Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Thanx allemaal!

Volgens de verpleegkundige had ik nog kans om deze cyclus een poging te doen na de hsg. Moet alleen opnieuw bestellen dus even kijken hoe het loopt.
Eerst maar eens kijken hoe het gesprek gaat vlg week.
Hoe gaat t met iedereen op het wachtbankje?
Wie zitten er ook al weer?
Alisa86 schreef:
20-01-2018 10:34
Ooh Nora wat fijn! Gefeliciteerd. Hopelijk dit weekend de tijd om er lekker aan te wennen.

Globe.. wat balen :(. Hopelijk helpt de hsg. Ik krijg die pas na een mogelijke 6e mislukte poging.
Samen op voor de 6e keer (al moet je na hsg een keer passen toch?). Het gaat lukken!

Plien.. jij zit nog? Of ga je nu op voor de 5e keer?
Alisa, ik zat al een tijdje niet meer. Ik sla nu een maand over. Half feb heb ik ronde 6.
Balen Globe! Fijn dat er wordt gekeken of er iets ‘anders’ gedaan moet worden. Wat is hsg?
Ik krijg na poging 6 (heb et nu 5 gehad) ook een evaluatie gesprek.

Nora, gefeliciteerd!! Is het nieuws al een beetje ‘geland’? 😊

Sciencerocks, welkom!
Mijn huisarts had het zelfde traject gedaan (haar vriendin) dus ze haf allerlei tips enzo.
MJS1234 schreef:
19-01-2018 23:27

@Nora en @Chica hoe hebben jullie de zorg in de eerste weken na bevalling destijds geregeld? Alleen of bleef er iemand slapen?
Dat is het enige waar ik de zenuwen van kan hebben 🙈
Ik ben vanaf dag 1 in de nachten alleen geweest, ging prima. Maar ik kwam ook goed uit de bevalling gelukkig. Wel kwam in de kraamweek elke dag mijn moeder/zus/vriendin langs om extra te helpen met eten koken/afwassen/hond uitlaten. De eerste dagen na de kraamweek kwam mijn moeder elke middag een paar uurtjes zodat ik nog even kon slapen 's middags (baby sliep overdag niet zoveel en huilde veel, dus kon niet echt 'meeslapen').

Gefeliciteerd trouwens Nora!
@angela ik zit op het wachtbankje. Vandaag 7dpo
Plien1985 schreef:
20-01-2018 20:23
Alisa, ik zat al een tijdje niet meer. Ik sla nu een maand over. Half feb heb ik ronde 6.
Aah ja ok. Dat wist ik even niet meer. Wel dat we gelijk liepen maar niet meer dat je een maandje pauze nam. Is wel fijn eigenlijk. Ergens twijfel ik daar ook over. Maar na keer 6 heb ik bij eventuele mislukte poging een evaluatie en hsg. Dus dan heb ik ook even een soort break.
Een hsg is dat ze een vloeistof in je baarmoeder spuiten. Er wordt daarna een röntgenfoto gemaakt om te kijken of je geen verstoppingen in je eileiders hebt of bijv. cystes ofzo. Wetenschappelijk is niet bewezen dat vrouwen daarna sneller zwanger zijn. Maar toch is het bij veel vrouwen vaak wel zo. De leidingen zijn letterlijk even 'schoon gespoten'.
Oh ja, daar heb ik wel eens vaker over gelezen.

De maand overslaan geeft mij erg veel rust, merk ik. Allerlei carnavalsactiviteiten (Limburg he 😉) dus fijn dat ik me beregend druk om hoef te maken en een wijntj kan drinken
Jaa wij lopen gelijk innerpeace! Hoe voel je je?
Ik had vandaag soort van menstruatie klachten ofzo. S middags misselijk maar volgens mij kwam dat door de honger hahaha
Wanneer ga je testen?
@angela spannend zeg. Ik voel eigenlijk niets. Alleen als sinds het gebruik van de utrogestan voel ik zoveel dingen in mijn baarmoeder maar dat is een bijwerking. Als deze ronde niet lukt heb ik besloten voortaan bij een linker eisprong over te slaan.

