Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@innerpeace Ja ze dacht ook helemaal met mij mee. Zo fijn (had ook alles al zelf uitgezocht). Lief dat jouw huisarts ook zo betrokken is en vraagt hoe het gaat. Heel fijn ook om zo’n compliment van je huisarts te krijgen.
Nee dat blijkt weer, zenuwen voor niks 😉.
Alisa86 schreef:
17-01-2018 17:16
Ja dit heb ik ook erg. Globe ik zat idd ook.op het bankje. Met de nadruk op zat want ik ben er maandag afgevallen voor de 5e keer. Wel even slikken! Maar ronde 6 kan me niet snel genoeg starten!

Hoe lang zit jij nog? En Nora.. hoe is het met jou? Al even geen updates gelezen.. klopt dit?
Hee Alisa, balen dat het nog niet gelukt is bij je. Hou moed, en hopelijk is het volgende keer raak!

Ik was inderdaad even niet zo aanwezig hier, maar ik zit nog op het bankje, met de nadruk op nog, want gisteren of vandaag NOD. Vanochtend toch getest, negatief. Dus verwacht er morgenochtend toch wel af te zijn gevallen, anders test ik nog eens, want morgenavond ga ik uit eten met vriendinnen en dan wil ik weten of ik een wijntje kan drinken of liever niet.....
Wel spannend dus..

Zo nu even bijlezen.
Globe83 schreef:
17-01-2018 18:40

Ik zit nog... mag zaterdag testen maar mn hormonen gieren door mn lijf.... na al die keren weet ik nergens op te moeten hopen/of proberen te plaatsen maar ja....
Globe, jij al nieuws?

Nieuwen, welkom! Het is een spannende reis, maar het helemaal waard vind ik (heb al een dochtertje)!

Chica, jij gaat ook voor een tweede, leuk!

MJS1234: Ik heb mn werk ook nooit ingelicht over dit traject, en zei dan gewoon dat ik medische afspraak had, ze mogen niet doorvragen. En hebben dat ook nooit gedaan. Daarnaast, misschien ben je na een ronde zwanger of moet je telkens in het weekend of op een dag dat je toevallig vrij bent. Ik zit nu de vierde keer op het bankje, en heb nog maar 1 keer iets hoeven melden op het werk. Ik werk namelijk wel eens thuis, ben een dag vrij per week, had een keer toevallig vrij / het viel in het weekend.

Deze maand ben ik er trouwens niet meer zo mee bezig, heb het erg druk op het werk, en de spanning van de eerste twee keer (toen ik veel meer het gevoel had dat het zomaar raak kon zijn) is veel minder. Nu wel spannend natuurlijk omdat ik vandaag ongesteld had moeten worden, maar niet de hele week zenuwachtig geweest of er de hele tijd aan hoeven denken.
Fijn Nora om van je te horen. Spannend nog even dus. Maar je voelt nu ook niet dat je menstruatie eraan komt. Goed dat je het uit je hoofd hebt kunnen zetten. Misschien heeft dat wel geholpen ;-). Ik duim voor je.

Ik had deze keer zoveel bloedverlies dat ik ergens het gevoel heb dat het wellicht gewoon is misgegaan. Zou dat kunnen? De 2e of de 3 keer had ik dat trouwens ook. Echt veel meer dan normaal en ook de krampen waren heftiger.

Grappig Plien. Lopen best met veel aardig gelijk. Jij, ik, Globe.. Ik hoop voor jullie dat de 5e keer lukt.

Fijn de verhalen over de huisartsen te horen. Mijn huisarts reageerde toen ook helemaal blij. "Oh.. nou wat leuk!". " Ik heb dat in mijn carrière nog niet meegemaakt. Wat spannend :D".

Ik vind het lastig op alle nieuwen te reageren hier. Wel een groot welkom allemaal. Leuk dat er nu veel vrouwen meeschrijven. Zelf kan ik weinig zeggen over al die bedragen. Ik zit bij het umc en daar kost het 160 euro per keer. En uiteraard eigen risico.
MJS1234 schreef:
18-01-2018 01:17
Wat leuk Chica! Zie het hier inderdaad niet veel voorbij komen.
Isala Zwolle of NB kwamen voor mij in aanmerking, NB is het geworden omdat ik het contact vooraf en informatie inwinning al als erg prettig heb ervaren. De reisafstand speelde overigens ook mee. Ik ben benieuwd!
Jij succes met het 2de traject. Hoe oud is je eerste kindje nu?
Nee klopt. Ik heb destijds actief meegeschreven op de uppie topics en ik houd ze sindsdien een beetje in de gaten, maar zie maar zelden iemand voorbij komen die ook naar NB gaat. Isala heb ik idd ook overwogen, is qua reistijd voor mij dichterbij, maar had ook een beter gevoel bij NB.

Mijn dochter is nu net 2 :heart:
Hier nu inmiddels 6 dagen na de iui.
Vorige keren voelde ik veel geborrel en gedoe en nu 0.0
Ben er ook een stuk minder mee bezig, geen testen in huis dus ook niet eerder aan het testen.
Weet dat t nu te vroeg is hoor hahaha
@angela ik ook 6 dagen na IUI voel ook niets. Maar dat hoeft dus niets te zeggen. Als het raak is hoef je niet altijd klachten te hebben of er komen later klachten.
Ojaa wij lopen gelijk;)
6 dagen is ook nog wel vroeg voor klachten natuurlijk
Nou dames, het is toch echt raak. Vanochtend nog eens getest, nu met digitale test, en "zwanger" stond er!

Blij, maar ook heel spannend. M'n leven gaat voor de tweede keer veranderen, als alles goed mag blijven gaan.
@Nora Gefeliciteerd!
Wauw gefeliciteerd nora!!
Gefeliciteerd Nora!! Wat fijn! Hoe voel je je?
Dankjewel dames! Ik voel weinig bijzonders eigenlijk. Snel een Hongerig gevoel alleen.
@nora ook geen last van je borsten oid? dat is wel fijn dan ;)
Nog niet ;) ik weet van de vorige keer dat de vermoeidheid en die borsten pas rond week 6 kwamen opzetten ;)
Gefeliciteerd Nora!! Wat leuk zeg! :yes:

Ik ben helaas gisteren van het bankje gevallen :cry:
Heftig dagje, veel tranen en toch een btje hoop tot het dan goed doorzet.

Vandaag herpakt, lekker thuis aan het rommelen en een nieuwe afspraak gemaakt voor een gesprek om te kijken hoe we nu verder gaan. Verwacht een hsg met olie en dan weer 3 x iui... we zullen zien. Gelukkig vlg week al een afspraak.
Vervelend globe!! Goed dat je je weer hebt herpakt.

Ik heb ook een hsg gehad voor ik startte, en heb mijn gyn nog gevraagd of het invloed heeft gehad op dat ik zo snel (2de poging) al zwanger ben geworden. Ze zei daf het niet wetenschappelijl bewezen is maar dat ze wel ziet dat vrouwen die een hsg hebben gehad sneller zwanger raken. Dus wie weet!
Gefeliciteerd Nora, wat een mooi nieuws!
Hallo allemaal,

Ik wilde even gedag zeggen hier in dit topic en bij voorbaat danken voor de informatie die ik nu al heb gelezen. Ik sta namelijk aan het begin van mijn oriëntatie om bam te worden. Even voorstellen dus:
Ik ben inmiddels 37, bijna 38, en al jaren single (sinds mijn 24e met een half jaar onderbreking 6 jaar geleden). In die jaren maar vooral denkbaarste jaren is mijn kinderwens steeds meer gegroeid. In eerste instantie in de wacht gezet want dat zou tezijnertijd wel komen. Maar ik wordt over 3 maanden 38 en de tijd wn wens begint te dringen. Helemaal nu ik omringd ben door vriendinnen familie en collega’s die allemaal zwanger zijn.
Jaren terug ooit gezegd: misschien doe ik het wel in mijn eentje...
En nu is deze gedachte echt serieus en zet ik de eerste stappen.
Ik ben nu informatie aan het verzamelen wat er mogelijk is, en wil binnenkortnaar huisarts om te kijken hoe ik er voor sta wat betreft vruchtbaarheid. Ook begin ik het bespreekbaar te maken met familie en vrienden. Degenen die er nu van weten zijn heel positief maar zitten niet in mijn situatie. Dus ben ik op zoek naar gelijkgezinden om ervaringen mee uit te wisselen.
Ik voel me op het moment zenuwachtig, vind het in sommige opzichten heel eng maar ook blij dat er een nieuwe deur voor me lijkt open te gaan. Herkenbaar?
Gefeliciteerd Nora!

Globe, sterk dat je je weer herpakt. Succes de volgende ronde / bij een evt onderzoek.
Gefeliciteerd Nora!!! 💕💙

Sciencerocks welkom!
Ik ben 28 en schrijf sinds 2 weken mee. Verwijzing van huisarts binnen, wat ik hier zo lees en ook voor mijn huisarts was BAM iets wat hij nog nooit had meegemaakt in zijn 30 jarige carrière.
Zelf vooral inlezen en info zoeken dus 😉.
Ik heb het met 3 vriendinnen en mijn ouders gedeeld. Verder bewust niet. Ook omdat ik het vervelend zou vinden als ik nu het aankomende jaar elke maand de vraag krijg hoe het ervoor staat zeg maar.
Wel denk ik dat de shock groot is bij sommigen als ik ooit de zwangerschap mag verkondigen 😉

Waar heb je de zenuwen van? Het hele traject of of je het aankunt alleen?

@Nora en @Chica hoe hebben jullie de zorg in de eerste weken na bevalling destijds geregeld? Alleen of bleef er iemand slapen?
Dat is het enige waar ik de zenuwen van kan hebben 🙈
Ooh Nora wat fijn! Gefeliciteerd. Hopelijk dit weekend de tijd om er lekker aan te wennen.

Globe.. wat balen :(. Hopelijk helpt de hsg. Ik krijg die pas na een mogelijke 6e mislukte poging.
Samen op voor de 6e keer (al moet je na hsg een keer passen toch?). Het gaat lukken!

Plien.. jij zit nog? Of ga je nu op voor de 5e keer?
Bedankt voor de felicitaties!

Globe, wat rot dat het je zo zwaar viel deze keer. Had ik vorige maand ook, echt emotioneel en naar gevoel. Klinkt alsof je wel
Meteen weer een nieuw plan van aanpak hebt, laten we duimen dat dat succesvol zal zijn!

@mjs zorg na bevalling: ik had gewoon kraamzorg natuurljk. Maar m'n moeder is de eerste twee of drie nachten blijven slapen tot ik daar wat meer vertrouwen in had. Daarna nog een nacht mijn zus en daarna een nacht alleen met haar op afroep ;)
Maar eigenlijk heb ik vanaf het begin de nachten alleen gedaan, was meer voor de zekerheid. En gezelligheid.
Verder kraambezoek laten koken, of eten mee laten brengen, dat was ook erg fijn!

@alisa: nog even over je sterke menstruatie, dat kan natuurlijk best dat er even een vruchtje is geweest maar niet goed ingenesteld is oid.

@huisarts: toen ik jaren geleden voor m'n eerste verwijzing kwam, ging hij mij vertellen dat ik heus nog wel tijd had en dat als je eenmaal een relatie had na je 30e dat het dan vaak erg snel kon gaan enzo. Beetje irritant, ik had er net als jullie al heel veel over nagedacht en gelezen, dus dat voelde wat paternalistisch :( toch verwijsbrief gekregen en verder zag ik m'n huisarts toch niet meer. Fijn dat jullie positievere verhalen hebben!
@mjs1234. Die zenuwen, die komen van al die gedachten: zou ik het wel kunnen? Wat als ik niet zwanger zou worden? Wat als ik WEL zwanger wordt? Wat gaat de wereld er van denken? Enz enz.

Maar ook wel hoopvolle zenuwen zeg maar.

Wat fijn dat deze groep er is trouwens. Ik zie nu al hoe betrokken iedereen is, de blijdschap voor iemand als het lukt, de schouder om op te huilen als het niet zo mocht zijn. Er wordt echt meegeleefd net iedereen. Bijzonder 😊
@sciencerocks over wat de omgeving gaat zeggen. Ik ben naar mijn directe omgeving heel open en eerlijk geweest alsmede naar mijn werkgever. Zij weten dus ook allemaal van mijn miskramen. En na die miskramen kwam ik erachter hoe iedereen het mij ontzettend gunt. Dat zeggen ze ook echt en niemand heeft ooit iets naars gezegd. Vinden het zelfs superstoer enz. Wat andere mensen evt zullen zeggen of denken boeit mij niet. Maar ik heb nog nooit een nare reactie gehad. Alleen maar superlieve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven