Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
maandag 22 januari 2018 om 19:40
Aah nee, Nora! Dat is wel even slikken. Zet het echt door of is het een kleine bloeding? Ik denk aan je!
maandag 22 januari 2018 om 19:43
Hoi!Sciencerocks schreef: ↑22-01-2018 16:58Goeiemiddag weer allemaal,
langzaam begin ik mezelf meer in te lezen, en probeer ik de informatie een beetje te verwerken. Op het moment ben ik aan het uitzoeken uberhaupt te weten waar ik moet beginnen. Dus eerst een afspraak met de huisarts om vruchtbaarheid te testen?
En dan advies winnen, want er komen ineens veel tips etc op me af. En die leveren allemaal weer vragen op natuurlijk. Bv, gaan voor een bekende donor of onbekende donor. Thuisinseminatie of bij een kliniek? Zelf donorsperma regelen of via KID kliniek? Welke kosten zijn ermee gemoeid?
Gebruikt iemand hier Cryos? Ik kreeg een link van een vriendin.
Omdat ik over een paar maanden 38 wordt, en bij sommige klinieken de wachttijd 2 jaar is en maximale leeftijd 40, ben ik benieuwd of dat te krap wordt qua tijd, zeg maar.
Dus wat zijn hier de ervaringen?
Opties zoals ik nu even begrijp:
sperma van spermebank (bv. Cryos)en dan zelfinseminatie.
sperma van spermabank (bv Cryos) en dan inseminatie bij een kliniek
alles via een kliniek.
Wat zijn de ervaringen van mensen hier? Ik ga er namelijk ook vanuit dat het gezien mijn leeftijd niet 1-2-3 zal lukken en ik misschien hormonen etc. nodig heb.
Hoofd loopt een beetje overdus even van me afschrijven zeg maar. Sorry dat het allemaal nu nog erg om mij draait, en eigenlijk niet naar anderen vraag.
Ik heb ook ervaring met cryos, vind het prettig omdat je kan kiezen voor een uitgebreid profiel. Je betaalt hier uiteraard ook meer voor. Heb iui gedaan via het st antonius ziekenhuis.
Als je er voor kiest om het via een kliniek/ziekenhuis te doen heb je idd eerst een verwijzing nodig.
maandag 22 januari 2018 om 20:33
Wat klote Nora! Sterkte.
ScienceRocks: over het UMC hoef je momenteel niet na te denken, die hebben een patientenstop, dus daar kun je je niet aanmelden (ter info: ook niet als je via Cryos wilt).
Oh ja, en de huisarts is niet voor vruchtbaarheidsonderzoek, maar voor een verwijzing (die je nodig hebt voor elke kliniek ivm vergoeding). Verder doet de huisarts niks.
ScienceRocks: over het UMC hoef je momenteel niet na te denken, die hebben een patientenstop, dus daar kun je je niet aanmelden (ter info: ook niet als je via Cryos wilt).
Oh ja, en de huisarts is niet voor vruchtbaarheidsonderzoek, maar voor een verwijzing (die je nodig hebt voor elke kliniek ivm vergoeding). Verder doet de huisarts niks.
maandag 22 januari 2018 om 22:33
Bedankt voor de aanvulling Nausicaa!nausicaa schreef: ↑22-01-2018 20:33Wat klote Nora! Sterkte.
Sciencerocks, op de vorige pagina dus mijn hele verhaal met hierbij de aanvulling

dinsdag 23 januari 2018 om 20:19
Lieve dames, bedankt voor jullie interesse.
Ik heb echt een vroege miskraam gehad. Heb wel nog met de verloskundige gebeld, dat was wel prettig ter bevestiging. Echo is niet nodig, en nu ook niet nuttig want er zal veel bloed te zien zijn. kan eventueel later nog als het bloeden gestopt is, of juist niet stopt met bloeden.
Hopelijk kan ik snel weer verder. Heb er redelijke vrede mee, was vandaag wel met vlagen verdrietig en heb even een klein potje gehuild op de wc op mn werk.
Ik heb echt een vroege miskraam gehad. Heb wel nog met de verloskundige gebeld, dat was wel prettig ter bevestiging. Echo is niet nodig, en nu ook niet nuttig want er zal veel bloed te zien zijn. kan eventueel later nog als het bloeden gestopt is, of juist niet stopt met bloeden.
Hopelijk kan ik snel weer verder. Heb er redelijke vrede mee, was vandaag wel met vlagen verdrietig en heb even een klein potje gehuild op de wc op mn werk.