Over paar weekjes ga ik naar Belgie en dan ga ik dit aangeven. Misschien hebben zij hier een mening over.
@innerpeace, daar heb je ook gelijk in. De mensen due ik het tot nu toe heb verteld dat ik dit pad ga onderzoeken zijn erg begrijpend en positief, dus er fijn.

Het zal een tijdje duren voordat ik iedereeen een beetje ken hier, en ook alle situaties etc. Ik heb inmiddels begrepen dat je op het bankje zit als je een behandeling hebt gekregen en afwacht of je zwanger bent. En van het bankje gevallen als je helaas ongesteld bent geworden.
Dat klopt sciencerocks! Zo leer je langzaamaan steeds meer de begrippen kennen die veel gebruikt worden. 😃
Zie al dat de HSG is uitgelegd...
Volgens de kliniek is daarna 3 maanden lang een verhoogde kans op zwangerschap. Heb er ook een heel stuk erover gelezen dat het ook nog uitmaakt of het op olie of waterbasis is. Kliniek gebruikt olie iig. We zullen zien.
Ik heb in oktober mn hsg gehad en was 2de iui daarna zwanger!
Lets hope so!!! Voor allemaal natuurlijk ;)

Hierbij ook het linkje van het artikel:
https://www.ad.nl/binnenland/eileiders- ... ~a534851e/
Ik denk dat ik ongepland nog een maand oversla. Ben een paar dagen heel ziek geweest (buikgriep, niks ernstigs maar wel heftig) en denk dat dat of de eisprong geremd heeft, of ik de piek gemist heb omdat niet alle testen konden. Morgen maar even contact opnemen met het ziekenhuis.
Ik vind het ook een beetje zonde (zowel van mijn pogingen als van het beperkt beschikbare sperma) om het te gaan proberen als het eigenlijk te laat is.
Hoi,

Ik heet Angela, ben nieuw hier, 38 jaar en zwanger van de derde.
Mijn tweede zoontje en dit kindje komen van een bekende donor, zelf ben ik wel bewust alleenstaand.

Mag ik meekijken?☺️
Hoi Angela, welkom! Volgens mij de eerste die voor een derde gaat! Leuk 😊
En gefeliciteerd natuurlijk! 😊
Ik was direct de poging na hsg zwanger!
Hoi dames

Ik ben weer bijgelezen.
Zo fijn om alle verhalen te lezen.
Sterkte en felicitaties aan alle.

Verder even niks te melden 🙃
Happy monday.
Goeiemiddag weer allemaal,

langzaam begin ik mezelf meer in te lezen, en probeer ik de informatie een beetje te verwerken. Op het moment ben ik aan het uitzoeken uberhaupt te weten waar ik moet beginnen. Dus eerst een afspraak met de huisarts om vruchtbaarheid te testen?

En dan advies winnen, want er komen ineens veel tips etc op me af. En die leveren allemaal weer vragen op natuurlijk. Bv, gaan voor een bekende donor of onbekende donor. Thuisinseminatie of bij een kliniek? Zelf donorsperma regelen of via KID kliniek? Welke kosten zijn ermee gemoeid?

Gebruikt iemand hier Cryos? Ik kreeg een link van een vriendin.
Omdat ik over een paar maanden 38 wordt, en bij sommige klinieken de wachttijd 2 jaar is en maximale leeftijd 40, ben ik benieuwd of dat te krap wordt qua tijd, zeg maar.
Dus wat zijn hier de ervaringen?
Opties zoals ik nu even begrijp:

sperma van spermebank (bv. Cryos)en dan zelfinseminatie.

sperma van spermabank (bv Cryos) en dan inseminatie bij een kliniek

alles via een kliniek.

Wat zijn de ervaringen van mensen hier? Ik ga er namelijk ook vanuit dat het gezien mijn leeftijd niet 1-2-3 zal lukken en ik misschien hormonen etc. nodig heb.

Hoofd loopt een beetje over :-o dus even van me afschrijven zeg maar. Sorry dat het allemaal nu nog erg om mij draait, en eigenlijk niet naar anderen vraag.
Sciencerocks schreef:
22-01-2018 16:58
Goeiemiddag weer allemaal,

langzaam begin ik mezelf meer in te lezen, en probeer ik de informatie een beetje te verwerken. Op het moment ben ik aan het uitzoeken uberhaupt te weten waar ik moet beginnen. Dus eerst een afspraak met de huisarts om vruchtbaarheid te testen?

En dan advies winnen, want er komen ineens veel tips etc op me af. En die leveren allemaal weer vragen op natuurlijk. Bv, gaan voor een bekende donor of onbekende donor. Thuisinseminatie of bij een kliniek? Zelf donorsperma regelen of via KID kliniek? Welke kosten zijn ermee gemoeid?

Gebruikt iemand hier Cryos? Ik kreeg een link van een vriendin.
Omdat ik over een paar maanden 38 wordt, en bij sommige klinieken de wachttijd 2 jaar is en maximale leeftijd 40, ben ik benieuwd of dat te krap wordt qua tijd, zeg maar.
Dus wat zijn hier de ervaringen?
Opties zoals ik nu even begrijp:

sperma van spermebank (bv. Cryos)en dan zelfinseminatie.

sperma van spermabank (bv Cryos) en dan inseminatie bij een kliniek

alles via een kliniek.

Wat zijn de ervaringen van mensen hier? Ik ga er namelijk ook vanuit dat het gezien mijn leeftijd niet 1-2-3 zal lukken en ik misschien hormonen etc. nodig heb.

Hoofd loopt een beetje over :-o dus even van me afschrijven zeg maar. Sorry dat het allemaal nu nog erg om mij draait, en eigenlijk niet naar anderen vraag.
Hallo!

Ik ga proberen wat antwoorden te geven.
Stap 1 is de huisarts. Mocht je naar een kliniek/ziekenhuis willen, dan heb je verwijsbriefje nodig.

Stap 2; ik loop bij het umc. Toen ik begon was ik bijna 37, dus besloot me op de wachtlijst te zetten voor een umc-donor en ondertussen startte ik met cryos. Met als jij dacht ik dat het toch niet meteen zou lukken en ik wilde ook niet 2 jaar stilzitten.

Mijn ervaring met cryos zijn prima. Het kost wel veel geld, dat is een nadeel.

In het umc zijn bepaalde ‘eisen’ waar je donor aan moet voldoen. Omdat het bijv geen anonieme donor mag zijn, betaal je wat meer.
Voordeel van cryos vind ik, dat ik veel meer zelf kon bepalen.

Ik weet niet meer waar je woont, bij het umc moet je ook nog een traject door voordat je mag beginnen. Eerst naar de gynaecoloog en daarna naar de psycholoog. Dus ook daar gaat nog wat tijd overheen.

Ik heb niet gekozen voor zelf inseminatie. Mede ondat ik pcos heb en verwacht had medicatie te moeten gebruiken. Ik dacht, dan maar meteen in het ziekenhuis.
Daarnaast las ik een verhaal over iemand die het zelf deed en niet al het zaad goed opgezogen kreeg en ook ergens dat iemand het zaad had laten vallen.
Ik dacht, laat het dan maar door een ziekenhuis doen, die hebben er meer ervaring mee. Zelfde geldt natuurlijk voor een kliniek.
Ik heb een collega die zelf donor is geweest bij 2 vrouwen en die hebben het wel zelf gedaan. Het is denk ik echt je eigen gevoel.

Hopelijk heb je hier wat aan, succes!
Welkom Angela!
Om het makkelijker te houden aangezien ik okk Angela heet, noem maar mij Loes dan hahaha. Dit is ook mijn bijnaam in t echte leven dus ben t gewend;)
Het gaat mis bij mij ben ik bang :( ik bloed en heb krampen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven