Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
donderdag 18 januari 2018 om 14:14
Spelfouten vind ik echt not done. Het gebruik van 'me' en 'jou' ipv jouw..zegt echt wel wat over iemands niveau. En ja, ik weet dat iemand dyslectisch kan zijn, maar het gaat mij om de standaard 'domme' fouten.
Verder heb ik nog nooit een tekst op mijn profiel gehad, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik daarom een match misliep. Ik knap zelf vaak juist af op die suffe teksten. Heel leuk dat je van lekker eten houdt, graag reist en carpe diem blabla. Maar daar komen we in het gesprek wel achter. Vind ik vaak ook leuker, je liket iemand om zijn foto (uiterlijk, uitstraling) en dan is het een verrassing wat voor persoon daarachter zit.
Verder heb ik nog nooit een tekst op mijn profiel gehad, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik daarom een match misliep. Ik knap zelf vaak juist af op die suffe teksten. Heel leuk dat je van lekker eten houdt, graag reist en carpe diem blabla. Maar daar komen we in het gesprek wel achter. Vind ik vaak ook leuker, je liket iemand om zijn foto (uiterlijk, uitstraling) en dan is het een verrassing wat voor persoon daarachter zit.
donderdag 18 januari 2018 om 14:45
Niet alleen dàt: met me sokken ipv jouw sokken kom je met spullen thuis die je helemaal niet wil!Fizzyhideous schreef: ↑18-01-2018 14:14Het gebruik van 'me' en 'jou' ipv jouw..zegt echt wel wat over iemands niveau.
donderdag 18 januari 2018 om 22:21
donderdag 18 januari 2018 om 22:25
In het begin was ik altijd superzenuwachtig! Maar als je vaker date dan wordt dat minder hoor.Pinkiepink schreef: ↑18-01-2018 22:21Hihi zo leuk dit te lezen! Ik heb zaterdag mijn allereerste tinderdate ooit.
Ik kan me dan om van die hele knullige dingen druk maken als: geef ik hem een hand bij het ontmoeten of ook 3 zoenen?
En zijn jullie niet stik-zenuwachtig van te voren?
Meestal geef ik 3 zoenen bij de begroeting.
vrijdag 19 januari 2018 om 17:49
Heb wel een persoonlijke afknapper gevonden op tinder; een man die op elke foto met een andere mooie vrouw innig poseert.
Wat is de reden daarachter? Zichzelf valideren door te laten zien dat hij heel veel vrouwen kan krijgen?
Waarschijnlijk niet verder dan de eerste foto gekeken, en blijkbaar ooit toch op like geklikt, want hij praat tegen me, maar dit vind ik wel erg onaantrekkelijk.
Wat is de reden daarachter? Zichzelf valideren door te laten zien dat hij heel veel vrouwen kan krijgen?
Waarschijnlijk niet verder dan de eerste foto gekeken, en blijkbaar ooit toch op like geklikt, want hij praat tegen me, maar dit vind ik wel erg onaantrekkelijk.
vrijdag 19 januari 2018 om 18:11
3 zoenen.
(Sommigen wil ik meteen kussen, maar dan hou ik 't ook bij 3 zoenen, want netjes & beschaafd)
De Kleine Man...ik weet het niet. Er zit zo weinig diepgang in onze gesprekken dat ik er beetje iebelig van word. Misschien is hij geen diepgang-apper, maar ik kan er weinig mee.
Ben nu met iemand anders via Tinder aan t appen. Ik noem 'm de Reus, want hij is megagroot. Met hem heb ik me toch een klik joh hé. Ik hoop ZO dat hij een patsboemer wordt.
Toch apart dat sommige mensen al via app van alles naar boven halen en dat anderen ervoor kunnen zorgen dat ik stil val.
Herkenbaar?
(Sommigen wil ik meteen kussen, maar dan hou ik 't ook bij 3 zoenen, want netjes & beschaafd)
De Kleine Man...ik weet het niet. Er zit zo weinig diepgang in onze gesprekken dat ik er beetje iebelig van word. Misschien is hij geen diepgang-apper, maar ik kan er weinig mee.
Ben nu met iemand anders via Tinder aan t appen. Ik noem 'm de Reus, want hij is megagroot. Met hem heb ik me toch een klik joh hé. Ik hoop ZO dat hij een patsboemer wordt.
Toch apart dat sommige mensen al via app van alles naar boven halen en dat anderen ervoor kunnen zorgen dat ik stil val.
Herkenbaar?
vrijdag 19 januari 2018 om 18:17
Haha, wat grappig die tegenstellingen qua lengte. Tja, ik zou dan uiteraard voor de reus gaan!
Bij mij is het wel eens heel erg tegengevallen na geweldige appgesprekken in het echt. Maar dus wel herkenbaar, die duidelijke verschillen. Alleen is mijn ervaring dat het niet per se zegt dat het in het echt ook klikt.
Bij mij is het wel eens heel erg tegengevallen na geweldige appgesprekken in het echt. Maar dus wel herkenbaar, die duidelijke verschillen. Alleen is mijn ervaring dat het niet per se zegt dat het in het echt ook klikt.
vrijdag 19 januari 2018 om 18:29
winkje87 schreef: ↑19-01-2018 18:17Haha, wat grappig die tegenstellingen qua lengte. Tja, ik zou dan uiteraard voor de reus gaan!
Nee hè? Daar ben ik dus ook bang voor.
Of bang, das een groot woord. Nuchter. Ook al lijkt hij dus echt perfect on paper. Boven de 2 meter: IK HOU ERVAN.
Kan mannen die kleiner zijn dan ik toch niet echt serieus nemen.
Ik merk het zondag wel.
Jij de Man met de Mooie Vrouwen al ontmatched?
vrijdag 19 januari 2018 om 18:33
Je merkt het inderdaad vanzelf wel.Piratesse schreef: ↑19-01-2018 18:29Nee hè? Daar ben ik dus ook bang voor.
Of bang, das een groot woord. Nuchter. Ook al lijkt hij dus echt perfect on paper. Boven de 2 meter: IK HOU ERVAN.
Kan mannen die kleiner zijn dan ik toch niet echt serieus nemen.
Ik merk het zondag wel.
Jij de Man met de Mooie Vrouwen al ontmatched?
nee, gewoon niet gereageerd. Ik ontmatch mensen bijna nooit. Tenzij ze echt vervelend zijn of zo.
Ik heb trouwens morgen tussendoor een date met een man van mijn leeftijd. Ondertussen nog contact met die jongere jongen en die zie ik zondag weer. Hij is leuk, maar ik twijfel over het leeftijdsverschil. Ik ga na dit weekend een keuze maken met wie ik wat langer wil gaan daten.
vrijdag 19 januari 2018 om 19:04
En ik ga nu maar gewoon ordinair voor een sexdate, want dat is eigenlijk wat ik momenteel wil.
Wil mij niet binden ben net weer vrijgezel. Heb iets aan de haak maar merk dat ik het toch doodeng vind want het is echt voor het eerst in mijn leven dat ik zoiets doe.
Ik zou vandaag voor de tweede keer iemand ontmoeten om te lunchen maar hij zei een paar uur van te voren af omdat hij griep heeft, kan gebeuren.
Maar hij had het ook best wel even eerder kunnen melden en had het ook niet meer over een volgend keer. Maar ben toen gaan nadenken wat ik nu eigenlijk wil en dat is heel plat gezegd een SV.
Wil mij niet binden ben net weer vrijgezel. Heb iets aan de haak maar merk dat ik het toch doodeng vind want het is echt voor het eerst in mijn leven dat ik zoiets doe.
Ik zou vandaag voor de tweede keer iemand ontmoeten om te lunchen maar hij zei een paar uur van te voren af omdat hij griep heeft, kan gebeuren.
Maar hij had het ook best wel even eerder kunnen melden en had het ook niet meer over een volgend keer. Maar ben toen gaan nadenken wat ik nu eigenlijk wil en dat is heel plat gezegd een SV.
vrijdag 19 januari 2018 om 19:27
Prima toch Sjaantje?Sjaantje37 schreef: ↑19-01-2018 19:04En ik ga nu maar gewoon ordinair voor een sexdate, want dat is eigenlijk wat ik momenteel wil.
Voor mij is het nooit zo simpel. Ik hou niet van ONS en ik vind een SV waar ik alleen seks me heb en verder geen connectie niet zo boeiend. Als het in een soort grijs gebied komt; 'wel leuk maar niet leuk genoeg voor een relatie, maar wel fijne seks', dan krijg ik last van hormonen en shit en ga ik me toch aan iemand hechten na verloop van tijd.
Bij mij werken dat soort constructies maar van korte duur dus. Niet iedereen is hetzelfde, en misschien kan jij dat wel natuurlijk, maar pas evengoed op je hartje
vrijdag 19 januari 2018 om 19:43
Van dat hartje is momenteel toch niet zoveel over, maar ik heb gewoon ordinair zin in sex. Wil het met niemand uit mijn vriendenkring doen, want dat zijn mijn vrienden en geef alleen maar gedoe.winkje87 schreef: ↑19-01-2018 19:27Prima toch Sjaantje?
Voor mij is het nooit zo simpel. Ik hou niet van ONS en ik vind een SV waar ik alleen seks me heb en verder geen connectie niet zo boeiend. Als het in een soort grijs gebied komt; 'wel leuk maar niet leuk genoeg voor een relatie, maar wel fijne seks', dan krijg ik last van hormonen en shit en ga ik me toch aan iemand hechten na verloop van tijd.
Bij mij werken dat soort constructies maar van korte duur dus. Niet iedereen is hetzelfde, en misschien kan jij dat wel natuurlijk, maar pas evengoed op je hartje![]()
Ik begrijp wat je bedoeld hoor Winkje, maar ik wil gewoon met iemand anders sex dan mijn ex. Hem van mij afspoelen of zoiets. Daarbij heb ik nog nooit een ONS gehad, de twee die ik had werden langdurige relaties.
Maar ik ben nu vrijgezel voor het eerst in 6 jaar en ik merk dat ik het helemaal kwijt ben, het daten, contact leggen. Vroeger deed je dat gewoon in real life.
Ik pas echt op, kijk de kat uit de boom.
En ik ben dan ook altijd weer die sukkel die verliefd word op iemand die buiten mijn bereik is, zoals nu. Daarom heb ik afleiding nodig in de vorm van sex.
vrijdag 19 januari 2018 om 20:03
Jaa, heel herkenbaar! Met de persoon waar ik morgen mee ga daten heb ik ook via de app een klik. We kunnen uren praten en ik ben telkens benieuwd of hij weer een berichtje heeft gestuurd. Terwijl ik met anderen gewoon níét weet waar ik het over moet hebben.. gek is dat toch he?Piratesse schreef: ↑19-01-2018 18:113 zoenen.
Herkenbaar?
Is dit een voorbode denken jullie ook voor een klik in real-life? Of zegt dat helemaal niks?
vrijdag 19 januari 2018 om 22:28
Heb 't met hem overlegd en hij weet zeker dat 't 'n voorbode is voor URL. In elk geval 1 iemand positiefPinkiepink schreef: ↑19-01-2018 20:03Jaa, heel herkenbaar! Met de persoon waar ik morgen mee ga daten heb ik ook via de app een klik. We kunnen uren praten en ik ben telkens benieuwd of hij weer een berichtje heeft gestuurd. Terwijl ik met anderen gewoon níét weet waar ik het over moet hebben.. gek is dat toch he?
Is dit een voorbode denken jullie ook voor een klik in real-life? Of zegt dat helemaal niks?
zaterdag 20 januari 2018 om 11:07
I know. Het komt morgen allemaal neer op de feromonen en daar heb ik dan weer nul invloed op.
zaterdag 20 januari 2018 om 11:39
Naja Ik heb het ook een paar keer gehad dat het digitaal super goed klikte en dat we ook in rl genoeg te bespreken hadden..en dan in 1x die klik er toch niet was.... Dus ja kan nog alle kanten op he 
Sjaaltje ik ken die behoefte naar sex wel, maar die behoefte is totaal weg wanneer de vibo terug het laadje in gaat :p
Over een klein half uurtje vertrek ik naar mn zoveelste eerste date. Ik ben niet echt fit alleen...
Sjaaltje ik ken die behoefte naar sex wel, maar die behoefte is totaal weg wanneer de vibo terug het laadje in gaat :p
Over een klein half uurtje vertrek ik naar mn zoveelste eerste date. Ik ben niet echt fit alleen...
zaterdag 20 januari 2018 om 11:40
Wel zin in?depster schreef: ↑20-01-2018 11:39Naja Ik heb het ook een paar keer gehad dat het digitaal super goed klikte en dat we ook in rl genoeg te bespreken hadden..en dan in 1x die klik er toch niet was.... Dus ja kan nog alle kanten op he
zaterdag 20 januari 2018 om 14:07
Als ik naar mezelf kijk: ik reageer in de app ook verschillend op verschillende Tinder mensen. Daaruit zou je kunnen concluderen dat je mij via de app niet echt (of beperkt) leert kennen.
Ik kan er niks aan doen, ligt aan hoe de ander reageert, in welke bui ik ben, en ik app nu met één iemand serieus, dan vind ik het lastig om bij een ander ook de diepte in te duiken.
Overigens ga ik morgen koffie drinken... We weten al wel welke stad, we weten allebei ook nog dat het morgen is maar we durven geen van beiden af te spreken hoe laat, en waar, lijkt het wel
Je kan op elkaar blíjven wachten, een van de twee zal toch de knoop door moeten hakken.
Ik kan er niks aan doen, ligt aan hoe de ander reageert, in welke bui ik ben, en ik app nu met één iemand serieus, dan vind ik het lastig om bij een ander ook de diepte in te duiken.
Overigens ga ik morgen koffie drinken... We weten al wel welke stad, we weten allebei ook nog dat het morgen is maar we durven geen van beiden af te spreken hoe laat, en waar, lijkt het wel
zaterdag 20 januari 2018 om 14:47
Hoezo durven dat jullie beiden niet? Heeft hij dat zo gezegd?femke09 schreef: ↑20-01-2018 14:07
Overigens ga ik morgen koffie drinken... We weten al wel welke stad, we weten allebei ook nog dat het morgen is maar we durven geen van beiden af te spreken hoe laat, en waar, lijkt het welJe kan op elkaar blíjven wachten, een van de twee zal toch de knoop door moeten hakken.
Komaan, stuur dat bericht!