrouw mag alleen met het kind verhuizen als de man toestemming daarvoor heeft gegeven of als de rechtbank vervangende toestemming heeft gegeven voor de verhuizing. Dus of de man was het wel eens met de verhuizing, of de rechtbank heeft voldoende gronden voor de verhuizing gezien.
Dit is onzin. Mijn man heeft echt niet hoeven tekenen toen zijn ex verhuisde.
Alle reacties Link kopieren
Mataranka schreef:
19-01-2018 14:02
De vrouw mag alleen met het kind verhuizen als de man toestemming daarvoor heeft gegeven of als de rechtbank vervangende toestemming heeft gegeven voor de verhuizing. Dus of de man was het wel eens met de verhuizing, of de rechtbank heeft voldoende gronden voor de verhuizing gezien. In de rechtspraak is het redelijk gebruikelijk dat partijen vervolgens de kosten voor het reizen bij helfte delen. Dat is vervelend voor de 'achterblijvende' ouder, maar blijkbaar had de vertrekkende ouder voldoende redenen om te verhuizen. Zonder de details te kennen kun je in dergelijke gevallen niet altijd simpelweg zeggen dat de verhuizende ouder maar voor die kosten op moet draaien.
Dank je wel voor een inhoudelijke reactie, ongeacht of je het met de 50/50 eens bent of niet.
nadah schreef:
19-01-2018 14:04
Ja, dat is het geklooi op dit forum.

Ik stel een vraag over "hoe denken jullie over 50/50" en voor je het weet is de moeder een slecht mens, de vader heel zielig, het kind dood ongelukkig en waaide het gisteren zo hard omdat ik met deze vraag in mijn hoofd liep.

Het leek me een makkelijke vraag: je bent het er mee eens of niet. En je hebt een onderbouwing voor die keuze zonder de onderlinge familie relaties uit te willen pluizen of de woningmarkt erbij te willen halen.

Ik ben ook stom dat ik op dat soort aannames reageer.


Het antwoord is heel makkelijk voor vrijwel iedereen: moeder draait voor de kosten op. Blijkbaar te makkelijk voor jou, want vanaf de eerste reacties die dat zeggen haal jij er van alles bij.

Je kunt ook reageren op de vragen die gesteld worden ipv de aannames.
Alle reacties Link kopieren
--
nadah wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:16
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nadah , waarom praat je over de vader van de kinderen zo onaardig?
Je hoort het verhaal van een kant, buiten dat die vrouw wilde toch verhuizen?
flexibel wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:28
6.71% gewijzigd
het gaat wel om ongeveer 10% van de KA


(olie-vuur :twisted: )
Alle reacties Link kopieren
Iedereen ontzettend bedankt die echt inhoudelijk reageerden.

Voor de mensen met aannames: sorry dat ik op jullie reageerde.

Fijne dag verder!
Alle reacties Link kopieren
oh wacht (loeperdeloep) je hebt de feiten wat verdraaid
Is het zo, dat...
Jouw man een kind heeft uit een eerdere relatie. De moeder wil weinig contact met het kind.
Jullie zijn verhuisd

toch?
nadah schreef:
19-01-2018 14:04
Ja, dat is het geklooi op dit forum.

Ik stel een vraag over "hoe denken jullie over 50/50" en voor je het weet is de moeder een slecht mens, de vader heel zielig, het kind dood ongelukkig en waaide het gisteren zo hard omdat ik met deze vraag in mijn hoofd liep.

Het leek me een makkelijke vraag: je bent het er mee eens of niet. En je hebt een onderbouwing voor die keuze zonder de onderlinge familie relaties uit te willen pluizen of de woningmarkt erbij te willen halen.

Ik ben ook stom dat ik op dat soort aannames reageer.
Tja je krijgt goede reacties maar ze stroken niet met jouw mening dus zijn ze per defintie niet correct. Volgens jou omdat wij de situatie niet ten volle kennen.

En dan geef je wat meer info over de situatie, dat zoals gezegd niet van belang is en ben je vervolgens verontwaardigd omdat onze mening nog steeds niet veranderd is.

Wat concludeer je daaruit?
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 14:14
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
19-01-2018 14:05
Dit is onzin. Mijn man heeft echt niet hoeven tekenen toen zijn ex verhuisde.
Als jouw man gezag heeft en zijn ex met hun gezamenlijke kind(eren) is verhuisd naar een andere gemeente, had zij toch echt zijn toestemming moeten hebben. Als ze zonder toestemming verhuist, had je man een verzoek kunnen indienen om haar te verplichten terug te verhuizen. Feitelijk kun je vaak wel zonder toestemming verhuizen, maar officieel moet de andere ouder daar wel mee instemmen. Worden genoeg procedures gevoerd om vervangende toestemming voor een verhuizing te krijgen of om iemand te verplichten terug te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
19-01-2018 14:05
Dit is onzin. Mijn man heeft echt niet hoeven tekenen toen zijn ex verhuisde.
Als hij het niet eens was met de verhuizing had hij de verhuizing wel tegen kunnen houden als hij daar gegronde redenen voor had.
Wegens offtopic de OP verwijderd

Mooi, die kende ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik concludeer hieruit dat een enkeling hier een mening gaat vormen over de reden waarom er verhuisd is, het welzijn van het kind, het welzijn van de vader, de egoïstische moeder, het negeren van de wensen van het kind enzovoort. Terwijl de vraag was: iedere ouder voor de helft de reiskosten, of niet.
Alle reacties Link kopieren
Moeder is verhuist, dus ik vind dat zij inderdaad meer mag betalen.
Ik snap sowieso nooit zo goed waarom een ouder kiest om na de scheiding verder weg te gaan wonen, dat maakt de zaken ingewikkeld en is vaak niet in het belang van het kind.


En als het om een klein bedrag gaat, waarom dan je principes zo op tafel gooien?
Zal niet voor het eerst zijn dat dit soort gedoe uiteindelijk er toe leidt dat kind 1 ouder minder vaak gaat zien of zelfs helemaal niet meer.

Maar goed, dat was je vraag niet ( eye opener, op een forum mogen mensen ook hun mening geven ongeacht of die binnen de vraagstelling valt).
Mijn mening: ja moeder mag meer betalen.
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 14:15
Ik concludeer hieruit dat een enkeling hier een mening gaat vormen over de reden waarom er verhuisd is, het welzijn van het kind, het welzijn van de vader, de egoïstische moeder, het negeren van de wensen van het kind enzovoort. Terwijl de vraag was: iedere ouder voor de helft de reiskosten, of niet.
die vraag is ruimschoots beantwoord, dunkt me.
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 14:15
Ik concludeer hieruit dat een enkeling hier een mening gaat vormen over de reden waarom er verhuisd is, het welzijn van het kind, het welzijn van de vader, de egoïstische moeder, het negeren van de wensen van het kind enzovoort. Terwijl de vraag was: iedere ouder voor de helft de reiskosten, of niet.
toch krijg je daar ruim antwoord op hoor:
degene die verhuist, betaalt
nadah schreef:
19-01-2018 14:15
Ik concludeer hieruit dat een enkeling hier een mening gaat vormen over de reden waarom er verhuisd is, het welzijn van het kind, het welzijn van de vader, de egoïstische moeder, het negeren van de wensen van het kind enzovoort. Terwijl de vraag was: iedere ouder voor de helft de reiskosten, of niet.
En mijn reactie was inhoudelijk: nee.

Daar was je het niet mee eens en toen ging jij verder over festivals en uit eten...
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 13:52
Gaat om nog geen 2,50 euro....

Maar gaat om principe....

Ja je principe dat is het meest belangrijke natuurlijk. Voor een goede moeder zou goed contact tussen vader en kind prioriteit hebben, maar nee deze richt zich op die 2.50 uit principe. Lekker bezig joh. Door dit soort gelul krijg je dus vechtscheidingen.

Ik ken iemand die krijgt 65 euro alimentatie voor haar kind en betaald de helft van de reiskosten voor haar en kind want kind kan nog niet alleen met de trein en daar gaat het om meer dan 2.50. Had ze drama van kunnen maken en gelijk gekregen bij de rechter maar ze heeft besloten dat de band tussen vader en kind prioriteit heeft en wilde de boel niet op de spits drijven over een relatief laag bedrag ondanks dat ze zelf tijdelijk een uitkering heeft en vader getrouwd is en zij beide werken. Het welzijn van haar kind is haar gewoon meer waard dan dat.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, ik was nog bezig met mijn reactie en de openingspost is alweer verwijderd :huh:

Vind het toch heel jammer dat dit gewoon kan op het forum.
sugarmiss schreef:
19-01-2018 14:13
Als hij het niet eens was met de verhuizing had hij de verhuizing wel tegen kunnen houden als hij daar gegronde redenen voor had.
We vinden het prima, maar ging me om principe dat het dus makkelijk kan zonder toestemming. We verhuizen dit jaar zelf wel naar dorp verderop omdat dat dichter is bij waar zij woont zodat dochter makkelijker heen en weer kan als ze groter is. Zo kan het ook to ;-)
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 14:15
Ik concludeer hieruit dat een enkeling hier een mening gaat vormen over de reden waarom er verhuisd is, het welzijn van het kind, het welzijn van de vader, de egoïstische moeder, het negeren van de wensen van het kind enzovoort. Terwijl de vraag was: iedere ouder voor de helft de reiskosten, of niet.
:rofl:

Prachtig dit! Jammer dat je het bericht verwijderd hebt. Want jij bent zelf de gene die over alimentatie en de privé tijd van vader begon.
nadah schreef:
19-01-2018 14:04
Ja, dat is het geklooi op dit forum.

Ik stel een vraag over "hoe denken jullie over 50/50" en voor je het weet is de moeder een slecht mens, de vader heel zielig, het kind dood ongelukkig en waaide het gisteren zo hard omdat ik met deze vraag in mijn hoofd liep.

Het leek me een makkelijke vraag: je bent het er mee eens of niet. En je hebt een onderbouwing voor die keuze zonder de onderlinge familie relaties uit te willen pluizen of de woningmarkt erbij te willen halen.

Ik ben ook stom dat ik op dat soort aannames reageer.
Tja. Jij begon met er andere zaken bijhalen. Dat vader geen zakgeld wil betalen en maar 100 euro alimentatie betaalt.
Dus...
Het merendeel zegt dat moeder voor de reiskosten op moet draaien, omdat zij verhuisd is.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier om €10,- per maand, is het serieus waard om hier gezeik over te hebben? Beide ouders moesten zich schamen dat dit uberhaupt een discussiepunt is.
Gelukkig hebben we Google nog:

Geen idee of dit beter op een andere pijler kan, maar het gaat om een kind.

De ouders van het kind zijn gescheiden en het kind woont bij moeder (die opnieuw getrouwd is en daarmee verhuisd naar andere stad). Kind is om het weekend bij de vader, en gaat dat zelfstandig naartoe met de trein.

Voorstel voor de reiskosten voor die weekenden naar vader (en weer terug natuurlijk) was om dit gewoon 50-50 te doen tussen vader en moeder. Vader vindt dit geen goed plan, want het was háár beslissing om te verhuizen, dus draait zij maar op voor 2/3e van die reiskosten.

Ohja. De vader betaalt maar 100 euro kinderalimentatie per maand en weigert zijn kind zakgeld/kleedgeld te geven.

Wat vinden jullie er van? Is 50-50 verdeling van de reiskosten nou zo raar?
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 14:15
Ik concludeer hieruit dat een enkeling hier een mening gaat vormen over de reden waarom er verhuisd is, het welzijn van het kind, het welzijn van de vader, de egoïstische moeder, het negeren van de wensen van het kind enzovoort. Terwijl de vraag was: iedere ouder voor de helft de reiskosten, of niet.
Die is vrijwel unaniem beantwoord met: nee, alle reiskosten voor de moeder. Maar dat is niet wat je wil horen.
Succes met je principes verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven